Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 32442 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2014, 09:07:49 »
Ik vind het toch wel interessant om te kijken naar met wie beide dames in de hotelkamer verkiezen (?) te communiceren.

Citaat
Aaf: Susan, Sofie, Freek
Aaf lijkt iig sterke verdenkingen te koesteren tegen Susan, sterker dan tegen Sofie en Freek, gezien haar gedrag aan de telefoon. Zo er al sprake was van een keuze hier.
Als de productie koos kunnen ze hebben verkozen Sofie en Freek af te schermen.
Als Aaf gekozen heeft lijkt het er sterk op dat ze haar hoofdverdachte Susan in de gaten wilde houden (gezien haar verificatie van de informatie met Jennifer en Tygo).

Als Susan de Mol is, is het wel weer vreemd dat de productie dat toestaat ergens.  ::)
Onmogelijk niet natuurlijk, maar waarom zou Susan zich dan niet een stuk onverdachter gedragen als ze wist van Aaf's verdenking?  ???
En waarom zouden ze dan Aaf in die positie plaatsen? (voor zover wij kunnen zien althans)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 09:17:28 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2014, 09:36:44 »


Aflevering 4 (Wie de kandidaten bij de test noemen en welke vragen we ze zien beantwoorden.)

Tygo (zet drie jokers in)
Zegt op drie mensen te spreiden. "Mijn main hoofdverdachte is echt Sofie" 20. Wie is de Mol? -> Sofie.

Aaf (zet een joker in)
Zegt op drie mensen te spreiden. 9. Met wie ruilde de Mol tijdens de Kaarten ruilen-opdracht? -> Susan (Daphne).

Sofie
Susan, Aaf.

Jan-Willem
1. De Mol is? -> Een vrouw. "Ik ga wel door op m'n vrouwenlijn. En dan spreiden op twee of op drie."

Daphne (zet een joker in)
...

Susan (zet een joker in)
Zegt heel erg te gaan spreiden. "Ik weet het gewoon niet meer." 5. Hoe ontving de Mol de woorden tijdens de Roltrappen-opdracht? -> Via een andere kandidaat.

Freek (zet vrijstelling niet in)
Aaf, Sofie, Jennifer. "Alle vrouwen behalve Susan." 7. Heeft de Mol hoogtevrees? -> Ja.

Jennifer (zet twee jokers in)
... "Ik weet het niet."

-----

Daar hebben we dus vrij weinig aan. We zullen de verdenkingen nog meer uit de gesprekjes en verbondjes moeten gaan halen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 11:59:19 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2014, 10:23:25 »
hebben we dus vrij weinig aan
Nu ja, als je het verbindt met de eerdere episoden dan zie je de lijn wel. Bijv.: JW blijft onverdacht... heel bijzonder.

Aanvullingen na afl. 4;

Aaf zit al heel lang nu op Sofie, Susan en Freek. Toevallig ook mensen die ik ervan verdenk tot de finale te blijven.

Tygo zit op Aaf, Jennifer en Sofie; die laatste is stevig zijn mol. Doet me denken dat hij er ook niet snel uit kan want dan is de hele Sofie-cover weg.

Jennifer hield waarschijnlijk vast aan Tygo, Daphne en Sofie.

Susan spreidt goed, noemde eerder Freek niet en Jennifer, Tygo en Sofie wel om op in te vullen.

Sofie zit op Susan en Aaf en noemde eerst nog Tygo (na het bondje niet meer?!).

JW zat op oa. Maurice en Owen, daarna Daphne, Jennifer en Aaf en lijkt dus steeds afvallers te noemen (nu weer Daphne), hij zegt nu alleen nog Jennifer als mol te hebben (nieuwe afvaller?!).

