Door de afleveringstitels begin ik Freek eigenlijk steeds meer als Mol te zien.
Afl. 4: "Jennifer"Mijns inziens zou dat er goed op kunnen slaan dat Jennifer het in deze aflevering vaak bij het goede eind heeft: opvallend vaak weet ze te vertellen hoe het zit. Bij aflevering 1 zegt ze iets als: "De Mol heeft hier natuurlijk niet gemold want hij/zij wist dat Jan-Willem meeluisterde". De enige die heel duidelijk niet heeft gemold is Freek: hij zegt meteen dat "een ABCtje onthouden veel makkelijker is", en wijst direct na de opdracht naar Jennifer als mogelijke mol, omdat ze een verhaaltje om haar woorden heen heeft verzonnen. Welke kandidaat maakt een andere kandidaat nou zo openlijk verdacht? Lijkt me een Mollenactie - het zo goed doen, omdat je weet dat JW voor je kan instaan en vervolgens de rest je minder verdenkt.
Bij opdracht 2 is het Jennifer die zegt dat de Mol "natuurlijk" geld heeft moeten hebben geruild. Wie deed dat, en maakte ook nog eens de beste deal? Freek: hij ruilde geld voor een vrijstelling. Op die manier houdt hij én geld uit de pot, én voorkomt hij dat een kandidaat een vrijstelling krijgt.
Afl. 3: "Een Zware Keuze"Ik heb even geen mogelijkheid om de aflevering terug te kijken, maar was het niet Freek die voor de zware tas wilde gaan in plaats van het koffertje?
Afl. 2: "Vindingrijk"Waren het niet Freek en Tygo die 'per ongeluk' op een andere opdracht stuitten toen ze op zoek waren naar hun opdracht in het ATV-gebouw?
Over die laatste twee ben ik niet zo zeker; ik vond alleen de hint 'Jennifer' wel heel goed bij Freek passen. Maargoed, misschien is het wel gewoon mijn Freek-tunnel