Auteur Topic: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie  (gelezen 45582 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dag iedereen,

Vorig jaar (mijn eerste jaar dat ik de mol in Nederland volgde) begon ik met deze theorie.
Ik probeerde een lijstje te maken via 'follow the money' en de overeenkomstentheorie
(op wie zeiden de afvallers dat ze stemden en/of welke acties deden de afvallers en dan neem ik het tegenovergestelde
om punten toe te kennen)
Hierbij kwam dit lijstje uit op Kees als mol nipt gevolgd door Paulien.
(en toch ging ik op mijn gevoel af en ging voor Paulien als mol).

Dit jaar ga ik dit lijstje opnieuw en stellen en dit jaar hou ik mij eraan.
Dus hier vind je geen mogelijke molacties/theorieën/ of gevoelsmatige mollen.
Hier vind je (hopelijk) een rationele manier om  de mol te vinden.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2014, 11:29:22 »
Na aflevering 1 kan ik voorlopig deze conclusies trekken voor mijn theorie:
400 euro verdiend. Deze is voor de rekening van jennifer omdat zij de winkel zag.(Susan had hem niet gezien)
Ik ga ervan uit dat elk duo 400 euro had kunnen vinden (was 2000 euro geweest, lijkt logisch bedrag).
2de opdracht geef ik iedereen -2000 euro (Daphne en J-W hadden perfect 4 kunnen zeggen want antwoord 1 was al fout).

Jennifer: 400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -1600 euro
Susan: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
Sofie: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
Aaf: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
Daphne : -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
Owen: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
Tygo: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
J-W: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro
Freek: -400 euro (dropping) - 2000 euro (lichtshow)= -2400 euro

Maurice ligt eruit maar aangezien volgens de biecht hij meer  dan de helft verdacht kan ik dus zo geen profiel opstellen.
Wel ga ik nu uit van het feit dat de kans dat de antwoorden die op Maurice sloegen fout zijn groter is. 
(bijvoorbeeld: de kans is gedaald dat de mol hetzelfde kamernr had als Maurice (van 2/10 naar 1/9), de kans is gedaald dat de mol een man is (van 5/10 naar 4/9))

Dus voor Maurice:
man
deelde kamer met Tygo
moest naar Mayuk...
Zat niet in het duo dat geld vond bij de dropping
Hield niet va de schijnwerpers
zat in vierde duo voor cijfer
hadden cijfer fout

Qua profiel geeft dit

Jennifer:  5/7
Susan: 4/7
Sofie: 4/7
Aaf: 4/7
Daphne: 5/7
Owen: 3/7
Tygo: 4/7
J-W: 3/7
Freek: 5/7

Na aflevering 1 is het onmogelijk om een goede conclusie te trekken maar voorlopig heb ik een lichte gevoel dat het Daphne of Freek is.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 23:03:29 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2014, 14:44:21 »
Ik heb mn Follow The Money overzichtje voor afl 1 ook af. Net als voorgaande jaren een overzicht van het niet verdiende geld per kandidaat. Hierbij kijk ik hoeveel een kandidaat uit de pot haalt en hoeveel ze buiten de pot houden. Hier haal ik vanaf wat een kandidaat verdient.  Als een bedrag door meerdere kandidaten verloren, verdiend of niet verdiend wordt, verdeel ik het over deze kandidaten.

Toelichting voor deze:
- Jennifer vindt de 400 en komt dan op 400 verdiend. Suzan zorgt er niet voor dat dit verdiend wordt, maar houdt ook niks buiten de pot. Zij staat dan op 0.
- De overige kandidaten vinden niks. Dat is per kandidaat 200 euro niet verdiend (als het geld eerlijk verdeeld was in 400 per duo. We horen Jan-Willem zeggen dat er 4000 in de aflevering zat, en de schijnopdracht was 2000.  Ik ga dus uit van 5 enveloppen van 400 in het spel)
- Bij de seinopdracht geven Jan-Willem en Daphne een goed cijfer door. De opdracht was al mislukt, dus het sluit ze niet uit als mol. Puur followthemoneytechnisch gezien hebben zij hierdoor echter geen schuld aan het mislopen van geld. De misgelopen 2000 wordt dus verdeeld over de overige 8 (250 pp)

Niet verdiend na afl 1:
1. Aaf: 450
1. Sophie: 450
1. Freek: 450
1. Owen: 450
1. Tygo: 450
1. Maurice: 450
7. Suzan: 250
8. Daphne: 200
8. Jan-Willem: 200
10. Jennifer: -150

