Auteur Topic: Aflevering 7 - .... moet je zien  (gelezen 50842 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2014, 14:16:40 »
Ik ben een mol-fan van het laatste uur en weet niet wat voor soort vrijstellingen (in kleuren en maten) in het verleden in het spel zijn gekomen, maar we kregen in het vooruitblik een  wit transparant schijfje te zien wat een vrijstelling voor de finale zou moeten zijn. Vooralsnog gaat iedereen er van uit dat aflevering 9 de finale zou moeten bevatten, maar de volgende uitzending is nummertje 8 al. Waarom brengen ze dan niet gewoon een groene vrijstelling in het spel? Een vrijstelling voor de volgende ronde is namelijk al de finale-ronde. Of misschien dan toch een extra aflevering of een dubbele executie in aflevering 8 of 9? Er is immers ook nog een kandidaat te veel in het spel…

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2014, 14:20:30 »
2 afvallers lijkt me daarom het meest logische scenario.

De witte vrijstelling is dan een extraatje omdat je direct in de finale zit. Had een groene kunnen zijn, maar is toch net ff anders.

Mijn voorspelling: Tygo en Sofie zijn door. Freek krijgt z'n scherm te zien. Er gaan er nog twee uit. Als Freek groen krijgt, zijn Susan en Jan-Willem de afvallers. Dat is spannend! Handjes vasthouden.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2014, 14:22:44 »
Bovendien kennen we allemaal de doorzichtige vrijstelling nog, toch?
Daniël won hem vorig jaar. Daar kon je hem winnen in aflevering 7, vandaar dat hij niet groen zal zijn geweest. Het is dus geen "nieuwe" vrijstelling zoals de zwarte.
Zelf denk ik dat de finale met 4 mensen zal worden gespeeld. Houdt de spanning er ook lekker in en ik heb er totaal geen problemen mee.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2014, 14:42:55 »
Handjes vasthouden.
Haha, jij stond ook al op tafel te springen toen JW die envelop boven op de windmolen vond. Lijkt me leuk om een keer een webcam of zo in jouw huiskamer te zetten en een keer mee te kijken hoe zo’n uitzending er aan toe gaat in huize Jossie ::feest::

Ik was overigens net zo blij hoor, maar heb nog een partner die de mol niet kan zien of luchten, dus dan sta je weer meteen met beide voeten op de grond… ::megafoon::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2014, 14:46:47 »
Haha, jij stond ook al op tafel te springen toen JW die envelop boven op de windmolen vond. Lijkt me leuk om een keer een webcam of zo in jouw huiskamer te zetten en een keer mee te kijken hoe zo’n uitzending er aan toe gaat in huize Jossie ::feest::

Ik was overigens net zo blij hoor, maar heb nog een partner die de mol niet kan zien of luchten, dus dan sta je weer meteen met beide voeten op de grond… ::megafoon::


Ja, Jan-Willem had een eerlijk antwoord gegeven bij Toekomstvisie en mocht toen dat filmpje zien. Hij heeft onthouden dat het aan de rechterkant was, hij doet een vraag goed en nummer 1 windmolen wordt weggespeeld. Hij kiest nummer twee, klimt een onmogelijk trap op en krijgt z'n beloning. 2000 eurootjes!! Vond het echt genieten.

Maar de handjes vasthouden klonk waarschijnlijk leuker dan ie bedoeld was. Ik doelde eigenlijk op Susan en JW die elkaars handjes vasthouden tijdens de executie, zoals je in de intro zag.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2014, 15:10:04 »
Grr deze aflevering heeft alles op zijn kop gezet. JW was mijn mol, nu niet meer. Sophie, die absoluut niet mijn mol was, gedraagt zich zeer verdacht. Ook zij heeft die windmolens gezien in haar filmpje.. Waarom zegt ze daar niets over tegen de anderen? idem wat betreft de vingerafdruk, waarom zegt ze niks over de porto!! Ze zegt wel dat ze het er al met suzan er over gehad had, maar ze had het niet echt fantastisch uitgelegd. Grr ook Suzan vind ik verdacht (zeker met het overdreven schrikken ed). Ik had zo gehoopt dat ze per ongeluk de goede vingerafdruk gokte (25% kans) dan hadden we haar af kunnen schrijven. Nu kan het natuurlijk prima een molactie zijn geweest.


