Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 282383 keer)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #720 Gepost op: 13-01-2014, 19:41:56 »
Een paar jaar geleden stond het hoofd van de mol op alle briefjes geld. Dat konden de kijkers ook niet zien, maar de spelers wel...
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #721 Gepost op: 13-01-2014, 19:43:59 »
ehm... ik heb niet het idee dat dat het geval was. Ze waren er net. en ze checkten pas in NA de eerste executie...dus daar heb ik twijfels over.

Ja, maar dat was op het moment dat het spel begonnen was. Dan verblijft iedereen logischerwijs wél in hetzelfde hotel.
Ik heb het over het verblijf vóórdat het spel begonnen is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #722 Gepost op: 13-01-2014, 19:48:07 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vergelijken met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Ik vind de gelijkenis groot en ga Daphne beter in de gaten houden!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 07:13:16 door Bakkertje, Reden: foto tussen spoilertags gezet »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #723 Gepost op: 13-01-2014, 19:49:34 »
Precies .. het programma begint in hong kong. Alles wat daarvoor gebeurt krijgen wij niet te zien. Er kan dan dus van alles gebeurd zijn. Zoals bijv dat de mol op de foto is gegaan met het theatergroepje. ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #724 Gepost op: 13-01-2014, 19:52:51 »
Andere neus en andere kin. Bovendien staat ze op het podium terwijl alle kandidaten in het publiek zitten.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #725 Gepost op: 13-01-2014, 19:53:25 »
Als de kamer wordt gevonden van de 'bliep' opdracht hoor ik inderdaad een bliep in het geluid, die steeds sneller gaat lopen, alsof er een bom zal afgaan. Op het moment dat het geld wordt gepakt lijkt die bom bijna af te gaan maar er gebeurt niets, en er wordt ook totaal geen aandacht aan besteed.

Is iemand anders dit opgevallen?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #726 Gepost op: 13-01-2014, 19:54:04 »
Als de kamer wordt gevonden van de 'bliep' opdracht hoor ik inderdaad een bliep in het geluid, die steeds sneller gaat lopen, alsof er een bom zal afgaan. Op het moment dat het geld wordt gepakt lijkt die bom bijna af te gaan maar er gebeurt niets, en er wordt ook totaal geen aandacht aan besteed.

Is iemand anders dit opgevallen?

Zal wel een sound effect in de edit zijn.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #727 Gepost op: 13-01-2014, 19:55:39 »
Daedalus: nee ze staat niet op het podium...daar begon de verdenking. Kijk maar terug. De 4 oranje dames lijken niet op haar als je goed oplet.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #728 Gepost op: 13-01-2014, 20:16:01 »
Dit forum is natuurlijk bedoeld om je verdenkingen mogelijke hints enz te delen en te bespreken. Dit topic in het bijzonder is natuurlijk bedoeld voor dingen die te maken hebben met aflevering 2.

De obsessie met de foto begint nu echter het hele topic onder te sneeuwen en maakt het lastig andere dingen te bespreken. Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ik dreig hierdoor af te haken. Kan dit niet even worden verplaatsd naar een apart topic? Verder: de mol op zo'n foto zou natuurlijk erg leuk zijn, schmink, een pruik, verkleden, daar kan ik in komen. Maar "een stukle klei" zoals ik langs zie komen... Wat hebben ze nou opeens ook mensen van de tv kantine/lord of the rings ingehuurd? En als wij er met verschillende foto's en meerdere mensen met uren kijken niet uit komen, wat is dan nog het punt? Als wij er al niets van kunnen maken waarom de kandidaten dan wel, die met zijn alleen maar een paar seconden naar een tablet kijken... Bovendien hebben zij helemaal geen reden om de mol op deze foto te zoeken. Ik zou er het nut niet van inzien.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #729 Gepost op: 13-01-2014, 20:22:43 »
Als de kamer wordt gevonden van de 'bliep' opdracht hoor ik inderdaad een bliep in het geluid, die steeds sneller gaat lopen, alsof er een bom zal afgaan. Op het moment dat het geld wordt gepakt lijkt die bom bijna af te gaan maar er gebeurt niets, en er wordt ook totaal geen aandacht aan besteed.

Is iemand anders dit opgevallen?
Dit is mij ook opgevallen, het leek alsof er iets gebeurde toen Owen de envelop open deed. Los daarvan slaat die hele "blieb" opdracht nergens op, de ruimte is zeer klein en Owen hoort dan ook direct de "blieb" - 500 euro in de pot.