Hier kunnen we nu nog vrij weinig mee, behalve Jennifer minder waarschijnlijk achten als mol. 
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 14:48:49 door Qper »

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2014, 14:52:54 »
Het verdiende geld is uiteraard een van, zo niet meest belangrijke aanwijzingen richting de mol. Ik zou alleen wel de 400 euro ook bij Susan neerzetten. Ik snap dat zij het bedrag niet gevonden heeft, maar op ze heeft het ook niet echt voorkomen zoals een mol wel zou doen. Ik ben geneigd om geld bij opdrachten met meerdere groepjes aan iedereen van die groep te geven ipv aan degene die het toevallig vond, omdat de mol niet simpelweg niet meewerkt, maar vooral ook tegenwerkt.
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2014, 14:56:06 »
Het verdiende geld is uiteraard een van, zo niet meest belangrijke aanwijzingen richting de mol. Ik zou alleen wel de 400 euro ook bij Susan neerzetten. Ik snap dat zij het bedrag niet gevonden heeft, maar op ze heeft het ook niet echt voorkomen zoals een mol wel zou doen. Ik ben geneigd om geld bij opdrachten met meerdere groepjes aan iedereen van die groep te geven ipv aan degene die het toevallig vond, omdat de mol niet simpelweg niet meewerkt, maar vooral ook tegenwerkt.

Ik snap wat je bedoelt, maar Susan gaf zelf in haar biecht alle credits aan Jennifer. Die sprintte al binnen voordat Susan zelfs doorhad wat er gebeurde. Vandaar dat ik die enkel aan Jennifer toeken.
klaar voor de strijd

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2014, 15:06:11 »
Ondanks de credits, houd ik het voor mezelf even bij 400 euro voor Susan ;)
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2014, 15:15:03 »
Ik denk dat wat jaspervl bedoelt met "tegenwerkt" dat de mol zou kiezen om een ander straatje in te slaan, om die hele winkel te ontwijken (de mol weet als het goed is waar die winkel is). Dit heeft Susan niet gedaan. Wat dat betreft ga ik mee met Qper's verdeling qua geld voor in ieder geval die opdreacht.

Alhoewel ook moet worden meegeteld dat iedereen op tijd was, maar aangezien dat simpelweg op eidereen slaat gaat dat toch geen verschil maken.

Wat betreft de laseropdracht vind ik het lastiger omdat dat een één-foutje-is-mislukt opdracht is. Maar ik denk dat het terecht is om inderdaad het koppel Daphne, Jan-Willem geen strafpunten te geven. Je zou echter dezelfde redenatie kunnen ophangen voor Freek, die natuurlijk evenzo verantwoordelijk is voor het correcte cijfer 4 van dat tweetal. Puur followthemoneytechnisch (mooi woord :P) zou ik dus zeggen dat Freek beter uit die opdracht zou moeten komen dan Tygo. Freek heeft het 50% fout gedaan en Tygo 100% fout, dus je zou het kunnen verdelen als 2/3 van het niet verdiende geld van dat tweetal naar Tygo en 1/3 naar Freek (dus 333 en 167). Alhoewel andere verdelingen ook mogleijk en even logisch zouden zijn, zoals het verdelen van 2000 euro over zeven mensen, of het verdelen van 2000 euro over 7,5 mensen waarbij Freek half meetelt.

(overigens, puur om verwarring te voorkomen zou ik de bedragen omdraaien, en geld niet verdiend als negatief schrijven en geld wel verdiend als positief. Ik vind een schrijfwijze als "-150 niet verdiend" zelf wat verwarrend. Dus dan zou iedereen negatief komen (gewoon een minnetje ervoor, verder zelfde getallen aanhouden), behalve Jennifer die op +150 komt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2014, 15:29:41 »
(overigens, puur om verwarring te voorkomen zou ik de bedragen omdraaien, en geld niet verdiend als negatief schrijven en geld wel verdiend als positief. Ik vind een schrijfwijze als "-150 niet verdiend" zelf wat verwarrend. Dus dan zou iedereen negatief komen (gewoon een minnetje ervoor, verder zelfde getallen aanhouden), behalve Jennifer die op +150 komt.

