Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 142137 keer)

Offline Frolow

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #440 Gepost op: 20-01-2014, 03:22:09 »
Hoihoi!

Ben een trouwe volger van Wie is de Mol en deze website, en keek graag de mol uit de hoop voor theorieën. Na flink wat tijd genomen te hebben het topic van deze week door te spitten, viel me op dat niemand het gehad heeft over iets dat voor mij wél opmerkelijk was aan de roeiopdracht:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jullie gedachten hierop?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 05:08:26 door Frolow »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #441 Gepost op: 20-01-2014, 06:15:59 »
Hoihoi!

Ben een trouwe volger van Wie is de Mol en deze website, en keek graag de mol uit de hoop voor theorieën. Na flink wat tijd genomen te hebben het topic van deze week door te spitten, viel me op dat niemand het gehad heeft over iets dat voor mij wél opmerkelijk was aan de roeiopdracht:
 :P
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jullie gedachten hierop?

Hoi Frolow! Op zich leuk gevonden maar ik kan wat je zegt absoluut niet uit de foto's halen.

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #442 Gepost op: 20-01-2014, 10:50:41 »
Ik zie nu een paar keer de hint van blauw bloed / royals voorbij komen omdat Art een shirt aan had met blue blood erop.
Dit is gewoon een kledingmerk, dus niet heel raar dat dit op een shirt staat, geen hint in dit geval lijkt me.

Daarnaast kwam in de moltalk naar voren dat kandidaten hun eigen plek mogen kiezen in bussen / executies etc. Kandidaten spreken onderling af om dezelfde volgorde aan te houden omdat dit makkelijker is, en je niet constant andere volgordes hoeft te onthouden. Lijkt me dus inderdaad puur toeval dat de afvaller voor Tygo / naast Sofie zit.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #443 Gepost op: 20-01-2014, 11:38:51 »
Ik zie nu een paar keer de hint van blauw bloed / royals voorbij komen omdat Art een shirt aan had met blue blood erop.
Dit is gewoon een kledingmerk, dus niet heel raar dat dit op een shirt staat, geen hint in dit geval lijkt me.


niet perse omdat hij het als shirt aan had, maar eerder omdat het misschien te linken is aan eerdere dingen die we zagen. Tot nu toe is er in elk deel hoe je het went of keert iets wat lijkt op koninklijk/adellijk. nu hoeft het zoals eerder gezegd niks te zijn maar et kan geen kwaad om een oogje extra op te letten bij het volgende deel.

Dit is gewoon een kledingmerk vind ik geen goed argument want we hebben de gekste en 'domste' hints voorbij zien komen afgelopen seizoenen, zoals die ene keer waar ze aan het fietsen waren op een berg ofso en er letterlijk op straat geschreven stond dat .... de mol was.
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Frolow

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #444 Gepost op: 20-01-2014, 13:32:43 »
Hoi Frolow! Op zich leuk gevonden maar ik kan wat je zegt absoluut niet uit de foto's halen.

Komt dus omdat dit baggerkwaliteit Uitzending-gemist is. Maar als je de roei-opdracht terugkijkt zie je het (hopelijk) weldegelijk. http://www.youtube.com/watch?v=avojiwZuRsU (vanaf ong. 7:34 zie je Sofie haar peddel voor het eerst) .

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #445 Gepost op: 20-01-2014, 14:25:52 »
Nog even terug komende op de telefoon die valt.

Ik denk dat het mogelijk Tygo's schuld is.
De telefoon heeft hij onder de papieren zitten in zijn hand.
Jennifer ziet die telefoon niet en voelt hem niet door de manier waarop Tygo het aangeeft.
Die laat alles los waardoor de telefoon op de grond valt.

In mijn optiek een molpuntje voor Tygo erbij.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #446 Gepost op: 20-01-2014, 15:15:36 »
Over de kayak kampioen... Op basis van de beelden en de biecht van Jennifer wordt er nu vanuit gegaan dat Jennifer hem vindt en Tygo hem selecteert. Maar is de jongen (die een schouderklop krijgt van Tygo) die we in het shot te zien krijgen tijden Jennifers biecht, wel de jongen waar ze het over heeft?

Zou de kayak kampioen niet een van de volleyballers kunnen zijn. De ene jongen draagt een shirt van Teva Kayak-n-Run en de ander van de Stanley International Dragon Boat Championships. Al zie ik ze er later niet meer tussen (misschien dan zonder shirt).

Ik vind dat we in elk geval makkelijk aannemen dat de getoonde jongen de kampioen is.

Dit zijn de jongens die aan het volleyballen waren en door JW en Susan werden aangesproken. Even daarna zie je Jennifer aan JW, Susan en de volleyballers vertellen dat ze nog wat sterke jongens heeft gevonden. Een van hen is de kayakkampioen, die volgens Jennifer door Tygo is gevonden. Toch lijkt dit niet te kloppen. Het was echt Jennifer die met de kayakkampioen aankwam. Ze probeert vervolgens tegenover Daphne (en de kijkers!) Tygo verdacht te maken.

