Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 282312 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2014, 21:45:07 »
Ja haha een tunnelvisie! Mijn tip is probeer bij iedere hint na te gaan of het waarschijnlijk is dat een kandidaat dit zou zeggen/doen. Een oog voor detail, is een hele normale uitdrukking die iedere kandidaat zou kunnen zeggen.
Verder verdenk ik Aaf en JW, ze zijn redelijk op de achtergrond en reageren een beetje slapjes op dingen.
Moet nog even de aflevering opnieuw een keer terug kijken.

Iedere kandidaat zou het kunnen zeggen, maar dat betekend niet dat ze het er in monteren. Ik vind het een opvallende uitdrukking.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2014, 21:47:10 »
Wow, fantastische aflevering! Toffe opdrachten en verrassende wendingen, ook heel tof hoe ze de executie hebben aangepakt. Eenmaal Owen zei dat ie alles op één persoon inzette, voelde je de bui natuurlijk al hangen.
Voor de rest echt geweldig. Het is echt al een topstart voor seizoen 14. De teaser voor volgende week zag er ook al veelbelovend uit, ze proberen echt nieuwe dingen uit. Ze zijn goed bezig  ::ok::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2014, 21:47:18 »
Erg spannende aflevering weer  ::ok::

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2014, 21:51:21 »
Dat Jennifer er nog lang inblijgt ::love:: ::love::

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2014, 21:52:55 »
Wat moeten we hier nu mee? Zo bot heb ik het woord nog nooit in beeld gezien:



Helemaal aan het begin van de aflevering. Net na de terugblik. De stem van Owen zat eronder, maar volgens mij is hij de Mol niet. Het beeld kwam direct na de stem van Aaf.

Ik moest meteen denken aan een vlag. En dan de vlag boven het groen.... Indonesië. Maar dat zou wel erg makkelijk zijn...  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2014, 21:53:00 »
Leuke aflevering weer. Stukje Chinese cultuur gezien (met helium), een typische widm opdracht in de fabriek en de twist met de test op de markt  ::ok::

Na deze afleveringen hou ik dezelfde 2 hoofdverdachten als na aflevering 1: Aaf en Jan-Willem. Heel slim van Jan Willem om het dak op te gaan, tijd te rekken omdat de andere opdracht nog bezig was. Aaf daarentegen heeft volgens mij Susan de halve etage laten zien, maar niet de juiste plek. En dat zij als eerste over de markt wilde ook verdacht.. misschien heeft ze, voor het geval iemand het geld tegen zou komen, de enveloppen met geld wel verduisterd? Leuke beelden voor aflevering 10.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2014, 22:03:58 »
De titel was Vindingrijk. Wie vindt zich rijk aan spullen op het dak (opdracht 2)? Dat was Jan-Willem! Athans: hij zei dat hij dingen had opgepakt die niets met de opdracht te maken hadden.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 22:13:55 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2014, 22:05:17 »
Niet de beste rip, maar nadat Art een vraag stelt zie je Owen al wat zeggen voordat hij qua audio begint met praten:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10152095708740376&notif_t=video_processed

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2014, 22:05:29 »
De titel was Vindingrijk. Wie vindt het geld (wat je rijk van wordt) in het gewicht op het dak (opdracht 2)? Dat was Jan-Willem!

JW zei zelf nog dat Daphne het geld had gevonden (denk ik toch) Maar deze stelling kan natuurlijk op iedereen worden toegepast die geld heeft gevonden. Dan is Jennifer, bijvoorbeeld, ook vindingrijk  ;)

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2014, 22:05:45 »
Zoals ik al had gereageerd op een ander draadje op dit forum, plak ik het hier even neer.

De titel van aflevering twee luidde : vindingrijk.

Ik vond Jan Willem zeer vindingrijk met de Nederlandse taal, bij opdracht twee in dat gebouw.

'Ik kon er geen touw aan vastknopen', 'Ik ben benieuwd naar de ontknoping' en 'Er zitten knopen in het touw'

Het zijn woordgrapjes, maar zeer vindingrijk.

