Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 32440 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2014, 13:19:17 »
Naast de verdenkingen die rond de test geuit worden, kun je denk ik uit aflevering 3 ook opmaken Susan echt verdacht wordt door Sofie en Aaf door wat je ze ziet doen. Sofie die haar envelop adresseert aan Susan en Aaf die vraagt of ze iemand anders aan de telefoon kan krijgen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2014, 14:13:19 »
Geen afvaller dus conclusies zijn niet te doen, maar ik dacht even een overzichtje: Wie zit op wie?, omdat ik 'm nog niet heb langs zien komen:

Daphne
Aaf, Aaf, Aaf
Tygo
Aaf, Jennifer, Sofie
Sofie
Tygo, Susan, Aaf
Aaf
Susan, Sofie, Freek
Freek
Jennifer, Jennifer, ?
Jennifer
Sofie, Tygo, Daphne
JanWillem
Daphne, Aaf, Jennifer (gezakt)
Susan
Tygo, Jennifer, Sofie

Aantal keren gekozen:
Aaf: >4x
Jennifer: >4x
Sofie: 4x
Tygo: 2x
Daphne: 1x
Freek: 1x
Susan: 1x
JanWillem: 0x

Groepskeuze de Mol: Aaf, Jennifer of Sofie.
En als je gezakt en dubbeltellingen meetelt: Aaf
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 15:39:16 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2014, 14:39:17 »
Met betrekking tot verdenkingen.

De grote opdracht:
In de groep van Sofie/Freek/Jan-Willem denkt niemand dat een van de anderen de mol is.
In de groep van Jennifer/Tygo/Susan is nog wel enige verdenking naar elkaar (niet naar Susan, wel naar Tygo).
In de groep van Aaf/Daphne is Daphne overtuigd geraakt van Aaf. Andersom niet.

Of als je in teams denkt:
De groep Sofie/Freek/Jan-Willem/Daphne denkt 100% te weten dat er niet gemold is.
De groep Jennifer/Tygo/Susan/Aaf denkt dat in dit team misschien wel eens gemold zou kunnen zijn.

« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 14:53:40 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2014, 20:52:33 »
Ik vond dat opzetje wat Some_one eerder in dit topic al liet zien, wel mooi, dus ben daar zelf ook mee verder gegaan.
Dit is zoals ik hem heb uitgewerkt. Maar kan er ook nog niets uit afleiden.


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2014, 22:17:16 »
Vind je tabel rechtsonder beetje vaag. 1 kolom voor Owen en Freek?

Tot nu toe kan wel gezegd worden dat Daphne en Freek niet genoemd worden door de afvallers. Grote kans dat een van die twee de mol is. Beide staan trouwens wel hoog op mijn lijstje... Al zou ik nu voor Susan gaan als mol, terwijl beide afvallers juist haar verdachten...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2014, 12:14:14 »
ik dacht even een overzichtje
Ja doe ik ook altijd voor mezelf, ieder heeft weer zijn eigen manier natuurlijk. Wel een grote gemene deler: JW blijft onverdacht.. huhhh ??? ::pinokkio::

Aanvullingen na afl. 3;

Aaf zit al heel lang nu op Sofie, Susan en Freek. Dat zal wat worden als ze eruit vliegt (wat ik vrees) want dan is Freek zeker de mol niet.

Tygo zit op Aaf (nieuw) Jennifer en Sofie; die laatste is zijn molletje.

Jennifer spreekt zich voor het eerst echt uit: Tygo, Daphne en Sofie

Daphne schijnt steeds de afvallers als mol te hebben, Maurice en nu Aaf waarover ze 'lijkt' te zeggen daar alles op te hebben ingevuld.

Susan noemt Jennifer, Tygo en Sofie.

Sofie zit op Tygo, Susan en Aaf.

JW zat op oa. Maurice en Owen, nu Daphne, Jennifer en Aaf en lijkt dus steeds afvallers te noemen (Aaf?!), hij begint ook steeds met noemen der afvallers (hint?!).

Freek noemt Jennifer en blijft steeds vaag; hij zat eerder op Tygo, Sofie, Daphne en Aaf, het zou me niks verbazen als hij weldegelijk JW in de smiezen heeft.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 12:22:04 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2014, 12:32:56 »

JW zat op oa. Maurice en Owen, nu Daphne, Jennifer en Aaf en lijkt dus steeds afvallers te noemen (Aaf?!), hij begint ook steeds met noemen der afvallers (hint?!).


Grappig in dit verband is dat hij zegt dat Jennifer gezakt is (voor de test misschien????;) ) en dat Daphne erbij komt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2014, 18:22:54 »
Sofie zit op Tygo, Susan en Aaf.

Omdat Sofie de envelop met geld aan Susan adresseert, zou ik denken dat zij haar mol is.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2014, 18:39:01 »
Ik zou als speler echt zo naif zijn om niet naar mijn mol, maar naar de winnaar te sturen!

