Auteur Topic: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014  (gelezen 49074 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2014, 13:14:59 »
Dit wordt waarschijnlijk in aflevering 10 wel duidelijk, maar zo niet dan bij deze:

Waarom mocht Freek geen toekomstfilmpje zien, maar de rest wel?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2014, 13:32:31 »
Dit wordt waarschijnlijk in aflevering 10 wel duidelijk, maar zo niet dan bij deze:

Waarom mocht Freek geen toekomstfilmpje zien, maar de rest wel?
Omdat hij beide vragen fout had beantwoord?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2014, 13:34:51 »
@LdHmolletje: Hier worden vragen voor de crew van WIDM neergezet. Het is de bedoeling dat zij die gaan beantwoorden op de fandag.  ::vergroot::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2014, 22:08:04 »
Waarom is er, in tegenstelling tot alle andere seizoenen, zo enorm afgeweken van het welbekende Wie is de Mol format. Wordt er daardoor zoveel gestuurd en geregisseerd tijdens de opdrachten en ook in de montage?
Hoe we, als kijker, tijdens de talloze lauwe opdrachten, ontbrekende spelregels en/of dubbelde uitleg gegeven door Art bij meerdere opdrachten en soms volledige willekeur in de montage in vredesnaam een mol kunnen vinden is me volstrekt onduidelijk. Goed, een beetje de molloot uithangen is leuk maar er zijn toch grenzen aan het gissen.
Weet je het niet, antraciet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #64 Gepost op: 8-02-2014, 10:03:00 »
@LdHmolletje: Hier worden vragen voor de crew van WIDM neergezet. Het is de bedoeling dat zij die gaan beantwoorden op de fandag.  ::vergroot::
Maar input is altijd welkom toch? Het gaat in dit topic elk jaar wel zo dat er soms vragen al beantwoord zijn door andere molloten, dat is ook wel fijn want anders zit je voor de MFD met veel te veel vragen. Afijn, ::ontopic:: ::zweep::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2014, 11:32:46 »
Maar input is altijd welkom toch? Het gaat in dit topic elk jaar wel zo dat er soms vragen al beantwoord zijn door andere molloten, dat is ook wel fijn want anders zit je voor de MFD met veel te veel vragen. Afijn, ::ontopic:: ::zweep::

Input is zeker zeer welkom, maar een vraag met een wedervraag beantwoorden voegt niet zoveel toe toch?
Op de meeste vragen is nog geen antwoord te geven door de kijkers lijkt mij....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2014, 11:44:04 »
vraag met een wedervraag beantwoorden
Dat bedoelt ldhmolletje als retorische vraag toch ??? Op een beetje droge manier? In dit geval was er dus wel een antwoord te geven door de kijkers; zo heeft Art het uitgelegd. Ik weet het ook niet maar wellicht zet ldh Tristan aan de vraag iets anders te formuleren want dit hebben we gewoon op tv kunnen zien 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2014, 12:49:25 »
Sorry dat mijn antwoord verkeerd begrepen was... (dat geberut mij te vaak) Maar ik had dus inderdaad beter er een uitroepteken achter kunnen zetten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2014, 12:56:33 »
Is goed. Heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen ::sorry::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2014, 13:38:02 »
Een dingetje dat ik me ineens afvraag:

Productie: waarom is er voor gekozen om de negen enveloppen voor het "aandelensysteem" aan de groep te geven in de afwezigheid van Owen en Susan?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #70 Gepost op: 13-02-2014, 13:19:51 »
Ik heb een toegespitste vraag voor JW:

Waarom las je je biechten zo obvious voor van een papieren script? Van wie kwam het initiatief om dat te doen, vanuit jezelf of van de crew?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #71 Gepost op: 13-02-2014, 13:27:01 »
Vind ik een behoorlijk onkieze vraag om te stellen, omdat het een aanname doet die je niet kunt hard maken en bovendien nogal beledigend over komt op JW. Sorry hoor, maar dat vind ik net zoiets als dat ik zou voorstellen om te vragen "waarom stelt Lo vragen waarop we het antwoord al weten". Wat hoop je bereiken met die vraag? Ik hoop dat die vraag niet wordt gesteld en dat iemand de forumleden hier (niet alleen Lo, maar meerderen, naar ik gelezen heb) aan het verstand kan brengen dat niet iedereen even levendig praat en dat daar helemaal niets mis mee is.

