Auteur Topic: Aflevering 6 - 5 op een Rij  (gelezen 46375 keer)

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2014, 12:34:31 »
Weer zo'n machtig mooie aflevering! Het wordt alsmaar beter! En wat een mooi land is dat Philippijnen... (zeker als je ook nog terugdenkt aan Peking Express) Azië is dus echt perfect geschikt voor WIDM. WIDM voldoet compleet weer aan de verwachtingen. Als het zo doorgaat wordt dit zeker een van de beste seizoenen!

De titel 5 op een rij is trouwens slim bedacht. Hij kan echt op heel veel dingen slaan! (meer dan ik eerst aan dacht)
- JW al 5 maal op de afvaller als mol.
- 5 personen op rij de kerk in.
- 5 knopjes op rij in de kerk.
- 5 mensen op rij met een groen scherm.
Waren dat ze?

Vijf personen met een zonnenbril op (JW niet)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #81 Gepost op: 7-02-2014, 12:37:29 »
Vijf personen met een zonnenbril op (JW niet)
Dat is ook een leuke, al lijkt mij die ver gezocht.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #82 Gepost op: 7-02-2014, 12:37:50 »
Weer wijst alles naar JW.
- hij kiest de eerste envelop (terwijl hij anders nooit zijn vinger opsteekt)
- hij loopt op het juiste moment aan de goede kant van de wagen
- hij gaat met de kleinste/lichtste jeep het zwaarste deel van de boot halen
- hij kan niet meer verder rijden
- wie weet er nog meer?

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #83 Gepost op: 7-02-2014, 13:01:14 »
Weer wijst alles naar JW.
- hij kiest de eerste envelop (terwijl hij anders nooit zijn vinger opsteekt)
- hij loopt op het juiste moment aan de goede kant van de wagen
- hij gaat met de kleinste/lichtste jeep het zwaarste deel van de boot halen
- hij kan niet meer verder rijden
- wie weet er nog meer?

- Hij is zo 'aardig' om een joker aan Tygo te geven, die hij als Mol toch niet nodig heeft.
- Hij gebruikt zijn 'gezonde verstand' tijdens de test (wat niet echt handig is tijdens WidM omdat "niets is wat het lijkt"), waardoor hij op Aaf ging zitten, die er toch (wéér, net als alle andere 4) uitvloog.

Hierbij toevoegende: ik weet 99,9% zeker dat de hand die de doorzichtige vrijstelling vast heeft (in de promo voor volgende week) een mannenhand is. En aan de manier van lopen en kleding te zien, gok ik dat het Jan-Willem is, en zeker niet Freek. Tygo kan ook nog, maar ik denk toch Jan-Willem.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #84 Gepost op: 7-02-2014, 13:06:08 »

- Hij gebruikt zijn 'gezonde verstand' tijdens de test (wat niet echt handig is tijdens WidM omdat "niets is wat het lijkt"), waardoor hij op Aaf ging zitten, die er toch (wéér, net als alle andere 4) uitvloog.


Dit is dus een misverstand. JW zegt: ALS ik mijn verstand gebruik etc. Daarmee zegt hij dus niet dat ie ook daadwerkelijk dat doet.

Citaat
Hierbij toevoegende: ik weet 99,9% zeker dat de hand die de doorzichtige vrijstelling vast heeft een mannenhand. En aan de manier van lopen en kleding te zien, gok ik dat het Jan-Willem is, en zeker niet Freek. Tygo kan ook nog, maar ik denk toch Jan-Willem.

Ik denk dat dit gewoon Art of iemand vd productie is. Lijkt me te obvious en als hint.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #85 Gepost op: 7-02-2014, 13:09:44 »
Dit is dus een misverstand. JW zegt: ALS ik mijn verstand gebruik etc. Daarmee zegt hij dus niet dat ie ook daadwerkelijk dat doet.

