Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 316168 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #660 Gepost op: 1-02-2014, 14:48:38 »
Nu ja, wat IK dan gezien heb, ff beeldje voor beeldje: eerst gaat het erover hoe de dames in de centrale het opgezet hebben en JW lijkt te bestrijden dat het 2 Buddha's per persoon moeten zijn. Hij wil alle 10 tegelijk. De dames hadden het natuurlijk slimmer uitgedacht ;D - tijdsindex 6.00 Dan later als ze eenmaal wandelen roept Susan: vrucht met een puntje, wie had die?! JW reageert alleen droog "Ze lijken allemaal op elkaar". Weer daarna vraagt JW nader over die Afrikaanse Skunkenenzie (die hij later benoemt als de 'meets Sidonia'-Skunkenenzie. Maar als het nog de Afrikaanse is gaat het over die kralenketting-Buddha, dus waar het later fout ging; de foto van Freek maar de kiem bij de mol.



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #661 Gepost op: 1-02-2014, 15:06:15 »
Nog iets, bij de herhaling gezien, het gebeurt o zo onopvallend maar JW is degene die beslist over het laten zien van de tweede (foute) foto als de anderen maar blijven twijfelen. Dit heb ik dus vaker gezien bij JW, de een roept dit, de ander dat en JW geeft het laatste zetje.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #662 Gepost op: 1-02-2014, 15:07:19 »
Weer daarna vraagt JW nader over die Afrikaanse Skunkenenzie (die hij later benoemt als de 'meets Sidonia'-Skunkenenzie. Maar als het nog de Afrikaanse is gaat het over die kralenketting-Buddha, dus waar het later fout ging; de foto van Freek maar de kiem bij de mol.

 ???
Sorry ik volg je niet.
De Skunk Anansie foto is echt de foto met die hoge wenkbrauwen waarvan Sofie later de wimpers beschrijft (waarop JW klaagt dat ze dat wel eerder had kunnen doen).
Dat had niks te maken met de foto van Freek met de kralenketting. Er is (in het Freek topic en in het Boeddha topic) ook aangetoond van welk beeld Freek precies verzoekt dat Tygo een foto maakt. Dat is inderdaad de foto waar het op misgelopen is, zoals ook gezegd wordt in de serie.

Dus hoe had JW daar iets mee te maken?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 15:09:34 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #663 Gepost op: 1-02-2014, 15:11:12 »
JW geeft het laatste zetje
Ja klopt, heel subtiel  ;)

En hij probeerde echt uit alle macht zijn foto van de vrucht te verklooien maar Tygo liet geen enkele ruimte: "Dit is hem!" waarna in de biecht JW zegt : "ik had hem gevonden". Jaja....  ::ohno::

???
Sorry ik volg je niet.
De Skunk Anansie foto is

Ik zeg zoals het in beeld wordt gebracht lijkt het me echt een molactie. Ze kunnen er mee goochelen natuurlijk. Het is JW daar die met die kralen in verband wordt gebracht - tijdsindex 8.00 ongeveer.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #664 Gepost op: 1-02-2014, 15:13:42 »
Ik zeg zoals het in beeld wordt gebracht lijkt het me echt een molactie. Ze kunnen er mee goochelen natuurlijk. Het is JW daar die met die kralen in verband wordt gebracht - tijdsindex 8.00 ongeveer.

Ja dat wordt gesuggereerd ja doordat die middenste foto in beeld komt.
Maar later blijkt dit dus anders te liggen.
Anyway, prima hoor, lekker verder tunnelen hier.  ::zwaai::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #665 Gepost op: 1-02-2014, 15:16:54 »
verder tunnelen
Ja we hebben intussen wel iets van 10 molacties gespot tijdens die ene wandeling, gaat goed hier hoor 8) :D ::tandpastasmiley:: ::trots:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #666 Gepost op: 1-02-2014, 17:51:32 »
Ik las net in de EO-Visie van volgende week dat Jan-Willem gelovig is. 'Een heilige aanwijzing'?
daar dacht ik ook aan bij die codes op de boot....verwijzing naar bijbelverzen...lukas 9:8 wat was die andere code ook alweer?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #667 Gepost op: 1-02-2014, 18:25:50 »
Ja zou ook kunnen, die hints vind ik alleen wat moeilijker. In de biechten tijdens de wandeling zit hij wel weer Mol 1.0 de schuld af te schuiven op anderen, bijv. bij Skunkenenzie op Sofie moment 12.40, terwijl hij haar helemaal niet verdenkt. Dus als hij haar als kandidaat ziet, waarom doet hij dat dan. Nou, omdat de mol graag anderen de schuld in de schoenen schuift >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mol24

