Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 32450 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 4-01-2014, 17:03:21 »
Ik haal elk jaar veel uit de pure verdenkingen als een mooi spoor om de mol te vinden. Veel zie je bij de testbiechten. Meestal wordt de mol maar weinig of niet genoemd terwijl in werkelijkheid er vaak al weldegelijk verdenkingen zijn maar die worden weggeknipt.

Maar er is ook veel af te leiden uit de onderonsjes tussendoor (de mol werkt liever niet mensen op eigen initiatief het spel uit) en de groepsvorming... mooiste voorbeeld daarvan vind ik het blok dat Hadewych en Marit al na afl. 1 vormden tegen de mol (op de trappen wilden zij perse niet Annemarie naar boven sturen).

Voor mij een sterke hint zijn de kandidaten over wie Maurice spreidde: Owen, Tygo, Susan, Aaf en Sofie zijn de mol dan niet (de hint vind ik bij afl. 1 op zijn sterkst aangezien je wel heel erg veel fout moet invullen wil je eruit vliegen (1 op 9) en bij sterke spreiding je toch rond de mediaan zit). Hij noemt zelfs 2x Owen en Tygo dus lijkt het accent op hun gelegd te hebben.

Owen spreidt over 4
Aaf zit op Jennifer en Sofie
Tygo zit op Owen Jennifer Sofie
Jennifer ?
Daphne koos Maurice
Susan noemt Daphne en Tygo
Sofie zit op Owen en Susan en meer
JW zit op Maurice, Owen, Jennifer en Aaf
Freek zit op Tygo, Sofie, Daphne en Jennifer

Owen wordt wel heel erg vaak genoemd als verdachte dus valt voor mij ook daarom af als mol. Freek en JW zijn totaal onverdacht. Het spreekt wel boekdelen dat Freek de pot in de maag gesplitst krijgt. Er is dus geen blokvorming tegen hem nu, wat mij dan weer doet twijfelen aan Freek als mol.


« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 17:10:43 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2014, 17:05:41 »
Ik maak zelf ook altijd zo'n figuurtje. Ik heb er ook bij gezet op wie ze stemmen in de 1e executie. Dat staat tussen haakjes. Bij Owen staat er (geen Tygo & Freek). Daar bedoel ik mee dat hij invulde dat de mol niet tussen de mensen zit die graag in de schijnwerpers staan (met de opdracht). Ik weet dat de crew sommige dingen achter houdt en we niet zeker kunnen zijn of de kandidaten ook zo hebben gestemd.

Afl. 1
Aaf -> (Jennifer & Sofie)+ ...            
Daphne -> (Maurice)             
Freek -> Tygo, Sofie, Daphne, Jennifer      
Jan-Willem -> Maurice, Owen, Jennifer, Aaf   
Jennifer -> ?               
Maurice -> Tygo, Susan, Sofie, Owen, Aaf   
Owen -> (geen Tygo & Freek)
Sofie -> (Owen & Susan) + ...
Susan -> Daphne
Tygo -> Owen, Jennifer, Sofie
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 17:10:45 door xtopeter »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2014, 17:26:09 »
Ja klopt zoiets bedoel ik. Ik probeer het wel wat breder te maken met allerlei zaken. Zo tel ik de initiatieven, bijv. bij de kamerverdeling schoot Freek blijkbaar meteen Aaf aan. En ik heb nu op de opdracht van Art om duo's te vormen beeldje per beeldje aanstaan. Degenen die primair reageren zijn de mol niet. Aaf werpt zich praktisch op Sofie. Daphne maakt ook meteen haar keuze. Er staan er ook bij beeldje drie nog 2 mensen zeer verkrampt bij die duidelijk secundair afwachten: Susan en JW. Ik zoek daar de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2014, 17:29:17 »
Inderdaad, een kandidaat reageert meteen als hij/zij bij iemand op de kamer wil. De mol heeft dat niet. Nou staan Susan en JW ook toevallig op mijn mollenlijstje.  ::jaja::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2014, 17:29:43 »
zo heb ik mijn verdenkingen. Vanwege de test neem ik hier en daar nog wel even op wie op wie zit indien ze dit ook zeggen bij de tweede test.

