Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397241 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2014, 18:38:02 »
Ja ik dacht: misschien is de bang haar ware emotie te tonen (omdat ze (als ze de mol is) natuurlijk allang weet wat gaat gebeuren en dus in wezen niet verbaasd zal zijn) en wil ze door die hand doen overkomen alsof ze écht verbaasd is.
Zou goed kunnen. Het viel me vooral ook op in de hotelkamer, toen de rest alle zware onzin uit de tas aan het halen was. Susan staat er alleen maar achter met haar handen voor haar gezicht.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2014, 18:58:25 »
Ja, inderdaad! Had ik ook nog willen noemen.
Kijk, misschien is het wel iets wat ze altijd doet in een reflex bij schrik of verbazing, maar het kan natuurlijk ook zijn om een eventuele lach o.i.d. te verbergen. Het is in ieder geval wel opvallend, vind ik.

 :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2014, 22:00:04 »
Voor mij was het moment dat Art zich bij de theater-opdracht tot Owen richtte voor de uitleg en daarna nog gauw zei 'Dat geldt ook voor jou Susan' een aanwijzing dat Susan wel eens de Mol kon zijn.
Art deed zijn best uitleg te geven aan Owen, maar had dit aan Owen en Susan samen moeten doen. Hij liet daar volgens mij even merken dat Susan wel wist hoe het spel werkte...

Verder heb ik in dit draadje onlangs de Weegschaal-hint geplaatst. Hebben jullie die gezien?

Ik ben er wel uit: Susan is de Mol!

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2014, 22:34:27 »
Voor mij was het moment dat Art zich bij de theater-opdracht tot Owen richtte voor de uitleg en daarna nog gauw zei 'Dat geldt ook voor jou Susan' een aanwijzing dat Susan wel eens de Mol kon zijn.
Art deed zijn best uitleg te geven aan Owen, maar had dit aan Owen en Susan samen moeten doen. Hij liet daar volgens mij even merken dat Susan wel wist hoe het spel werkte..
Heb het gelijk even teruggekeken en je hebt volgens mij gelijk. Hij staat echt even alleen tegen Owen te praten, lijkt wel. Sowieso wel een beetje vreemde, zenuwachtige blikken van Susan richting Owen, trouwens, tijdens die uitleg. Maar goed, kan ook best spanning voor de opdracht zijn geweest.

Citaat
Verder heb ik in dit draadje onlangs de Weegschaal-hint geplaatst. Hebben jullie die gezien?
Ja, heb ik gezien. :) Zou inderdaad best een echte hint kunnen zijn. In ieder geval niet zo verschrikkelijk vergezocht. Da's goed! ::ok:: Maar zelf ben ik niet zo heel erg van de hints. Vaag, multi-interpretabel, vergezocht... de meeste laat ik maar een beetje langs me heen gaan. :P Ben er zelf ook nooit zo naar op zoek.

Maar mócht Susan de Mol inderdaad zijn, hoop ik wel echt dat die Vindingrijk/Zúzhìduōmóu/"Suus is de mol"-hint echt blijkt te zijn. ::rofl:: Beetje in de categorie "Jung is" n.m.m.. Hilarisch!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 22:38:07 door Jayne »

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2014, 23:04:33 »
Een reactie op de site van Recensiekoning:
Citaat
Achter de brievenbus waar Freek en Sophie hun enveloppen met geld in deden, stond een vaas met takken. Aan die takken hingen veel vlinders, er lag een rode bloem tussen en er hing een lange jurk in. Kan dat wijzen op Susan? In Gooische Vrouwen had zij vaak lange jurken aan, haar dochter heette Vlinder en die grote rode bloem had ze in haar haar in de vorige aflevering.
Is this true????  ::oink::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2014, 23:25:45 »
Hij liet daar volgens mij even merken dat Susan wel wist hoe het spel werkte...

Daar ga ik zeker op letten als ik de aflevering opnieuw bekijk! Begin jij vast met graven?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2014, 23:29:11 »
Ga ik ook is op letten, omdat ik dacht Suzan wat meer te kunnen gaan afstrepen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2014, 23:31:18 »
Daar ga ik zeker op letten als ik de aflevering opnieuw bekijk! Begin jij vast met graven?

Zeker! Ik doe mijn naam eer aan!   :)

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2014, 02:09:42 »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2014, 23:09:00 »
Een reactie op de site van Recensiekoning: Is this true????  ::oink::

ja, dit hangt inderdaad in die boom.....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In aflevering 2 (met die opera) had ze die bloem ook al in haar haren en bij aflevering 3 op die hotelkamer ook.
Ik ga aflevering 1 nog eens terug kijken of ze hem toen ook al in had.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #90 Gepost op: 20-01-2014, 15:35:20 »
Ik heb het idee dat Susan écht reageert als ze verbaasd is bijvoorbeeld. Het beste voorbeeld van de laatste uitzending is dat ze eerst niet door had hoe het precies zat met de executie in duo's. In het kringgesprek snapt ze het op een gegeven moment. Dat valt (bijna) niet te acteren, lijkt me.

"Oh, de ander bepaalt. Nu snap ik het pas!" @ 45:54 NPO


Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #91 Gepost op: 20-01-2014, 16:56:30 »
Ik heb het idee dat Susan écht reageert als ze verbaasd is bijvoorbeeld. Het beste voorbeeld van de laatste uitzending is dat ze eerst niet door had hoe het precies zat met de executie in duo's. In het kringgesprek snapt ze het op een gegeven moment. Dat valt (bijna) niet te acteren, lijkt me.

