Auteur Topic: Fotoklik-geluiden  (gelezen 96937 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #80 Gepost op: 31-01-2014, 21:57:24 »
Citaat
Nee ik bedoel echt de fotograferende Aaf op de foto bij haar column:
Uhmmm kruipt nog verder in de Aaf tunnel  ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #81 Gepost op: 31-01-2014, 22:01:02 »
Het staat op facebook en het werd genoemd in Moltalk.
Ik denk inmiddels een rookgordijn

Precies. Net zoals die vogel geluiden van een aantal jaar geleden, gewoon een leuke gimmick om ons gek te maken. ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2014, 10:55:11 »
Even over de fotoklik momentjes.

We zien telkens iemand een foto maken waar zo'n geluidje bij komt, maar wie maakt die foto??
Zou dat de mol kunnen zijn of een verwijzing naar de mol.
Dus de mol houdt van fotograferen??
Heb even heel snel zitten googlen maar nog niet echt iets gevonden. Enige wat hier eerder op het forum al is vermeld is dat bij de column van Aaf een foto staat waarin zij zichzelf fotografeert in een spiegel.

En waar ik ook nog aan heb zitten denken...... Na het maken van een foto, is het dan altijd dezelfde "kandidaat" die in beeld komt?? Wellicht dat iemand dat zo weet voor allerlei afleveringen terug gekeken worden.
(alhoewel we dadelijk toch 2 of 3 weken stil liggen vanwege de OS. :P )

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2014, 11:18:51 »
En waar ik ook nog aan heb zitten denken...... Na het maken van een foto, is het dan altijd dezelfde "kandidaat" die in beeld komt?? Wellicht dat iemand dat zo weet voor allerlei afleveringen terug gekeken worden.

Wat zou kunnen is dat uiteindelijk dan iedere kandidaat in beeld is geweest, behalve de mol. Een soort variant op de kleuren hint.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2014, 11:20:35 »
Dat is inderdaad ook een optie.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2014, 11:42:17 »
Wat zou kunnen is dat uiteindelijk dan iedere kandidaat in beeld is geweest, behalve de mol. Een soort variant op de kleuren hint.

Dat is een hele goede! Maar dat zou moeten betekenen dat dus alle afvallers tot nu toe al een keer gezien moeten zijn na (of voor natuurlijk) de fotoklikgeluiden.. Want die kunnen anders nooit meer voorkomen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2014, 11:43:21 »
Heb deze nog nergens zien geplaatst:



Kan iemand uitpuzzelen wat het inhoudt? Een aanwijzing is het zowiezo (die fotoklik geluiden en foto-toestellen) begin me nu toch echt af te vragen waar of op wie het slaat.

Ik had die foto op pag 4 gezet. (minder goede kwaliteit dan deze overigens) Ik denk dat dit de laatste foto is van de 5 elementen. Water, vuur, aarde, metaal en hout. Deze is een foto van hout.. De 5 elementen staan voor balans (yin en yang)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #87 Gepost op: 3-02-2014, 12:55:45 »
Ik heb even snel teruggekeken naar aflevering 1 en 3 omdat ik daarvan de tijden zo snel kon terug vinden in dit topic.

Bij aflevering 1 hoor je eerst de stem van JW, dan muziekje en de foto en dan komt Art en die noemt het rood van Daphne in de executie.
In aflevering 3 hoor je de stem van (volgens mij) Sofie er doorheen praten en even daarna komen Susan en JW in beeld. Maar het volgt niet precies op elkaar dus denk niet dat het iets is.

Dan maar proberen uit te vinden wie als hobby fotografie heeft of ooit als journalist / fotograaf een baantje heeft gehad? 

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #88 Gepost op: 3-02-2014, 13:06:35 »
Persoonlijk denk ik niet dat -als het een hint is- het niet bedoeld is als zo een letterlijke link naar een kandidaat. Dat is namelijk veel te veel verschillend te interpreteren. Voor hetzelfde geld bedoelen ze dan een fanatiek instagram-persoon.

Als ik even advocaat van de duivel mag spelen...
Laten we ook niet vergeten dat de fotokliks ook puur en alleen gedaan kunnen zijn onder het mom:
Hongkong = aziaten: aziaten zien wij als fotograferende maniakken: dus legt de productie hier wat nadruk op tijdens het monteren. Puur en alleen 'aankleding' dus.

Maargoed, neemt niet weg dat ik ook hoop dat het wél een aanwijzing is.  ::vergroot::
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #89 Gepost op: 3-02-2014, 16:40:24 »
Heb deze nog nergens zien geplaatst:



Kan iemand uitpuzzelen wat het inhoudt? Een aanwijzing is het zowiezo (die fotoklik geluiden en foto-toestellen) begin me nu toch echt af te vragen waar of op wie het slaat.

[superwenstunnelvisie] Met zijn 2 vingers maakt hij een gebaar van konijn/hazenoren, en hij maakt een foto van een stuk hout >> hout konijn >> het chinese astrologieteken van Aaf  ::tandpastasmiley:: [/superwenstunnelvisie]
gigavergezocht, maar toch wel grappig gevonden al zeg ik t zelf  ::vergroot::

edit: en de lijntje om het paaltje is dezelfde kleur blauw als het shirt van Aaf tijdens de executie (waar overigens ook nog 2 opvallende items op staan gesteld in dezelfde kleur blauw ;))

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2014, 16:48:25 »
haha lijkt me echt grappig als Aaf nu meeleest, die komt niet meer bij :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2014, 17:53:35 »
Ik dacht dat ik aardig ingenesteld was in de Aaf is de mol tunnel, maar blijkbaar kan het nog erger :P:P :roflol:

Maar inderdaad, denk als kandidaten hier mee gaan lezen dat ze van hun stoel liggen van het lachen om sommige theorieën / constructies die gemaakt en verzonnen worden.
Zou ik dan wel doen in ieder geval.   