Ik denk ook steeds dat de mol uiteindelijk nog wat negatiefs met die enveloppen kan doen, dus dan wil je niet dat het aan hem is geadresseerd! :D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2014, 18:51:36 »
Ik zou als speler echt zo naif zijn om niet naar mijn mol, maar naar de winnaar te sturen!

Probleem is dat iedereen dat zelf hoopt te worden en je mag niet naar jezelf sturen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2014, 20:10:34 »
Omdat Sofie de envelop met geld aan Susan adresseert, zou ik denken dat zij haar mol is
Net zoals garfreek denk ik; dat doe je nevernooitniet. Je stuurt toch niks naar je mol, dat geld belandt sowieso in de prullenmand. Altijd naar een kandidatenfinalist :o.

Overigens nog een aanvulling: Susan zei bij de executie dat ze Freek absoluut niet wantrouwt dus die vult zij helemaal niet in als mol.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 20:12:05 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2014, 20:12:01 »
Natuurlijk beland het geld niet in de prullenbak, dat zou toch veel te opvallend zijn van de mol? Alleen wanneer het gestuurd is en de zender uit het spel ligt, zal de mol het geld versnipperen.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2014, 20:12:46 »
Net zoals garfreek denk ik; dat doe je nevernooitniet. Je stuurt toch niks naar je mol, dat geld belandt sowieso in de prullenmand. Altijd naar een kandidatenfinalist :o.

Overigens nog een aanvulling: Susan zei bij de executie dat ze Freek absoluut niet wantrouwt dus die vult zij helemaal niet in als mol.

Waarom zou dat in de prullenbak belanden?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2014, 20:13:34 »
het geld in de prullenbak
Ja dat zou het 1e zijn wat ik doe als mol. Het komt toch heerlijk anoniem aan in postbussen die kilometers van elkaar liggen ::hug:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2014, 20:53:43 »
Altijd naar een kandidatenfinalist

Met nog acht deelnemers in het spel? Ik denk het niet.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2014, 23:33:47 »
Ja dat zou het 1e zijn wat ik doe als mol. Het komt toch heerlijk anoniem aan in postbussen die kilometers van elkaar liggen ::hug:: ::ok::

Ik denk dat we in de finale net als wel vaker 1 opdracht krijgen. Daarna krijg je mooie sfeerbeelden dat ze langs de postbussen gaan, om uiteindelijk op Ellis Island de ontknoping te filmen. Geen tijd meer voor een mollenstreek met die enveloppen op het moment dat ze gepost zijn, ben ik dus bang.

Aan de andere kant zou het me niets verbazen als er een spel aan gekoppeld wordt in de finale...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2014, 10:28:01 »
Met nog acht deelnemers in het spel? Ik denk het niet.
Ja, dat geldt toch ook voor de mol, die is ook 1 van die 8 ???

Ik denk dat
Tja zou kunnen maar ik zou daar niet op vertrouwen als kandidaat, voor hetzelfde geld krijgt de mol weldegelijk nog gelegenheid te versnipperen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2014, 11:58:35 »
Ja, dat geldt toch ook voor de mol, die is ook 1 van die 8 ???

Tja, het is een beetje kansen inschatten. Ik denk dat Sofie zekerder is over haar mol, die om die reden al sowieso de finale haalt, dan over een andere deelnemer die de finale zou halen.

Offline ikecht...niet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2014, 14:31:43 »
De onderonsjes waar kandidaten elkaar in vertrouwen nemen (en soms beduvelen) vind ik altijd interessant.

Jan-Willem verdenkt Susan totaal niet (aflevering 1) Ik vermoed dat de hele groep Susan niet zo verdacht vindt; ze mag in de aflevering 3 twee maal een kandidaat aanwijzen die zijn scherm krijgt te zien.

Aaf is gaan twijfelen aan Daphne juist omdat ze een rood scherm heeft gekregen (extra filmpje aflevering 1) Fraaie intonatie van Daphne op Aafs vraag: "ik ben echt de mol....niet". Het klinkt haast als een wedervraag.

Daphne verdenkt Aaf totaal niet (zelfde filmpje)

Freek was waarschijnlijk in de groep niet verdacht omdat hij penningmeester mocht zijn.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2014, 15:19:34 »

 Ik vermoed dat de hele groep Susan niet zo verdacht vindt; ze mag in de aflevering 3 twee maal een kandidaat aanwijzen die zijn scherm krijgt te zien.

Zou kunnen, maar ik vind er ook wel wat voor te zeggen om juist je/de Mol te kiezen hiervoor. Liever de Mol dan een kandidaat, zou je kunnen denken, want een kandidaat gaat misschien voor eigen gewin in deze. Kandidaten willen minder concurrentie, terwijl de Mol liever nog even een grote groep heeft. Je weet ook dat alleen de Mol kan raden/weten wie er zeker groen krijgt.

Eigenlijk slaat het 'lieve kandidaat'-argument ook nergens op. Ze moet toch íemand kiezen! Jennifers redenatie dat ze hoopte dat Susan de man z'n scherm zou laten zien, was dan nog beter, al ging dat ook niet op.