Auteur Topic: Aflevering 9 - iets kan gebeuren  (gelezen 56191 keer)

Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #80 Gepost op: 14-03-2014, 09:13:12 »
Ik vond het juist een goede aflevering. Ben het ermee eens dat de test en executie na 1 opdracht niet echt prettig was. Hadden ze 4 mensen moeten laten en dan weer voorwerpen speuren. Dat had de keuze moeilijker gemaakt.

Ik ben benieuwd naar de twist volgende week en vooral hoe de mol het heeft gedaan.

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #81 Gepost op: 14-03-2014, 10:45:31 »
Wat een ongelooflijk saaie aflevering trouwens, zeg!

Een fantasieloze opdracht waarbij ze brievenbussen moesten legen, zonder enige tijdsdruk of niets.

Daarna een test en executie voor Tygo. Ook erg jammer. Hadden ze beter een extra opdracht kunnen doen en een finale met z'n vieren.

Daarna een vreselijk saaie opdracht met flesjes (echt vertel mij wat de bedoeling van die fakkels e.d. is?)...totaal geen spanning of iets.

Ook een fantasieloze laatste test (heb het wel eens anders gezien)...en dat Art dan de laatste 6 minuten vollult...ook zonde.

Dit. De laatste afleveringen zijn nooit echt heel tof, en de mooie beelden maakte veel goed, maar ik was blij dat ik wakker kon blijven. Het hele 'net doen of we nu bekend gaan maken wie nu de mol is, maar stiekem toch volgende week pas' mag van mij ook wel stoppen. Na zoveel seizoenen snappen mensen echt wel dat deze info nog niet bekend wordt gemaakt
Prince is de mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #82 Gepost op: 14-03-2014, 10:51:28 »
Dit. De laatste afleveringen zijn nooit echt heel tof, en de mooie beelden maakte veel goed, maar ik was blij dat ik wakker kon blijven. Het hele 'net doen of we nu bekend gaan maken wie nu de mol is, maar stiekem toch volgende week pas' mag van mij ook wel stoppen. Na zoveel seizoenen snappen mensen echt wel dat deze info nog niet bekend wordt gemaakt

Net als vorig jaar met al die overduidelijke hints in de trein (waaronder TOLISDEMOL) is ook nu in aflevering 9 al duidelijk geworden wie de Mol is. Het ontbrekende geld dat Susan opstuurde is dit keer de duidelijke hint. Ik vind het wel een slimme manier om én in aflevering 9 zo de ontknoping te hebben én toch niet helemaal voor iedereen (de kijker die één keer kijkt en niet even TOLISDEMOL uitpuzzelt of uitrekent dat het Susans geld is) zodat er geen kijkers verloren worden voor de laatste aflevering. ::ok::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #83 Gepost op: 14-03-2014, 11:18:42 »
Of trappen we met open ogen in de val van de makers door juist die envelop te laten verdwijnen zodat iedereen Susan verdenkt terwijl Sofie als lachende derde er mee vandoor is gegaan??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #84 Gepost op: 14-03-2014, 11:22:43 »
Of trappen we met open ogen in de val van de makers door juist die envelop te laten verdwijnen zodat iedereen Susan verdenkt terwijl Sofie als lachende derde er mee vandoor is gegaan??

Dat kan inderdaad ook nog. Wat dat betreft gaat de vergelijking met TOLISDEMOL inderdaad niet op.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #85 Gepost op: 14-03-2014, 11:57:20 »
Hoe zit het nou met dat geld dat uit de pot is, is er echt extra geld verdwenen of heeft dat te maken met de verdwenen envelop?

Naar mijn idee ging het hier ook gewoon om een niet aangekomen envelop die eraf getrokken werd, maar bij moltalk hadden ze het over gestolen geld door de mol?!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #86 Gepost op: 14-03-2014, 11:59:15 »
Naar mijn idee ging het hier ook gewoon om een niet aangekomen envelop die eraf getrokken werd, maar bij moltalk hadden ze het over gestolen geld door de mol?!

Bij moltalk was al snel duidelijk dat ze totaal niet opgelet hadden...verwarring alom.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #87 Gepost op: 14-03-2014, 12:15:26 »
Mooie locaties, die weet Anton en co toch mooi te spotten voor een nieuw seizoen. Maar met de flessenpost deed me toch enorm terugdenken aan de finaleopdracht in Petra, Jordanië seizoen 9. Met het post ophalen en de 7e enveloppe die leeg gepost is of niet opgehaald door Susan, is dan inderdaad de stille hint naar de complete ontknoping voor de oplettende kijker. Maar het tempo deze aflevering... Bij de flessen was geen tijdslimiet, het werd echt slowmotion televisie terwijl ik van WIDM nu juist die vlotte montage gewend ben geraakt (als je nu seizoen 1 t/m 3 terug kijkt is dat echt een wereld van verschil) Bij het post ophalen evenmin. En dan gewoon een half uur lang al terugblikken, Art die erop getraind is 10 minuten vol te praten en praktisch twee keer hetzelfde verhaaltje afsteekt over de drie finalisten. Natuurlijk, op voorhand weet je dat er altijd een cliffhanger is 'WIDM? Dat ziet u volgende week' Daarom verbaasde mij de laatste woorden van Art ook ditmaal, maar dat geeft in principe al de ontknoping weg.

