Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 369164 keer)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #560 Gepost op: 9-02-2014, 00:24:33 »
Sofie (soFFFFie) spot wel JW maar Freek en Susan niet. Geen geld in de pot voor het spotten van JW derhalve. Dat maakt het misschien niet minder kandidaats maar is wel een belangrijke nuance.
Oei, ik wist het eigenlijk wel dat het met een F moest :D. En je hebt gelijk, omdat Freek en Susan natuurlijk Jan-Willem niet hebben gespot, valt er sowieso geen geld te verdienen aan Jan-Willem. Maar alleen als Sofie dus gedurende de opdracht informatie krijgt van de productie dat Freek en Susan hem dus niet gezien hadden, is haar gedrag te verklaren als een mol die de heldin wilt uithangen. Ik geloof echter niet dat de mol gedurende de opdracht informatie krijgt. Persoonlijk heb ik daarom Sofie afgeschreven als mol.

De mol wil spotten volgens mij, want dan heb je dubbel leverage zeg maar. Als loper is je inzet identiek aan een kandidaat en kan je dus niet mollen.

Je ziet niet wat een ander pakt. Betekent dat je bij de eerste vier een 'niks' wil gaan pakken.

1e JW: pakt loper: onmols
2e Sofie: spot JW: onmols (voorkennis heeft grenzen)
3e Tygo: pakt loper: onmols
4e Susan: mols
5e en 6: onmols, Aaf en Freek.

Maar je ziet wél welke envelop is gepakt. De rest van de enveloppen blijven precies liggen op het tafeltje hoe ze lagen. Zowel Freek als Susan kan zien welke al zijn weggenomen: in ieder geval nr 2 en nr 5. Freeks actie hier kan dus ook mols zijn.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #561 Gepost op: 9-02-2014, 01:46:07 »
Als we de toekomstopdracht moeten geloven, heeft Freek in aflevering 5 op Aaf, Jan-Willem of Jennifer gestemd.
Maar als hij zelf de mol is, maakt het natuurlijk niet uit wat hij invult.

Dit is mijn nieuwe mol. Dag Jan-Willem, hallo Freek.  ::zwaai::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #562 Gepost op: 9-02-2014, 02:19:11 »
Was het niet Freek die begon over een rood/wit gestreept t-shirt en een zwarte pruik?

Hier rood/wit gestreepte tasjes én een zwarte afbeelding op een wanted posteer  ;D



Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #563 Gepost op: 9-02-2014, 03:40:27 »
Maar je ziet wél welke envelop is gepakt. De rest van de enveloppen blijven precies liggen op het tafeltje hoe ze lagen. Zowel Freek als Susan kan zien welke al zijn weggenomen: in ieder geval nr 2 en nr 5. Freeks actie hier kan dus ook mols zijn.
Je ziet niet welke envelop is gepakt. Ja, misschien als je voor het tafeltje staat en je kijkt naar de enveloppen. Maar niet als je nog in de groep staat. Dan moet je bij de 1e vier zijn om een beetje positie te krijgen. Ik zeg niet dat Susan de mol is, maar Susan was in enveloppen kiezen (bewust of onbewust) minder kandidaats bezig dan Freek.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #564 Gepost op: 10-02-2014, 10:41:55 »
Ik zie deze hint al bijna langskomen in aflevering 10:

"Rij slaat in de titel '5 op een Rij' niet op een reeks, maar op het rijden in de 4x4 jeeps. Vier mensen bestuurden bij deze opdracht de jeeps. Als je Aaf niet meetelt, die die aflevering afviel, was Freek de enige van de overgebleven vijf die geen jeep heeft gereden."
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #565 Gepost op: 10-02-2014, 13:32:28 »
Deze toch even vermelden omdat ik hem wel mooi vind en iemand van het internationale gevolg ermee kwam.  :)

In het kader van de zes/Freek:

Op de stuwdam was de zesde stelling die werd opgelezen:
'Freek weet wat er in het attaché koffertje van de kamerzoek-opdracht zat'.