Freek noemt Jennifer, Aaf en Sofie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #43 Gepost op: 25-01-2014, 12:19:48 »

JW zat op oa. Maurice en Owen, daarna Daphne, Jennifer en Aaf en lijkt dus steeds afvallers te noemen (nu weer Daphne), hij zegt nu alleen nog Jennifer als mol te hebben (nieuwe afvaller?!).
Zegt hij dat ook echt ergens? Niettemin vermoed ik wel dat dat klopt trouwens. Ik denk dat JW Jennifer bij de roltrappen het meest verdacht vond. Hij zegt ook iets van 'Mol ik heb je door' of zo, blijkbaar doelend op Jennifer. Misschien ook één van de redenen dat de aflevering 'Jennifer' heette?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #44 Gepost op: 25-01-2014, 12:21:16 »
Mag ik een punt maken dat JW wellicht alleen nog op Aaf zit. Hij zegt op twee kandidaten te zitten: Daphne en .......

In de aflevering hiervoor zegt hij op Aaf, Jennifer en Daphne te zitten, maar Jennifer nu wel minder.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #45 Gepost op: 25-01-2014, 12:44:23 »
Mag ik een punt maken dat JW wellicht alleen nog op Aaf zit. Hij zegt op twee kandidaten te zitten: Daphne en .......

In de aflevering hiervoor zegt hij op Aaf, Jennifer en Daphne te zitten, maar Jennifer nu wel minder.

Tja, maar Jennifer was volgens Freek zeer verdacht.  :P
Kan natuurlijk ook nog zijn dat het leuke montage is, en hij nav afluisteren iemand anders verdenkt, maar dan niet Aaf denk ik want die deed niet veel verdachts daar.

Of JW is de Mol en dit is een imho niet al te subtiele hint.. maar die optie negeer ik nog even..  :-X
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2014, 12:57:35 »
Tja, maar Jennifer was volgens Freek zeer verdacht.  :P
Kan natuurlijk ook nog zijn dat het leuke montage is, en hij nav afluisteren iemand anders verdenkt, maar dan niet Aaf denk ik want die deed niet veel verdachts daar.

Of JW is de Mol en dit is een imho niet al te subtiele hint.. maar die optie negeer ik nog even..  :-X
Ik stel het voor, vanuit het idee dat kandidaten (en molloten), niet heel snel wisselen. Hoe vaak wisselen wij nou eigenlijk van mol? Dit jaar misschien iets meer dan anders, maar ik neem de opmerking van JW (aflevering 3): "En de andere kandidaat is Jennifer, ook al iets die iets gezakt" ook serieus.

Jan-Willem was ook "goed" aan de pokertafel. Hij eindigt met 'Niets', dus dat is een flinke uitspraak, maar hij is wel degene die als eerste snapt dat je best kan vragen wie de vrijstelling heeft. Hij zou best eens net als sommige hier Jennifer minder mols kunnen vinden door de ruil met Tygo.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2014, 21:14:44 »
Tja, maar Jennifer was volgens Freek zeer verdacht.  :P
Kan natuurlijk ook nog zijn dat het leuke montage is, en hij nav afluisteren iemand anders verdenkt, maar dan niet Aaf denk ik want die deed niet veel verdachts daar.

Of JW is de Mol en dit is een imho niet al te subtiele hint.. maar die optie negeer ik nog even..  :-X

Als hij slim is let hij dan juist op de mensen die niets verdachts deden toch? De mol weet immers dat hij/zij afgeluisterd wordt. Aaf inderdaad. Deed weinigs verdachts. Hoop dat JW slim genoeg is om te bedenken dat hij dan juist Aaf in de gaten moet houden. Maar het kwam over alsof hij dat niet snapt nog..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2014, 08:49:14 »
Opvallend:
Aaf heeft de hele tijd gespreid over drie mensen al weten we sinds afl 3 niet meer precies welke 3.
In afl 4 klikt ze een vraag aan die op Daphne slaat (wat ergens vreemd is want die noemde ze voordien nooit bij haar verdachten) maar geeft ze wel aan op de een meer in te zetten dan op de ander.

