Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 282313 keer)

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2014, 22:21:58 »
Aaf Brandt Corstius a.k.a ABC was degene die voorstelde om de kandidaten op alfabetische volgorde de test te laten maken. ::vergroot::

Aaf had waarschijnlijk vooral in haar hoofd dat ze als eerste naar binnen wilde.

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2014, 22:22:37 »
Over kim jong un gesproken...


http://www.youtube.com/watch?v=fKQCjCae5U8          - in Hongkong?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2014, 22:23:48 »
Misschien wijst de titel op Suzan, zij vond een vrijstelling en heeft hem bewaard, alle andere items zijn ingeleverd en uiteindelijk niets waard gebleken door de zwarte vrijstelling. (Owen had ook zijn jokers nog, maar hij is eruit.)

Suzan werd door haar VINDING dus RIJK. Als enige.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Flux

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2014, 22:24:33 »
Hmm... verwijst misschien dat "ontknoping" misschien naar dat Jan-Willen de Mol zou kunnen zijn?

Daar zat ik inderdaad ookal aan de denken, zou wel een hele mooie, stille hint zijn :O

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2014, 22:25:00 »


- Ik moet het zo nog ff terugzien, maar stond die pijl met "geld" op een gegeven moment niet ineens een ander kant op? Molactie?

dit heb ik ook gezien.... maar is dat dan een molactie?
Een bordje omdraaien gaat niet zo 1,2,3
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2014, 22:25:27 »
Misschien wijst de titel op Suzan, zij vond een vrijstelling en heeft hem bewaard, alle andere items zijn ingeleverd en uiteindelijk niets waard gebleken door de zwarte vrijstelling. (Owen had ook zijn jokers nog, maar hij is eruit.)

Suzan werd door haar VINDING dus RIJK. Als enige.

Ik dacht dat Owen de jokers wel had ingezet?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2014, 22:25:58 »
Ik dacht dat Owen de jokers wel had ingezet?

Leek op beeld zo, maar in moltalk zij hij van niet.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2014, 22:26:08 »
Even. Ligt de oplossing van het doolhof nou gewoon in dezelfde kamer met al die schermen? En heeft serieus niemand dat gezien (behalve de mol, maar die zegt natuurlijk niks)? Da's wel heel raar.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2014, 22:26:54 »
yep, die lag daar op de grond.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2014, 22:27:19 »
Even. Ligt de oplossing van het doolhof nou gewoon in dezelfde kamer met al die schermen? En heeft serieus niemand dat gezien (behalve de mol, maar die zegt natuurlijk niks)? Da's wel heel raar.

Klopt idd, In moltalk hadden ze het er wel over dat Aaf het wel gezien had ofzo, maar niemand luisterde naar haar.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2014, 22:29:40 »
Vindingrijk lijkt me gezien hoe eerdere titelhints werkten er op wijzen dat de mol iets vond bij de laatste opdracht, dus streep door Jennifer en Freek voor mij.
Of de mol heeft geld gevonden en dat weggegooid. Kan ook nog.  8)

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2014, 22:32:15 »
Klopt idd, In moltalk hadden ze het er wel over dat Aaf het wel gezien had ofzo, maar niemand luisterde naar haar.

Nee Aaf kwam nog een keer daarmee aanzetten dat de oplossing in hun kamer lag maar niemand luisterde daarnaar.

Leuke aflevering weer, alleen hoop ik na aflevering 3 op een normale excecutie want in het voorstukje is al te zien dat de excecutie niet gewoontjes verloopt.

Dat theateropdracht vond ik een beetje ja, jammere opdracht. Tussendoortje. De opdracht in het verlaten gebouw daarentegen was wel weer een typische mol opdracht die wel leuk uitgevoerd was. Maar één envelop niet gepakt met dank aan JW en Daphne.

De marktopdracht was weer een leuke wending, maar helaas kregen ze wederom niet de gelegenheid zich voor te bereiden op de test.

Wel een leuk seizoen tot nu toe, maar wederom maar 2 opdrachten (de laatste opdracht is eerder test en excecutie met overlevingsmogelijkheden zoeken.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2014, 22:35:49 »
Aaf is voor mij het verdachst. Graag als eerste op de markt zoeken om mogenlijk geld weg te spelen zou mij een goede mol actie lijken. Streep door Tygo en Jennifer.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2014, 22:36:44 »
Traveljunkie, jij hebt een strakke eerste analyse gemaakt. wanneer mogen we je vervolg ontvangen?
het benoemen van feiten leidt immers tot de oplossing, ipv onzinnige zijweggetjes die hier soms worden ingedoken. aansluitend op je kritiek, wil ik het volgende melden/vragen:

wat is nu precies de mol-gelegenheid in de laatste opdracht?? want het was niet duidelijk hoeveel geld er lag, voor hoeveel mensen er geld lag, en of dit geld eventueel verloren kon worden omdat de mol een "andere keuze" zou maken op de markt. dit sluit in principe ook aan bij jouw opmerking dat het bordje 'gekeerd' werd gedurende het spel, dit is immers als enige te beinvloeden.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2014, 22:41:29 »
In principe is niets pakken of geld verduisteren de beste optie in het opzicht van de mol. Hoe meer mogelijkheden er nog over zijn hoe sneller een kandidaat die zal pakken: Als een kandidaat niets vindt, kan diegene dan nog op zoek gaan naar het geld en dat wil een mol juist niet..

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2014, 22:42:03 »
Even. Ligt de oplossing van het doolhof nou gewoon in dezelfde kamer met al die schermen? En heeft serieus niemand dat gezien (behalve de mol, maar die zegt natuurlijk niks)? Da's wel heel raar.

Ja, dat viel mij overigens ook meteen op.

Wat ik me afvraag is waarom het beeld wat 1 seconde in beeld was (wat iPlayNL op pagina 2 laat zien) alleen bij Tygo en Owen kwam. Twee keer zelfs.
Met psychologie heb ik het gehad over subliminale boodschappen:
Citaat
Een subliminale boodschap is een signaal of boodschap verborgen in een medium en bedoeld om doorgegeven te worden zonder dat het bewust opgemerkt wordt. -Bron: Wikipedia
Deze 'boodschap' is dan wel waarneembaar, maar wellicht is de bedoeling ervan hetzelfde: mensen beïnvloeden door andere beelden (die van Kim Yung) door het desbetreffende gekeken materiaal (WidM) te mixen.

Misschien te ver gezocht, maar het lijkt me stug dat de montage (zelfs twee keer) alleen bij Tygo en Owen dit erin monteren.
Misschien doelt het op het 'onoverwinnelijke duo', zoals in opdracht 1 verkondigd wordt?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2014, 22:45:24 »
Aaf en Susan zijn op weg naar een opdracht en Sofie is de enige die ze "in de verte" heeft zien passeren. Yeah right. Er stond op dat moment verder niemand naar die monitor te kijken wat je wel verdomd goed uitkwam Sofietje. Ten eerste stond de camera van die monitor op een soort van kruispuntje gericht, waardoor er helemaal geen sprake kon zijn van "verte"; je kon gewoon niet verder kijken dan dat stukje gang. Ten tweede liepen de dames op een hele andere verdieping rond, waardoor Sofie ze überhaupt niet had kunnen zien. Toch knap dat S beide dames nog even op de verkeerde verdieping kon laten rondhuppelen voordat de rest eindelijk zei dat ze iets minder opvallend moest treuzelen met die walkie talkie. En o ja, jammer natuurlijk dat Jennifer meteen het voortouw nam bij het labyrinth; daar kon onze Sofie niet veel uitrichten.

Echt, de verdachtmakingen tegen Sofie en JW zijn legio, maar de een is kennelijk van nature zo sloom en afwachtend.  ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #57 Gepost op: 9-01-2014, 22:45:45 »
In principe is niets pakken of geld verduisteren de beste optie in het opzicht van de mol. Hoe meer mogelijkheden er nog over zijn hoe sneller een kandidaat die zal pakken: Als een kandidaat niets vindt, kan diegene dan nog op zoek gaan naar het geld en dat wil een mol juist niet..
Precies, en de mol heeft zelf toch niets aan al dat andere. Behalve misschien de zwarte vrijstelling, omdat de productie wil dat die gebruikt wordt.

Neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat Jan-Willem de mol is, trouwens. :P

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #58 Gepost op: 9-01-2014, 22:46:30 »
Vindingrijk lijkt me gezien hoe eerdere titelhints werkten er op wijzen dat de mol iets vond bij de laatste opdracht, dus streep door Jennifer en Freek voor mij.

What about Aaf? Die had volgens mij ook niets te pakken.. Of laat mijn geheugen me nu al in de steek?!

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2014, 22:46:50 »
Ik heb iets heel vaags gevonden in de derde opdracht, klik op deze link http://www.youtube.com/watch?v=8TrlgOM9Z_0
en ga naar 1:40, je ziet dat de pijl met het woord 'geld' erop naar links hangt. Terwijl je hem op 1:45 naar rechts ziet hangen?
Dom foutje met editen? Of hing hij oorspronkelijk naar rechts, en heeft ze hem naar links gehangen? Is dat de reden waarom
ze per se als eerste wilde? Verdacht.