JW praat monotoner en met minder mimiek dan de meeste andere mensen, en daar zullen we mee moeten leven. Nergens voor nodig om hem dat via zo'n vraag in te peperen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #72 Gepost op: 13-02-2014, 13:45:32 »
onkieze vraag
Nou moe, totaal niet de bedoeling hoor. De theorie is juist dat hij hiermee een spelletje speelt, die suggestie die al weken in het andere topic loopt heb je dan zeker even gemist. Ik doe alleen even de moeite de vraag concreet te stellen, mogelijk weten we het antwoord tegen die tijd al, wellicht ook niet en dan is het juist een vraag die JW zeer zal strelen dus totaal omgekeerd met wat jij zegt.

Ik heb het toch over een initiatief nemen om een spelletje met ons te spelen?!

Heeft werkelijk helemaal totaal niets te maken met levendig praten, in het bewuste topic wordt juist gezegd dat JW normaal helemaal niet monotoon praat en maar juist levendig presenteert! Maw: je slaat de plank dus helemaal mis en sterker nog ben jij degene die het hier over zijn blijkbare slecht mimiek en monotoon geluid heeft terwijl ik dat totaal niet vind en zeg, het tegendeel juist!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #73 Gepost op: 13-02-2014, 17:35:09 »
Excuus voor de onjuiste veronderstelling in dat geval. Echter was het niet alleen jouw bericht dat mij dit deed schrijven; ik heb het de laatste paar dagen iets te vaak gelezen op het forum en dat vind ik jammer. Jouw bericht was alleen de druppel ;)

(en mijn voorkeur om de vraag niet te stellen blijft staan, als ik 'm verkeerd interpreteer is het niet heel vergezocht om te denken dat anderen dat ook kunnen doen - bijvoorbeeld JW zelf...)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #74 Gepost op: 13-02-2014, 17:46:15 »
Misschien kunnen we bij de vraag van Lo zetten, dat het bij een deel van de kijkers zo is overgekomen. Dan komt het iets genuanceerder over.

Bij de kijkers kwam het soms over dat je de biechten voorlas van een papieren script. Was dat een terechte conclusie? Zo ja, van wie kwam het initiatief om dat te doen, vanuit jezelf of van de crew?

Zoiets bijvoorbeeld?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Cindy D

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #75 Gepost op: 13-02-2014, 23:26:55 »
Wanneer kun je je gaan inschrijven voor de molfandag. Ik zie het inschrijfformulier wel staan maar is op dit moment inactief als ik op de link klik. Ik wil echt wel verzekerd zijn dat ik straks ook echt naar binnen kan. de vorige keer kon ik ook pas op het laatste moment inschrijven.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2014, 12:16:26 »
Heb nog wel een vraag maar neem aan dat die al ooit gesteld is dus wie weet zit hier nog wel iemand die het antwoord al weet:

Wat gebeurt er als de mol halverwege uitvalt door ziekte of ongeluk? (Neem aan stoppen) En als het gestopt wordt, wordt er dan met dezelfde kandidaten en nieuwe mol later in het jaar een nieuw seizoen opgenomen?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2014, 13:01:30 door Syllie10 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2014, 16:21:09 »
Owen, hoe kan de Slimste Mens er in aflevering 2 al uitliggen?
...óf niet!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #78 Gepost op: 24-02-2014, 21:52:04 »
Ik denk dat ze dan een andere mol in de groep uitkiezen (en degene die zijn afgevallen wellicht terug mogen, althans als het na een paar afleveringen is) misschien was Janine wel de mol en werd Kees het na dat ongeluk, zullen ze nooit erbij zeggen denk ik.
Over Janine werd gezegd dat zij niet de mol was in de eerste afleveringen. Er ging ooit het gerucht dat in het eerste seizoen met BN-ers Roeland Fernhout de mol was. Yvon werd de mol nadat hij ziek werd, en naar huis moest.

Vraag voor Susan: hoe kan ik je verleiden tot een date met mij?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2014
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2014, 08:23:14 »
Is de vraag al gesteld hoe dat nou zat met de biechten van Susan? In de zin dat ze Freek absoluut niet verdacht, toen weer wel toen niet en toen de envelop invulde met Freek erop? Voelt over al die rare biechten een hintje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)