Verder helemaal eens met Yaco, een eigen draadje voor de fotofanaten zou niet overbodige luxe zijn ;)!
Weet je het niet, antraciet

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #730 Gepost op: 13-01-2014, 20:36:55 »
Als de kamer wordt gevonden van de 'bliep' opdracht hoor ik inderdaad een bliep in het geluid, die steeds sneller gaat lopen, alsof er een bom zal afgaan. Op het moment dat het geld wordt gepakt lijkt die bom bijna af te gaan maar er gebeurt niets, en er wordt ook totaal geen aandacht aan besteed.

Is iemand anders dit opgevallen?
Onder de envelop ligt volgens mij een iPad, waarop iets te zien is dat wel een een GPS tracking app kan zijn. Hoewel ik mij afvraag of dat nauwkeurig genoeg is. Mogelijk heeft de cameraman iets opzak dat getrackt wordt?

Ik weet niet helemaal wat het idee er achter is, maar zonder bliep zou die envelop in het donker lastig te vinden zijn. Over het geheel genomen leken de opdracht me wat aan de makkelijke kant.

---

Als we toch Daphne look-a-likes aan het zoeken zijn. In de markt, minuut 45:52 van de download, als Susan de hoek om loopt zit er een vrouw die ook wel op haar lijkt. (Niet dat ik denk dat zij het ook is. Allemaal wishful thinking, omdat we graag dé hint willen ontdekken.)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #731 Gepost op: 13-01-2014, 20:37:53 »
Dit forum is natuurlijk bedoeld om je verdenkingen mogelijke hints enz te delen en te bespreken. Dit topic in het bijzonder is natuurlijk bedoeld voor dingen die te maken hebben met aflevering 2.

De obsessie met de foto begint nu echter het hele topic onder te sneeuwen en maakt het lastig andere dingen te bespreken. Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ik dreig hierdoor af te haken. Kan dit niet even worden verplaatsd naar een apart topic? Verder: de mol op zo'n foto zou natuurlijk erg leuk zijn, schmink, een pruik, verkleden, daar kan ik in komen. Maar "een stukle klei" zoals ik langs zie komen... Wat hebben ze nou opeens ook mensen van de tv kantine/lord of the rings ingehuurd? En als wij er met verschillende foto's en meerdere mensen met uren kijken niet uit komen, wat is dan nog het punt? Als wij er al niets van kunnen maken waarom de kandidaten dan wel, die met zijn alleen maar een paar seconden naar een tablet kijken... Bovendien hebben zij helemaal geen reden om de mol op deze foto te zoeken. Ik zou er het nut niet van inzien.


Hier sluit ik mij volledig bij aan. Het begint een beetje oeverloos te worden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #732 Gepost op: 13-01-2014, 20:38:36 »
Dit forum is natuurlijk bedoeld om je verdenkingen mogelijke hints enz te delen en te bespreken. Dit topic in het bijzonder is natuurlijk bedoeld voor dingen die te maken hebben met aflevering 2.

De obsessie met de foto begint nu echter het hele topic onder te sneeuwen en maakt het lastig andere dingen te bespreken. Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar ik dreig hierdoor af te haken. Kan dit niet even worden verplaatsd naar een apart topic? Verder: de mol op zo'n foto zou natuurlijk erg leuk zijn, schmink, een pruik, verkleden, daar kan ik in komen. Maar "een stukle klei" zoals ik langs zie komen... Wat hebben ze nou opeens ook mensen van de tv kantine/lord of the rings ingehuurd? En als wij er met verschillende foto's en meerdere mensen met uren kijken niet uit komen, wat is dan nog het punt? Als wij er al niets van kunnen maken waarom de kandidaten dan wel, die met zijn alleen maar een paar seconden naar een tablet kijken... Bovendien hebben zij helemaal geen reden om de mol op deze foto te zoeken. Ik zou er het nut niet van inzien.



Ik wil jullie vriendelijk verzoeken niet steeds de foto's te citeren, en de afmetingen te verkleinen (of tussen spoilers te plaatsen).

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #733 Gepost op: 13-01-2014, 21:50:36 »
-Sofie vindt kruipen door het labyrint het allerleukste om te doen. Ze doet 2 pogingen om te mogen kruipen.

Maar als Mol zet je dan door. Dan laat je je niet afschepen.

- Waarom wacht JW niet met de dak-opdracht totdat Tygo en Freek hun demontage-opdracht voltooid hebben?

