Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 397218 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #580 Gepost op: 2-03-2014, 03:16:44 »
Precies. Er moet toch ook gemold kunnen worden? Niks mis mee. Als de mol zonder oranje topito's start wordt het wel heel moeilijk en zeer opvallend om als mol de oranje topo te bemachtigen of in ieder geval het verloop van de opdracht te beïnvloeden.

De vraag is hier volgens mij vooral: Waaróm zou de productie de mol aan een begin voor een oranje topo helpen? Het is voor de mol volgens mij helemaal niet gunstig om een oranje topo te bemachtigen: daarmee breng je alleen maar gekleurde topito's in het spel zodat je de kans op een goede (geldopleverende) topo voor de anderen alleen maar vergroot. Als mol heb je denk ik het liefst van elke kleur eentje behalve van de oranje.
Ténzij de productie natuurlijk per se wilde dat de groepsvrijstelling gekozen werd, maar dan nog is het risico er dat de oranje topo niet gemaakt wordt. Ik snap dus niet waarom het uberhaupt gunstig is voor een mol om de oranje topo te bemachtigen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #581 Gepost op: 2-03-2014, 03:34:49 »
In een van de Vlaamse seizoenen volgens mij.

Ik zou het in dit geval ook niet zo erg vinden, net zoals ik dat oortje bij AM niet erg vond.
Apart dat sommige mensen er zo over vallen als de mol geholpen wordt, want dat element heeft nu juist altijd al in het spel gezeten. In de eerste seizoenen nog veel meer dan nu inderdaad. En in de Vlaamse series helemaal.
Ah, vandaar.
Ik had ook geen problemen met het feit dat Annemarie de onderhandelingen kon afluisteren. Je weet niet of mensen in die onderhandelingen de waarheid spreken en of ze zich ook aan hun belofte gaan houden.
Het horloge van Dennis op het strand toen ze met behulp van zand de tijd bij moesten houden, vond ik een stuk oneerlijker. Op die manier zou die al moeilijke opdracht 100% zeker mislukken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #582 Gepost op: 2-03-2014, 06:59:02 »
Ténzij de productie natuurlijk per se wilde dat de groepsvrijstelling gekozen werd, maar dan nog is het risico er dat de oranje topo niet gemaakt wordt. Ik snap dus niet waarom het uberhaupt gunstig is voor een mol om de oranje topo te bemachtigen.

Dergelijke manipulatie van de regie is WIDM niet vreemd. Ergens op deze site zijn de persoonlijke herinneringen van oud-kandidaat Julien geboekstaafd; hij beschrijft hoe de groep voor een keuze tussen geld of een collectieve vrijstelling werd geplaatst, en hoe de productie de inzet verhoogde toen dat niet onmiddellijk de gewenste uitkomst opleverde. Het zou dus heel goed kunnen dat Susan de expliciete opdracht had alle kandidaten mee te nemen naar de volgende aflevering.
Woosie down?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #583 Gepost op: 2-03-2014, 08:22:54 »
Als Susan de mol zou zijn, dan kies je NATUURLIJK voor de groepsvrijstelling en niet voor het geld >:D
Een mol wil zo min mogelijk geld in de pot. Maar aangezien ik Susan niet verdenk, denk ik dat ze voor de groep gekozen heeft, omdat je anders een enorm schuldgevoel krijgt, omdat er dan infeiten iemand door jou naar huis moet.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #584 Gepost op: 2-03-2014, 09:52:04 »
::rofl::

Ik bedoel dat jij nogal erg in een tunnelvisie zit, omdat je achter het netvlies nu een hint ga zoeken die naar Susan wijst, omdat er toevallig een v, een i en een s in zitten, en het woord vis dus gevormd kan worden.
Dat had ik wel begrepen Jaapie. En ik ontken het ook niet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #585 Gepost op: 2-03-2014, 10:09:25 »
Dergelijke manipulatie van de regie is WIDM niet vreemd. Ergens op deze site zijn de persoonlijke herinneringen van oud-kandidaat Julien geboekstaafd; hij beschrijft hoe de groep voor een keuze tussen geld of een collectieve vrijstelling werd geplaatst, en hoe de productie de inzet verhoogde toen dat niet onmiddellijk de gewenste uitkomst opleverde. Het zou dus heel goed kunnen dat Susan de expliciete opdracht had alle kandidaten mee te nemen naar de volgende aflevering.


