Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 32449 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2014, 10:26:19 »
Iets moet hierin montage zijn.

Freek zit niet op Susan, mijn mol. JW zegt op Sofie te zitten, maar hij gaat steeds door. Ik denk dat hij al die tijd al op Susan zit maar steeds iemand anders zegt in zijn biechten. Tygo en Sofie zitten ook op Susan. Dit maakt Susan qua verdenkingen het  meest een mol.
Dan zou Freek volgende week afvallen, Tygo NET voor de finale(terwijl hij wel goed zit) en zou Sofie winnen of Jan willem in de finale, omdat ze meer gegevens van Susan heeft. (kamers delen, vrouwenbondje)

Enige gekke is dan Freek Susan totaal NIET verdenkt.. dan zou hij er al uit moeten liggen?

Of de rest voor hem zat nog fouter, maar ik kan me herinneren dat Aaf ook gedeeltelijk op Susan zat niet? Dan had ze nog meer kans om door te gaan. OF OF OF Freek liegt ook in z'n biechten en hij spreidt ook op Susan. Maar dat lijkt me niet

Een punt: Volgende week = halve finale. Week erop = finale. Hoe ga je daarmee om met je afvallers? Volgende week gaat eerst Freek er volgens jou uit en daarna in dezelfde aflevering JW? Of heb je een ander idee?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2014, 12:19:47 »
Er werd niet gezegd dat J-W een vrijstelling had. Mogelijk gewoon voldoende vragen goed beantwoord.

Freek heeft, omdat er veel duo-opdrachten zijn geweest, gewoon steeds voldoende goede antwoorden gegeven.

Ik bedoelde Freek. Freek had deze week een rood scherm gekregen.

Tygo en Sofie: Susan
Freek en JW: Sofie.

Dat zijn ongeveer de verdenkingen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2014, 12:38:13 »
Hoezo 'Freek had een rood scherm moeten krijgen'?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2014, 13:21:22 »
Art zegt voor opdracht 3:

Freek verdenkt Tygo en Sofie.
Susan verdenkt Tygo en Sofie.
Tygo verdenkt Susan.
Sofie verdenkt Tygo en Susan.
Jan-Willem verdenkt Sofie.

Bij de test zeggen ze:

Freek verdenkt Tygo en Sofie en een beetje Jan-Willem.
Susan verdenkt Sofie en daarna Tygo.
Tygo verdenkt Susan en Sofie.
Sofie verdenkt Susan en iets minder Tygo.
Jan-Willem verdenkt Sofie.
Dunkt mij dat bij zulke duidelijke voorspellingen 2 spelers nu niet exit kunnen gaan: Sofie en Tygo. Dan vervalt namelijk de Susan-cover.

De Sofieverdenkers kunnen gerust exit zijn want iedereen zit op Sofie. Ik denk zelf dat Susan zichzelf gered heeft met de oranje topito want het was zij eruit of JW eruit en JW had al groen. Ik gok dat dit donderdag anders zal zijn en JW rood krijgt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2014, 14:04:29 »
Hoezo 'Freek had een rood scherm moeten krijgen'?

Freek is de mol niet. Aaf verdacht (o.a) Freek. Freek levert de laatste groene topito voor JW, Freek levert de laatste oranje topito voor Susan. Freek wil niet in de sleutelpositie staan bij de vingerafdrukken.

Susan is de mol. Tygo en Sofie verdenken Susan. Jan-Willem of Freek ging er uit deze aflevering. Jan-Willem kreeg een groen scherm.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2014, 14:14:48 »
Freek een rood scherm??  ::rofl::

Nee hoor, de mol krijgt nooit een rood scherm!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2014, 14:40:42 »
Van de kandidaten verdenkt in ieder geval niemand Freek. Briljante mol! Niemand heeft 'm door. Heeft ie voor elkaar gekregen door geld te verdienen vandaag en geld op het spel te zetten. En toch stiekem tijdrekken, terwijl het lijkt of hij het goed probeert te omschrijven. Freek is daBomb, Freek is meester, en die hele montage slaat nergens op. En als Freek geld pakte bij een opdracht dan was het omdat het niet anders kon, of een onderdeel van het grote Freek plan. Het masterplan dat beter is dan alle vorige mollen hebben verzonnen.

Het is dat de Freek'ers zo goed kunnen lullen, maar anders verdacht niemand in Nederland Freek meer.

 ::bravo:: Rennen mensen, de Freek tunnel gaat ook instorten  >:D

 :-*
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2014, 14:50:01 »
Van de kandidaten verdenkt in ieder geval niemand Freek. Briljante mol! Niemand heeft 'm door. Heeft ie voor elkaar gekregen door geld te verdienen vandaag en geld op het spel te zetten. En toch stiekem tijdrekken, terwijl het lijkt of hij het goed probeert te omschrijven. Freek is daBomb, Freek is meester, en die hele montage slaat nergens op. En als Freek geld pakte bij een opdracht dan was het omdat het niet anders kon, of een onderdeel van het grote Freek plan. Het masterplan dat beter is dan alle vorige mollen hebben verzonnen.