"Oh, de ander bepaalt. Nu snap ik het pas!" @ 45:54 NPO


Susan is nog steeds niet de mol voor mij, volgens mij is ze echt verstrooit, en zij is niet de enige van de kandidaten die zo is.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #92 Gepost op: 20-01-2014, 19:06:16 »
Het is geen kerk..het is de clocktower...en ik denk puur om een sfeershot...aangezien ze daar in de buurt van deze toren zijn (in de buurt van de ferry dus)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2014, 09:25:37 »
ja, dit hangt inderdaad in die boom.....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als je kijkt hoe vaak we vlinders tegenkomen in Hongkong zouden de vlinders toeval kunnen zijn, maar het jurkje en vooral de bloem lijken er wel expres ingehangen.

Als dit een hint is, is het een heel mooie... Vooral in combinatie met het Mollogo op de brievenbus.  ::ok::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #94 Gepost op: 21-01-2014, 09:56:39 »
Misschien is deze post relevanter hier qua discussie dus vandaar  :)

Ik vind het toch wel interessant om te kijken naar met wie beide dames in de hotelkamer verkiezen (?) te communiceren.

Citaat
Aaf: Susan, Sofie, Freek
Aaf lijkt iig sterke verdenkingen te koesteren tegen Susan, sterker dan tegen Sofie en Freek, gezien haar gedrag aan de telefoon. Zo er al sprake was van een keuze hier.
Als de productie koos kunnen ze hebben verkozen Sofie en Freek af te schermen.
Als Aaf gekozen heeft lijkt het er sterk op dat ze haar hoofdverdachte Susan in de gaten wilde houden (gezien haar verificatie van de informatie met Jennifer en Tygo).

Als Susan de Mol is, is het wel weer vreemd dat de productie dat toestaat ergens.  ::)
Onmogelijk niet natuurlijk, maar waarom zou Susan zich dan niet een stuk onverdachter gedragen als ze wist van Aaf's verdenking?  ???
En waarom zouden ze dan Aaf in die positie plaatsen? (voor zover wij kunnen zien althans)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #95 Gepost op: 21-01-2014, 14:40:47 »
Geen idee hoe die verdeling is ontstaan, maar zelf had ik de indruk dat ze allebei met allebei de groepen mochten communiceren, dus dat ze het zelf waarschijnlijker gewoon handiger vonden om ieder een groep te nemen.

Misschien koos Aaf bewust voor deze groep vanwege Susan, maar Daphne kan ook een voorkeur hebben gehad voor de andere groep. We weten het gewoon niet. We weten ook niet of Aaf Susan al erg verdacht voor deze opdracht, maar sowieso vraag ik me af of je dan kunt zeggen dat ze voorzichtiger had moeten zijn. Niet ontdekt worden is belangrijk, maar saboteren natuurlijk ook. 1 of 2 mensen in de groep die (onder andere) jou verdenken is nog niet zo erg. Bij de meesten staat ze niet op de radar, heb ik het idee.

Ben het er mee eens dat het er op lijkt dat de productie zich in deze serie wel erg bemoeit met de samenstelling van groepjes, positie in de opdrachten enzovoort. Ik kreeg alleen niet het idee dat ook het wie-communiceert-met-wie in deze opdracht ook al was bepaald.
Vraag me wel af waarom de productie dat doet. Zijn ze bang dat het de Mol anders niet lukt om op de 'goede' plek terecht te komen? Misschien heeft het er ook mee te maken dat deze groep de neiging heeft om dit soort dingen niet spontaan te bepalen, maar een alfabetische volgorde gaat aanhouden o.i.d.?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #96 Gepost op: 21-01-2014, 14:53:24 »
Ben het er mee eens dat het er op lijkt dat de productie zich in deze serie wel erg bemoeit met de samenstelling van groepjes, positie in de opdrachten enzovoort.

Misschien moeten we Gotcha's "Iedereen gelijke kansen"-theorie weer eens uit de kast trekken? (Moeten we er Gotcha ook bij opsporen, want alleen hij begreep de uitwerking van de theorie volgens mij. :P)

Over klassieke theorieën gesproken; ik postte al eerder in dit topic dat Susan een typische "onmogelijke Mol" zou kunnen zijn. Dat idee heb ik na aflevering 3 nog sterker. Bij de speciale executie blijkt dat een aantal kandidaten Susan als lief en betrouwbaar bestempelen. Susan: "Daar schiet ik dus niks mee op, met mijn lieve domme karakter..."

Offline siz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #97 Gepost op: 21-01-2014, 15:16:36 »
Jongens kijk eens, als Tygo zegt 'Ja dat moet dan wel de mol zijn' komt Susan in beeld (hoeft niks te zeggen).


Wanneer zegt Tygo dit?

Offline siz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #98 Gepost op: 21-01-2014, 15:18:43 »
Als je kijkt hoe vaak we vlinders tegenkomen in Hongkong zouden de vlinders toeval kunnen zijn, maar het jurkje en vooral de bloem lijken er wel expres ingehangen.

Als dit een hint is, is het een heel mooie... Vooral in combinatie met het Mollogo op de brievenbus.  ::ok::

Maar dat is toch een paarse kwast en geen jurkje?

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #99 Gepost op: 21-01-2014, 15:50:52 »
Maar dat is toch een paarse kwast en geen jurkje?

::schaam:: Na nog eens goed kijken lijkt het er wel op. ::schaam:: Ach, hun van de recensiekoning zijn er ook ingetrapt.

Maar de combinatie van de bloem en het Mollogo blijft verdacht. En wie weet is er wel iets met een paarse kwast dat ons naar de Mol kan leiden...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn