Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 118049 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2014, 19:49:35 »
Gisteren had SomeOne_01 in het Aaf topic iets gepost over fouten in de woordenlijst in het Molboekje (die ik zelf niet heb). Ik zie verder geen topic over het molboekje en niks in dit topic m.b.t. die fouten en Tygo. Een link die wel te leggen is. Excuus als het toch al ergens genoemd was (behalve door mij gisteren in het Aaf topic, maar het hoort thuis in dit topic).

De lijst staat niet op alfabetische volgorde. "Langzaam" staat op de plek waar je "traag" kan verwachten. De uitspraak van de Chineese vertaling van langzaam/traag is "Man". Een man met een "T" is Tygo. Het zou kunnen dat ze dit bewust fout hebben gedaan als hint dat Tygo de mol is.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2014, 22:02:56 »
Wat deed tygo raar en verdacht  ::tandpastasmiley::
Maar hij is denk ik niet de mol.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2014, 22:23:06 »
Ik vermoed dat Owen op Tygo heeft gestemd en dus denk ik dat Tygo niet de mol is.

Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2014, 22:24:39 »
Ik vermoed dat Owen op Tygo heeft gestemd en dus denk ik dat Tygo niet de mol is.

Dit dus. Ik denk ook niet dat Tygo de mol is.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2014, 22:24:44 »
Ik wil het nog even terugkijken, maar proberen ze bij de test van Owen het nou te lijken dat hij vol voor Tygo gaat?..

Wat me opviel was de opmerking van Tygo bij de opdracht/test dat alle andere kandidaten niks voor hem overgelaten hadden (lag er waarschijnlijk nog wel ergens geld). Hoe is hij daar zo zeker van? Als je niks vindt, dan kan je toch ook gewoon slecht gezocht hebben?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2014, 22:27:48 »
Niemand vindt van zichzelf dat hij slecht zoekt. En als je niets vindt, dan denk je in wanhoop allicht "iedereen heeft alles al meegenomen". Vind het niet per se mols dus.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2014, 22:42:39 »
http://www.facebook.com/photo.php?v=10152095708740376&notif_t=like

Volgens mij zegt Owen Tygo's naam in het gedeelte waar het geluid onder zijn antwoord is weggehaald, dus daar kan denk ik een streep doorheen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2014, 23:07:54 »
Tygo gaat als een malle en doet het prima. Als kandidaat.
Hmmmm...


Wel veelvuldig met graaiende of juist gravende handjes in de biecht...(?).
Opvallend imho hoe hij hier gebruikt maakt van zijn handen....:)

Even afleveringen nakijken en zal proberen wat print-screens te maken,
aldus de digibeet;)

Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2014, 23:23:10 »
Waarschijnlijk niet de mol, maar van mij mag hier er nog wel een tijdje in blijven. Wat is hij heerlijk theatraal.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2014, 00:56:25 »
Mijn eerste gedachte na afl. 2 was dat ik Tygo maar los moet laten als Mol, maar toen had ik het cruciale stukje van opdracht 1 nog niet gezien. Nu ik zie dat het Tygo is die met zijn "Owen is de generaal" de groep op een verkeerd spoor zet (of dat doordrukt) blijft mijn verdenking toch nog maar even staan.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2014, 01:09:13 »
Mijn eerste gedachte na afl. 2 was dat ik Tygo maar los moet laten als Mol, maar toen had ik het cruciale stukje van opdracht 1 nog niet gezien. Nu ik zie dat het Tygo is die met zijn "Owen is de generaal" de groep op een verkeerd spoor zet (of dat doordrukt) blijft mijn verdenking toch nog maar even staan.

Dat is voor mij inderdaad de reden dat ik hem nog niet afgeschreven heb.
Daarnaast rende hij gelijk die andere ruimte in, toen hij met Freek door dat gebouw rende, terwijl Freek die opdracht met die draden doorknippen zag (omdat hij achter Tygo aanrende).


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2014, 01:21:05 »
Mijn eerste gedachte na afl. 2 was dat ik Tygo maar los moet laten als Mol, maar toen had ik het cruciale stukje van opdracht 1 nog niet gezien. Nu ik zie dat het Tygo is die met zijn "Owen is de generaal" de groep op een verkeerd spoor zet (of dat doordrukt) blijft mijn verdenking toch nog maar even staan.
Maar uiteindelijk kiest de groep o.a. voor de generaal omdat ze omdat ze de opvallendste spelers kiezen, niet omdat ze denken dat het Owen is.

