Poll

Wie is de Mol?

Sofie van den Enk
18 (14.8%)
Susan Visser
89 (73%)
Freek Bartels
15 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 122

Auteur Topic: [POLL] Wie is de Mol?  (gelezen 182602 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 26-01-2014, 12:35:16 »
Omgekeerd geldt ook
In mijn visie sowieso: hij heeft dan de 4 afvallers gehad en moet voor de vorm op zoek naar een volgend 'slachtoffer' ::rofl::

Wel een leuk dingetje dat ze de mol opspelden ook vooral op die personen te gaan zitten die voor de rest geen verdenkingen hebben. Dat spreidt de boel lekker; schijnbaar kan het alle kanten nog op. En geeft mensen de indruk dat de mol er elk moment uit kan vliegen want die zit toch steeds mis met zijn verdenkingen?  ::)

Zoals Sofie, die heeft hij nog geen enkel moment verdacht. Terwijl zij door ieder ander steeds genoemd wordt. Daphne aan de andere kant werd door totaal niemand verdacht, dus laten ze JW zeggen dat hij haar verdenkt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #321 Gepost op: 26-01-2014, 12:39:30 »
Daphne aan de andere kant werd door totaal niemand verdacht, dus laten ze JW zeggen dat hij haar verdenkt.

Ik heb Daphne's naam toch echt diverse malen horen noemen en langs zien komen oa bij Jennifer.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #322 Gepost op: 26-01-2014, 13:14:27 »
Ik blijf op Jan Willem zitten. Veel (semi) verdachte acties en uitspraken. Maar 100% zeker weet ik dat niet. Ik heb vooral een sterk gevoel dat hij het is.

Want Freek is aan de ene kant ook verdacht, maar aan de andere kant is het opsturen van geld toch wel onmols. Tenzij hij geld verduistert heeft, waar de vraag bij het abseilen op suggereert... ???

Sophie lijkt TE verdacht in beeld te komen, maar misschien is dat juist een truc? Bij de traktatieopdracht doet ze het slim... En elke keer heeft zij iets met die zwarte vrijstelling....

Susan vind ik toch te emtioneel onstabiel, net als Daphne. Ik zie haar niet als mol. Feit is wel dat ze weinig geld binnen haalt.

Tygo, Jennifer en Aaf heb ik nu echt weggestreept.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #323 Gepost op: 26-01-2014, 13:34:42 »
Ik gooi J-W eruit en neem als reserve weer mijn schot-voor-de-boeg Susan als reserve mee, mocht Freek de finale niet halen. Zoals in haar topic al staat is haar gedrag in biechten en gedrag in opdrachten tegengesteld aan elkaar. Art geeft aan dat het een seizoen met tegenstellingen wordt. Het zou kunnen dat Suus dat door laat werken in haar eigen gedrag. Want hoe kan het anders dan dat ze door de groep als de lieverd gezien word (terwijl ze dat absoluut niet leuk vindt getuige haar gedeeltelijke 'mol'biecht  ::vergroot::) maar zich in de biechten absoluut niet zo uit? Daar zit een discrepantie tussen, plus dat ze ala George op die manier nauwelijks verdacht wordt maar ook geen geld in de pot brengt. Her en der zit ze ook nog in een paar leuke molposities (onderhandelingstafel met geld, porto vast + verwarring naar J-W overbrengen door hem 'per ongeluk' een -bedrag op te pikken bijv)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #324 Gepost op: 26-01-2014, 13:39:25 »
Als Freek de mol blijkt te zijn verdiend hij op zijn minst een gouden kalfje of oscar (op zijn minst een nominatie) voor perfect acteerwerk toen hij erachter kwam dat de zwarte vs niet was ingezet en de spanning die daarna op zijn gezicht was af te lezen was of een "Phil Hellmuth" pokerface of pure angst!
Imo kan Freek de mol niet zijn!

Mee eens! En niet alleen voor dat moment. (scenario blijft voor mij onwaarschijnlijk)

Interessante tussenstand in de Poll trouwens. Drie deelnemers die zo goed als gelijk op gaan. Ik vind het wel wat.

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #325 Gepost op: 26-01-2014, 13:47:13 »
Interessante tussenstand in de Poll trouwens. Drie deelnemers die zo goed als gelijk op gaan
Ja en dan hebben we Sofie nog die .nl dik aanvoert. Toch een typisch gevalletje van manipulatie ??? Was Sofie daar niet dan stond JW immers 1e en ze willen de mol niet 1e hebben staan toch ???

@Supernova: je kent deze theorie he, en gaat bij geen enkel ander op... iedereen zit zo'n beetje op dezelfde mensen, alleen JW wijkt extreem af. Het kan zijn dat hij daarmee afvaller is want daar zie je dit fenomeen ook vaak opdoemen (alleen denk ik niet dat hij afvalt ;D)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #326 Gepost op: 26-01-2014, 15:38:59 »
Toch wel leuk zo'n ranglijst, de mijne voor deze week:

1. Jan-Willem
2. Susan
3. Freek
4. Aaf
5. Sofie
6. Tygo
7. Jennifer
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #327 Gepost op: 26-01-2014, 22:40:14 »
Ja en dan hebben we Sofie nog die .nl dik aanvoert. Toch een typisch gevalletje van manipulatie ??? Was Sofie daar niet dan stond JW immers 1e en ze willen de mol niet 1e hebben staan toch ???
Bij mij op de werk worden Sofie en Susan het meest verdacht. Sofie past perfect in het prototype niet-mol die veel verdacht wordt door het grote publiek. Ze doet mysterieus en speelt strategische spelletjes om haar eigen kansen te vergroten. Dit type kandidaat wordt altijd onterecht verdacht. Ik vind het echt niet raar dat zij bovenaan staat in de officiële poll.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #328 Gepost op: 26-01-2014, 22:43:17 »
1. Susan
2. Jan-Willem
3. Freek
4. Aaf
5. Sofie
6. Tygo
7. Jennifer
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #329 Gepost op: 26-01-2014, 22:45:01 »
1. Jan-willem
2. Sofie
3. Susan
4. Jennifer
5. Freek
6. Aaf
7. Tygo
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #330 Gepost op: 27-01-2014, 10:25:39 »
niet raar dat zij bovenaan staat
Nee ik bedoel  ::) :o in de zin van; komt niet in top-3 elders voor maar staat daar met straatlengte voor bovenaan. Dat is dus een bijzonder groot verschil.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #331 Gepost op: 27-01-2014, 11:37:40 »
Nee ik bedoel  ::) :o in de zin van; komt niet in top-3 elders voor maar staat daar met straatlengte voor bovenaan. Dat is dus een bijzonder groot verschil.
Waar niet dan?  :)

Ik heb even snel gekeken op:

http://www.wieisdemol2014.nl/ --> Poll nav afl 4:
JW 22% vd stemmen
Sofi 19%
Susan 18%
Tygo 12%
Aaf 10%
Freek 10%
Jennifer 10%

en op widmhints:

Aaf 9%
Freek 7%
Jan-Willem 23%
Jennifer 11%
Sofie 23%
Susan 16%
Tygo 11%

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #332 Gepost op: 27-01-2014, 11:42:25 »
Ok, ook een lijstje van mij:

1. Jan Willem
2. Freek
3. Susan

------

4. Aaf
5. Sophie
6. Jennifer
7. Tygo

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #333 Gepost op: 27-01-2014, 12:28:57 »
Nee ik bedoel  ::) :o in de zin van; komt niet in top-3 elders voor maar staat daar met straatlengte voor bovenaan. Dat is dus een bijzonder groot verschil.
Waar niet dan?  :)
Volgens mij bedoelt hij juist dat Sofie alleen in de officiele pool een extreme voorsprong heeft en in alle andere pool en polls soms wel op nummer 1 staat, maar op de voet gevolgd door andere kandidaten. De resultaten die jij post ondersteunen zijn argument.

Hoewel ik niet kan ontkennen dat scores van de officiele poll enigzins dubieus lijken (vooral het gelijkmatige verloop), geloof ik echt nog altijd dat Sofie het meest verdacht kan zijn bij het groote casual publiek. Alle niet officiele polls worden toch ingevuld door een ander slag volk (zoals wij).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #334 Gepost op: 27-01-2014, 12:37:31 »
dat Sofie
Nou het is eigenlijk supersimpel, bij ons (pool, poll, molbeurs) komt Sofie nergens ook maar in de top-3 voor maar daar staat zij met straatlengte nummer 1. Dus ze staat niet alleen in de top-3, maar ze staat ook nog eens 1e, en ze staat ook nog eens met dubbele getallen 1e, dat is toch een enorm, of zelfs gigantisch, verschil?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #335 Gepost op: 27-01-2014, 12:45:25 »
Nou het is eigenlijk supersimpel, bij ons (pool, poll, molbeurs) komt Sofie nergens ook maar in de top-3 voor maar daar staat zij met straatlengte nummer 1. Dus ze staat niet alleen in de top-3, maar ze staat ook nog eens 1e, en ze staat ook nog eens met dubbele getallen 1e, dat is toch een enorm, of zelfs gigantisch, verschil?

In die twee polls die ik zag gaan zij en JW bijna gelijk op iig.
Maar wat is je punt dan eigenlijk? Dat ze hier veel minder verdacht wordt is toch wel logisch lijkt me?  :)

Volgens mij bedoelt hij juist dat Sofie alleen in de officiele pool een extreme voorsprong heeft en in alle andere pool en polls soms wel op nummer 1 staat, maar op de voet gevolgd door andere kandidaten. De resultaten die jij post ondersteunen zijn argument.

Ah ik lees dit nu.. hmm nou ja zou kunnen. Maar ik vind het niet zo vreemd dat ze zo bovenaan staat bij de gemiddelde kijker/stemmer via avro.nl eigenlijk.  :)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 12:49:03 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #336 Gepost op: 27-01-2014, 17:36:37 »
Mijn lijstje voor aflevering 5:

1. Susan
2. Aaf
3. Jan-Willem

-----

4. Sofie
5. Freek
6. Tygo
7. Jennifer

Aaf is voor mij de meest polariserende kandidaat. Het ene moment ben ik heel erg overtuigd van haar kandidaat-zijn, het andere moment denk ik: fuck, je bent gewoon de Mol. Susan is nog steeds verdachte nummer 1, mysterieus, maar toch open.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 17:53:43 door Mathijs91 »
Kennis is macht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #337 Gepost op: 29-01-2014, 22:25:15 »
Freek.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #338 Gepost op: 29-01-2014, 22:27:53 »
Suus  :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de Mol?
« Reactie #339 Gepost op: 29-01-2014, 22:32:31 »
Wel sneu voor Tygie dat ie 0 stemmen heeft. :(