Mij was exact hetzelfde opgevallen. Hij zegt het namelijk met behoorlijke nadruk, 'als ik mijn verstand zou gebruiken dan' (met een waslijst aan redenen). Verstandige keuzes hebben hem tot nu toe immers niet veel gebracht.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #86 Gepost op: 7-02-2014, 13:16:25 »
5 op een rij kan ook nog slaan op de Vijf elementen, de fotokliks dus uit de eerdere afleveringen die nu niet terug kwamen, want al compleet.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #87 Gepost op: 7-02-2014, 13:18:54 »
Weer wijst alles naar JW.
- hij kiest de eerste envelop (terwijl hij anders nooit zijn vinger opsteekt)
- hij loopt op het juiste moment aan de goede kant van de wagen
Als JW de mol was, zou hij juist wel gezien willen worden, want dan gaat er geen geld naar de pot. Dat hij aan de andere kant van de wagen ging lopen is dus geen mol actie.

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #88 Gepost op: 7-02-2014, 13:27:22 »
Als JW de mol was, zou hij juist wel gezien willen worden, want dan gaat er geen geld naar de pot. Dat hij aan de andere kant van de wagen ging lopen is dus geen mol actie.
Het is andersom. Als ze Tygo en JW ontdekken dan krijgen zij geen jokers én verdien je geld voor de pot (kijk het stukje maar terug).
Zaak dus voor JW zich zo goed mogelijk te verschuilen!

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #89 Gepost op: 7-02-2014, 13:27:49 »
Mij was exact hetzelfde opgevallen. Hij zegt het namelijk met behoorlijke nadruk, 'als ik mijn verstand zou gebruiken dan' (met een waslijst aan redenen). Verstandige keuzes hebben hem tot nu toe immers niet veel gebracht.  :)

Dachten we hier ook. Het was iets te nadrukkelijk, dat voorbehoud.
Ik vind een deel van zijn biechts sowieso nogal gekunsteld. Het zou me echt helemaal niks verbazen als de regie een toevalligheid van een paar keer achter elkaar op de afvaller stemmen, extra heeft aangezet met biechts die later zijn ingevoegd. Zeker als JW pas in aflevering 8 of 9 afvalt, is daar natuurlijk een leuke koppeling naar een reeks interviews met de afvallers in zijn programma te maken. Leuke samenwerking radio/tv en leuk dwaalspoor voor kijkers/luisteraars/molloten. Reden om dat dwaalspoor te doen: misschien zitten de kandidaten al lang op het spoor van de mol en wordt het voor de kijkers te doorzichtig.

Over die toevalligheid van JW: vaak heeft zijn afvallende kandidaat in die aflevering opdrachten samen met Susan gedaan. Dat gold in ieder geval voor Jennifer en Daphne. Dus als Susan de mol is, heeft hij daarmee die vragen toch goed gehad.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #90 Gepost op: 7-02-2014, 13:33:42 »
Het is andersom. Als ze Tygo en JW ontdekken dan krijgen zij geen jokers én verdien je geld voor de pot (kijk het stukje maar terug).
Zaak dus voor JW zich zo goed mogelijk te verschuilen!
Hm, je hebt gelijk. En toch is JW niet de mol, want Freek is de mol. ::tandpastasmiley::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #91 Gepost op: 7-02-2014, 13:41:31 »
Ik vond het wederom een vrij saaie aflevering. Ik heb me afgevraagd waarom en ik denk dat het alles te maken heeft met de locatie waar de kandidaten zich bevinden. De serie in Japan beschouw ik als de slechtste en saaiste in de geschiedenis van WIDM. Ik heb niet zoveel met de Aziatische landen. Het moge er prachtig zijn, maar mij trekt t niet. De keuze in de opdrachten wordt beperkt door de locatie en wat er allemaal mogelijk is. Bovendien heb ik veelal t gevoel: been there, done that. Ik heb t idee dat de makers zichzelf ook niet meer echt triggeren en terugvallen op een soort automatische piloot waarbij ze opdrachten verzinnen die niet al te ingenieus in elkaar zitten.