Dat weet ik ja. Maar waarom zou WIDM de mol hier aan een oranje topo helpen? Hoe is de mol daarmee geholpen? Inmiddels heb ik wel een idee. "Toevallig" heeft Freek 3 verschillende kleuren en 2 oranje stukjes. Voor hem als mol zijn de oranje stukjes gunstig om te ruilen voor kleuren die hij zelf niet nodig heeft. Susan heeft de 5e kleur (groen) en nog een rode. Door Susan 2 keer tegen te komen (en lang te praten) rekt hij tijd en hoeft hij niet aan een eigen topo te denken (Susan is immers zo hysterisch). Dat hij later de groene toch nog aan JW geeft is volgens mij om de opdracht nog een beetje te laten slagen, wel zo leuk voor de kijker (net als de luikjesopdracht met Kees).

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #586 Gepost op: 2-03-2014, 10:56:44 »
Dat hij later de groene toch nog aan JW geeft is volgens mij om de opdracht nog een beetje te laten slagen, wel zo leuk voor de kijker (net als de luikjesopdracht met Kees).

Inclusief het wat beteuterde gezicht van JW die alleen maar 250 euro verdiende ondanks zijn mol-groene topo, en daarna meteen de sjaak was qua scherm.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #587 Gepost op: 2-03-2014, 12:45:11 »
Heel leuk dat iedereen zegt dat Susan met haar 5 oranje stukjes de kans vergroot dat de andere topo's ook compleet worden. Dat klopt inderdaad, maar vervolgens wijst niemand erop dat Freek aan het einde 4(!) blauwe stukjes heeft. Dat is bijna hetzelfde als Susan en ook hij vergroot hiermee de kans op andere topo's.

Als je dus naar Susan en Freek kijkt, zou ik zeggen dat Susan de beste molactie heeft uitgehaald. Zij heeft er immers voor gezorgd dat er nooit een kans op 2000 euro was. Plus dat ze hiermee een fanatieke kandidaat leek.

Dan kun je zeggen dat waarschijnlijk iedere kandidaat voor de groepsvrijstelling was gegaan - klopt, maar nu hou je als Mol toch nog een beetje het lot in eigen handen. Ik zou Tygo bijvoorbeeld best voor de 2000 euro zien gaan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #588 Gepost op: 2-03-2014, 13:03:35 »
Als je dus naar Susan en Freek kijkt, zou ik zeggen dat Susan de beste molactie heeft uitgehaald. Zij heeft er immers voor gezorgd dat er nooit een kans op 2000 euro was. Plus dat ze hiermee een fanatieke kandidaat leek.

Ik ben het grotendeels met je eens, Conejo. Alleen bij Susan is een duidelijke molstrategie zichtbaar.

Dan kun je zeggen dat waarschijnlijk iedere kandidaat voor de groepsvrijstelling was gegaan - klopt, maar nu hou je als Mol toch nog een beetje het lot in eigen handen. Ik zou Tygo bijvoorbeeld best voor de 2000 euro zien gaan.

Maar Susan is Tygo niet. Je kan ook zeggen dat Freek door zijn oranje stukjes aan Susan te geven (wat hij overigens echt niet zomaar doet) de optie dat de oranje topo in handen van Tygo valt uitsluit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #589 Gepost op: 2-03-2014, 13:06:14 »
Susan ook, dat is een beetje mijn punt.  :) Maar je hebt wel gelijk, ook Freek houdt oranje uit de handen van Tygo, maar geeft verder wel (als hij de Mol is) de kans op 2000 euro bestaan, ook al is 'ie heel klein, terwijl Susan die kans elimineert.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #590 Gepost op: 2-03-2014, 13:08:35 »
Art houdt die grabbelzak wel raar vast. Geen idee waarom maar het is wel begrijpelijk dat dit te denken geeft. ::)

Art houdt de flap vast...geeft weerstand tegen het wegschuiven. That's all.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #591 Gepost op: 2-03-2014, 13:26:32 »
Freek begon met 1 blauw 1 rood 1 geel en 2 oranje. Dat hij groen wilde is dus wel raar, rood wel logisch. Probeert vervolgens echter geen rode topo te krijgen. Maargoed we gaan wel erg off-topic nu :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #592 Gepost op: 2-03-2014, 13:45:54 »
Oh ja ik zie het nu ook. Ergens anders verkeerd overgenomen dan denk ik.  ::hypocriet::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #593 Gepost op: 2-03-2014, 16:41:45 »
Ik denk ook dat de mol (Susan) wist bij welk paaltje het precies 70 meter was (alleen Susan en JW stopten bij die paal). Zo had de mol tenminste al één opdracht goed. Misschien heeft ze ook nog wel hulp gehad van Art bij het tellen van de secondes. Zodat de mol verzekerd zou zijn van een klim in een windmolen.