Dat kan ook. Voor mij werkt dit in Excel echter iets praktischer. Er wordt naar mijn idee vaker en meer geld niet verdiend dan wel.  Een overzichtje met alleen maar wie verdient wat geeft naar mijn idee te weinig info. Dan zou je alleen Jennifer (evt met Suzan) 400 krijgen en de rest 0.  Daarom heb ik ervoor gekozen om te tellen wat kandidaten juist niet verdiend hebben.  Je kunt idd plusjes en minnetjes omwisselen, maar ik neem ze gewoon over zoals ze bij mijn  in Excel eruit rollen.   

Feitelijk kun je het bijvoorbeeld lezen als: Aaf is verantwoordelijk voor 450 euro van het misgelopen geld.

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2014, 15:33:11 »
Dat bedoelde ik idd met het tegenwerken.

Wat betreft de tweede opdracht vind ik het lastig. Gegeven het feit dat de opdracht na het eerste cijfer, die 7, al mislukt was, doen de andere 3 cijfers er al niet meer toe. De Mol had daar alles kunnen doen wat hij/zij wilde zonder dat er geld werd verdiend. Lastig om op te nemen in de theorie misschien, maar eigenlijk maakte het niet meer uit welk getal de laatste 3 groepjes doorgaven. Moeilijk dus om dat als onderbouwing te gebruiken voor de Mol.
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2014, 15:35:53 »
Dat kan ook. Voor mij werkt dit in Excel echter iets praktischer. Er wordt naar mijn idee vaker en meer geld niet verdiend dan wel.  Een overzichtje met alleen maar wie verdient wat geeft naar mijn idee te weinig info. Dan zou je alleen Jennifer (evt met Suzan) 400 krijgen en de rest 0.  Daarom heb ik ervoor gekozen om te tellen wat kandidaten juist niet verdiend hebben.  Je kunt idd plusjes en minnetjes omwisselen, maar ik neem ze gewoon over zoals ze bij mijn  in Excel eruit rollen.   

Feitelijk kun je het bijvoorbeeld lezen als: Aaf is verantwoordelijk voor 450 euro van het misgelopen geld.

Je zou het kunnen oplossen door te werken met 0 uit 400 bijvoorbeeld. Zo voorkom je het idee dat Jennifer en Susan 800 euro meer hebben verdiend dan de rest :p
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2014, 15:42:46 »
Dat bedoelde ik idd met het tegenwerken.

Wat betreft de tweede opdracht vind ik het lastig. Gegeven het feit dat de opdracht na het eerste cijfer, die 7, al mislukt was, doen de andere 3 cijfers er al niet meer toe. De Mol had daar alles kunnen doen wat hij/zij wilde zonder dat er geld werd verdiend. Lastig om op te nemen in de theorie misschien, maar eigenlijk maakte het niet meer uit welk getal de laatste 3 groepjes doorgaven. Moeilijk dus om dat als onderbouwing te gebruiken voor de Mol.
De mol kan niet zomaar iets anders roepen, want hij/zij zat in een tweetal, en het is dan raar als je ineens zomaar iets anders roept dan je met je maatje hebt afgesproken/gezien. Dan roep je verdenkingen op je af. Als het toch al niet meer uitmaakt is het devies voor de mol volgens mij om vooral niet op te vallen.

Feitelijk kun je het bijvoorbeeld lezen als: Aaf is verantwoordelijk voor 450 euro van het misgelopen geld.
Da's een handige manier om er tegenaan te kijken inderdaad, bedankt :)

Trouwens ik heb volgens mij verkeerd gelezen bij de verdeling van de 400 voor Susan en Jennifer. Beide verdelingen is iets voor te zeggen, dus ik denk dat het niet veel uitmaakt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2014, 15:47:48 »
De mol kan niet zomaar iets anders roepen, want hij/zij zat in een tweetal, en het is dan raar als je ineens zomaar iets anders roept dan je met je maatje hebt afgesproken/gezien. Dan roep je verdenkingen op je af. Als het toch al niet meer uitmaakt is het devies voor de mol volgens mij om vooral niet op te vallen.

Ok, you win ;)
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2014, 22:55:47 »
Aflevering 2:
Opdracht 1 ga ik iedereen -2000 euro geven. De mol kan zijn meegegaan met het foute antwoord,
een foute optie opperen of een foute figuur kiezen.

Opdracht 2:
Jennifer: +500 euro (Ben er terecht op gewezen dat Sofie amper hulp bood aan Jennifer)
Tygo en Freek: +500 euro
Daphne en William: -500 euro
Susan en Aaf: 0 euro
Tygo en Owen: +500
Owen en Freek +500
Sofie:0

Susan geef ik ook de +500 euro voor haar goed antwoord bij de quiz.
Hiermee levert ze een goede bijdrage aan de pot

Opdracht 3: 0.

