Poll

Wie is de Mol?

Susan
37 (39.8%)
Freek
54 (58.1%)
geen van beiden
2 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Molduel: Freek versus Susan  (gelezen 50226 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2014, 20:17:03 »
1.1: Chinees spreken: Freek
1.2: seinen: =
2.1: opera: Freek
2.2: verlaten tv-station: =
2.3: jade-markt: =
3.1: appartement zoeken: =
3.2: roeiwedstrijd: Susan
4.1: roltrappen: Susan
4.2: enveloppenruil: =
4.3: stuwdam: Susan
5.1: boeddhabeelden: Susan
5.2: speedbootjes: =
5.3: "Snake": =
6.1: processie: =
6.2: bootpuzzel: =

Er zijn veel opdrachten waar ze beiden verdacht of onverdacht zijn (of in elk geval dicht bij elkaar zitten en te veel interpretatie nodig is om een duidelijke winnaar te kiezen).

+2 voor Susan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2014, 20:19:17 »
Ik ben wel benieuwd wat mensen hier denken over de 'Clock Tower' move.

Naar mijn idee (en dat van het locatie forum) is het teamoverleg aan de overkant van Daphne/Aaf. Ze zijn dus aan dezelfde kant gebleven als dat ze bij elkaar stonden. Ze hebben alleen een move gemaakt richting de kustlijn, zodat ze snel over konden steken.

Dat is zo, maar in eerste instantie wilden ze 1 team aan elke kant van het water hebben.
In dat geval was er zeker een kans geweest dat een van de teams wel op tijd binnen was gekomen, gezien hoe weinig tijd het scheelde.

Hoe je de Clock Tower op wilt vatten is idd in the eye of the beholder.
Het is wel erg toevallig dat Freek die eruit pikt als zijnde 'iets wat opvalt' en toevallig ook een goed punt is om over te steken. Kan toeval zijn geweest. Kan ook Molse voorkennis zijn geweest om een logisch punt te hebben om mensen toch te overreden om aan die kant van het water te blijven. (Dat is wat ik gedaan zou hebben als ik me voorbereid had op deze opdracht, logische begintpunten bedenken die je zonder teveel verdenking kunt opperen, en die hopelijk toch genoeg traineren om de boel te laten vertragen).

Hoofddoel van de Mol lijkt me overigens hierbij om het eigen team niet op tijd te laten komen. Al het andere is een 'bonus' vanwege minder geld en minder verdenking op je.

Het is een kwestie van interpretatie, maar van alle mogelijke molsacties die de overgebleven kandidaten kunnen hebben gedaan wel degelijk de meest effectieve imho.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2014, 20:33:20 »
1.1 Chinees spreken: Freek. Susan en Jennifer pakken geld
1.2 Seinen: Susan. Lukt nooit. Niet opvallen geef ik hier de voorkeur
2.1 Opera: Susan. Omdat ik toch denk dat de mol op de foto staat. Susan wellicht verkeerde persoontje aangewezen en de keuze voor de Generaal en de Prins vond ik niet raar als de opdracht niet helemaal duidelijk was.
2.2 TV-studio: Susan. Freek pakt 1000 euro, Susan niks. Theorieen vind ik iets te wild.
2.3 Jade markt: Susan. Ik weet niet wat de volgorde uitmaakt, maar alfabetisch lijkt voor Susan wel gunstig. (voor in de rij, achterin de rij).
3.1 Hotelkamer: Susan. ClockTower vind ik een goede keuze om te starten. Zware koffer vs. lichte koffer.
3.2 Dragonboat: Susan. Susan vind volleyballers die kunnen roeien
4.1 Roltrap: Susan. Susan doet er 5 fout.
4.2 Pokertafel: Susan.
4.3 Abseilen: Susan. Bij Susan gaat het fout, bij Freek gaat het goed. Positie Susan is veel beter. Vreemd Freek paradoxje.
5.1 Boeddha's: Freek. Ik ga voor Freek. Genoeg over gezegd. Ben bang Susan met haar hintje
5.2 Jagers: Freek. Susan geeft de goede beslissende code door
5.3 Snake: Susan. Ik vind beide keuzes van Freek (13e straat en kom maar naar de kerk logische keuzes)
6.1 Processie: Susan. Freek ging als laatste en dan heb je wellicht geen keuze meer waar je staat.
6.2 Bootpuzzel: Onbeslist. Ik denk dat beide ongelukken echt ongelukken waren. Die ze ook echt niet tof vonden. Auto stuk, een visserslijn stuk gereden dat de mol (beide) niet verder zijn gegaan met mollen
6.3 Toekomstvisie: Susan. De goede antwoorden wijzen naar Susan
---

