Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 118039 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2014, 18:33:35 »
Aangezien ik uit de plaats kom waar Dokter Tinus opgenomen wordt heb ik wat verhalen over Tygo opgepikt en daaruit hoor ik de hele tijd dat hij een ontzettend arrogante man is, in tegenstelling tot Jeniffer die juist heel erg aardig voor iedereen blijkt te zijn.
Dat vind ik raar. Ik heb een paar jaar geleden met Tygo gewerkt, toen was hij alles behalve arrogant, dus ik snap niet waar men dat dan vandaan haalt.
The British are not impressed.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2014, 22:07:42 »
Hhmm ik vind hem wer net wat te veel naar voren worden gebracht als mol...Tygo streep ik al af.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2014, 22:08:27 »
In het spel lijkt het wel een beetje een showfiguur (vooral toen hij en Freek gekozen werden voor de spotlights). Vind ik niet erg, vind ik wel leuk eigenlijk, maar 't viel me wel op. Zou een kekke mol worden dan, als ie 't zou zijn. ::rofl:: Maar ik denk 't niet, lijkt misschien te veel op Kees qua "high-profile"-zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2014, 22:09:21 »
Kreeg een Boissevain gevoel van hem. Hoop dat hij er lang in blijft  :)
No Milk today???

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2014, 22:49:09 »
Volgens mij is Tygo de Mol.

In de uitzending van gisteren, '13 jaar Wie is de Mol', komt op het laatst Dennis Weening in beeld. Hij was de Mol in 2008. Ietwat geforceerd zegt hij: "ik ben echt een lieve jongen".

Hij kijkt daarna wat verdacht in de camera. Daarna somt Art de beste mollen van de afgelopen tijd op. Dennis is de nummer 1 en de voice over zegt: "en op 1, lieve jongen Dennis Weening".

Je kan dit hier terugkijken, op 48:18.

Mij viel deze nadruk op 'lieve jongen' op en ik heb er wat verder op doorgezocht. En ja hoor, in de voorstelvideo zegt Tygo op 1:50 dit: "ik ben eigenlijk een hele lieve jongen".

Dennis (in 2008 de Mol) en Tygo zeggen dus bijna precies hetzelfde, met dat 'lieve jongen'. Bij Dennis komt het er niet helemaal natuurlijk uit en Tygo praat heel snel door, nadat hij 'lieve jongen' gezegd heeft. Wat mij betreft een zeer verdachte connectie.

'Lieve Jongens' is trouwens ook een film, naar een boek van Gerard Reve. In deze film speelt de acteur Albert Mol.

Mooi gevonden  ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2014, 22:55:19 »
Klopt mooi, maar lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit klopt.
Dan zou dit moeten betekenen dat Tygo wist wat Dennis zou gaan zeggen in die special.

Wanneer zijn die kandidatenfilmpjes opgenomen? Als het recent is, zou het mogelijk kunnen.
Anders lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk.
klaar voor de strijd

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2014, 22:55:28 »
Ik vond hem wel heel erg overdreven verdacht overkomen. Om die reden streep ik hem nog even weg.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2014, 01:01:27 »

Opvallend die Chinese karakters achter hem tijdens zijn (tweede?) biecht.
Iemand die ze kan lezen?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2014, 10:15:38 »
Hij was enorm aanwezig in de aflevering, had niet anders verwacht ook  ::rofl::
Ook daarom kan ik me niet voorstellen dat ie de mol is, anders hebben we een mol met een nieuwe strategie 'Opvallen, zodat je juist niet opvalt als de mol'  ::rofl::

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2014, 11:38:13 »
Bliksemafleider voor mijn gevoel. De editing speelt wel in op zijn natuurlijke 'verdachtheid', maar hij staat voor mij niet hoog op het lijstje. Voor mij is Tygo een nieuwe Daniël/Tim Haars: ja, hij doet verdacht, maar hij is het niet. Maar who knows..
Kennis is macht.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2014, 11:40:32 »
Ik zat net even te piekeren. toen realiseerde ik mij dat Tygo vlak voor ze naar het busje vertrokken iets zei (iemand riep succes naar ze)"Jullie ook he, WINNEN, Geld in de pot!!" alsof ie al wist wat ze gingen doen. (overigens versprak Daphne zich ook vlak er voor. Volgens mij zei ze tijdens de discussie over wie er in het busje mochten iets van "morgen". iemand die dat beter kan verstaan?)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2014, 12:30:14 »
Hebben jullie het al gehad over de reflectie van Tygo in het computerscherm van Art?
Opvallend toch? Hij is als enige daarin te zien, alsof die precies daar moest zitten, zodat ie in het scherm reflecteert.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2014, 12:33:10 »
Hebben jullie het al gehad over de reflectie van Tygo in het computerscherm van Art?
Opvallend toch? Hij is als enige daarin te zien, alsof die precies daar moest zitten, zodat ie in het scherm reflecteert.