Jennifer: -1600 euro- 2000 euro (opera) + 500 euro (kruip)= -3100 euro
Susan: -2400 euro- 2000 euro (opera)+ 500 euro (goed antwoord)= -3900 euro
Sofie: -2400 euro- 2000 euro (opera) = -4400 euro
Aaf: -2400 euro- 2000 euro (opera) +0 (kamer)= -4400 euro
Daphne: -2400 euro- 2000 euro (opera) - 500 euro (dak)= -4900 euro
Owen: -2400 euro- 2000 euro (opera) + 1000 euro (150 kg en bom)= -3400 euro
Tygo: -2400 euro - 2000 euro (opera) + 1000 euro (quiz en 150 kg)= - 3400 euro
J-W:  -2400 euro - 2000 euro (opera) - 500 euro (dak)= -4900 euro
Freek: -2400 euro - 2000 euro (opera) + 1000 euro ( bom en quiz)= -3400 euro

Owen ligt eruit. Jammer, want ik kon hem net afstrepen qua geld verdienen
Hij gaf aan dat hij op één iemand invulde. Hij vulde in dat de mol de porto niet in handen heeft gehad in de controlekamer én
dat de mol een tattoo heeft (Aaf, Susan, Jennifer, Daphne, Jan-Willem en Tygo hebben de porto daar niet in handen gehad.
Tattoos weet ik niet; ik zou zeggen enkel Tygo maar ben niet zeker).(als iemand dit voor mij kan beantwoorden zou ik verder
kunnen).
 
Ik stel voorlopig de profielen verder samen op Owen omdat nu blijkt dat de antwoorden op Owen fout waren en dus de
kans op gedeelde goede antwoorden met de mol kleiner wordt.

Aflevering 1:
moest naar Mido Café
Zat niet in het duo dat geld vond bij de dropping
Hield niet van de schijnwerpers
zat in derde duo voor cijfer
hadden cijfer fout

Aflevering 2:
Mee met culturele uitstap
had porto in handen in de controlekamer
Won geld in kamers
Was duo met Freek
Was duo met Tygo

Andere zaken:
Man
Kamer met Jan-Willem


Qua profiel geeft dit

Jennifer: 5/7+ 10/14= 15/21
Susan: 4/7+ 10/14 = 14/21
Sofie: 4/7+ 7/14= 11/21
Aaf: 4/7 + 10/14= 14/21
Daphne: 5/7+ 8/14= 13/21
Tygo: 4/7 + 6/14= 10/21
J-W: 3/7 + 8/14= 11/21
Freek: 5/7 + 6/14= 11/21


Dus qua profiel komen Jennifer, Susan, Aaf en Daphne het beste in beeld.
Qua geld kan ik Jennifer afschrijven. Susan, Aaf, Daphne en Jan-Willem scoren slechtst qua geld.
Dus voorlopig zijn dit mijn mollen:(aangepast na mijn theorie nog eens doorgelezen te hebben)
1) Aaf
2)Daphne
3) Jan-Willem.(die scoort vooral niet zo hoog qua profiel omdat de eerste afvallers mannen waren én hij met Owen een kamer deelde)
4) Susan
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 14:48:15 door wouterv »
klaar voor de strijd

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2014, 23:03:50 »
Ik stel voorlopig de profielen verder samen op Owen omdat nu blijkt dat de antwoorden op Owen fout waren en dus de
kans op gedeelde goede antwoorden met de mol kleiner wordt.
Als ik het dus goed begrijp stel je het volgende: omdat Jan-Willem een man is en op dezelfde kamer sliep als Owen, is de kans kleiner dat hij de Mol is dan dat het een van de dames is?

Zo ja, dan vind ik dat echt een hele bijzondere theorie. ;D
🜃

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2014, 23:07:16 »
Niet helemaal.
De kans dat de mol een man was, was bij de start 5/10 of 1/2.
De kans dat de mol nu nog een man is, is 3/8.
Dus van 50% naar 37,5% gedaald.

De kans dat de mol de kamer deelde met Owen (vaak is kamernummer een vraag) was bij de start 2/10 of 1/5
De kans dat de mol nu nog een kamer deelde met Owen is 1/8.
Dus van 20% naar 12,5% gedaald.

De kans dat de mol een vrouw is was bij de start 5/10.
De kans dat de mol een vrouw is , is nu 5/8 of 62,5%.