Nu begint ze duidelijk over Susan haar (hoofd)mol, met wie ze al enige tijd een kamer deelt meen ik (moet de afl nog voormaals zien). Dat die het dan wel erg goed acteert oid, dus blijft onduidelijk in hoeverre ze ook Suus dan echt verdenkt. Totaal onduidelijk hoeveel andere verdachten ze heeft momenteel en wie. (Dit omdat Aaf volgens mij de volgende vermoedelijke exit is-pending roodshow hint  :P )

Dan is er Susan die ineens zegt dat ze 'Freek niet wegvlakken wil'.
Verdenkt ze hem nou echt of is het onderdeel van een biecht waarin ze zegt: die en die is volgens mij de Mol maar ik vind dat Freek ook af en toe raar doet dus die wil ik ook niet wegvlakken..

Zullen we volgende week wel merken, neem ik aan. Hoewel.. Cliffhanger time..  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2014, 09:00:40 »
Ik hoorde Tygo gister in afl5 zeggen dat Susan zijn hoofdverdachte is en hij zit er nu nog steeds in.
Zelf verdenk ik Susan totaal niet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2014, 09:04:52 »
Dat hoeft niks te zeggen.. Nou ja als iedereen al lang en breed op de juiste mol zit zoals in S12 maar dat lijkt niet aan de orde.

Zarayda haalde het vorig jaar tot afl 8 zonder ooit op Kees te stemmen.  :P
Maar misschien is Suus gewoon wel de mol en zitten een aantal vanaf afl 3, 4 en 5 al op de goede Mol. Kan ook..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2014, 10:26:43 »


Aflevering 5 (Wie de kandidaten bij de test noemen en welke vragen we ze zien beantwoorden.)

Jan-Willem
Jan-Willem zegt steeds op de afvallers gestemd te hebben. "De enige waarvan ik zeker ben dat ik er op in ga zetten is Jennifer." 20. Wie is de Mol? -> Jennifer.

Jennifer (zet een joker in)
Aaf ("op 1"), Tygo ("een heel klein beetje"), Sofie ("misschien één vraagje voor de zekerheid"). "Freek is het niet, Jan-Willem is het niet. Susan en Sofie zijn het volgens mij ook niet." 6. Bestuurde de Mol een speedboot in de haven van Hongkong? -> Nee.

Aaf
Susan. 17. Heeft de Mol deze aflevering geld gepost naar Ellis Island? -> Nee.

Freek (zet vrijstelling in)
Sofie ("één van mijn hoofdverdachten vanaf aflevering 1"). Hij zegt een beetje te spreiden op de kans dat de Mol een man is. 1. De Mol is: -> een man.

Sofie
Susan, Aaf ("niet alleen op Susan gokken, twijfel in hoeverre ik Aaf mee zal nemen"), Tygo ("en misschien ook één vraagje Tygo") 3. Had de Mol oog voor detail tijdens de 10.000 Boeddha's opdracht? -> Nee.

Susan
Sofie ("staat wel bovenaan"), Freek ("moet ik ook niet uitvlakken"), Tygo ("zou de weirdste Mol aller tijden kunnen zijn"). 20. Wie is de Mol? -> Sofie.