1. Susan: Jan-Willem heeft in het boekje van Aaf gelezen.
2. Aaf: Ok Freek, de eerste kun je gaan pakken want Daphne droeg een rood shirt bij de eerste executie.
3. Sofie: Alle vrouwen droegen een korte broek op de groepsfoto van aflevering 2.
4. Susan: De code die bij het lichtseinen werd gezien was 4707.
5. Sofie: Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd.
6. Jennifer: Freek weet wat er in het attaché koffertje van de kamerzoek-opdracht zat.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #566 Gepost op: 10-02-2014, 21:37:41 »
Hoezo is die kans het grootst? Alleen de mol weet welke enveloppen de jokers bevatten. Voor de rest is de kans 2 op 6. Dus als je als laatste gaat is de kans het gvanzeofgrootst dat je met een envelop zit die je eigenlijk niet wilde.

Het hoeft niet per se zo te zijn dat de Mol weet welke enveloppen de jokers bevatten. De enveloppen waren dit keer niet genummerd en ook vorig seizoen bleek dat de Mol lang niet alles weet. Als de Mol wel de inhoud van de enveloppen weet is het vanzelfsprekend niet in zijn belang om als laatste te pakken. Als hij het niet weet, zegt mijn gevoel dat hij het best tot het laatst kan wachten. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Kansrekening is niet mijn sterkste kant...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #567 Gepost op: 10-02-2014, 21:42:38 »
Het hoeft niet per se zo te zijn dat de Mol weet welke enveloppen de jokers bevatten. De enveloppen waren dit keer niet genummerd en ook vorig seizoen bleek dat de Mol lang niet alles weet. Als de Mol wel de inhoud van de enveloppen weet is het vanzelfsprekend niet in zijn belang om als laatste te pakken. Als hij het niet weet, zegt mijn gevoel dat hij het best tot het laatst kan wachten. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Kansrekening is niet mijn sterkste kant...

Ik snap je gevoel. Je hoopt dan dat andere kandidaten de jokers eruit pakken, zodat jij als spotter aan de gang kan gaan. Gevoel speelt hierin echter geen rol. Als je als laatste gaat heb je 1 willekeurige envelop. Als je als eerste gaat heb je ook 1 willekeurige envelop. Volgorde speelt geen statistische rol (als je de inhoud niet weet).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #568 Gepost op: 11-02-2014, 09:23:50 »
Ik snap je gevoel. Je hoopt dan dat andere kandidaten de jokers eruit pakken, zodat jij als spotter aan de gang kan gaan. Gevoel speelt hierin echter geen rol. Als je als laatste gaat heb je 1 willekeurige envelop. Als je als eerste gaat heb je ook 1 willekeurige envelop. Volgorde speelt geen statistische rol (als je de inhoud niet weet).

Je hebt gelijk. Mijn gevoel in in strijd met de wetten van de kansrekening. Feit blijft dat de terughoudendheid van Freek (er van uit gaande dat hij de Mol is) bij het pakken van een envelop opvallend te noemen is, omdat hij bij andere opdrachten juist haantje de voorste was als er een keuze gemaakt moest worden die belangrijk was voor het verkrijgen van een Mol-positie. Wellicht omdat hij ook geen ster in kansrekenen is ;) ? Of juist omdat hij wél weet dat de kans op de juiste envelop niet afhangt van de volgorde en hij op deze manier niet gretig/mols over wilde komen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #569 Gepost op: 11-02-2014, 11:57:37 »
Je hebt gelijk. Mijn gevoel in in strijd met de wetten van de kansrekening. Feit blijft dat de terughoudendheid van Freek (er van uit gaande dat hij de Mol is) bij het pakken van een envelop opvallend te noemen is, omdat hij bij andere opdrachten juist haantje de voorste was als er een keuze gemaakt moest worden die belangrijk was voor het verkrijgen van een Mol-positie. Wellicht omdat hij ook geen ster in kansrekenen is ;) ? Of juist omdat hij wél weet dat de kans op de juiste envelop niet afhangt van de volgorde en hij op deze manier niet gretig/mols over wilde komen.

Dit is wel leuk in ieder geval. Ga je uit van voorkennis, dan is Susan waarschijnlijk de mol. Ga je uit van het ontbreken van voorkennis, dan maakt Freek een goede kans de mol te zijn.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #570 Gepost op: 11-02-2014, 12:14:44 »
Ik heb ooit eens een soortgelijke aanname gedaan in S9, bij de ganzenbord-opdracht.