Stel dat de volgende 3 afvallers vrouwen zijn is de kans man-vrouw op mol zijn 60%-40%. Het verandert dus constant.

Mijn gevoel is anders op een paar punten.  Maar dat laat ik hier niet meespelen. Daar zijn andere topics voor.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 23:38:35 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2014, 21:40:05 »
Mijn telling:

Opdracht 1:

Ik reken het Owen en Suzan niet aan dat het fout gaat. Ik verwacht het mollen in de groep die moet raden.  Nu kan ik de misgelopen 2000 eerlijk te verdelen.  Ik heb echter gekozen om Daphne (Die al heel snel Owen denkt te spotten en suggereert dat er geplaybackt wordt) en Tygo 450 van de 2000 aan te rekenen. Jan-Willem breng ik ook iets meer (300) in rekening voor de opmerking: we moeten focussen op personen die ons zijn bijgebleven.  De rest krijgt allemaal 200.


Bij opdracht 2 heb ik het wel (wegens simpel rekenen) eerlijk verdeeld over de 2 tallen. Daphne en JW dus 250 niet in de pot. Jennifer en Sophie 250 wel in de pot, Freek, Owen en Tygo elk 500 in de pot.  Je zou wel nog Tygo iets in mindering kunnen brengen omdat hij de opdracht voorbijloopt en Suzan kunnen belonen voor het geven van het goede antwoord (de Veluwe).

Opdracht 3 heb ik buiten beschouwing gelaten omdat niemand geld pakt.

Niet verdiend in aflevering 2
1. Daphne: 700
2. Jan-Willem: 550
3. Aaf: 200
4. Suzan: 0
5. Sophie: -50
5. Jennifer: -50
5. Tygo: -50
8. Freek: -300
9. Owen: -500

Niet verdiend in totaal
1. Daphne: 900
2. Jan-Willem: 750
3. Aaf: 650
4. Tygo: 400
5. Sophie: 400
6. Suzan: 250
7. Freek: 150
8. Jennifer: -200

Daphne en Jan-Willem houden mijns inziens het meeste geld buiten de pot, Jennifer is (door uitvallen van Owen) nog steeds de enige die meer verdient dan misloopt.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2014, 22:53:14 »
Lastige aflevering om dit te doen. De inhoud van de koffer is onbekend én er is geen afvaller, dus kan ik niet verder
een profiel opstellen

Dus wat heb ik:

Jennifer: -3100 euro - 1000 euro (zoektocht)+ 1000 euro (roeien) = -3100 euro
Susan:  -3900 euro - 1000 euro (zoektocht) + 1000 euro (roeien)= -3900 euro
Sofie:  -44000 euro - inhoud koffer (zoektocht) + 1000 euro (roeien) = -3400 euro- inhoud koffer
Aaf:    -4400 euro - 1000 euro (zoektocht) + 1000 euro (roeien) = -4400 euro - inhoud koffer
Daphne: -4900 euro - inhoud koffer + 1000 euro (roeien)= -3900 euro
Tygo:  - 3400 euro- 1000 euro (zoektocht)+ 1000 euro (roeien)= -3400 euro
J-W:     -4900 euro- inhoud koffer (zoektocht) + 1000 euro (roeien)= -3900 euro - inhoud koffer
Freek:  -3400 euro - inhoud koffer (zoektocht) + 1000 euro (roeien)= -3400 euro - inhoud koffer

Qua profielen blijft het

Jennifer:  15/21
Susan:  14/21
Sofie: 11/21
Aaf:  14/21
Daphne:  13/21
Tygo:  10/21
J-W:  11/21
Freek: 11/21

Mijn mollenlijstje blijft:

Aaf
Daphne
J-W
Susan
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 14:49:25 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2014, 22:55:32 »
Ik zou er persoonlijk van uit gaan dat er 500 euro in zat, minder zal het wel niet geweest zijn, anders heb je echt niks aan de opdracht.
Bij het roeien kan je ook kijken naar Sophie en Freek, die amper lijken te roeien...maarja...
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2014, 23:06:29 »
Aangezien het niet zeker is hoeveel erin zit, zet ik er geen bedrag bij.
Het zou typisch WIDM zijn denk ik om in die koffer 2000 te steken en in de zware minder.
Maar logisch gezien kan het ook 1000 en 500 zijn.

Dat minder roeien vind ik nogal subjectief. Dus daarom tel ik daar niks extra voor af.
klaar voor de strijd

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2014, 23:10:32 »
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen, laat staan dat ik The Money nog kan followen.