Tygo (zet zwarte vrijstelling in)
14. Met hoeveel personen zat de Mol in een team tijdens de Snake-opdracht? -> 1.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2014, 11:30:56 »
Volgens mij is iedereen (behalve JW?) nog erg aan het spreiden, dus dat maakt een analyse van de verdenkingen sowieso erg lastig, nog afgezien van de vraag of wat we te horen krijgen klopt/volledig is. Ik zou denken dat het feit dat ze spreiden betekent dat de meeste kandidaten een substantieel gedeelte van de vragen fout beantwoordt. Maar er zijn natuurlijk ook vragen die 'per ongeluk' goed beantwoord worden, terwijl mensen aan de verkeerde mol zitten te denken, gewoon omdat het antwoord toevallig ook op de mol slaat. Ik denk dat het in dit stadium nog zo is dat iemand er uit kan vliegen die op de juiste mol zit (de vraag "Wie is de mol" misschien goed beantwoordt), terwijl een ander die verkeerd zit er toch in blijft.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2014, 11:42:27 »
Volgens mij is iedereen (behalve JW?) nog erg aan het spreiden, dus dat maakt een analyse van de verdenkingen sowieso erg lastig, nog afgezien van de vraag of wat we te horen krijgen klopt/volledig is. Ik zou denken dat het feit dat ze spreiden betekent dat de meeste kandidaten een substantieel gedeelte van de vragen fout beantwoordt. Maar er zijn natuurlijk ook vragen die 'per ongeluk' goed beantwoord worden, terwijl mensen aan de verkeerde mol zitten te denken, gewoon omdat het antwoord toevallig ook op de mol slaat. Ik denk dat het in dit stadium nog zo is dat iemand er uit kan vliegen die op de juiste mol zit (de vraag "Wie is de mol" misschien goed beantwoordt), terwijl een ander die verkeerd zit er toch in blijft.

Zo denk ik dat JW erin is gebleven terwijl hij veel vragen op Jennifer antwoordde. Jennifer zat in bijna elke opdracht in dezelfde situatie als Suzan. Daarmee zijn die vragen goed, terwijl hij een andere mol voor ogen had.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2014, 12:00:13 »
Ik begrijp niet waarom Freek Sofie vertrouwd (of lijkt te vertrouwen?) in die 1op1 gesprekken maar vervolgens wel denkt dat ze de mol is

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2014, 13:51:57 »
Zo denk ik dat JW erin is gebleven terwijl hij veel vragen op Jennifer antwoordde. Jennifer zat in bijna elke opdracht in dezelfde situatie als Suzan. Daarmee zijn die vragen goed, terwijl hij een andere mol voor ogen had.
In deze aflevering zeker, inderdaad. Liepen beide de trap op bij de Boeddha's, zaten in dezelfde boot, vormden een team bij de Snake-opdracht. Vragen die op Jennifer werden beantwoord, waren in deze aflevering ook vaak goed als Susan de mol is, en vice versa (maar Jennifer is de mol natuurlijk niet :P). Ik vermoed ook dat 1 antwoord meer of minder goed best vaak het verschil maakt bij een executie en de tijd misschien ook wel.

Wie weet heeft Tygo met zijn zwarte vrijstelling er wel direct voor gezorgd dat Jennifer moest vertrekken en niet een ander, want ze hád natuurlijk een joker ingezet. Als enige volgens mij. Zullen we het antwoord ooit te weten komen?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2014, 14:37:14 »
Ik begrijp niet waarom Freek Sofie vertrouwd (of lijkt te vertrouwen?) in die 1op1 gesprekken maar vervolgens wel denkt dat ze de mol is

Slaat sws als een tang op een varken wat hij over Sofie zegt.  :P
Vorige keer tijdens het pokeren wilde hij per se met haar ruilen omdat hij haar 'vertrouwde' terwijl hij in de test zegt deels op haar te stemmen. Die testbiecht klopt trouwens sws voor geen meter en kan, blijkt nu, ook niet uit een latere biecht zijn gekomen omdat hij nu de vrijstelling wel inzet en Jennifer inmiddels uit het spel is.. heel vaag dus.

En waarom zou hij in vredesnaam Sofie nogmaals geloven nadat ze hem vorige keer genaaid heeft zonder haar erover te confronteren.. Hij weet het leuk te spelen omtrent 'ik wil niet de loser zijn die etc' maar waarom zou hij als kandidaat niet bijv op zijn minst bij JW na proberen te vragen om te zien hoe of wat. Slaat nergens op.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 15:04:53 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2014, 17:18:29 »
Jennifer (zet een joker in)
Aaf ("op 1"), Tygo ("een heel klein beetje"), Sofie

Ja dat is altijd een mooie om verder te strepen. Deze drie zullen de finale wel niet halen. Ze zegt verder dat de mol zeker niet Freek, JW (voor de 2e keer deze serie zo expliciet!) en Susan zijn. Perfecte finalekandidaten.