Grappig, hoe je op voorhand eigenlijk al weet hoe een aflevering gaat verlopen en dan toch achteraf met  :-\\ gevoel achterblijven  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #88 Gepost op: 14-03-2014, 13:00:31 »


Grappig, hoe je op voorhand eigenlijk al weet hoe een aflevering gaat verlopen en dan toch achteraf met  :-\\ gevoel achterblijven  ::rofl::

Dit. En er was echt geen spanning ook. Ik zou trouwens ook niet weten hoe ze het anders moeten aanpakken.  :-\\
No Milk today???

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #89 Gepost op: 14-03-2014, 13:20:42 »
Wat mij eignelijk nog het meest bezig houdt, is het feit dat Freek gewoon totaal op Sofie zat. En dat er ook geen shot kwam waarin hij vertelde 'als Susan de mol is, dan zit ik er gewoon helemaal naast' of zo iets, ALLES (verdenkingen van Susan en Freek) leiden ernaar dat Sofie de mol is.
Maar ik zit gewoon met teveel molacties van Susan en te fanatiek gedrag van Sofie.
Ik zit echt op Susan als mol, en het verward me (wetende dat de finalisten meestal meer weten, op seizoen 8 na) dat die goed zitten.
VERWARRING IN MIJN HOOFD

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #90 Gepost op: 14-03-2014, 13:25:13 »
Wat mij eignelijk nog het meest bezig houdt, is het feit dat Freek gewoon totaal op Sofie zat. En dat er ook geen shot kwam waarin hij vertelde 'als Susan de mol is, dan zit ik er gewoon helemaal naast' of zo iets, ALLES (verdenkingen van Susan en Freek) leiden ernaar dat Sofie de mol is.
Maar ik zit gewoon met teveel molacties van Susan en te fanatiek gedrag van Sofie.
Ik zit echt op Susan als mol, en het verward me (wetende dat de finalisten meestal meer weten, op seizoen 8 na) dat die goed zitten.
VERWARRING IN MIJN HOOFD

Of ze hebben enige verdenking van Freek richting Susan op de montagetafel laten liggen...?  :-\\ Voor mijn gevoel gaat hij ook vol en blind op Sofie, dus ja. Maar ik verbaas me wat montage betreft nergens meer over.
No Milk today???

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #91 Gepost op: 14-03-2014, 13:30:29 »
Wat mij eignelijk nog het meest bezig houdt, is het feit dat Freek gewoon totaal op Sofie zat. En dat er ook geen shot kwam waarin hij vertelde 'als Susan de mol is, dan zit ik er gewoon helemaal naast' of zo iets, ALLES (verdenkingen van Susan en Freek) leiden ernaar dat Sofie de mol is.
Maar ik zit gewoon met teveel molacties van Susan en te fanatiek gedrag van Sofie.
Ik zit echt op Susan als mol, en het verward me (wetende dat de finalisten meestal meer weten, op seizoen 8 na) dat die goed zitten.
VERWARRING IN MIJN HOOFD

Als je Tygo er nog stiekem bijneemt, dan heb je Tygo en Sofie die Susan verdenken, en je hebt Susan en Freek die Sofie verdenken. Een 50%/50% dus. Freek z'n stem geldt niet zwaarder als die van Tygo, omdat Freek een vrijstelling had. Nog steeds 50%/50%.

Dus wat dat betreft kun je volgens mij gewoon kiezen wie jij denkt dat de meeste molacties heeft gemaakt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #92 Gepost op: 14-03-2014, 14:08:59 »
De 'ontknoping' vond ik ook wel erg lang duren met al die beelden van wolken ertussendoor, vooral omdat ik nu al wel weet dat ze dat toch niet al gaan verklappen. Maar: tegelijkertijd was deze 'ontknoping' enorm veelzeggend vanuit de kandidaten gezien. Stel Sofie is kandidaat, dan weet ze nu dat ze heeft gewonnen (ze is immers geen mol).  Sofie is slim genoeg om meteen de consequentie van Art's woorden door te hebben. De lichte triomf die meteen door haar ogen schoot, spreekt wat dat betreft voor mij boekdelen. Stel Susan is kandidaat, dan hoort ze nu van Art dat ze verloren heeft. Je zou dan op zijn minst een kort moment van teleurstelling verwachten, maar dat zien we helemaal niet. In plaats daarvan blijft ze gewoon glimlachen en bespeur ik zelfs wat blijdschap. Dit zegt mij toch dat Susan de mol is. Dat zou ik zelf weinig verrassend vinden, want ik verdenk haar al weken, maar voor de kandidaten is dat wel een verrassing (bijv. Freek die vol voor Sofie gaat).

