Auteur Topic: WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 329363 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #400 Gepost op: 7-03-2014, 21:54:59 »
Schattige nieuwe avatar Heinz! :)
Omnia vincit amor

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #401 Gepost op: 7-03-2014, 22:20:46 »
Schattige nieuwe avatar Heinz! :)

Ja hè? En hoe meer molloten ook naar Junior gaan kijken (en in het speciale forumboard bespreken) hoe leuker. De kandidatengroep is alvast veelbelovend en ik heb er alle vertrouwen in dat het net zo'n mooie reeks gaat worden als zes jaar geleden. ::cheerleader::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #402 Gepost op: 8-03-2014, 01:24:18 »
Dat ligt eraan wat je wil en wat je kan uitgeven. Veel effecten die je ziet op tv zijn apart gemaakt met bijv. After Effects, maar professionale montageprogramma's als Final Cut Pro, Adobe Premiere en Sony Vegas hebben natuurlijk ook ingebouwde effecten.

Zelf gebruik ik een programma dat eigenlijk geen video-editor is, maar wel een ingebouwde clip-editor heeft waarmee je zelf veel kan doen en via omwegen ook effecten kan maken. Het grote voordeel is dat het gratis is, maar het nadeel is dat het niet heel makkelijk is, zeker niet als beginner. Dat programma is Blender, en is voornamelijk 3D software, maar ik maak er dus al mijn filmpjes mee.

Geluid doe ik dan weer wel apart in GarageBand.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #403 Gepost op: 8-03-2014, 01:54:01 »
Dat ligt eraan wat je wil en wat je kan uitgeven. Veel effecten die je ziet op tv zijn apart gemaakt met bijv. After Effects, maar professionale montageprogramma's als Final Cut Pro, Adobe Premiere en Sony Vegas hebben natuurlijk ook ingebouwde effecten.

Zelf gebruik ik een programma dat eigenlijk geen video-editor is, maar wel een ingebouwde clip-editor heeft waarmee je zelf veel kan doen en via omwegen ook effecten kan maken. Het grote voordeel is dat het gratis is, maar het nadeel is dat het niet heel makkelijk is, zeker niet als beginner. Dat programma is Blender, en is voornamelijk 3D software, maar ik maak er dus al mijn filmpjes mee.

Geluid doe ik dan weer wel apart in GarageBand.
::oink:: Blender voor video bewerking. Wow! Is dat puur omdat je met keyframe en een timeline kan werken in het programma?

Voor videobewerking zou ik inderdaad een ander programmapakken (al gaat mijn ervaring in video editing niet veel verder als moviemaker en ooit wat geklooi in Premiere. Maar in Blender verzuip je in het aantal opties (en ik heb behoorlijk wat ervaring met 3D software) en is zo goed als niet te gebruiken zonder allerlei shortcuts te gebruiken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #404 Gepost op: 8-03-2014, 02:06:26 »
Thanks! Had al premiere pro en nog een gedownload maar zag er zo ingewikkeld uit, even After Effects bekeken op Youtube, veel effecten inderaad. Maar ken je dat stukje in de toekomst-opdracht waar ze de beelden lieten shaken (toen Sofie en JW even tevoor schijn kwamen terwijl ze boven die natuur vlogen) zulke effecten heb ik nodig.
Ik zou zeggen dat dat met After Effects gedaan is.

Je maakt filmpjes over tekenfilms zo te zien(...)
Computerspelletjes, maar ja, voornamelijk knippen en plakken en af en toe een aparte scene-overgang.

::oink:: Blender voor video bewerking. Wow! Is dat puur omdat je met keyframe en een timeline kan werken in het programma?
Dat vind ik wel handig, ja, en omdat je heel veel kanalen hebt voor video-lagen, en het arbitraire beeldformaten ondersteund. Ik kan in bijv. iMovie geen project met formaat 800x500 aanmaken, terwijl dat tot enige maanden geleden wel mijn standaard opnameformaat was.
The British are not impressed.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #405 Gepost op: 8-03-2014, 10:40:11 »
Het lijkt mij een goed idee om bovenstaande discussie verder af te ronde via de PM ::vergroot:: ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #406 Gepost op: 8-03-2014, 15:32:08 »

Ik ben ingelogd, maar zit ondertussen heerlijk buiten in de zon  8)

Af en toe loop ik naar binnen om mijn witbier bij te vullen en dan check ik ondertussen ook even het forum.
Relaxte zaterdag zo  ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #407 Gepost op: 8-03-2014, 16:07:08 »
Offtopicer dan dit kan de volgende opmerking niet zijn.

Art heeft goudvissen.......