Ik vraag me trouwens ook af waarom kandidaten uberhaupt geld opsturen. Als ze het in de pot laten zitten, haalt het geld toch sowieso de laatste aflevering, dus waarom zou je het opsturen met de onzekerheid dat degene aan wie je het stuurt, wellicht niet eens meer in het spel zit?

Ze zitten in de filipijnen, wat TOTAAL niet aziatisch aandoet, maar juist heel erg zuid amerikaans. En  het wordt juist steeds beter en moeilijker, in plaats van makkelijker en saaier. De makers maken het juist ieder jaar weer ingewikkelder door spelelementen toe te voegen.Waar heb jij het kijk in de toekomst spel al eerder gezien bijvoorbeeld. Het is jou mening en die mag je hebben, maar het  klinkt een beetje zuur.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2014, 13:50:50 »
Ik vond het wederom een vrij saaie aflevering. Ik heb me afgevraagd waarom en ik denk dat het alles te maken heeft met de locatie waar de kandidaten zich bevinden. De serie in Japan beschouw ik als de slechtste en saaiste in de geschiedenis van WIDM. Ik heb niet zoveel met de Aziatische landen. Het moge er prachtig zijn, maar mij trekt t niet. De keuze in de opdrachten wordt beperkt door de locatie en wat er allemaal mogelijk is. Bovendien heb ik veelal t gevoel: been there, done that. Ik heb t idee dat de makers zichzelf ook niet meer echt triggeren en terugvallen op een soort automatische piloot waarbij ze opdrachten verzinnen die niet al te ingenieus in elkaar zitten.

Ik vraag me trouwens ook af waarom kandidaten uberhaupt geld opsturen. Als ze het in de pot laten zitten, haalt het geld toch sowieso de laatste aflevering, dus waarom zou je het opsturen met de onzekerheid dat degene aan wie je het stuurt, wellicht niet eens meer in het spel zit?

Ik snap je punt, ik vind het ook niet zo'n denderende serie, maar de laatste 2 afleveringen konden me gelukkig wél bekoren. Toch zijn er naar mijn mening ook te veel onoriginele al dan niet wat makkelijke opdrachten die ook niet voor de kijker erg spectaculair zijn. Of die erg slecht uitgelegd worden. De laatste bootopdracht vond ik ook niet super, maar die keek wel lekker weg.
Van Japan was ik ook niet weg, wat ik erg jammer vond, maar ik voelde de sfeer niet zo ofzo. Zelfde met Hong Kong. Ik vond in ieder geval de standaard in Zuid-Afrika een stuk hoger. Dat is moeilijk tegen opboksen, blijkt.
Wel frappant dat ze langzaam op een acceptabel niveau komen (imo) en dan heb je die Spelen die roet in het eten gooien.


En JW's mol weer eruit? Ach gossie...
No Milk today???