Het is dat de Freek'ers zo goed kunnen lullen, maar anders verdacht niemand in Nederland Freek meer.

 ::bravo:: Rennen mensen, de Freek tunnel gaat ook instorten  >:D

 :-*

Wees nou niet te zeker van je zaak: Ughum ughum, Aaf *kuch kuch*

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2014, 14:54:06 »
Wees nou niet te zeker van je zaak: Ughum ughum, Aaf *kuch kuch*

I know, I know. Maar zie het zo... ik heb na Aaf de draad weer op kunnen pakken en vol overgave een nieuwe tunnel gevonden. Ik weet wel dat ik er naast zat.

Maar over Freek zat ik van aflevering 2/3 goed...  ::vergroot::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #89 Gepost op: 28-02-2014, 15:09:16 »
Van de kandidaten verdenkt in ieder geval niemand Freek. Briljante mol! Niemand heeft 'm door.
Is niet de eerste keer dat dat zou gebeuren in widm..
Citaat
Heeft ie voor elkaar gekregen door geld te verdienen vandaag en geld op het spel te zetten.
Freek heeft geen geld verdiend.
Citaat
En toch stiekem tijdrekken, terwijl het lijkt of hij het goed probeert te omschrijven. Freek is daBomb, Freek is meester, en die hele montage slaat nergens op. En als Freek geld pakte bij een opdracht dan was het omdat het niet anders kon, of een onderdeel van het grote Freek plan. Het masterplan dat beter is dan alle vorige mollen hebben verzonnen.

Geld pakken in bepaalde opdrachten gebeurt bij Mollen.
Dennis, tot beste Mol uitgeroepen, heeft dat ook gedaan, nog met een flink bedrag ook. Om Regina haar vrijstelling af te kunnen pakken destijds. Om een voorbeeld te noemen.
De opdracht waar je op doelt is denk ik de tv studio. Freek had geen enkele constructieve bijdrage daar, Susan wel. En ook Susan heeft 'onnodig' geld gepakt of dingen goed gedaan in die zin, dus het verhaal is echt niet zo zwart-wit als jij het elke keer schetst.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #90 Gepost op: 28-02-2014, 16:03:01 »
Freek is de mol niet. Aaf verdacht (o.a) Freek. Freek levert de laatste groene topito voor JW, Freek levert de laatste oranje topito voor Susan. Freek wil niet in de sleutelpositie staan bij de vingerafdrukken.

Susan is de mol. Tygo en Sofie verdenken Susan. Jan-Willem of Freek ging er uit deze aflevering. Jan-Willem kreeg een groen scherm.

Als Susan de mol is, is het logisch dat JW of Freek eruit zou liggen en viel het kwartje nu naar Freek. Betekent niet dat dit volgende ronde ook het geval moet zijn. Misschien wel omgedraaid. Of heeft Aaf, Jennifer, Daphne, ... ook nooit een groen scherm gezien in een aflevering daarvoor? En zo vaststaand is het voor mij nog niet dat Susan de mol is. Freek is ook een optie en dan is je hele analyse al anders. Daarbij komt het dat er volgende week een vrijstelling te verdelen valt. Dat heeft ook nog invloed op de afvaller(s). Ik ga er zelf vanuit dat JW en Tygo af zullen vallen voor de finale. Wie weet heeft Freek wel een vrijstelling te pakken ofzo.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #91 Gepost op: 28-02-2014, 18:22:12 »
Is niet de eerste keer dat dat zou gebeuren in widm..

Freek heeft geen geld verdiend.

Geld pakken in bepaalde opdrachten gebeurt bij Mollen.
Dennis, tot beste Mol uitgeroepen, heeft dat ook gedaan, nog met een flink bedrag ook. Om Regina haar vrijstelling af te kunnen pakken destijds. Om een voorbeeld te noemen.
De opdracht waar je op doelt is denk ik de tv studio. Freek had geen enkele constructieve bijdrage daar, Susan wel. En ook Susan heeft 'onnodig' geld gepakt of dingen goed gedaan in die zin, dus het verhaal is echt niet zo zwart-wit als jij het elke keer schetst.


Het is niet de eerste keer, maar wel zo ongeveer de tweede keer. Yvon was gesnapt, Milouska door Frederique, Paul zat redelijk snel op Inge, Annouk en Vivienne zaten op Jon. Frits en Sanne hadden Kim in de gaten, Hadewych en Liesbetch hadden Anne-Marie door. Paulien en Carolien verdachte Kees. Hou je Dennis over de laatste tien jaar. Het is dus een uitzondering.