Dit was mij ook al opgevallen en heb het ook aangekaart in het afleveringstopic...maar daar is niet op gereageerd.
Bij de tweede executie was hij al niet meer te zien ::ohno:: maar toch blijf ik het wel een beetje verdacht vinden ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2014, 12:36:05 »
Dit was mij ook al opgevallen en heb het ook aangekaart in het afleveringstopic...maar daar is niet op gereageerd.
Bij de tweede executie was hij al niet meer te zien ::ohno:: maar toch blijf ik het wel een beetje verdacht vinden ;D
Ja die truc gaan ze niet te veel uitvoeren natuurlijk, dan valt het pas echt op, en het ligt aan de lichts omstandigheden.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2014, 13:06:11 »
Hebben jullie het al gehad over de reflectie van Tygo in het computerscherm van Art?
Opvallend toch? Hij is als enige daarin te zien, alsof die precies daar moest zitten, zodat ie in het scherm reflecteert.



Ik heb er een screenshot van gemaakt. Zoals ik in het aflevering topic al zei, lijkt het me erg lastig om die reflectie te trukeren of alles zo in scene te zetten, maar het blijft toch een nauwelijks-over-het-hoofd-te-zien feit dat hier duidelijk staat dat Tygo de Mol is, niet waar?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2014, 13:18:03 »


Ik heb er een screenshot van gemaakt. Zoals ik in het aflevering topic al zei, lijkt het me erg lastig om die reflectie te trukeren of alles zo in scene te zetten, maar het blijft toch een nauwelijks-over-het-hoofd-te-zien feit dat hier duidelijk staat dat Tygo de Mol is, niet waar?
Het viel me meteen op, heel apart.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2014, 13:26:15 »
Opvallend die Chinese karakters achter hem tijdens zijn (tweede?) biecht.
Iemand die ze kan lezen?

Ja, viel me tijdens de uitzending ook op.
Die biecht rond 14:15 bedoelen we toch?


Ik vermoed dat [in elk geval een deel] in spiegelbeeld is.

Rechtsboven kan jiǎ zijn [betekenis heeft zowel associaties met topkwaliteit als met bescherming]
Twee eronder kan quán zijn [perfect, volledig etc].

Beide eigenlijk equivalent als je ze om de lengteas spiegelt.
Rest herken ik niet, maar zien er over het algemeen onlogisch uit. Dus ik vermoed dat het is gespiegeld.

Wat natuurlijk kan, misschien is het een halfdoorschijnende ruit met tekst erop [bv bij een monument] waarbij ze aan de achterzijde hebben gefilmd.


edit: Na nog eens kort te hebben nagedacht trek ik het vermoeden dat het is gespiegeld in ;)
Ohja, en het character geheel rechts op neushoogte kan zhōu zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 13:36:16 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2014, 13:28:48 »
Ik heb er een screenshot van gemaakt. Zoals ik in het aflevering topic al zei, lijkt het me erg lastig om die reflectie te trukeren of alles zo in scene te zetten, maar het blijft toch een nauwelijks-over-het-hoofd-te-zien feit dat hier duidelijk staat dat Tygo de Mol is, niet waar?
Nee hoor, dat is heel makkelijk. Licht gaat doorgaans in een rechte lijn en hoek van inval is hoek van terugkaatsing, dus gewoon een kwestie van camera neerzetten en een productie-assistent met de stoel laten schuiven totdat die in beeld is. Kost je misschien 15 seconden.

Daarnaast vond ik het nogal lelijk.

Voorts denk ik niet dat ze het zo in-your-face neerzetten. In seizoen 1 misschien, maar wij zitten inmiddels bij seizoen 14, dus dan mag het wel iets cryptischer.
The British are not impressed.

Offline codemol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2014, 13:40:42 »
Dat van de reflectie is inderdaad opvallend. Bij alle vier voorafgaand aan de executie is Tygo in de reflectie te zien, bij alle vier met het mol-logo op zijn voorhoofd. Dan, bij Daphne, is zijn reflectie duidelijk zwart/wit geshopt in de edit. En er ontbreekt een mollogo. Als dit een hint is naar Tygo, is het de meest overduidelijk hint in jaren tijd. Ik hoop serieus dat Tygo de mol niet is, hij is té aanwezig, en na 1 aflevering al te verdacht.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2014, 13:44:05 »
Dat Mollogo staat gewoon op dat beginscherm waar Art de kandidaten intoetst. Op het rode/groene scherm staat het mollogo niet.

Tygp zit net op een plek waar hij in het scherm reflecteert in de camera.. Ik zoek er niets achter, het zou wel een te duidelijke hint zijn als het eentje is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48