Susan 12 - Freek 3

TV-studio vind ik eigenlijk Jan-Willem.
Verdenkingen: Susan
Hints: Susan

« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 21:34:18 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2014, 20:35:29 »
Dat is zo, maar in eerste instantie wilden ze 1 team aan elke kant van het water hebben.
In dat geval was er zeker een kans geweest dat een van de teams wel op tijd binnen was gekomen, gezien hoe weinig tijd het scheelde.
Ik heb eens even wat opgezocht... Zoals waarschijnlijk bekend starten ze op Kowloon in plaats van Hong Kong Island zoals in de montage proberen weer te geven. Jennifer: "We kregen twee busjes. Allebei omgerekend zo'n tien euro mee. En, eh... rij maar ergens heen."
Als ze ook de kosten naar de droplocatie moesten betalen, hadden ze gewoon niet het geld om aan de andere kant van het water gedropt te worden. Alleen als het busje als taxi wordt gerekend hadden ze mogelijk net genoeg, maar hadden ze niet meer terug kunnen komen. Het gescramble vlak voor de opdracht zou dus ook domweg kunnen komen doordat ze er achter kwamen dat ze wel aan de kant van Kowloon moesten blijven... dan is de Clock Tower absoluut de meest gunstige plek.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2014, 20:58:39 »
Ah, dus de productie was de Mol.  ::bravo::

Ze hadden toch gewoon naar de Ferry kunnen gaan of via OV naar de overkant kunnen gaan, direct?  ;)
Point being, degene die voor het meest vertraging heeft gezorgd door dit voor te stellen is Freek.
Het enige wat Susan zou hebben gedaan is de zware koffer kiezen en in een fout voorstel van een kandidaat meegaan.  :)

ETA:

Dit klopt volgens mij niet.
Ze mochten een locatie kiezen ongeacht waar in de stad volgens mij, en kregen 10 euro mee als budget om van daar naar de eindlocatie te komen volgens mij.
Anders slaat het hele delibereren over naar de overkant gaan nergens op..
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 21:00:55 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2014, 21:01:26 »
Nog iets in het kader van Suus VS Freek van de enveloppenwisselopdracht
Op het geld in de hand van Suus staat 'de mol'
Op het geld in de hand van Freek niet  ::tandpastasmiley::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2014, 21:11:49 »
dan is de Clock Tower absoluut de meest gunstige plek.
Omdat het bij de ferry terminal in de buurt is. Zolang je bij de ferry terminal staat, maakt het  weinig uit aan welke kant van het water je staat. Het is helemaal niet zo dat als je maar 'aan de goede kant van het water zit' je het makkelijk haalt, natuurlijk.  Ook als je aan de goede kant staat, kun je lang onderweg zijn, omdat het een eind lopen is en er geen (snelle) ov-verbindingen vanaf die plek zijn. Dan kun je beter aan de overkant staan en fluitend anderhalve kilometer afleggen met de boot.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 21:13:29 door Jayne »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2014, 21:22:13 »
Duidelijk Susan vanaf het begin vond ik haar al zo verdacht en ik hoop dat ik vanaf het begin gelijk gehad hebt. :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2014, 21:28:01 »
Mijn lijstje:

1.1: Chinees spreken: Freek krijgt het molpunt (Susan en Jennifer pakken geld)
1.2: seinen: gelijk (beiden maakten fouten)
2.1: opera: Freek (ging mee met foute keuze van Tygo)
2.2: verlaten tv-station: Susan (Freek pakte tenslotte geld, Susan niets)
2.3: jade-markt: gelijk
3.1: appartement zoeken: gelijk (Freek zat in de groep die verkeerd liep, Susan koos voor de zware koffer)
3.2: roeiwedstrijd: Susan (liep naar de volleyballers toe waar de kayakkampioen tussen zat, Freek vond geen roeiers)
4.1: roltrappen: Susan (vergat 5 woorden die cruciaal waren)  
4.2: enveloppenruil: gelijk (beiden hadden een enveloppe met geld)
4.3: stuwdam: Susan (kwam duidelijk in een betere molpositie)
5.1: boeddhabeelden: gelijk (beiden kozen verkeerde beeld)
5.2: speedbootjes: gelijk, beiden zaten in de afgeschoten boot (Susan gaf de juiste code door, Freek schreef de juiste code op)
5.3: "Snake": gelijk (Freek communiceerde niet goed, Susan stond meermaals stil en ging 2x over dezelfde weg) 
6.1: processie: gelijk (geen van beiden hadden Jan-Willem gespot)
6.2: bootpuzzel: gelijk (Freek zat in de auto die stil viel, Susan reed een tijd verkeerd)
6.3: Toekomstvisie: gelijk (geen geld te verdienen)

Susan-Freek: 4-2
« Laatst bewerkt op: 10-02-2014, 21:59:03 door Luc »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2014, 21:37:54 »
Mijn lijstje:

1.1: Chinees spreken: Freek (naar een groenteboer vragen bij een groenteboer??)
1.2: seinen: gelijk (beiden maakten fouten)
2.1: opera: Freek (gaf duidelijk aan generaal en prins)
2.2: verlaten tv-station: gelijk
2.3: jade-markt: gelijk
3.1: appartement zoeken: Freek (hij zat in de groep die verkeerd liep)
3.2: roeiwedstrijd: Freek (leidde af door Aaf en Daphne mee te nemen naar good looking guys)
4.1: roltrappen: Susan (vergat 5 woorden die cruciaal waren)  
4.2: enveloppenruil: gelijk (beiden hadden een enveloppe met geld)
4.3: stuwdam: Susan
5.1: boeddhabeelden: Freek
5.2: speedbootjes: gelijk
5.3: "Snake": Freek (onduidelijk via porto met Aaf en Jennifer)
6.1: processie: gelijk (geen van beiden hadden Jan-Willem gespot)
6.2: bootpuzzel: Freek (Freek zat in de auto die stil viel)
6.3: Toekomstvisie: gelijk (geen geld te verdienen)

Susan-Freek: 9-14

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2014, 21:50:40 »

Ik wil alleen even Heinz complimenteren met weer een buitengewoon indrukwekkend overzicht!  ::respect::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2014, 22:11:25 »
Mijn idee van het lijstje:
(echter zijn geen van beiden mijn hoofdverdachte)

Chinees spreken: Freek (groep van Susan verdient geld)
seinen: gelijk (Freek kan fout geseind hebben, maar Susan gaf ook een fout antwoord bij het seinen)
opera: gelijk (Freek gaf een duidelijk antwoord maar Susan koos een moeilijk personage)
verlaten tv-station: Susan (freek verdient mee 1000 euro, Susan verdient niets)
jade-markt: gelijk (beiden verdienen niets)
appartement zoeken: Freek (zijn groep liep helemaal verkeerd)
roeiwedstrijd: beiden (Susan vond sportieve roeiers, Freek verstuurde mee heel de pot)
roltrappen: Susan (vergat 5 nodige woorden) 
enveloppenruil: gelijk(beiden wisselden een geldenveloppe voor iets anders)
stuwdam: Susan (Freek kon niet/amper mollen)
boeddhabeelden: beiden (beide foto's waren fout van hen)
speedbootjes: Freek (Susan gaf een goede code door)
"Snake": Freek(onduidelijk portocommunicatie)
processie: gelijk (geen van beiden spotte JW))
bootpuzzel: Freek (Freeks auto viel stil)
Toekomstvisie: gelijk (niet een geldopdracht)

Freek 12-Susan 10.

Is er een mogelijkheid om dit ook met andere kandidaten te doen?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 22:37:58 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2014, 22:16:59 »
Bedankt lightman! :)

Is er een mogelijkheid om dit ook met andere kandidaten te doen?

Die is er. Hoeft natuurlijk niet door mij te worden gedaan maar in de planning heb ik wel nog een duel met in ieder geval Jan-Willem. Ik zit eigenlijk aan Jan-Willem versus Tygo te denken. (En bedankt voor je lijstje. Erg leuk om te lezen juist omdat geen van beiden je Mol is.)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2014, 22:18:55 door Heinz »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2014, 22:18:41 »
Ok, bedankt

en ook bedankt voor het mooie overzicht Heinz.
klaar voor de strijd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2014, 22:28:20 »
Mijn idee van het lijstje:
(echter zijn geen van beiden mijn hoofdverdachte)

Freek 13-Susan 10.
::ok:: Ik tel overigens maar een verschil van 2 in jou lijstje?  ???

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2014, 22:38:27 »
::ok:: Ik tel overigens maar een verschil van 2 in jou lijstje?  ???

Telfoutje, bedankt.
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #36 Gepost op: 9-02-2014, 23:23:46 »
Het zit hem in de details. Bijvoorbeeld bij het enveloppensspel vind ik dat Susan zichzelf als kandidaat blootlegt bij de deal tussen Tygo en Jennifer. Zij probeert daar in te breken. Maar de focus van de mol zou moeten zijn op een foute geldwissel.

Die snap ik niet? Als mol zou Susan iig niet met Freek willen wisselen. Ze probeert hier met Tygo of Jennifer te wisselen dus dat is dan toch niet kandidaats? ???

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2014, 00:14:12 »
Die snap ik niet? Als mol zou Susan iig niet met Freek willen wisselen. Ze probeert hier met Tygo of Jennifer te wisselen dus dat is dan toch niet kandidaats? ???

Gesteld dat Susan de mol is, is dit dus voor mij wel een actie. Zij weet wat er in welke envelop zit.  Als Jennifer en tygo 2 niet geld enveloppen uitwisselen is er minder wisselmogelijkheid voor de mol en stijgt de kans om met geld te wisselen van 2 op 8 naar 2 op 6. Dus onmols is het niet.
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2014, 00:25:08 »
Ik zit eigenlijk aan Jan-Willem versus Tygo te denken. (En bedankt voor je lijstje. Erg leuk om te lezen juist omdat geen van beiden je Mol is.)
Of Jan-Willem vs Freek vs Susan?  ::hypocriet::

Ik las net even de reacties op de bekendmakingen van de kandidaten en Molloot200 had Freek en Susan in oktober al als schot-voor-de-boeg-mol.  ::vergroot:: http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2013/index.php?topic=49447.msg1599496#msg1599496
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2014, 01:00:59 »
Gesteld dat Susan de mol is, is dit dus voor mij wel een actie. Zij weet wat er in welke envelop zit.  Als Jennifer en tygo 2 niet geld enveloppen uitwisselen is er minder wisselmogelijkheid voor de mol en stijgt de kans om met geld te wisselen van 2 op 8 naar 2 op 6. Dus onmols is het niet.

Inderdaad, daarom snap ik Avogadro in deze niet  :)