Freek heeft wel geld verdiend. 250 euro samen met JW. Hij gaf hem de laatste groene topito. Als je het niet veel vindt, zal ik m'n rekening nummer geven.

Geld pakken heeft hij inderdaad gedaan bij de TV-studio. Noem het doorknippen van het goede draadje maar geen bijdrage. Of het vinden van de donkere kamer, die kennelijk lastig te vinden was. En bij het Abseilen. Kokertjes kwamen bij hem vandaan. Ik heb toen zelfs m'n molpunten van Aaf bijgewerkt naar beneden.

Maar dit forum heet Wie verdenkt Wie? En dan hoeven we toch niet meer te speculeren? Niemand verdenkt Freek.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2014, 00:00:10 »
Aangezien het Freektopic vervuild raakt door de verdenkingen, bij deze:

Aflevering 8

Freek -> Sofie
Susan -> Sofie, en ze laten daarbij zien dat haar cursor richting Freek gaat en bovendien zegt ze dat Freek zomaar eens de verrassing van het seizoen kan zijn
Tygo -> Susan
Sofie -> Susan
JW -> Sofie of Susan

Ik vind het persoonlijk toch wel heel opvallend dat Freek er opeens bij gehaald wordt. Dit is voor mij in ieder geval een reden om voor Freek als mol te blijven, omdat de finale anders nu al 100% duidelijk zou zijn. (Tygo eruit, Sofie winnaar, Susan mol). Ik geloof gewoon niet dat de productie het zo makkelijk maakt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2014, 00:02:40 »
Ik vind het persoonlijk toch wel heel opvallend dat Freek er opeens bij gehaald wordt. Dit is voor mij in ieder geval een reden om voor Freek als mol te blijven, omdat de finale anders nu al 100% duidelijk zou zijn. (Tygo eruit, Sofie winnaar, Susan mol). Ik geloof gewoon niet dat de productie het zo makkelijk maakt.

Het kan ook dat Mol Susan Freek erbij heeft gehaald om Freek toch nog wat van verdenkingen te geven en zo verdachter te maken.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2014, 00:05:11 »
Het kan ook dat Mol Susan Freek erbij heeft gehaald om Freek toch nog wat van verdenkingen te geven en zo verdachter te maken.

Kan, maar alsnog blijft het merendeel hangen op Susan. De niet-molloten in mijn omgeving vinden Freek ook compleet onverdacht, dus het werkt niet echt lekker dan.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2014, 00:06:36 »
Paul zat redelijk snel op Inge,
Paul was de enige en de enige reden waarom hij Inge ging verdenken was de meet the Mole opdracht in de lift. Dat was al vrij laat in de serie, daarvoor had hij al vele mollen gehad.
Citaat
Freek heeft wel geld verdiend. 250 euro samen met JW. Hij gaf hem de laatste groene topito. Als je het niet veel vindt, zal ik m'n rekening nummer geven.
Nee want dat was het vierde stukje. Dus als je technisch wil doen en op alle slakken zout wilt leggen, dan was het Sofie die hielp 250 euro te verdienen.  ;)

En nee, volgens de voice-overs verdenkt niet niemand Freek.
Er is iig één envelop aan hem gestuurd sws.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2014, 00:13:40 »
Ik denk:

Tygo -> Susan.
Sofie -> Susan.
Freek -> Sofie.
Susan -> Sofie en Freek (een beetje)
JW -> Sofie. (en Susan, maar niet gespreid)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #97 Gepost op: 14-03-2014, 18:13:59 »
Als ik de verdenkingenlijst in Susan perspectief plaats klopt het allemaal weer. Inclusief de gedachte dat het nooit zou voorkomen dat de mol onverdacht blijft tot in de finale.

Ik zei al eerder dat Freek de mol nooit kon zijn aangezien Aaf hem verdacht. Susan heeft nergens continuiteitsfouten.

Freek ging voor Sofie dus werd verliezer. Tygo spreidde net te veel ook over Sofie (waar Sofie vol voor Susan ging). JW ging voor Sofie. Aaf zette expliciet weinig in op Susan. Jennifer zei expliciet niet voor Susan te gaan.

Bij de eerste drie afvallers was de productie zoals gebruikelijk terughoudend om niet het verdere verloop te dwarsbomen (achteraf blijkt nu bijv. dus dat Owen op Tygo eruit vloog).

Tja het klopt allemaal weer als een bus. Deze regel volgend jaar toch maar weer eens hoger inschalen ::schaam:: :-\\ ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #98 Gepost op: 20-03-2014, 23:25:16 »
Erg sneu voor Maurice dat hij al in de eerste aflevering moest afvallen. Voor zover we kunnen nagaan, zaten in elk geval de winnares en hijzelf bij de eerste test deels op de Mol.