-Iets heel anders. Als Sofie Susan apart neemt om info te delen reageert Susan van waarom vertel je dit alleen aan mij, aan een onschuldige snuit . Vind ik vreemd uitgedrukt en als ze de mol is is dit wel grappig, een mol heeft een snuit(je) ;) en in dat geval is Susan dus helemaal niet onschuldig.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #594 Gepost op: 2-03-2014, 18:18:22 »
Ik denk ook dat de mol (Susan) wist bij welk paaltje het precies 70 meter was (alleen Susan en JW stopten bij die paal). Zo had de mol tenminste al één opdracht goed.
Waarom zou de Mol die opdracht goed willen doen? Levert alleen maar meer kans op 2000 op. Als ze daar niet had gestaan was windmolen 1 misschien niet weggespeeld, en dan had JW die willen beklimmen, met als gevolg geen geld in de pot.
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #595 Gepost op: 2-03-2014, 18:59:16 »
Waarom zou de Mol die opdracht goed willen doen? Levert alleen maar meer kans op 2000 op. Als ze daar niet had gestaan was windmolen 1 misschien niet weggespeeld, en dan had JW die willen beklimmen, met als gevolg geen geld in de pot.

Je weet op voorhand niet wat een kandidaat onthouden heeft... En dan is het altijd makkelijk om zelf te mogen klimmen, in de goede hopelijk, maar dan het geld weg te gooien ofzo. Of zoals Susan al deed: Tot halverwege en dan stoppen ivm hoogtevrees.

Deze opdracht was de makkelijkste om via een afgesproken manier juist te doen, door gewoon het paaltje af te spreken...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #596 Gepost op: 2-03-2014, 19:00:20 »
aan een onschuldige snuit . Vind ik vreemd uitgedrukt en als ze de mol is is dit wel grappig, een mol heeft een snuit(je) ;) en in dat geval is Susan dus helemaal niet onschuldig.

Ze zegt snoet, niet snuit.
Snoet is een normaal synoniem voor gezicht.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #597 Gepost op: 2-03-2014, 20:05:06 »
Ze zegt snoet, niet snuit.
Snoet is een normaal synoniem voor gezicht.  :)
Ja! Maar snoet of snuit, Susan heeft geen onschuldige snoet noch een onschuldige snuit.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #598 Gepost op: 2-03-2014, 21:22:29 »
Waarom zou de Mol die opdracht goed willen doen? Levert alleen maar meer kans op 2000 op. Als ze daar niet had gestaan was windmolen 1 misschien niet weggespeeld, en dan had JW die willen beklimmen, met als gevolg geen geld in de pot.

Ik denk dat de mol wel bij de klimopdracht wilde zitten. Susan had de pech dat JW de juiste windmolen koos. Susan wist denk ik dat het windmolen 2 was maar ze kon niet roepen ik wil naar 2, dat had teveel opgevallen. Ze hoefde dan ook niet helemaal naar boven te klimmen al was dat wel meer kandidaats geweest (het was erg zwaar zelfs voor de mannen), JW zou de 2000 euro toch vinden.
 
-Tuurlijk worden er windmolens weggespeeld als je de opdracht niet goed doet, maar op 20 windmolens werden er maar vijf weggespeeld zo moeilijk bleken de opdrachten. Maar Susan wist ook niet welk filmpje JW had gezien dus of hij dan windmolen 1 had gekozen kon ze niet weten lijkt mij.

-Ik vind dat Susan deze opdracht absoluut het meeste molgedrag vertoond. JW pakt de 2000 euro. Freek kiest een 'lege' toren. Tygo en Sofie staan buitenspel bij het windmolenspel en spelen geen windmolens weg.




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #599 Gepost op: 3-03-2014, 23:16:12 »
De grootste hint naar Susan heeft ze zelf nog voor de start van de serie gegeven. Als Susan en Sofie de zwarte vrijstelling naar het Glazen Huis brengen vraagt Sofie aan het eind aan Susan of zij nog weet wie de Mol is. Susan tikt vervolgens, zogenaamd diep nadenkend, haar eigen wang meermaals aan. ;)