Dat de Mol koste wat kost zou willen voorkomen in de gevangenis te komen (waar hij niks kon doen) en het liefst zou willen lopen. Dus een van de eersten moest zijn om zijn pionnetje te pakken (blind, maar op basis van voorkennis door de kleuren) en die in een 'gunstige' groep te plaatsen.
Mol Jon pakte echter niet zijn eigen pionnetje en het werd als een van de laatste gekozen bij de verdeling, eigenlijk vrij random. De laatste ging naar de gevangenis. Mede daarom daalde Jon erg op mijn mol-lijst. Onterecht bleek achteraf.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2014, 12:18:39 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #571 Gepost op: 11-02-2014, 13:41:45 »
Ik ben nog steeds overtuigd van Anniek  >:D

+1  ::hypocriet:: [/Jelsirtje]

Maar inderdaad, mol zijn en de bijbehorende gedragingen zijn niet in beton gebeiteld. Qua molacties zie ik in Freek de mol, maar ik zie zo weinig 'hoe had u het kunnen weten' aanwijzingen richting Freek wijzen die er ook altijd in zitten. Beetje het Anniek/Liesbeth-debacle zeg maar :P Genoeg zien om er van overtuigd te zijn dat Freek de mol is/kan zijn, maar te weinig hints om dat te onderbouwen in aflevering 10.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #572 Gepost op: 11-02-2014, 13:50:50 »
Laat ik ook een duit in het vergelijkingenzakje doen: ik had Jon al heel snel als Mol maar na elke aflevering twijfelde ik omdat ik maar geen vette bevestiging zag dat ie het was, terwijl Anniek duidelijk alles in de war schopte. Net voor de finale ben ik toen van de Mol afgestapt. Datzelfde wil ik nu met Freek niet meemaken. ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #573 Gepost op: 11-02-2014, 14:22:39 »
Qua molacties zie ik in Freek de mol, maar ik zie zo weinig 'hoe had u het kunnen weten' aanwijzingen richting Freek wijzen die er ook altijd in zitten.

Wat versta je dan precies onder 'hoe u het had kunnen weten' aanwijzingen?
De Mol wordt sws meer in de luwte gehouden dan anderen in de edit - check.
De Mol heeft hints die naar hem of haar verwijzen - check, potentieel (is mager dit jaar maar dat geldt voor alle kandidaten mijns inziens, ik zie nog het meest in een mogelijke abc-hint iig).
De Mol saboteert en zit op voor de Mol gunstige posities - check.

Of bedoel je momenten waar iemand opgelicht wordt zoals bij Susan? Ik zie dat eerder als contra-indicatie voor molschap eerlijk gezegd, en in het kader van verdachtmaking.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #574 Gepost op: 11-02-2014, 14:57:39 »
Hmmm ik hoop ook zeker nog op een duidelijker hint.
Die telkens terugkerende zes in combi met ABC kan er een worden volgens mij.
Ik keek toevallig even terug naar de hints van serie 12, die waren wel erg bedroevend hoor.
(Aj op een boot, op een gokautomaat, I AM..)

Dus ik hoop dat er nog iets leuks komt of duidelijker wordt.
Maar de hints naar de andere kandidaten vind ik evenmin sterk (schoppen, vlinders, bloemen??)
Dus ofwel deze serie heeft weer magere hints of (hopelijk) komt er nog iets.

Tot die tijd blijf ik gewoon bij Mols gedrag en posities, en op basis daarvan is Freek dus nog steeds de Mol mijns inziens.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #575 Gepost op: 11-02-2014, 15:32:57 »
+1  ::hypocriet:: [/Jelsirtje]

 ::joehoe::

Ik ga even in mijn Waar is Wally boek lezen of er ergens nog een schoppenaas is verstopt!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #576 Gepost op: 11-02-2014, 16:09:57 »

 >:D Het aantal molacties dat ik van Freek heb gezien.  >:D
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #577 Gepost op: 11-02-2014, 16:13:37 »
 ::rofl::
Goede jacht!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #578 Gepost op: 11-02-2014, 17:59:58 »
>:D Het aantal molacties dat ik van Freek heb gezien.  >:D

Och aangezien jij een hele berg aan molacties had gezien bij Aaf..  ::hypocriet::  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #579 Gepost op: 11-02-2014, 22:22:19 »
Oh Art...  ::rofl::