Ik heb sterk het idee dat de volgorde waarin we de beelden zien niet klopt. Daphne en Jan-Willem moeten al vertrokken zijn nog voor Freek en Tygo de quiz gaan spelen. Anders past het allemaal nooit binnen de tijd van de quiz. (Dak bereiken etcetera.) Daphne en Jan-Willem zijn ook niet in de controlroom te zien als Freek en Tygo met de quiz beginnen.

- Waarom zoekt JW niet alleen buiten de tijd om naar jokers?

Dit zou inderdaad een molactie kunnen zijn. Dan speelt Jan-Willem het wel goed, want ook als de opdracht mislukt is zoekt hij door naar jokers. En meteen in aflevering 1 laat hij al merken dat hij nogal jokergek is. In een biecht over de test en executie bij aankomst heeft hij het er over dat ze nog niet eens de kans hebben gekregen om "op jokers te jagen". ;D
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 21:59:57 door Heinz »

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #734 Gepost op: 13-01-2014, 22:42:57 »
En dan moesten ze nog van de hal naar het dak lopen ook. Kortom, er klopt inderdaad geen fluit van de dak-opdracht icm de getoonde tijden. ;D

Dat is zo gemonteerd om het voor de kijker leuk te maken door verschillende dingen door elkaar heen uit te zenden. Als je luistert naar de porto's hoor je wel op een paar momenten Owen met Tygo communiceren terwijl JW en Daphne rondlopen. Dan zie je dus eigenlijk twee dingen ná elkaar, die tegelijk plaatsvonden.

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #735 Gepost op: 13-01-2014, 22:53:19 »
Ik vind de gelijkenis groot en ga Daphne beter in de gaten houden!

Weet je dat dacht ik ook! ..waarschijnlijk heeft widm een shot gebruikt en laten zien tjidens cultureel optreden. Een shot wat al eerder gemaakt is. Ik ga op zoek!!!! ::rofl:: ::rofl::
我是摩尔

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #736 Gepost op: 13-01-2014, 22:54:49 »
Ik heb sterk het idee dat de volgorde waarin we de beelden zien niet klopt. Daphne en Jan-Willem moeten al vertrokken zijn nog voor Freek en Tygo de quiz gaan spelen. Anders past het allemaal nooit binnen de tijd van de quiz. (Dak bereiken etcetera.) Daphne en Jan-Willem zijn ook niet in de controlroom te zien als Freek en Tygo met de quiz beginnen.

Ik heb het idee dat de er steeds 2 groepjes tegelijk lopen, en 5 man in de controlekamer zijn. Dat zou betekenen dat JW en Daphne richting dak gaan als Jennifer en Sofie terug zijn. Dit lijkt me wel ongeveer het moment dat Tygo en Freek de quiz vinden. Het dak vind je denk ik het snelst, je hoeft niet zo te zoeken. Ik denk eerlijk gezegd dat de tijden prima kloppen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #737 Gepost op: 13-01-2014, 23:09:20 »
Ik wil het even zeker weten.... Je molboekje houdt je toch goed bij je en in de gaten? Zéker wanneer je de mol bent???
Als dat zo is, dan vraag ik mij af waarom Jennifer en Aaf zo makkelijk hun molboekje laten slingeren.
Ze zitten er allebei schuin/met de rug naar toe terwijl ze luisteren naar de uitleg van Daphne over de enveloppen....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #738 Gepost op: 13-01-2014, 23:22:57 »
Ik wil het even zeker weten.... Je molboekje houdt je toch goed bij je en in de gaten? Zéker wanneer je de mol bent???
Als dat zo is, dan vraag ik mij af waarom Jennifer en Aaf zo makkelijk hun molboekje laten slingeren.
Ze zitten er allebei schuin/met de rug naar toe terwijl ze luisteren naar de uitleg van Daphne over de enveloppen....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aaf en Jennifer schoven een plaatsje op toen Owen en Susan weg gingen en Sofie de enveloppe in ontvangst nam. Niemand zal op dat moment één van die molboekjes 'stelen', lijkt me.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #739 Gepost op: 13-01-2014, 23:25:41 »
Aaf en Jennifer schoven een plaatsje op toen Owen en Susan weg gingen en Sofie de enveloppe in ontvangst nam. Niemand zal op dat moment één van die molboekjes 'stelen', lijkt me.
daarbij kunnen ze alle andere deelnemers zien (al zou ik het logisch achten dat susan tegen owen zegt..wacht..ben mn molboekje vergeten (of iets anders) en terugloopt...maar eigenlijk een andere route neemt en een molboekje jat...maar dat is pure speculatie en is niet gebeurt anders hadden we ipv JW Aaf of Jennifer verwoed op zoek naar een verdwenen item...