Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 141735 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #460 Gepost op: 21-01-2014, 11:24:10 »
Daphne zei tijdens het maken van de test: Ik weet al lang wie de mol is en de andere kandidaten...ja.. leuk dat ze meedoen..maar die moeten gewoon zo snel mogelijk afvallen.
Ze bracht het op een grappige manier maar misschien een verborgen hint..
en dan vervolgens voor de groep kiezen zodat ze allemaal kunnen blijven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #461 Gepost op: 21-01-2014, 11:33:27 »
en dan vervolgens voor de groep kiezen zodat ze allemaal kunnen blijven...

Ja, ze werd in een positie gezet waar ze natuurlijk zelf niet voor gekozen had dus als mol niet handig om dan iemand naar huis te sturen toch? Als je de verdenking van je af wil houden...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #462 Gepost op: 21-01-2014, 11:38:06 »
Een kandidaat zou juist iemand naar huis sturen, dus voor een mol ook een goede keuze, om zich als kandidaat voor te doen.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #463 Gepost op: 21-01-2014, 11:51:35 »
Zowel de mol als de kandidaten willen mensen naar huis sturen. Denk dat Daphne dus voor het blok stond en snel moest beslissen wat handig was. Je kan het op 2 manieren zien nl. Daphne is trouwens niet mijn hoofdverdachte maar ze blijft op mn lijstje..

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #464 Gepost op: 21-01-2014, 12:09:57 »
Bij de executie lijkt Jennifer voorkennis te hebben mijn inziens. In de biecht legt ze haar 'keuze' uit om een duo te vormen met Freek; in verband met het vrouwenverbondje zou het gunstig zijn om bij een man te zitten en dan door een vrouw de keuze te laten maken wie het scherm te zien zou krijgen. De vrouw zou volgens het bondje voor de man kiezen. Goed over nagedacht dus.

Echter, op het moment dat Art uitlegt dat het duo één kandidaat moet kiezen die de schermkeuze bepaald, maakt Jennifer een (te) opvallende schrikreactie  ::oink:: De duo's waren op dat moment al gemaakt en de onderbouwing van het duo Jennifer/Freek staat hierboven.
Is die biecht niet na de executie opgenomen?

Valt me op dat Jennifer echt om alles d'r mond opent.
Dat klinkt best kinky.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #465 Gepost op: 21-01-2014, 12:40:31 »
Is die biecht niet na de executie opgenomen?

De biecht is wel achteraf opgenomen natuurlijk. Maar op het moment dat ze het duo vormt met Freek op dat moment was het 'meidenplan'haar motivatie. Dus ze wist al dat iemand anders moest kiezen. Dat had Art aan het begin immers al uitgelegd. Haar schrikreactie is dus minstens raar te noemen. Goed gevonden Rock23

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #466 Gepost op: 21-01-2014, 12:57:14 »
Ik kan de keus op zich wel begrijpen. Je wordt al snel een hechte groep. Aan de ene kant wil je het spel winnen en moeten er dus mensen afvallen. Aan de andere kant wil je eigenlijk niet dat mensen afvallen, omdat het zo'n gezellige groep is. Dat is natuurlijk ook een tweestrijd waar iedere kandidaat in zit. Niet voor niets schrikt iedereen als er een afvaller is etc. Afhankelijk van de persoon wordt hij meer of minder gemist. Wat dat betreft weet ik niet wat ik in een dergelijke situatie gedaan zou hebben. Ik vind de keus voor de groep geen eens heel raar.