Offline MHNCP

  • Forumlid
Foto-theorie
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2014, 09:30:22 »
Goedemorgen allen,

Na wat speur- en denkwerk ben ik de afgelopen dagen tot de volgende theorie gekomen. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.
Tevens direct een spoileralert: Hiermee wordt een kandidaat als mol aangewezen, dus als je het niet wil lezen, nu kan het nog.

Het thema foto's maken staat dit jaar duidelijk in de aandacht. Tijdens de 4 afleveringen van Hongkong is al duidelijk geworden dat met behulp van de groepsfoto's van 2013 en 2014 duidelijk kon worden welke 3 deelnemers de serie zouden verlaten. Mocht je dit gemist hebben; de posities van Ewout, Joep en Janine kwamen overeen met de posities van Maurice (afvaller 1), Owen (afvaller 2) en Daphne (afvaller 3). Echter bij het verlaten van Hongkong ging dit verhaal niet meer op; Jennifer stond niet op de positie van Tim.

De Filipijnen staan echter tot Hongkong zoals water staat tot vuur. De mol moest zich kunnen redden in de drukke stad en in de rustige natuur. Aan het begin van het seizoen hebben we een terugblik gehad op 13 jaar WIDM. Seizoen 13 was het laatste seizoen tot dan toe, echter scheelde het niet veel op seizoen 5 (het eerste seizoen met BN'ers) was de laatste geweest. Dat was namelijk eigenlijk de opzet. Seizoen 5 en dan voornamelijk aflevering 1 was een seizoen met veel foto's. Ik raad jullie aan om de eerste aflevering terug te kijken, het zit vol met foto-geluiden.

Zoals gezegd; Filipijnen staan tot Hongkong zoals een individu staat tot een groep. In Hongkong ging iedereen op in de menigte, in de Filipijnen is iedereen persoonlijk zichtbaar. Wat gebeurt er als je bovenstaande 2 gegevens combineert (dus seizoen 5 in combinatie met individuele foto's)? De volgorde waarop de deelnemers van seizoen 5 aan ons, het publiek, werden voorgesteld was als volgt:
1. Gijs (6e)
2. Isabella (4e)
3. Jim (7e)
4. Lottie (3e)
5. Marc-Marie (2e)
6. Roelandt (10e)
7. Sander (5e)
8. Victoria (8e)
9. Yvon (1e)
10.Yvonne (9e)

In plaats van de groepsfoto van seizoen 13 dus te koppelen aan de groepsfoto van dit jaar (geldend voor Hongkong),
koppelen we de overgebleven individuele foto's van seizoen 5 aan onze (opgeschoonde) groepsfoto. Tot onze verbazing blijkt het volgende: 
Aaf / Gijs (6e)
Susan / Isabella (4e)
Jennifer / Jim (7e)
Tygo / Lottie (3e)
Sophie / Marc-Marie (2e)
JW / Sander (5e)
Freek / Yvon (1e)

Dit zou voor mij betekenen dat mijn mol eruit gaat, dus tunnelvisie kan het niet zijn. Overigens zou Freek wel een hele sterke mol zijn, heel onopvallend heeft hij toch al wel het een en ander gedaan. Volgende aflevering valt Jan-Willem af en met de titel van deze aflevering 5 op een Rij is dat niet eens zo heel ondenkbaar (er zijn 5 potentiele mollen van hem op rij afgevallen, Maurice, Owen, Daphne, Jennifer en nu Aaf). Als hij werkelijk de serie verlaat lijkt er van toeval toch geen sprake meer te zijn?! Wel een geniale stap om seizoen 13 en seizoen 5 op deze manier te koppelen en zo de afvallerstheorie (die heel makkelijk was in eerste instantie) een extra dimensie te geven.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Foto-theorie
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2014, 09:55:17 »
Ik vind hem leuk gevonden, maar twijfel of dit wel juist is. Volgens mij hoorde ik dat de eerste paar afvallers wel eens vaker op dezelfde plaats als het jaar daarvoor hebben gestaan en daarna ging het anders verder...

Trouwens: Mijn mol is Freek op dit moment, dus wat dat betreft zou deze theorie wel in de tunnel passen...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2014, 10:09:36 »
Ik keek gisteravond pas 0.30 uur de uitzending, maar ik heb volgens mij geen fotoklik-geluid gehoord?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Re: Foto-theorie
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2014, 10:13:39 »
Sophie doet dit jaar niet mee.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #96 Gepost op: 7-02-2014, 10:39:28 »
Ik keek gisteravond pas 0.30 uur de uitzending, maar ik heb volgens mij geen fotoklik-geluid gehoord?

Dat klopt, vijfmaal op rij wel en nu niet langer. Er moet dus wel iets mee zijn, vraag blijft wat?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #97 Gepost op: 7-02-2014, 10:46:02 »
water vuur hout metaal aarde

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Foto-theorie
« Reactie #98 Gepost op: 7-02-2014, 11:27:12 »
Ik begrijp totaal niet waar je het hier over hebt?
Individuele foto's uit seizoen 5? Gaat dit over de leader van dat jaar? Of een bepaalde groepsfoto? Of de foto op het einde van iedere aflevering? Beter voeg je even afbeeldingen toe die het verhaal duidelijk maken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2014, 11:39:40 »
water vuur hout metaal aarde

Er is natuurlijk nog 1 element over: lucht. Geen idee of dat wat te betekenen heeft maargoed.