Ik trek mijn lijn weer even door met de eerdere episoden: JW blijft extreem onverdacht... en al zijn verdachten gaan eruit. Nu dan Aaf in afl. 6?!

Aanvullingen na afl. 5;

Aaf zit al heel lang nu op Sofie, Susan en Freek maar lijkt wat af te stappen van Susan.

Tygo zat op Aaf, Jennifer en Sofie; die laatste is stevig zijn mol zeker nu Jen weg is. Blijft dus zo dat hij er niet snel uit kan want dan is de Sofie-cover weg en lijkt het logischer dat eerst Sofie gaat.

Susan spreidt steeds en lijkt nu op Freek, Tygo en Sofie in te vullen.

Sofie zit nog altijd op Susan en Aaf en noemde ook weer Tygo om ook ietsje op mee te nemen.

JW zat op oa. Maurice en Owen, daarna Daphne, Jennifer en Aaf en lijkt dus steeds afvallers te noemen (nu weer Jennifer), hij zegt nu zelf zelfs de afvallers aan te wijzen.

Freek noemt Sofie weer en gaat nu ook naar een man dus lijkt als eerste JW in de gaten te krijgen ::trots::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #58 Gepost op: 31-01-2014, 17:22:25 »
Aaf zit al heel lang nu op Sofie, Susan en Freek maar lijkt wat af te stappen van Susan.

Dat weet je niet.
We weten sinds afl 3 niet meer op wie Aaf precies zit.
In afl 4 vinkt ze een antwoord aan dat slaat op Daphne. Op zich merkwaardig maar dat is wat we zien iig. Verder horen we niks over wie ze momenteel spreidt alleen dat haar Mol Susan is, die het dan wel heel goed speelt.
Citaat
Tygo zat op Aaf, Jennifer en Sofie; die laatste is stevig zijn mol zeker nu Jen weg is. Blijft dus zo dat hij er niet snel uit kan want dan is de Sofie-cover weg en lijkt het logischer dat eerst Sofie gaat.
Tygo noemt nu duidelijk Susan als zijn hoofdverdachte, stuurt haar ook iig 1 envelop (volgens eigen zeggen twee zelfs).

Citaat
Freek noemt Sofie weer en gaat nu ook naar een man dus lijkt als eerste JW in de gaten te krijgen ::trots::.

Grappig ik zag dat eerder als hint naar hemzelf, vooral nu hij zo demonstratief de Mol vrijstelling neerlegde.  :P
In ieder geval benoemt hij niet welk van beide overgebleven mannen dus dit is op zijn best een aanname.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #59 Gepost op: 31-01-2014, 17:34:42 »
weet je niet
Nee niemand weet iets en iedereen maakt aannames, vandaar dat ik hierboven ook zei dat ieders lijstje persoonlijk is. Het blijkt elk jaar dat dit topic door elke molloot anders ingevuld wordt. Ik doe het op deze manier, dit jaar werkt het in elk geval erg goed voor mij ::jaja::

Bijv. wat Aaf zou aanvinken is zo makkelijk te manipuleren, daar kijk ik niet eens naar. Pure nonsens wat mij betreft. Kan net zo goed bij een andere kandidaat horen of bij een crewlid die de test als test maakt.

Tygo heeft steeds Sofie als hoofdverdachte en Aaf zit constant op de 3 die ik noem wat ik zo allemaal hoor en zie, wel neem ik ook waar dat ze de laatste tijd in de executiebiecht vager worden wat meestal een teken van vlug vertrek is.

Tja Freek man als hint naar hemzelf bedenk ik inderdaad niet, mijn aanname is dat JW de mol is en al een tijdje dat Freek de Winnaar is (ik geloof zelfs al na afl. 1) dus dan moet hij op een gegeven moment de draai naar de mol wel maken. Of zou het toch eens voorkomen dat de mol helemaal onverdacht blijft tot het einde ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)