Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 118043 keer)

Offline codemol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2014, 13:47:31 »
Mee eens hoor Conejo. Ik hoop ook van harte dat dit een poging is van de redactie om ons op een verkeerd spoor te zetten. Het enige opvallende vond ik dat voordat er een rood scherm getoond werd, zijn reflectie ineens zwart wit werd gemaakt, terwijl deze in de "groene" gevallen gewoon in kleur bleef.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2014, 14:33:45 »
Dat Mollogo staat gewoon op dat beginscherm waar Art de kandidaten intoetst. Op het rode/groene scherm staat het mollogo niet.

Tygp zit net op een plek waar hij in het scherm reflecteert in de camera.. Ik zoek er niets achter, het zou wel een te duidelijke hint zijn als het eentje is.
ik hoop ook niet dat het een hint is, zou te overduidelijk zijn natuurlijk  ::ohno::

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2014, 17:03:12 »
Volgens mij wordt Tygo gewoon verdacht neergezet door de redactie van WIDM. Ik denk dus dat hij ver zal komen (finale?).

Maar toch zie ik geen mol in hem. Hij valt teveel op in de groep en er worden nu al TE duidelijke (schijn)hints naar hem gegeven.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2014, 17:07:16 »
Mee eens hoor Conejo. Ik hoop ook van harte dat dit een poging is van de redactie om ons op een verkeerd spoor te zetten. Het enige opvallende vond ik dat voordat er een rood scherm getoond werd, zijn reflectie ineens zwart wit werd gemaakt, terwijl deze in de "groene" gevallen gewoon in kleur bleef.


Dat zou ook een hint richting Daphne kunnen zijn natuurlijk.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2014, 17:53:22 »
Zit net toevallig het stukje terug te kijken waarin Tygo en Freek te horen krijgen wat ze moeten doen in de laseropdracht. Zodra Art de code 3425 zegt, gaat Tygo dat gelijk een aantal keer herhalen. Dat is slim (vanuit kandidaatperspectief). Herhalen zorgt ervoor dat de code beter wordt onthouden. Ik vind dat wel een kandidaat-actie. De Mol zou dit niet zo gauw doen, die heeft er baat bij als het daar al mis gaat.

Aan de andere kant...aan het eind van die opdracht vraagt Art de twee heren wat de code had moeten zijn. Oftewel de code wordt daar gecontrolleerd. Als de code verkeerd was onthouden, hadden ze daar heel veel verdenking op zich gehaald. Dus als mol is het hier juist wel handig om de code in ieder geval goed te onthouden - en de mol weet dat van tevoren. Dus Tygo's actie kan ook weer een molactie zijn.

Waarom is alles zo dubbel uit te leggen? ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2014, 19:34:47 »
vlak voor de tweede executie schept Tygo op dat ie niet bang is dat ie naar huis gaat en dat ie niet eerder naar huis gaat (hou nou toch op)...daarin zegt ie ook dat het hem niet uitmaakt, of ie nou de winnaar, verliezer of mol is, hij gaat niet eerder weg. klinkt aardig verdacht. Ik zou als ik niet de mol was gezegt hebben, Winnaar of verliezer, maar ik ga niet eerder naar huis.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 19:39:35 door SomeOne_01 »

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2014, 10:56:28 »
Ik ging nog even opdracht 2 bekijken, met de laserlampjes, en ik hoorde Tygo - bij het horen van dat hij richting de auto moest- zeggen: "WINNEN HE! GELD IN DE POT!" Zelf vind ik het verdacht, maar ik zit denk ik momenteel in een TygoTunnelvisie... Ook kan het zijn om zichzelf ook te verbergen als mol, zo van; laat ik ook wat zeggen als kandidaat. Zo lijk ik misschien minder verdacht... Maar hij blijft wel in mijn top 3, maar misschien verandert dat bij het lezen van nog meer hints die leiden naar een andere kandidaat.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #47 Gepost op: 4-01-2014, 12:53:24 »
Ik bedacht me dit zojuist.