Dit kan ook slaan op Sofie die de zwarte vrijstelling vindt in de overvolle markt.


Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2014, 22:10:06 »
Ik heb gevonden waar ik het over had met iets snels in een beeld, blijkt dit te zijn op 25:42 - 25:43




is dus gewoon een man of zoiets, het kwam ook nog een tweede keer in beeld, ik zal even kijken of dat hetzelfde is. 

EDIT: Op 33:20 zie je dit beeld weer, nadat Susan zegt: Nou, een beetje dom kunnen we dat noemen
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 22:20:04 door iPlayNL »

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2014, 22:11:15 »
Wat moeten we hier nu mee? Zo bot heb ik het woord nog nooit in beeld gezien:



Helemaal aan het begin van de aflevering. Net na de terugblik. De stem van Owen zat eronder, maar volgens mij is hij de Mol niet. Het beeld kwam direct na de stem van Aaf.

Japans container bedrijf:

http://www.mol.co.jp/en/services/container/

(En ook een plaats in België, maar dat doet er nu niet echt toe.)

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2014, 22:12:40 »
Ik vond het weer een geweldige aflevering, hulde aan de AVRO  ::ok::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2014, 22:14:55 »
Aaf Brandt Corstius a.k.a ABC was degene die voorstelde om de kandidaten op alfabetische volgorde de test te laten maken. ::vergroot::

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2014, 22:15:02 »
Ik heb gevonden waar ik het over had met iets snels in een beeld, blijkt dit te zijn op 25:42 - 25:43




is dus gewoon een man of zoiets, het kwam ook nog een tweede keer in beeld, ik zal even kijken of dat hetzelfde is

Lijkt me Kim jung um

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2014, 22:15:48 »
Zoals ik al had gereageerd op een ander draadje op dit forum, plak ik het hier even neer.

De titel van aflevering twee luidde : vindingrijk.

Ik vond Jan Willem zeer vindingrijk met de Nederlandse taal, bij opdracht twee in dat gebouw.

'Ik kon er geen touw aan vastknopen', 'Ik ben benieuwd naar de ontknoping' en 'Er zitten knopen in het touw'

Het zijn woordgrapjes, maar zeer vindingrijk.

Dit kan ook slaan op Sofie die de zwarte vrijstelling vindt in de overvolle markt.



Hmm... verwijst misschien dat "ontknoping" misschien naar dat Jan-Willen de Mol zou kunnen zijn?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2014, 22:16:54 »
Een eerste snelle reactie (moest met een half uurtje vertraging ::schaam:: ):

- Ik moet het zo nog ff terugzien, maar stond die pijl met "geld" op een gegeven moment niet ineens een ander kant op? Molactie?
- Waarom was Tygo ineens als laatste op de markt?
- Betekent de grijze container met MOL, tussen de rode en groene container dat de mol geen scherm heeft gezien? Het was trouwens een container van "EVERGREEN". Altijd groen.

Verder weer een rommelige eerste opdracht met slechte uitleg. Vraag van Art aan het koppel is iets van "met welke karakters kunnen jullie je vereenzelvigen" terwijl hij aan de groep iets vraagt van "welke twee karakters zijn jullie het meest bij gebleven". Ik vind dat echt twee totaal verschillende vragen. Echt slordig (net als de ongedefinieerde volgorde van het noemen van cijfers voor de kluis in afl. 1)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2014, 22:17:42 »
Lijkt me Kim jung um
Lijkt er inderdaad op. Maar in Hngkong? Misschien een van de opperhoofden van de Chinese Communistische Partij?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2014, 22:19:28 »
Top Aflevering weer! Qua verdenkingen ben ik niet erg veel opgeschoten. Twijfel nog steeds tussen Susan en Jan-Willem. Jan-Willem komt steeds hoger op mijn lijstje. Ik durf nu wel echt een streep te zetten door Tygo, Freek, Daphne en Jennifer. Die laatste is zoals eerder gezegd al veel te fanatiek.

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2014, 22:20:32 »
JW blijft met Sofie mijn verdachten. Aaf komt ook om de hoek kijken. De rest ben ik langzamerhand aan het afstrepen.