overigens heb ik in het zelfde excel bestand een berekeningetje per kandidaat hoeveel kans hij maakt om ook daadwerkelijk de mol te zijn. Ik heb alle seizoenen getest (via wiewasdemol.nl) en dan kom ik iedere keer, wanneer er nog 3 over zijn al heel goed uit wie de mol is. Op basis van iedere laatste verdenkingen van de afvallers. dus dan heb ik, in ieder geval zeker weten de mol in de laatste aflevering met een executie!
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 19:17:58 door SomeOne_01 »

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2014, 17:42:25 »
Ik zelf verdenk Jennifer niet. Maar als je dan ziet dat 4 kandidaten op haar hebben gestemd, dan lijkt het net alsof de crew beelden achterhoudt wat betreft Jennifer. Ook merkwaardig dat niemand op Jan-Willem heeft gestemd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2014, 17:58:42 »
Er heeft ook niemand op Freek gestemd. SomeOne_01 heeft ingevuld dat Susan op Freek stemde (vraag op ingevuld) maar dat moet Daphne zijn. Susan krijgt de vraag "15. Met wie vormde de Mol een duo tijdens de Chinees Spreken-opdracht?" En geeft als antwoord "Freek". Ze vult dan de vraag op Daphne in die met hem een duo vormde. (Ik houd ook alles bij.) :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2014, 18:06:24 »
Klopt, ik vind het ook verdacht dat niemand op Jan-Willem heeft gestemd, naast Freek dus.

dat Susan op Freek stemde

Ja ik geloof ook niet dat dat de vraag Wie is de Mol was. Dat soort beelden worden enorm gemanipuleerd, ik vertrouw alleen wat de kandidaten daadwerkelijk zeggen en plaats dat in context.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2014, 19:18:59 »
Ik heb mijn lijstje even geupdate. aan de hand van de website van Heinz (daarvoor dank). Sofie had je niet compleet Heinz, die verdacht ook Daphne. ze koos bij de tweede test bij de vraag "Als hoeveelste deed de mol de eerste test" daarbij was het antwoord 5e, en dat was dus Daphne.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2014, 21:00:07 »
Ik heb mijn lijstje even geupdate. aan de hand van de website van Heinz (daarvoor dank). Sofie had je niet compleet Heinz, die verdacht ook Daphne. ze koos bij de tweede test bij de vraag "Als hoeveelste deed de mol de eerste test" daarbij was het antwoord 5e, en dat was dus Daphne.

Ik ging er niet van uit dat de volgorde die wij zien de echte volgorde van het maken van de test is, maar dat zou natuurlijk heel goed kunnen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2014, 03:29:33 »
Ja ik geloof ook niet dat dat de vraag Wie is de Mol was. Dat soort beelden worden enorm gemanipuleerd, ik vertrouw alleen wat de kandidaten daadwerkelijk zeggen en plaats dat in context.

Klopt dat wel altijd dan?
Ik kan me nog herinneren dat in het seizoen met Yvon Jaspers als mol er werd gesuggereerd dat Jim en Gijs elkaar verdachten toen ze er allebei tegelijk uitgingen. In werkelijkheid zaten ze allebei op Lottie.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2014, 03:45:39 »
Ja en kandidaten roepen ook in biechten dat ze meer mensen verdenken terwijl ze vaak (blijft uiteindelijk) al op 1 of 2 mensen zitten.
In 2012 zat iedereen op Anne marie, bijna iedere aflevering. Maar tim,hadewych, firts, liesbeth werden heeeel vaak genoemd in de testen, terwijl inwerkelijkheid iederen op annemarie zat

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2014, 11:19:17 »
dus eigenlijk zeggen jullie, ja ja je moet de verdenkingen in een schema zetten want dan heb je er misschien wat aan, maar eigenlijk is het zo betrouwbaar als een lek bootje??

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2014, 11:24:18 »
dus eigenlijk zeggen jullie, ja ja je moet de verdenkingen in een schema zetten want dan heb je er misschien wat aan, maar eigenlijk is het zo betrouwbaar als een lek bootje??