Voordat we het scherm van daphne zagen, zag je dus dat de reflectie ineens grauw/wittig was (met tygo reflectie) en vervolgens het rode scherm van daphne met nog steeds tygo reflectie.

Nu bedacht ik dat je altijd op et eind v/d deel de afvaller op de groepsfoto grauw ziet worden.

Zou het misschien een stille hint kunnen zijn dat tygo in deel 2 naar huis moet?
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #48 Gepost op: 4-01-2014, 13:39:21 »
Ik bedacht me dit zojuist.

Voordat we het scherm van daphne zagen, zag je dus dat de reflectie ineens grauw/wittig was (met tygo reflectie) en vervolgens het rode scherm van daphne met nog steeds tygo reflectie.

Nu bedacht ik dat je altijd op et eind v/d deel de afvaller op de groepsfoto grauw ziet worden.

Zou het misschien een stille hint kunnen zijn dat tygo in deel 2 naar huis moet?

Dat lijkt me sterk. Toen de afleveringen gemaakt werden, wisten ze nog niet dat hij naar huis ging in afl. 2. Lijkt me raar dat ze hem er dan als reflectie in zetten met tv trucage.... Ik denk dat het toeval is dat hij erin reflecteert, of het is wél een hint.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #49 Gepost op: 4-01-2014, 13:47:05 »
Dat lijkt me sterk. Toen de afleveringen gemaakt werden, wisten ze nog niet dat hij naar huis ging in afl. 2. Lijkt me raar dat ze hem er dan als reflectie in zetten met tv trucage.... Ik denk dat het toeval is dat hij erin reflecteert, of het is wél een hint.

Dat had ik me dus ook bedacht,maar ik kan niet uitsluiten dat ze (makers) achteraf dingen kunnen en hebben ge-edited zoals dat zeker is gebeurd met dat wazig/grijzig scherm dat je kort voor et rode zag, het zou iig een mooie hint zijn
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #50 Gepost op: 4-01-2014, 14:07:58 »
vlak voor de tweede executie schept Tygo op dat ie niet bang is dat ie naar huis gaat en dat ie niet eerder naar huis gaat (hou nou toch op)...daarin zegt ie ook dat het hem niet uitmaakt, of ie nou de winnaar, verliezer of mol is, hij gaat niet eerder weg. klinkt aardig verdacht. Ik zou als ik niet de mol was gezegt hebben, Winnaar of verliezer, maar ik ga niet eerder naar huis.
niemand die dit opgevallen is?

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #51 Gepost op: 4-01-2014, 14:09:58 »
niemand die dit opgevallen is?

Heb ik ook opgemerkt hoor! Alleen heb ik je bericht niet gezien...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #52 Gepost op: 4-01-2014, 14:36:44 »
Dat Tygo in de laatste minuut "uit het niets" (zo lijkt het) nog de lamp van Susan en Maurice en in de laatste paar seconden de lamp van Owen en Sofie ziet is op zijn minst opvallend te noemen. Of ie iets eerder ook ineens de lamp van Daphne en Jan-Willem spotte is onduidelijk.

Het zou best een slimme molstrategie zijn: als je weet dat het te laat is met een hoop goede acties komen.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #53 Gepost op: 4-01-2014, 17:41:02 »
Dat Tygo in de laatste minuut "uit het niets" (zo lijkt het) nog de lamp van Susan en Maurice en in de laatste paar seconden de lamp van Owen en Sofie ziet is op zijn minst opvallend te noemen. Of ie iets eerder ook ineens de lamp van Daphne en Jan-Willem spotte is onduidelijk.