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #93 Gepost op: 14-03-2014, 14:11:41 »
De 'ontknoping' vond ik ook wel erg lang duren met al die beelden van wolken ertussendoor, vooral omdat ik nu al wel weet dat ze dat toch niet al gaan verklappen. Maar: tegelijkertijd was deze 'ontknoping' enorm veelzeggend vanuit de kandidaten gezien. Stel Sofie is kandidaat, dan weet ze nu dat ze heeft gewonnen (ze is immers geen mol).  Sofie is slim genoeg om meteen de consequentie van Art's woorden door te hebben. De lichte triomf die meteen door haar ogen schoot, spreekt wat dat betreft voor mij boekdelen. Stel Susan is kandidaat, dan hoort ze nu van Art dat ze verloren heeft. Je zou dan op zijn minst een kort moment van teleurstelling verwachten, maar dat zien we helemaal niet. In plaats daarvan blijft ze gewoon glimlachen en bespeur ik zelfs wat blijdschap. Dit zegt mij toch dat Susan de mol is. Dat zou ik zelf weinig verrassend vinden, want ik verdenk haar al weken, maar voor de kandidaten is dat wel een verrassing (bijv. Freek die vol voor Sofie gaat).

En Freek hoort dat hij niet de mol is... Dat wist ie al. Die zit nog in volledige twijfel wie wat waar en waarom... Ben ik de winnaar? Is Sofie de mol? Ik hoop maar dat Art daarna gewoon doorgepraat heeft.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #94 Gepost op: 14-03-2014, 14:39:56 »
En Freek hoort dat hij niet de mol is... Dat wist ie al. Die zit nog in volledige twijfel wie wat waar en waarom... Ben ik de winnaar? Is Sofie de mol? Ik hoop maar dat Art daarna gewoon doorgepraat heeft.

Ja klopt, heb hem niet opgenomen in het lijstje, omdat we uit zijn gezichtsuitdrukking dus niets kunnen concluderen. En ja, ik hoop inderdaad dat Freek snel duidelijkheid heeft gekregen.

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #95 Gepost op: 14-03-2014, 15:00:48 »
Maar: tegelijkertijd was deze 'ontknoping' enorm veelzeggend vanuit de kandidaten gezien. Stel Sofie is kandidaat, dan weet ze nu dat ze heeft gewonnen (ze is immers geen mol).  Sofie is slim genoeg om meteen de consequentie van Art's woorden door te hebben. De lichte triomf die meteen door haar ogen schoot, spreekt wat dat betreft voor mij boekdelen. Stel Susan is kandidaat, dan hoort ze nu van Art dat ze verloren heeft. Je zou dan op zijn minst een kort moment van teleurstelling verwachten, maar dat zien we helemaal niet. In plaats daarvan blijft ze gewoon glimlachen en bespeur ik zelfs wat blijdschap. Dit zegt mij toch dat Susan de mol is. Dat zou ik zelf weinig verrassend vinden, want ik verdenk haar al weken, maar voor de kandidaten is dat wel een verrassing (bijv. Freek die vol voor Sofie gaat).

Meest zinvolle post in dit topic tot nu toe  ::ok::
Prince is de mol!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #96 Gepost op: 14-03-2014, 15:32:43 »
Meest zinvolle post in dit topic tot nu toe  ::ok::

Maar ze trekken altijd een stalen gezicht, misschien doen ze het wel tig keer over. Arme Art. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #97 Gepost op: 14-03-2014, 15:55:17 »
Vraag me af of we iets kunnen afleiden aan de opstelling van de ontknoping:

Vanuit Art/Pieter-Jan gezien:
2014: Links Susan - Freek, rechts Sophie
2013: Links Kees (mol), rechts Paulien (winnaar) - Carolien (verliezer)
2012: Links Liesbeth (verliezer), rechts Anne-Marie (mol) - Hadewych (winnaar)
2011: Links Patrick (mol), rechts Art (winnaar) (& Soundos elders)

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FrankieB

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #98 Gepost op: 14-03-2014, 18:24:50 »
Toch was wel een leuk seizoen inderdaad niet echt spannendste maar toch complimenten aan makers en JP voor leuke samenstelling groep. Blijf stiekem hopen dat het niet susan is maar ja weet eigenlijk wel beter.  Met al haar bontjes en ik weet allles.. over sophie uitspraken. Jammer dat ze de hele sophie stemt op susan en susan stemt op susan erin hebben laten zitten en vooral dat ze lieten zien dat JW volledig op haar zat.

Maar ja we zullen zien wat voor streken susan allemaal heeft uitgehaald.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - iets kan gebeuren
« Reactie #99 Gepost op: 14-03-2014, 19:36:43 »
Ik had het gevoel dat de ontknoping 2x keer is gedaan. Bij Freek had ik het gevoel dat hij gezicht echt in plooi moet houden. Tygo heeft gespreid over Suzan en Sofie hij zegt nog ik ga niet spreiden over 3 mensen daarom ga ik vanuit dat hij op Suzan en Sofie heeft gestemd. Grote deels op Suzan. Ik ga vanuit dat Jan Willem ook heeft gespreid op Suzan en Sofie.