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #668 Gepost op: 1-02-2014, 18:45:01 »
Penthesileia: Vorig jaar zat in de leader een shot van 2 jokers met natuurlijk ''De Mol'' erop en gelijk daarna kwam het shot van Kees. Dus was het eigenlijk: De Mol is Kees Tol ;)
En dat is nu hetzelfde bij JW maar dat met de Zwarte vrijstelling ipv 2 jokers.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #669 Gepost op: 1-02-2014, 19:02:37 »
daar dacht ik ook aan bij die codes op de boot....verwijzing naar bijbelverzen...lukas 9:8 wat was die andere code ook alweer?
Als dat een hint is, dan gaan ze diep.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #670 Gepost op: 1-02-2014, 19:44:42 »
Beter dan we zien het woord 'de mol' in beeld en daarna ook daadwerkelijk de mol. Hoe vaak komt dat wel niet voor bij ik weet niet hoeveel kandidaten. De programmamakers zijn helaas niet altijd even origineel, maar ik blijf hopen.  ;)

daar dacht ik ook aan bij die codes op de boot....verwijzing naar bijbelverzen...lukas 9:8 wat was die andere code ook alweer?

De tweede botencode was EB 1186. Alleen EB is dus geen officiële bijbel-afkorting, vandaar dat ik die links heb laten liggen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #671 Gepost op: 2-02-2014, 06:11:23 »
Viel jullie trouwens niet iets op wat JW zei?

'Bij mij op de hotseat zitten betekent of dat je de mol bent of dat je een ticket naar huis hebt'

Snap eigenlijk niet zo goed wat hij hiermee bedoeld?

JW zit nog steeds in het spel. Hij heeft gespreid of op de mol of de afvaller. Anders kan hij nooit in het spel blijven.

Of hij is natuurlijk zelf de mol ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #672 Gepost op: 2-02-2014, 10:03:17 »
gespreid of op de mol of de afvaller
Ja klopt. Maar een kromme redenering vind ik het ook. Mollen praten vaak krom dus dat klopt wel ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #673 Gepost op: 2-02-2014, 12:26:33 »
Volgens mij bedoelde hij dat hij óf goed zit, óf meteen op de afvaller zit. Elke kandidaat die hij verdenkt die niet de mol is valt meteen af.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #674 Gepost op: 2-02-2014, 12:44:55 »
Ja het is krom, het is of/of en/en. In zijn geval heeft hij gespreid op de mol en op de afvaller. Dan ben je of de mol of de afvaller. Anders kan hij nooit in het spel blijven (als zijn hotseats de mol niet zouden bevatten). In zijn geval bedoelt hij te beweren dat van zijn hotseats Jennifer de afvaller blijkt en Aaf de mol dan moet zijn. Eerst had hij 3 hotseats en waren er dus 2 afvallers en 1 mol bij (in zijn visie).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #675 Gepost op: 2-02-2014, 12:47:39 »
Ja het is krom, het is of/of en/en. In zijn geval heeft hij gespreid op de mol en op de afvaller. Dan ben je of de mol of de afvaller. Anders kan hij nooit in het spel blijven (als zijn hotseats de mol niet zouden bevatten). In zijn geval bedoelt hij te beweren dat van zijn hotseats Jennifer de afvaller blijkt en Aaf de mol dan moet zijn. Eerst had hij 3 hotseats en waren er dus 2 afvallers en 1 mol bij (in zijn visie).

Lo, ik heb dit ook al serieus overwogen. Het zou wel zijn gedrag verklaren toen hij op pad was met Aaf.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #676 Gepost op: 2-02-2014, 13:40:50 »
Helemaal eens, daarom zei ik
in zijn visie
Ik ben het ook niet met JW eens.

gedrag verklaren toen hij op pad was met Aaf
Dan ga je uit van JW als kandidaat :o ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #677 Gepost op: 2-02-2014, 13:47:51 »
Dan ga je uit van JW als kandidaat :o ::)

Die mogelijkheid moet je toch altijd open houden ?  ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #678 Gepost op: 2-02-2014, 13:52:36 »
Thanks nu snap ik de uitspraak pas inderdaad! Maar dat Aaf dan persé de mol moet zijn volgens Jan Willem omdat hij anders niet had kunnen doorgaan aangezien Jennifer weg is, hoeft niet persé (stel er is een vraag: had de mol rood aan, en 3 mensen hadden rood aan en meerdere vragen van dat soort waren) zelfs dan kun je ondanks je een ander bedoelde nog doorkomen.
Inderdaad, en vanuit mijn Susan-tunnel denk ik ook dat JW deze keer heel veel geluk heeft gehad met zijn antwoorden die op Jennifer bedoeld waren, maar die deze aflevering toevallig ook steeds op Susan van toepassing waren. Zelfde positie bij de Boeddha's, zelfde boot, samen in een loopteam bij de kerk... sowieso hetzelfde geslacht... De vraag is w.m.b. of JW zichzelf ook afvraagt hoe het kan dat hij de executie overleefd heeft terwijl hij op de afvaller stemde. En of hij dan tot de goede conclusie komt.

-edit- Ja, ook ik ga uit van JW als kandidaat. ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #679 Gepost op: 2-02-2014, 13:58:48 »
enige probleem Jayne, hoe zat dat vorige week...Daphne viel af met inzet van 1 joker maar JW zou helemaal fout zitten en valt niet af? Moet nog eens nakijken wat de overeenkomsten toen waren.