O ja, dit ging over de keus van Daphne.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #467 Gepost op: 21-01-2014, 13:56:47 »
Dat blijft een lastige afweging, als je kandidaat bent, om te kiezen voor met z'n allen door of de ander het scherm laten zien. En als Daphne wel voor de ander had gekozen en die had een groen scherm te zien gekregen, dan zou die ook een kleine voorsprong hebben op degene die het scherm niet gezien hebben. Je weet als kandidaat dan in ieder geval dat je niet de slechtste was met de test. Degene die het scherm nu niet gezien hebben zijn toch minder zeker van hun zaak dan de groene schermen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #468 Gepost op: 21-01-2014, 15:20:37 »
Misschien is Sofie wel Daphnes mol. Het heeft dan geen zin om Sofies scherm te tonen. Bovendien was het helemaal niet zeker dat Suu2 haar vrijstelling had ingezet en was er dus een kans dat zij wèl een rood scherm kon krijgen...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #469 Gepost op: 21-01-2014, 15:33:01 »
Misschien is Sofie wel Daphnes mol. Het heeft dan geen zin om Sofies scherm te tonen. Bovendien was het helemaal niet zeker dat Suu2 haar vrijstelling had ingezet en was er dus een kans dat zij wèl een rood scherm kon krijgen...
He junkie, een beetje bij blijven hoor. Daphne zit op Aaf.
Ze tunnelt 'm net zo heftig als ik. Heb haar zelfs als winnaar staan. Rood is het nieuwe groen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #470 Gepost op: 21-01-2014, 15:57:26 »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #471 Gepost op: 21-01-2014, 16:05:28 »
Groen is het nieuwe Rood is de hint.
Zie screenshot op http://www.wieisdemol2014.nl/blog/aanwijzing-in-molboekje-groen-is-het-nieuwe-rood
Excuus, die haal ik steeds door elkaar. Groen is het nieuwe rood, iedereen valt af behalve Daphne...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #472 Gepost op: 21-01-2014, 16:07:05 »
Excuus, die haal ik steeds door elkaar. Groen is het nieuwe rood, iedereen valt af behalve Daphne...

én de winnaar  ;). Ik denk dat je wilt zeggen: iedereen kan nog rood krijgen behalve Daphne? niet?
klaar voor de strijd

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #473 Gepost op: 21-01-2014, 16:10:11 »
He junkie, een beetje bij blijven hoor. Daphne zit op Aaf.
Ze tunnelt 'm net zo heftig als ik. Heb haar zelfs als winnaar staan. Rood is het nieuwe groen.
Ja, sorry, ben even wat minder scherp.
Moet nog wat achterstallige nachtrust inhalen sinds het opera-gebeuren, maar dat valt niet mee met 2 jonge kids die nog niet geweldig doorslapen  :(

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #474 Gepost op: 21-01-2014, 16:10:39 »
én de winnaar  ;). Ik denk dat je wilt zeggen: iedereen kan nog rood krijgen behalve Daphne? niet?
Om eerlijk te zijn, roep ik dat zo'n tig keer per dag, omdat het zo lekker bekt. Die opmerking kan op alles slaan en ik gebruik 'm graag. Dus pas op als je door groen rijdt, want Jossie kan zomaar door rood gereden zijn.

Dat Daphne op Aaf zit, is redelijk evident en ik verdenk Aaf, dus wie weet wint Daphne wel.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tsanoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't you dare give up! (digging, in this case)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #475 Gepost op: 21-01-2014, 17:15:41 »
Dit komt niet per sé uit aflevering 3, maar ik weet niet waar ik mogelijke theorieën anders moet plaatsen (ik ben geen nieuwe molloot, maar wel een nieuwe widm.com-loot)

In het mollenboekje hebben alle kandidaten een eigen paspoort, waar ook hun foto bij zit. Als je deze foto’s met de groepsfoto uit het mollenboekje vergelijkt, kan je zien dat iedereen dezelfde kleren aanheeft, behalve drie kandidaten: Tygo, Aaf en Jennifer.. Zijn dit misschien de finalisten?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #476 Gepost op: 21-01-2014, 17:16:15 »
De terugblik van Aflevering 3 staat op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Izw8nL8cHBk#t=44

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #477 Gepost op: 21-01-2014, 17:33:56 »
De terugblik van Aflevering 3 staat op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Izw8nL8cHBk#t=44

Ik vind het een beetje een rare terugblik. De helft van de kandidaten is niet eens aan het woord gelaten.
klaar voor de strijd

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #478 Gepost op: 21-01-2014, 17:36:09 »
Wat fluisteren Daphne en Susan op een gegeven moment? Geluid van mijn laptop op het hardst en kan het nog geen eens normaal verstaan...

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #479 Gepost op: 21-01-2014, 17:41:54 »
Wat fluisteren Daphne en Susan op een gegeven moment? Geluid van mijn laptop op het hardst en kan het nog geen eens normaal verstaan...
over Jennifer die de telefoon liet vallen