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2014, 14:00:49 »
@Milk @Jorg23 Het kan natuurlijk zijn dat Azie jullie persoonlijk qua sfeer enzo niet trekt, maar om dan meteen te concluderen dat het geen goeie serie is. Zuid Afrika was heel mooi, maar qua sfeer vond ik de seizoenen van Zuid en Midden Amerika mooier als Zuid Afrika. Maar dat maakt een seizoen niet perse goed.Vorig jaar waren de kandidaten veel minder leuk dan dit jaar. Het word naar mijn gevoel onderling veel harder gespeeld dit jaar, vorig jaar zaten Zarayda Daniel en Kees bij de laatse 4 nog alles te delen. Dat vond ik veel saaier om te zien. En Azie is een mysterieuze cultuur, wat juist perfect is voor Widm, bovendien doet de Filipijnen heel Zuid Amerikaans aan, wat het nogleuker maakt.
Ik ben he t met jullie eens dat sommige opdrachten beter uitegeld moeten worden, maar dit seizoen is beter bekeken dat welk andere, dus van een slecht seizoen kan je echt niet spreken, bovendien zitten was pas bij aflevering 6.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2014, 14:07:41 »
@Milk @Jorg23 Het kan natuurlijk zijn dat Azie jullie persoonlijk qua sfeer enzo niet trekt, maar om dan meteen te concluderen dat het geen goeie serie is. Zuid Afrika was heel mooi, maar qua sfeer vond ik de seizoenen van Zuid en Midden Amerika mooier als Zuid Afrika. Maar dat maakt een seizoen niet perse goed.Vorig jaar waren de kandidaten veel minder leuk dan dit jaar. Het word naar mijn gevoel onderling veel harder gespeeld dit jaar, vorig jaar zaten Zarayda Daniel en Kees bij de laatse 4 nog alles te delen. Dat vond ik veel saaier om te zien. En Azie is een mysterieuze cultuur, wat juist perfect is voor Widm, bovendien doet de Filipijnen heel Zuid Amerikaans aan, wat het nogleuker maakt.
Ik ben he t met jullie eens dat sommige opdrachten beter uitegeld moeten worden, maar dit seizoen is beter bekeken dat welk andere, dus van een slecht seizoen kan je echt niet spreken, bovendien zitten was pas bij aflevering 6.

Ik vind het nu al een slechter seizoen dan andere jaren, omdat de opdrachten mij veelal tegenvallen. Misschien trekt Azië me ook minder, maar als de opdrachten goed/origineel/spannend zijn is daar wel mee te leven. Ik vond ze soms zo halfbakken. Denk niet dat ik er veel van zal herinneren. Ik vond de groep van vorig jaar juist stukken leuker en zie eigenlijk geen echte sfeer in deze groep. Plus als je je aan een kandidaat ergert is het ook moeilijker kijken.
Goed bekeken =/= kwaliteit overigens. Waarmee ik nergens zeg dat het slecht is. Maar waarmee ik wel zeg dat de break die er nu aankomt me niet veel doet en dat is erg kwalijk omdat dat betekent dat ik er niet erg inzit. Ondanks de laatste twee afleveringen die me dus wél konden bekoren.
No Milk today???

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2014, 14:29:57 »
Mij was exact hetzelfde opgevallen. Hij zegt het namelijk met behoorlijke nadruk, 'als ik mijn verstand zou gebruiken dan' (met een waslijst aan redenen). Verstandige keuzes hebben hem tot nu toe immers niet veel gebracht.  :)


Dat klopt inderdaad, maar (verbeter me als ik het fout heb) hij zou toch Aaf kiezen 'als hij zijn gezonde verstand zou gebruiken', zei hij? Hij klikte daarna ook Aaf aan, dus hierdoor heb ik de link gelegd dat hij ook daadwerkelijk zijn verstand heeft gebruikt, snap je?

Wat mij ook opviel deze aflevering waren de 'praatjes' van Art voor twee van de drie opdrachten. En bij de opdracht bij de jeeps op de duinen (19:41) zegt Tygo 'Het was een prachtig uitzicht. Daar wordt ik echt.. Ik werd daar echt zo rustig van!' Misschien ben ik de enige die 'rustig' en 'Tygo' niet bij elkaar vindt passen en daarbij de link leg met 'De mol zoekt dit jaar de balans in extremen'?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 14:44:17 door McMarthy »

Offline Ruud93

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #96 Gepost op: 7-02-2014, 14:33:50 »
Ik vind het apart dat er bij de '5 op een rij' hint hier niets gezegd wordt over het moment dat Susan de geldbrief opstuurt.
Zij staat alleen in die kamer en die andere 5 staan (op een rij) in de deuropening er naar te kijken.