Net zo betrouwbaar als de mol  ;D
En toch...... toch kun je er heus wel wat uit afleiden, alleen niet direct richting de mol (gelukkig!)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2014, 11:38:07 »
Nee ik zeg er dus bij dat je het wel goed moet interpreteren. Tussen de regels door lezen, of in dit geval: luisteren. Je hoorde dat echt wel van Jim en Gijs toen. En in dit seizoen gaat Susan een heel verhaal houden over Daphne en haar verdachte scherm. Dat neem ik dan vast met een korrel zout want je -hoort-  haar al haar echte verdachte noemen en dan wat erachteraan van "ja en dat met Daphne was ook raar", en alleen dat wordt uitgezonden. In volgende afleveringen zie je vanzelf of zij wel ECHT Daphne verdenkt. Manipulatie alom, dus daar moet je doorheen kijken, lukt goed na 13 molseizoenen  ::jaja:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2014, 16:06:57 »
Aanvullingen na afl. 2; Owen spreidde eerst over 4 maar is blijkbaar in een tunnel beland en meteen exit.

Aaf zat op Jennifer en Sofie en nu Susan, Owen, Freek en Sofie

Tygo zat op Owen Jennifer Sofie en was maar al te blij dat Owen weg is

Jennifer spreekt tot nu toe vraagtekens uit over Daphne en Sofie

Daphne koos Maurice en zegt nu niks

Susan noemde eerder Daphne en Tygo en nu Sofie

Sofie zat op Owen en Susan en meer

JW zat op Maurice, Owen, Jennifer en Aaf

Freek zat op Tygo, Sofie, Daphne en Jennifer maar noemt nu Aaf

Verleden week waren er nog 2 onvernoemd als mol, deze week wordt ook Freek verdacht en is JW dus de enige met schoon blazoen :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2014, 19:50:01 »
Iets wat me erg opvalt is dat NIEMAND (ZEGT) op Jan Willem te zitten.
Hij staat best hoog bij de verdachten op internet, en hier wordt hij ook aardig verdacht.
Ikzelf verdenk hem ook, en ik weet dat er veel montage bij komt kijken maar ik weet wel van andere jaren dat de naam van de mol atlijd wel eens genoemd werd. Iedereen zit op andere mensen en gaan door.. zou hij het dan niet zijn?
De enigste die er niks over zegt is Daphne en OOK dat is verdacht want ik denk dus dat ze goed zit, ze heeft dat pact met Jan willem gehad na de 1e executie, en ze heeft al 2 x met hem in groepjes gezeten. Ik denk dat ze wel dingetjes doorheeft. Ze is ook de enigste die niets zegt over haar verdenkingen in het filmpje....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2014, 11:26:00 »


Aflevering 3 (Wie de kandidaten bij de test noemen en welke vragen we ze zien beantwoorden.)

Daphne
20. Wie is de Mol? -> Aaf
"Ik denk nu nee, ik weet wie de Mol is (..)"

Tygo
Aaf, Jennifer, Sofie "En Sofie is dan mijn molletje deze keer."
5. Heeft de Mol een envelop naar Ellis Island gestuurd? -> Ja

Sofie
Tygo, Susan, Aaf

Aaf
Susan, Sofie, Freek

Freek
Jennifer
5. Heeft de Mol een envelop naar Ellis Island gestuurd? -> Nee

Jennifer
Sofie, Tygo, Daphne
20. Wie is de Mol? -> Daphne

Jan-Willem
Daphne, Aaf, Jennifer
8. Met hoeveel andere personen zat de Mol in het team tijdens de Kamer zoeken opdracht? -> 1

Susan (vrijstelling)
Tygo, Jennifer, Sofie ("top drie")
20. Wie is de Mol? -> Sofie

-----

Drie kandidaten worden door maar liefst vier medekandidaten als verdachte genoemd: Aaf, Jennifer en Sofie.
Jan-Willem wordt door helemaal niemand als verdachte genoemd.
Freek enkel door Aaf.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 19:17:13 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #18 Gepost op: 17-01-2014, 12:42:57 »
Iets wat me erg opvalt is dat NIEMAND (ZEGT) op Jan Willem te zitten.
Exact, dat dacht ik dus ook! JW blijft met stip mijn mol, super zoals hij ook alle opdrachten verklooit ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2014, 12:53:32 »
Aaf en Daphne hebben deze aflevering veel samen gedaan, dus men zit al snel goed door op 1 van deze 2 te zitten mocht 1 van deze dames de mol zijn. Idd verdacht dat niemand, in de montage althans, op JW lijkt ze zitten. Heeft toch verdachte acties en uitspraken.
Meer L