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2014, 15:24:24 »
Volgende week gaan de kandidaten '5 op een rij' (sic!) spelen. Niet '4 op een rij': een van de vragen van de WIDM-app maakt specifiek melding van ‘5 op een rij’. De indruk wordt gewekt dat met dit spel een vrijstelling te verdienen is. Ik denk dat het daarom nuttig is om er even naar te kijken.

Uit de beelden van de vooruitblik maak ik het volgende op:
•   In de bakjes met daarop de tekst ‘Tygo’ en ‘Sofie’ zitten gele schijfjes (voor een grotere versie van het plaatje, klik hier).



•   Susan speelt een rood schijfje. Welke kleur de schijfjes hebben in het bakje met haar naam vind ik lastig te zien (voor een grotere versie van het plaatje, klik hier).



•   Er is helemaal rechts ook een bak met blauwe schijven.
•   Rode, gele en blauwe schijfjes worden in elk geval gespeeld en met rood wordt '5 op een rij' gemaakt:



Moedermol heeft eerder al informatie uit de Avrobode over aflevering 8 doorgegeven:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mede op basis van die info zou het misschien zo kunnen zijn dat de kandidaten met fiches spelen die op hun medekandidaten slaan?? Zodra een kandidaat '5 op een rij' heeft, valt deze af. Dat zou dan sowieso de ‘rode kandidaat’ zijn. Volgens mij is het niet zo dat de kandidaat met '5 op een rij' wint, want anders zou Susan in de vooruitblik toch niet zeggen: ‘Niks persoonlijks, hè.’ Ik kan alleen niet vatten waarom Tygo en Sofie beiden gele schijfjes hebben. Ben benieuwd hoe jullie tegen deze opdracht aankijken.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 15:34:36 door Molzkovicz »

Offline M-1414

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2014, 15:32:55 »
Ondanks dat Jan-Willem veel geld ophaalt deze aflevering, zegt Art 2 dingen die wel weer zijn richting op kunnen wijzen. (Wel is het een beetje te duidelijk):

"de verdenkingen gaan dus alle kanten op, al is het opvallend dat Freek en Jan-Willem het meest verdacht worden. Een blinde vlek van de andere kandidaten zodat de mol nog steeds vrijuit te werk kan gaan."
Zegt art hier dat Freek of Jan-Willem de mol is?  

"...alhoewel, de mol is er ook nog, toch Jan-Willem?"
bedoelt Art hiermee dat Jan-Willem de mol is?

Nogmaals, dit zou wel heel makkelijk zijn, maar je weet maar nooit.

Viel me inderdaad ook op dat hij in een gegeven praatje toch een aantal afleveringstitels aan haalde. Zouden die toen al bedacht zijn of niet? Wel opvallend dat hij de 5 op een rij al aanhaalde, terwijl er een afvallerstheorie is die zegt dat de titel van de vorige aflevering op de nieuwe afvaller slaat. De 5 op een rij zou dus slaan op het niet afvallen van iemand in deze aflevering. Maar het lijkt erop dat de titel al gekozen was, voordat bekend werd dat er niemand af viel... Lijkt me daarmee toch een beetje een streep door de afvallerstheorie... 

Het lijkt wel of Art niet echt in de straat staat maar dat dit met zo'n groen scherm veel later er is ingemonteerd. Zodat het dus wel kan dat de titels en dit later zijn ingevoegd.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2014, 15:41:02 »
Alleen JW heeft zn scherm gezien en weet nu meer dan de anderen. En waarom werd er door de pre sen ta tor niet gevraagd of er nog meer hele topo's waren? Dag JW als mol met je 2250e!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #89 Gepost op: 28-02-2014, 15:50:05 »
Volgende week gaan de kandidaten '5 op een rij' (sic!) spelen. Niet '4 op een rij': een van de vragen van de WIDM-app maakt specifiek melding van ‘5 op een rij’. De indruk wordt gewekt dat met dit spel een vrijstelling te verdienen is. Ik denk dat het daarom nuttig is om er even naar te kijken.



•   Er is helemaal rechts ook een bak met blauwe schijven.
•   Rode, gele en blauwe schijfjes worden in elk geval gespeeld en met rood wordt '5 op een rij' gemaakt:





Ik kan alleen niet vatten waarom Tygo en Sofie beiden gele schijfjes hebben. Ben benieuwd hoe jullie tegen deze opdracht aankijken.


Ja een zeer aparte situatie met die kleuren.
Het lijkt erop, dat blauw en rood samen spelen , tegen geel...(gezien het aantal gespeelde schijven)
Iemand een ander idee ?? ???
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 15:52:00 door Molle Pietje »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #90 Gepost op: 28-02-2014, 15:57:11 »
Nogmaals onderstaand beicht (voor diegenen die het nog niet gelezen en/of begrepen hebben).


Mededeling van de crew van WieIsDeMol.Com

Het aantal forummers is flink toegenomen dit seizoen, waarschijnlijk omdat er op de officiële site niet veel meer te beleven valt.
Hierdoor dreigt dit forum nogal onoverzichtelijk te worden.

Wij willen het forum graag overzichtelijk houden voor iedereen, daarom willen we jullie om medewerking vragen met het volgende:

* niet 2x achter elkaar posten
* respectvol omgaan met elkaar, maar ook t.o. de kandidaten
* blijf on-topic
* citeer niet onnodig hele berichten, maar alleen datgene wat je wil citeren
* berichten zoals: "mee eens", "respect", "zo denk ik er ook over" voegen niet veel toe aan een bericht;
* er zal strenger gemodereerd worden, dubbele posts worden zonder meer verwijderd.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #91 Gepost op: 28-02-2014, 15:58:32 »

Ja een zeer aparte situatie met die kleuren.
Het lijkt erop, dat blauw en rood samen spelen , tegen geel...(gezien het aantal gespeelde schijven)
Iemand een ander idee ?? ???

Misschien heeft iedere speler een kleur en ligt die speler eruit als er van zijn kleur vijf op een rij liggen. De kandidaten mogen zelf kiezen welke kleur (dus van welke speler) zij een schijf neerleggen dus misschien willen ze graag de gele speler eruit hebben. En van één speler ligt er nog geen kleur, dus die vertrouwen ze waarschijnlijk het meest.

Dit staat ook in de Avrobode:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 16:00:08 door BobW »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #92 Gepost op: 28-02-2014, 16:25:45 »
Het lijkt wel of Art niet echt in de straat staat maar dat dit met zo'n groen scherm veel later er is ingemonteerd. Zodat het dus wel kan dat de titels en dit later zijn ingevoegd.

Laat Anton het maar niet horen. ::rofl:: (Uitleg: Vorig jaar leek dit ook even het geval, maar dat bleek niet zo te zijn. De eindredacteur reageerde zelfs speciaal op het forum om ons te verzekeren dat er niet met (dat soort) groene schermen gewerkt wordt in WIDM. ;))

Offline M-1414

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #93 Gepost op: 28-02-2014, 16:40:13 »
Aah, dat had ik niet meegekregen. Mijn excuses aan Anton! :D

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #94 Gepost op: 28-02-2014, 17:57:29 »
Ik vond het juist een leuke aflevering, met afwisselende opdrachten en subopdrachten. Deze twist heeft niemand zien aankomen.. 11 afleveringen? Of een finale met 4?  ???

Er zijn 10 afleveringen dit jaar. De laatste is op 20 maart, want vanaf 27 maart is er op donderdagavond om 20.30 uur op Nederland 1 een programma van/met Ali B.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #95 Gepost op: 28-02-2014, 18:31:47 »
Mijn mol Jan-Willem streep ik ook van het lijstje. De gedachte dat hij geld ophaalde als 'cover' is wel kapot, omdat hij maar liefst €2250,- ophaalde. Ook legt de regie extra nadruk op Jan-Willem (bij het moment dat Freek de ingeving krijgt dat J-W het wel eens kan zijn, tijdens de test invullen).
Ik weet het nu niet. Tygo is té enthousiast, Jan-Willem ook, net als Freek. Sofie en Susan over: Susan wel erg fanatiek naar die oranje topito's. Ik zit nu op Susan. Stiekem kan ik toch eigenlijk niet af van het idee van Jan-Willem de mol is, hoe ik het ook beschrijf, haha.

De door mij opgevallen dingen:
- Sofie was alleen, zei ze. Een Mol opereert toch ook altijd in z'n eentje?
- Kunnen we iets met de getallen '70', '14' en '70'? Waarom precies die getallen in de eerste drie opdrachten?
- Susan zegt: 'Geen idee hoe hoog ik nog moet..' Een mol is blind en zit onder de grond. Daarom weet deze ook nooit hoe hoog hij nog moet om boven de grond te komen.
- Susan zegt in gesprek met Sofie: '.. een bondje met iemand, met een onschuldige snoet'. Betekent dat dat alleen haar gezicht onschuldig is, omdat ze de Mol is?
- Jan-Willem zou ook expres heel uitgebreid en duidelijk kunnen hebben uitgelegd waar alle lijntjes moesten komen, omdat hij als Mol wel wist dat de tijd bijna om was.
- Rond 50:05 draagt Susan als enige een leesbril tijdens de executie --> '... moet je zien!'? (trouwens, net als bij de aflevering van 6 februari, zegt Susan alleen wie haar mol is, zonder uitleg. Die uitleg geven andere kandidaten wel)
- Rond 46:45 zegt Freek twee keer 'Jan-Willem'. Tijdens beide keren zie je een klein meisje --> '... moet je zien'?

Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #96 Gepost op: 28-02-2014, 19:00:08 »
Klopt een mol opereert het liefst in zijn/haar eentje. Maar een mol wilt wel bij het spel betrokken blijven om de controle over het geld te houden. Als Sofie echt de mol blijkt te zijn, heeft ze in deze opdracht niet veel geluk gehad. Door aan vier kandidaten te gaan vragen naar een andere kleur behoud je de zekerheid dat je 4x geld weg speelt. Stel je hebt 1 oranje, 1 groene, 1 gele, 1 blauwe en 1 rode topito zorg je dat je als eerste de oranje weg speelt. Degene die oranje heeft, kan kiezen tussen vrijstelling voor de groep of 2000. Dat zal bijna iedereen doen om de groep door te laten gaan, je wilt toch zeker zo ver mogelijk komen in het spel en vooral in de finale komen? Waarom het risico nemen 2000 in de pot te stoppen om daarna een rood scherm te zien.

Daarna heb je dan bijvoorbeeld 2 gele, 1 rode, 1 groene en 1 blauwe. Dan moet je de dubbele ruilen en krijg je een andere dubbele terug. Dan ruil je de dubbele de hele tijd om minstens 4 kleuren in je zakje te hebben. Natuurlijk kan het zijn dat je vanaf het begin zonder 1 of 2 kleuren zit, maar dan moet je zorgen dat je 4 unieke kleuren heb en die blijft ruilen. Zolang je minstens 4 kleuren buiten de oranje om in je zakje heb, kan er geen 250 bij komen en heb je dus 1000 euro uit de pot gehouden. Dan komt een ander met de vrijstelling en die houdt 2000 uit de pot. Dan heb je in totaal als groep zijnde 3000 misgelopen. Kassa.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2014, 19:36:52 »
Als die ene random persoon zegt: "Behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" zien we een paard in beeld. Tijdens het maken van de test staat datzelfde paard bij Freek, Jan-Willem, Sofie en Susan in de achtergrond stil. Alleen bij Tygo staat hij heftig met zijn hoofd te knikken, alsof hij zegt Ja dit is de mol. Toeval? Nee hoor, want een paar seconden erna, als Tygo klaar is met de test, wordt hetzelfde paard weer knikkend in beeld gebracht.

Kijk hier echt even naar, want dit zou een hint kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 19:40:23 door NPM »

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2014, 19:52:30 »
Alleen bij Tygo staat hij heftig met zijn hoofd te knikken, alsof hij zegt Ja dit is de mol. Toeval? Nee hoor, want een paar seconden erna, als Tygo klaar is met de test, wordt hetzelfde paard weer knikkend in beeld gebracht.


Komop !!! Lijkt me sterk ,dat dat paard enig benul heeft van "Wie is de mol "..maar, je weet t nooit natuurlijk !!  ::rofl::

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #99 Gepost op: 28-02-2014, 19:57:01 »
Ja, Jan-Willem had een eerlijk antwoord gegeven bij Toekomstvisie en mocht toen dat filmpje zien. Hij heeft onthouden dat het aan de rechterkant was, hij doet een vraag goed en nummer 1 windmolen wordt weggespeeld. Hij kiest nummer twee, klimt een onmogelijk trap op en krijgt z'n beloning. 2000 eurootjes!!
Juist de simpelheid waarmee jw deze aflevering geld verdient, geeft mij een onderbuik gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Zal me niks verbazen als er volgende week nog een opdracht komt waarbij ze dit geld weer verliezen. Ik vind het te ogenschijnlijk makkelijk.