Ik vind het feit dat hij 2x geld pakt bij de tweede opdracht - en vooral het gemak waar hij dat doet bij de 150kg - te veel om hem als mol aan te houden. Als zijn bedoeling was om tijd te rekken, dan heeft Owen daar kundig een stok je voor gestoken. Verder zou ik de verwachten dat Art bij de spel uitleg benoemd dat ze in totaal 1 uur en 15 minuten voor de opdracht hebben, maar daar wordt helemaal geen aandacht aan besteed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2014, 02:47:31 »
Wel veelvuldig met graaiende of juist gravende handjes in de biecht...(?).
Opvallend imho hoe hij hier gebruikt maakt van zijn handen....:)
Omnia vincit amor

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2014, 10:08:50 »
Tygo was wel degene die de theater opdracht heeft doen mislukken,  hij drukte zijn mening er stevig doorheen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2014, 11:13:39 »
Wat Tygo net zoals Kees doet is na het slagen van een opdracht even met iedereen handje klappen/de winst vieren. (Of hem dat waarschijnlijker of onwaarschijnlijker als Mol maakt - zo direct na Kees - is natuurlijk maar de vraag.

En Owen lijkt er toch echt op Tygo zijn uitgegaan, los van wat we bij de test zien. Owen houdt Tygo namelijk ontzettend scherp in de gaten. (Maar als we er achter kunnen komen dat Owen toch op iemand anders ingezet heeft, dan maakt dat Tygo ineens weer ontzettend verdacht.)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2014, 11:52:38 »
Ik denk ook wel dat Owen er nu uit ligt doordat ie Tygo waarschijnlijk het meest verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2014, 12:45:55 »
We zien Owen vraag 19 beantwoorden. (Dit wordt althans gesuggereerd.) "Heeft de Mol een tatoeage?" -> Ja.
Ik dacht meteen aan Tygo.
Tygo blijkt inderdaad een tattoo (gehad) te hebben: zie deze foto.
Owen had een tunnelvisie op één Mol. Tygo is dus niet de Mol.
Of is het tonen van deze vraag en Owens antwoord een dwaalspoor? In zijn dagboek schrijft Owen dat hij toch nog een beetje gespreid heeft:

Citaat van: Owen
Bij de test had ik daarom het gevoel dat ik haast had en vulde de eerste vragen allemaal in op mijn mol. Halverwege besefte ik dat ik te eenzijdig had ingezet. Maar het was te laat. Dan maar all the way. Ik spreidde nog wel een beetje, maar wist dat ik gegokt had.

Het zou dus kunnen dat Owens tunnelvisiemol niet Tygo was, en de enkele vraag op Mol Tygo niet genoeg was om groen te krijgen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2014, 12:55:02 »
Tygo was wel degene die de theater opdracht heeft doen mislukken,  hij drukte zijn mening er stevig doorheen.

Uiteindelijk was het meer Freek die de beslissing nam.
Tell me what your telescope says

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2014, 14:02:00 »
Uiteindelijk was het meer Freek die de beslissing nam.
Free verdenk ik zeker niet.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2014, 13:20:14 »
Ik ga Tygo ook ff wat beter in de gaten houden.

Opvallend vond ik inderdaad zoals al benoemd het feit dat Tygo de generaal er een beetje doordrukt bij de groep daarbij zag je em ook nog opzichtig(?) na Art kijken  voor een korte seconde.

In de topic deel 2, heeft iemand een transcriptie gepost van het hele gesprek v/d groep betreffend de foto.

Verder viel me op dat naast Aaf alleen Tygo voor een alfabetische volgorde wilt gaan en is hij de laatste die dit benadrukt en dat komt over alsof hij het laatste woord heeft (dit zou hem niet verdacht maken immers Aaf opperde het al)

ik denk dat mocht Tygo de mol zijn dat het misschien slim zou zijn geweest dat hij als laatste de bazaar op mocht  waarom? geen idee vandaar de MISSCHIEN.

verder valt me steeds meer op dat Tygo de man van de gebaren is zoals ook al aangegeven hier ergens boven mij. ik zie hem geregeld een dubbel peace (V) maken met beide handen, breng die 2 samen en je krijgt een M, daarnaast is hij heel nadrukkelijk aanwezig in de groep zoals tolletje vorig jaar ook was.

Al om al is het iig de moeite waard om tygo ff de volgende deel wat meer in de gaten te houden, hoewel ik zelf ervan uit ga dat hij het niet is, but hey NIETS IS WAT HET LIJKT!
Go find a white crayon and color yourself a zebra