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #447 Gepost op: 20-01-2014, 15:29:21 »
Ik heb nog even de bootrace terug gekeken.
Het gokken wordt duidelijk uitgelegd.

Bij winst wordt het ingezette geld verdubbeld.
Bij verlies gaat het uit de pot.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #448 Gepost op: 20-01-2014, 15:35:23 »
Dit zijn de jongens die aan het volleyballen waren en door JW en Susan werden aangesproken. Even daarna zie je Jennifer aan JW, Susan en de volleyballers vertellen dat ze nog wat sterke jongens heeft gevonden. Een van hen is de kayakkampioen, die volgens Jennifer door Tygo is gevonden. Toch lijkt dit niet te kloppen. Het was echt Jennifer die met de kayakkampioen aankwam. Ze probeert vervolgens tegenover Daphne (en de kijkers!) Tygo verdacht te maken.
Ik denk dat Rat (en velen) zullen begrijpen dat in Wie is de Mol geldt: wijs 1 vinger naar een ander en wijs er direct 4 naar jezelf.

Maar wat we ons hier afvroegen was of het allemaal wel zo obvious was, als jij hier boven uitlegt. Alleen al omdat de jongens die JW en Susan binnen halen shirtjes dragen van kajakwedstrijden. Toegegeven, de Stanley International Dragon Boat Championships vertoont wat overeenkomsten met Ter Land, Ter Zee en in de Lucht en de Teva Kayak-n-Run is ook een hoop Run, maar dit zijn jongens die je graag (of dit keer: juist niet) in je team hebt als roeiers.

Zo leidde dit dus van Tygo, naar Jennifer, naar Susan (en JW), naar wellicht helemaal niemand van hun. Een conclusie hebben we er niet uitgehaald, ook niet dat Jennifer hier zichzelf verdacht maakt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #449 Gepost op: 20-01-2014, 16:02:21 »
Heb niet al het voorgaande gelezen, dus excuus als deze opmerking al gemaakt is:

Bij de executie lijkt Jennifer voorkennis te hebben mijn inziens. In de biecht legt ze haar 'keuze' uit om een duo te vormen met Freek; in verband met het vrouwenverbondje zou het gunstig zijn om bij een man te zitten en dan door een vrouw de keuze te laten maken wie het scherm te zien zou krijgen. De vrouw zou volgens het bondje voor de man kiezen. Goed over nagedacht dus.

Echter, op het moment dat Art uitlegt dat het duo één kandidaat moet kiezen die de schermkeuze bepaald, maakt Jennifer een (te) opvallende schrikreactie  ::oink:: De duo's waren op dat moment al gemaakt en de onderbouwing van het duo Jennifer/Freek staat hierboven.

De schrikreactie en biecht rijmen dus niet met elkaar. Jennifer ging er bij de duokeuze namelijk al vanuit dat één persoon de keuze zou gaan maken en op het moment dat Art dit uitlegt doet ze verbaasd  :-\\

Ook als de duokeuze - biecht - uitleg Art - keuze schermkiezer niet chronologisch is geweest (grote kans) blijven er twee mogelijkheden over; of ze liegt in de biecht over de onderbouwing om met Freek een duo te vormen of ze had voorkennis..!


Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #450 Gepost op: 20-01-2014, 16:58:22 »
Heb niet al het voorgaande gelezen, dus excuus als deze opmerking al gemaakt is:

Bij de executie lijkt Jennifer voorkennis te hebben mijn inziens. In de biecht legt ze haar 'keuze' uit om een duo te vormen met Freek; in verband met het vrouwenverbondje zou het gunstig zijn om bij een man te zitten en dan door een vrouw de keuze te laten maken wie het scherm te zien zou krijgen. De vrouw zou volgens het bondje voor de man kiezen. Goed over nagedacht dus.

Echter, op het moment dat Art uitlegt dat het duo één kandidaat moet kiezen die de schermkeuze bepaald, maakt Jennifer een (te) opvallende schrikreactie  ::oink:: De duo's waren op dat moment al gemaakt en de onderbouwing van het duo Jennifer/Freek staat hierboven.

De schrikreactie en biecht rijmen dus niet met elkaar. Jennifer ging er bij de duokeuze namelijk al vanuit dat één persoon de keuze zou gaan maken en op het moment dat Art dit uitlegt doet ze verbaasd  :-\\

Ook als de duokeuze - biecht - uitleg Art - keuze schermkiezer niet chronologisch is geweest (grote kans) blijven er twee mogelijkheden over; of ze liegt in de biecht over de onderbouwing om met Freek een duo te vormen of ze had voorkennis..!



Art zei daarvoor al: "Wordt gekozen door één van de andere zes kandidaten"

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #451 Gepost op: 20-01-2014, 17:04:40 »
Art zei daarvoor al: "Wordt gekozen door één van de andere zes kandidaten"

Het ging als volgt: Art vertelde dat er duo's gevormd moesten worden, waarna één van de overige zes zou kiezen wie van de twee zijn/haar scherm te zien krijgt. Jennifer schrikt (of doet alsof). Pas later maakt ze de keuze om voor Freek te kiezen.