Bovendien is het twitterbericht (4*4)*3 een hele aparte, want (4*4)=16 en 16*3=48. De leeftijd van Susan Visser is 48. (1965)

Ik verdenk Susan het meest momenteel maar ik sluit J-W nog niet uit.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #97 Gepost op: 7-02-2014, 14:45:35 »
Ik vind het nu al een slechter seizoen dan andere jaren, omdat de opdrachten mij veelal tegenvallen. Misschien trekt Azië me ook minder, maar als de opdrachten goed/origineel/spannend zijn is daar wel mee te leven. Ik vond ze soms zo halfbakken. Denk niet dat ik er veel van zal herinneren. Ik vond de groep van vorig jaar juist stukken leuker en zie eigenlijk geen echte sfeer in deze groep. Plus als je je aan een kandidaat ergert is het ook moeilijker kijken.
Goed bekeken =/= kwaliteit overigens. Waarmee ik nergens zeg dat het slecht is. Maar waarmee ik wel zeg dat de break die er nu aankomt me niet veel doet en dat is erg kwalijk omdat dat betekent dat ik er niet erg inzit. Ondanks de laatste twee afleveringen die me dus wél konden bekoren.

Ik weet dat de meningen erover verschillen maar ik kijk liever naar een seizoen 5,6,7,10,11,14 waar er ook bepaalde frustraties zijn en je niet het gevoel hebt je zit te kijken naar een groep vrienden die gezellig op vakantie zijn, samen savonds bij het kampvuur zitten alles delen, zoals in sei 12,13 heel erg was. Ik vind wie is de mol juist leuk als het super serieus en hard gespeeld word. Natuurlijk is het soms gezellig, maar dat kan toch als de camera's uitzijn. Vorig jaar was het gewoon een soort familievakantie. Het spel werd VEEL minder hard gespeeld. En daar gaat widm uiteindelijk toch om.OM het spel rondom de opdrachten ook en de onderlinge verstandhoudingen. Natuurlijk moeten opdrachten ook leuk zijn, en ik vond SOMMIGE ook tegenvallen dit jaar tot nu toe, maar die zitten er ieder jaar wel in. Wat betreft de Olympische spelen heb je gelijk, die break is niet super gunstig. Zeker nu het steeds leuker wordt, maar dat was in seizoen 10 ook en ik vond het toen Uiteindelijk ook niet hinderlijk.. Dus afwachten voor je het al een slecht seizoen noemt.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #98 Gepost op: 7-02-2014, 14:47:45 »
- Hij is zo 'aardig' om een joker aan Tygo te geven, die hij als Mol toch niet nodig heeft.
- Hij gebruikt zijn 'gezonde verstand' tijdens de test (wat niet echt handig is tijdens WidM omdat "niets is wat het lijkt"), waardoor hij op Aaf ging zitten, die er toch (wéér, net als alle andere 4) uitvloog.

Hierbij toevoegende: ik weet 99,9% zeker dat de hand die de doorzichtige vrijstelling vast heeft (in de promo voor volgende week) een mannenhand is. En aan de manier van lopen en kleding te zien, gok ik dat het Jan-Willem is, en zeker niet Freek. Tygo kan ook nog, maar ik denk toch Jan-Willem.

Dar vond ik het ook erg op lijken, maar als dat het geval is dan is het wel een gigantisch onsubtiele aanwijzing, en dan weten we zodra dat ding wordt gevonden dus meteen wie de mol is.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2014, 15:05:32 »
Heeft er iemand al een antwoord gevonden op de vraag die ik stelde over het feit dat Art aan het begin van de aflevering niet meer begon met praten over de app, en over de kans om volgend jaar mee te mogen met de mol. Vond het opvallend, aangezien Anton deze week aankondigde te stoppen bij Widm. hij is de Eindredacteur. Zouden ze er een jaar tussenuit gaan? Om dan met een nieuw team weer samen te werken. Aangezien het ook wel druk wordt met WIdm junior nog in Maart/April....
Iemand?