Niet dat het ook naar iets met WIDM te maken jeeft, maar daarom staat het ook in dit topic...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #408 Gepost op: 8-03-2014, 16:08:25 »
Ik ben ingelogd, maar zit ondertussen heerlijk buiten in de zon  8)

Af en toe loop ik naar binnen om mijn witbier bij te vullen en dan check ik ondertussen ook even het forum.
Relaxte zaterdag zo  ;D

Ik zie hier twee duidelijke indicatoren dat je het naar je zin hebt, Lightman: zon en bier!  ::ok::
Goede jacht!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #409 Gepost op: 10-03-2014, 23:24:26 »
Vandaag bij gym hadden wij een briljante opdracht:
We moesten precies 70 seconden rennen ;D
Onder mijn leiding stopte mijn team exact op de 70 :D
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #410 Gepost op: 11-03-2014, 11:54:01 »
Oh my. Ik moet toch echt even benoemen hoe blij ik ben met dit forum, ik zit ook op een spiritueel forum en echt die hypocrisie en afgunst daar onder elkaar, hier zijn we tenminste wel gezellig met z'n allen! Veel neutralere, gezelligere sfeer hier. Dikke schouderklop voor jullie allen lieverds!
::bravo::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #411 Gepost op: 11-03-2014, 13:24:14 »
Oh my. Ik moet toch echt even benoemen hoe blij ik ben met dit forum, ik zit ook op een spiritueel forum en echt die hypocrisie en afgunst daar onder elkaar, hier zijn we tenminste wel gezellig met z'n allen! Veel neutralere, gezelligere sfeer hier. Dikke schouderklop voor jullie allen lieverds!

Daar doen we het voor toch?? :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #412 Gepost op: 11-03-2014, 14:05:05 »

Wie kan mij een goede en betrouwbare gratis foto upload site aanbevelen?
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline mol24

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #413 Gepost op: 11-03-2014, 14:07:08 »
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat bij de 4 kandidaten die nu nog in het spel zitten bij ieder wel iets 'onmols' aan is. Ben ik de enige die dat gevoel heeft???
Denk trouwens dat deze vraag het best in dit topic past...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #414 Gepost op: 11-03-2014, 14:10:12 »
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat bij de 4 kandidaten die nu nog in het spel zitten bij ieder wel iets 'onmols' aan is. Ben ik de enige die dat gevoel heeft???
Denk trouwens dat deze vraag het best in dit topic past...

Ik heb bij Susan de code doorgeven op de bootjes (Jagers)... Heel veel meer heb ik niet al had ik sommige opdrachten als mol wel anders gespeeld.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #415 Gepost op: 11-03-2014, 14:19:11 »
Wie kan mij een goede en betrouwbare gratis foto upload site aanbevelen?

Tinypic.com misschien? Ik weet niet wat anderen hier gebruiken, maar dit is de enige site die ik ken die ook gratis is.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #416 Gepost op: 11-03-2014, 14:33:30 »
Wie kan mij een goede en betrouwbare gratis foto upload site aanbevelen?
imgur.com is by far de beste

Offline mol24

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #417 Gepost op: 11-03-2014, 14:38:20 »
Tygo: Zou er veel te dik boven op liggen en kan me ook niet voorstellen dat de crew hem kiest als Mol.
Sofie: Reageerden toen ze in aflevering 4 geen vrijstelling meer had, erg verslagen (kan ze bijna niet acteren). En JW had haar waarschijnlijk bij zijn laatste test ingevuld.
Susan: In de opera-opdracht had ze een redelijk ongunstige plek toegewezen gekregen van de crew. Gaf direct een goed antwoord in de TV studio opdracht.
Freek: Reageert soms ook te 'echt'. Uit andere jaren is dan toch vaak gebleken dat zo iemand ook inderdaad niet de Mol is.

Dit zijn een paar dingen die ik onmols vond.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #418 Gepost op: 11-03-2014, 14:40:47 »
Tinypic.com misschien? Ik weet niet wat anderen hier gebruiken, maar dit is de enige site die ik ken die ook gratis is.
imgur.com is by far de beste

Thanks! imgur.com had ik nog niet gevonden.

Of heeft er iemand hier een eigen server waar ik (bewerkte) WIDM screenshots kan uploaden zodat ik een directe picture link heb voor mijn bericht(en)?
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #419 Gepost op: 11-03-2014, 14:50:28 »
[...] zodat ik een directe picture link heb voor mijn bericht(en)?

Ik snap niet helemaal wat je wilt lightman. Je kunt toch gewoon plaatjes attachen hier op het forum, dan komen ze ook gewoon onder je bericht? Als je ze in de tekst wilt invoegen kan dat inderdaad met een direct link, maar dat ondersteunen bijna alle plaatjes-upload-sites toch gewoon?
Spelletje ?! - It's a way of life !