De duo's waren dus nog niet gevormd op het moment van schrikken. Toch vond ik het ook erg opvallend, want was dit nou zo schrikken?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #452 Gepost op: 20-01-2014, 17:11:44 »
Het ging als volgt: Art vertelde dat er duo's gevormd moesten worden, waarna één van de overige zes zou kiezen wie van de twee zijn/haar scherm te zien krijgt. Jennifer schrikt (of doet alsof). Pas later maakt ze de keuze om voor Freek te kiezen.

De duo's waren dus nog niet gevormd op het moment van schrikken. Toch vond ik het ook erg opvallend, want was dit nou zo schrikken?
Jennifer "schrikt" daarna nog eens. Valt me op dat Jennifer echt om alles d'r mond opent.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #453 Gepost op: 20-01-2014, 17:18:34 »
Jennifer "schrikt" daarna nog eens. Valt me op dat Jennifer echt om alles d'r mond opent.

Kan ook een kandidaten-tactiek zijn. Dat ze zich heeft voorgenomen om bij van alles overdreven te schrikken (want ze overdrijft het wel heel erg) zodat de anderen misschien gaan denken dat ze de mol zou kunnen zijn met dat geacteerde geschrik.

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #454 Gepost op: 20-01-2014, 20:14:56 »
Ik heb een nokia 3210, weet niet of die dezelfde instellingen heeft als degene die de kandidaten gebruikten, maar als er nog interesse voor is zal ik eens kijken :)

En om nog even terug te komen op het 'Tygo zit achter de afvaller en Sofie ernaast'

De kandidaten zitten altijd in dezelfde volgorde (uiteraard was dit anders na de duo's in aflevering 3) dit doordat het makkelijker is om te onthouden wie naast wie zit. Als er een testvraag over komt oid. Tim bevestigt in moltalk nog dat zij dit ook altijd dezen om verwarring te voorkomen

Offline Lennard2014

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #455 Gepost op: 20-01-2014, 21:01:22 »
Het team van Sofie stond volgens een inwoonster van Hong Kong erg vlakbij de metro die in 5 minuten vlakbij het Shun Tak Centre uitkomt. Best opvallend dat Sofie zegt dat de 'treinen' alleen naar het vliegveld gaan.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 21:03:52 door Lennard2014 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #456 Gepost op: 20-01-2014, 21:33:57 »
Het team van Sofie stond volgens een inwoonster van Hong Kong erg vlakbij de metro die in 5 minuten vlakbij het Shun Tak Centre uitkomt. Best opvallend dat Sofie zegt dat de 'treinen' alleen naar het vliegveld gaan.

Op zich is om de metro (die dus kennelijk er is) als alternatief voor de veerpont te nemen best wel een goed idee. Ik gok dat Sofie daarmee kwam, want die komt steeds met goede ideeën. Ik denk dat er verwarring was met 'metro' (subway is volgens mij de gebruikelijke term) en 'train'. Maar het is niet duidelijk hoe het precies verkeerd ging.

Aanvulling: En de focus was om de veerboot te halen. Dus misschien hebben ze enkel de 'trein' naar de ferry gevraagd.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 21:47:30 door Avogadro »

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #457 Gepost op: 20-01-2014, 22:22:50 »
Op zich is om de metro (die dus kennelijk er is) als alternatief voor de veerpont te nemen best wel een goed idee. Ik gok dat Sofie daarmee kwam, want die komt steeds met goede ideeën. Ik denk dat er verwarring was met 'metro' (subway is volgens mij de gebruikelijke term) en 'train'. Maar het is niet duidelijk hoe het precies verkeerd ging.

Aanvulling: En de focus was om de veerboot te halen. Dus misschien hebben ze enkel de 'trein' naar de ferry gevraagd.

Zie mijn bijdrage #338 in dit topic. De trein/metro die als alternatief kon dienen voor de ferry stopte achter het hotel (!) waar ze stonden. Maar het idee van trein ipv ferry werd (door Sofie) afgeserveerd terwijl Freek en JW aan de telefoon waren, want de trein ging naar het vliegveld. Wat ook waar was, want daar kom je uit als je trein in tegenovergestelde richting zou nemen. Maar ja, hij ging dus ook de andere kant op.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #458 Gepost op: 20-01-2014, 22:48:48 »
Maar het idee van trein ipv ferry werd (door Sofie) afgeserveerd terwijl Freek en JW aan de telefoon waren, want de trein ging naar het vliegveld.

Ik denk dan dat ze gewoon naar de ferry wilden, eventueel met de 'trein' daar naartoe.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #459 Gepost op: 21-01-2014, 11:11:38 »
Daphne zei tijdens het maken van de test: Ik weet al lang wie de mol is en de andere kandidaten...ja.. leuk dat ze meedoen..maar die moeten gewoon zo snel mogelijk afvallen.
Ze bracht het op een grappige manier maar misschien een verborgen hint..