Het zou best een slimme molstrategie zijn: als je weet dat het te laat is met een hoop goede acties komen.
Ja tygo is echt irritant verdacht, laat 'm aub de mol niet zijn  ::ohno::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #54 Gepost op: 4-01-2014, 17:49:09 »
Ja tygo is echt irritant verdacht, laat 'm aub de mol niet zijn  ::ohno::

Zou toch best een leuke bijzondere Mol kunnen zijn? Maar wat dat misschien wat minder waarschijnlijk maakt is dat zijn medekandidaten hem al behoorlijk lijken te verdenken, en dat we dat ook gemerkt hebben tijdens de tests. Tygo werd genoemd door: Freek, (afvaller) Maurice, Susan en Jennifer. Dat zijn een hoop kandidaten.

Edit: Knoop doorgehakt. Mijn Mol na aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 21:26:50 door Heinz »

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #55 Gepost op: 4-01-2014, 20:01:30 »
Tja, het is nu eenmaal niet makkelijk om je als Mol niet als Mol te gedragen...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #56 Gepost op: 4-01-2014, 20:24:06 »
Ik vind Tygo helemaal niet irritant.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #57 Gepost op: 5-01-2014, 08:36:22 »
Ik zie ook Tygo nog steeds niet als mol, hoewel hij dingen heeft waardoor ik twijfel. Ik hou hem absoluut nog steeds in de gaten.

Maar één ding wat mij opgevallen is en waar ik niemand over hoor (tenzij ik er overheen gelezen heb).

"Café" is géén chinees woord. Tygo begon het echter gelijk met allerlei "chineze" intonaties uit te spreken (Mido Café) en Owen ging daar niet op in, of juist in mee , of het viel hem gewoon niet op.

Indien Tygo de mol is, dan was hun opdracht bij voorbaat al mislukt, omdat hij café zei. Toch?

(ter vergelijking:  het heette dan Mido Café, maar het restaurant van Jennifer en Susan heette Wing Fat Seafood Restaurant en zij zeiden ook alleen maar Wing Fat)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #58 Gepost op: 5-01-2014, 12:46:32 »
Zit net toevallig het stukje terug te kijken waarin Tygo en Freek te horen krijgen wat ze moeten doen in de laseropdracht. Zodra Art de code 3425 zegt, gaat Tygo dat gelijk een aantal keer herhalen. Dat is slim (vanuit kandidaatperspectief). Herhalen zorgt ervoor dat de code beter wordt onthouden. Ik vind dat wel een kandidaat-actie. De Mol zou dit niet zo gauw doen, die heeft er baat bij als het daar al mis gaat.

Aan de andere kant...aan het eind van die opdracht vraagt Art de twee heren wat de code had moeten zijn. Oftewel de code wordt daar gecontrolleerd. Als de code verkeerd was onthouden, hadden ze daar heel veel verdenking op zich gehaald. Dus als mol is het hier juist wel handig om de code in ieder geval goed te onthouden - en de mol weet dat van tevoren. Dus Tygo's actie kan ook weer een molactie zijn.

Waarom is alles zo dubbel uit te leggen? ::rofl::
Ja, mooi is dat, he?  ::rofl::

Toch ben ik geneigd zijn gedrag in deze opdracht echt als onmols te bestempelen. Niet alleen die code die hij gelijk begint te herhalen, maar ook bijvoorbeeld omdat hij, op het moment dat Freek nog alleen op de groene lasers let, Tygo hem er duidelijk van probeert te overtuigen dat die bij de lichtshow horen en dat niet de lampjes zijn waar het om gaat. Oké, kun je uitleggen als voorkennis, maar gaat het alles bij elkaar niet een beetje ver voor een mol?

Bovendien, maar dat is een stuk vager, denk ik eigenlijk niet dat de mol bij de seiners wil zitten bij die opdracht. Natuurlijk is die opdracht sowieso bijna onmogelijk om te halen, maar toch... elke poging tot sabotage valt wel erg op bij je partner in die opdracht. Meer dan bij in een van de andere teams, denk ik. En Tygo hoefde nu niet bepaald erg overgehaald te worden om in de spotlights te worden gezet.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #59 Gepost op: 5-01-2014, 17:11:08 »

Tygo heeft vervelende wenkbrauwen  ::rofl::
Facial expression, body language, context, interpretation!