Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 91825 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2014, 22:48:39 »
Art zei dat er 30750 euro kon verdiend worden:

30750-2000 (dropping)- 2000 (lichtshow) - 2000 (opera)- 2500 (tv-studio)-1000 (tocht) -2000 (roeien)- 1750 (roltrap)- 1500 (onderhandelen)- 2000 (abseilen)-2500 (boeddha's)-2500 (botentocht)- 2500 (snake)= 6500.

Wat weten we niet? Jademarkt en koffer.

Dus oftewel was de koffer heel veel geweest als de jademarkt 1500 was
oftewel lag er veel meer dan 1500 euro.(en was die koker dus fout van JW)

Bij het roeien was toch 1000 euro te verdienen en alles wat ze in zette werd toch verdubbeld? Was toch geen maximum inzet? Je doet nu of er maximaal maar op 1000 euro gegokt kon worden?

Ik tel nu al zo'n 9.500 wat er voor het roeien verdiend had kunnen worden. Wat dat betreft had dat hele bedrag in theorie ingezet kunnen worden. En daarbij komt nog een tweede koffer. In het meest optimale geval had daar dus ook minstens 1000 euro mee opgehaald kunnen worden.

Het enige wat ik daaruit zou kunnen concluderen is dat op de Jademarkt een negatief geld bedrag moet liggen...

Enige wat ik eruit kan concluderen is dat de productie dus niet weet hoe je het maximum te halen bedrag uitrekent...

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2014, 22:48:53 »
Ik heb genoten van deze aflevering!  Schitterende beelden en genoeg stof tot nadenken. Gaat heel veel terug kijken worden hahahaha.

En wat was ik nerveus toen Freek zijn scherm kreeg!  ;D

Dat was de enige kandidaat waarbij het nou niet spannend was.
Als je in de toekomst kijkt; je weet dat er enveloppen naar Freek gestuurd gaan worden. Die zijn tot op heden nog niet verzonden. Dit betekent dat hij er dus deze aflevering nog niet uit kon gaan. (Tenzij de mol besluit een envelop naar een afvaller te sturen maar dat zou wel heel opvallend zijn)

Kortom, een leuk aspect die enveloppen, en ik wil graag dat Freek wint, maar het haalt de spanning bij een executie wel behoorlijk weg :(
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 22:53:29 door billyboem »
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2014, 22:51:18 »
Wilde theorie... Hier wordt ook meegerekend hoeveel rente er ontvangen gaat worden... reken uit je mol?
De rente wordt pas verdiend in aflevering 9 en is dus op dit moment nog niet verdiend. En al zou je het weten: Je kunt alleen de finalisten eruit halen. Je krijgt rente voor iedere finalist, niet alleen de mol.

Offline FCO

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2014, 22:52:17 »
Ik heb net de dagboeken op de website van WIDM gelezen, en vooral deze van Jennifer viel me op :

(in spoiler tags mocht iemand de dagboeken nog voor zichzelf willen houden)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2014, 22:54:08 »
Bij het roeien was toch 1000 euro te verdienen en alles wat ze in zette werd toch verdubbeld? Was toch geen maximum inzet? Je doet nu of er maximaal maar op 1000 euro gegokt kon worden?

Had het al aangepast met mogelijk gokgeld erbij.
klaar voor de strijd

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2014, 22:55:41 »
Bij het roeien was toch 1000 euro te verdienen en alles wat ze in zette werd toch verdubbeld? Was toch geen maximum inzet? Je doet nu of er maximaal maar op 1000 euro gegokt kon worden?

Ik tel nu al zo'n 9.500 wat er voor het roeien verdiend had kunnen worden. Wat dat betreft had dat hele bedrag in theorie ingezet kunnen worden. En daarbij komt nog een tweede koffer. In het meest optimale geval had daar dus ook minstens 1000 euro mee opgehaald kunnen worden.

Het enige wat ik daaruit zou kunnen concluderen is dat op de Jademarkt een negatief geld bedrag moet liggen...

Enige wat ik eruit kan concluderen is dat de productie dus niet weet hoe je het maximum te halen bedrag uitrekent...
Ik kom ook bòven het door Art genoemde totaalbedrag uit...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2014, 22:57:28 »
Aaf had de code eerst wel fout. En wat een enorme close up van Aaf bij de executie toen Art zei dat de mol de enige is die goede zaken doet?! haha mijn Aaf tunnel zit helemaal potdicht, kom ik niet meer uit  :o alleen dan weer jammer dat Jennifer op Aaf zat en eruit gaat

Zoals het ons getoond werd zat Daphne op Aaf en zij ging eruit, en Jennifer idem dito. Aaf lijkt me niet de mol, ook niet wat betreft haar gedrag trouwens

Offline marijndej

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2014, 23:00:36 »
Ik kom ook bòven het door Art genoemde tootaalbedrag uit...

De groep van tygo had ook de andere koffer kunnen pakken met een ander bedrag

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2014, 23:00:49 »
Nee die renteberekening zit hier nog niet in lijkt mij.
Ik kom hier op uit:

Totaal te verdienen      
      
2.000,00   Chinees   
2.000,00   Seinen   
2.000,00   Theater   
3.000,00   Doolhof   
1.000,00   Appartement   
1.000,00   Dragon Race   
2.000,00   Roltrappen   
1.500,00   Onderhandeling   
2.000,00   Stuwdam   
2.500,00   Boeddha beelden   
2.500,00   Jagende boten   
2.500,00   Snake   
      
24.000,00 Totaal te verdienen   
      
      
30.750,00 Volgens Art totaal te verdienen      
-24.000,00      
6.750,00      Verschil.....   


Vergeet niet dat ze bij de dragon race alles wat er eerder opgehaald was, in zou kunnen zetten. Bij die opdracht komt dus een hoop geld er nog bij wat verdiend kan worden. Volgens mij is er niet over een maximum bedrag gesproken.

Ook de inhoud van een tweede koffer mag er nog bij de maximale opbrengst van de kofferopdracht. In het geval dat beide de grote zak gekozen hadden, was er 2.000 verdiend. Mocht er in het kleine koffertje een groter bedrag zitten, kon er bij deze opdracht zelfs nog meer verdiend worden als beide de kleine koffer hadden gekozen...

Ook de Jademarkt was voor de dragonboatrace. Het te winnen bedrag van die opdracht viel dus ook in te zetten bij de dragon boat race... maar ja, om op de 30.750 uit te komen, moet er wel een negatief liggen, maar dan is geen geld het maximaal te verdienen bedrag, waardoor dat niet mee telt.

Doolhof waren toch 5 opdrachten van 500 euro per stuk? Hoe kom je aan de 3.000 euro?


Hoe ik het ook wend of keer: Er klopt helemaal niets van de berekening. Enige wat ik in ieder geval wel durf te concluderen is dat het bedrag op de Jademarkt een veelvoud van 250 is. Als er bijvoorbeeld 1400 lag, zou het totaalbedrag wat er te verdienen valt, geen veelvoud van 250 zijn... Maar ja, aangezien dat bedrag dus niet lijkt te kloppen, weet ik ook niet of je deze conclusie wel kunt trekken...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2014, 23:01:16 »
Freek en Sofie sturen toch 2400 euro op naar Ellis Island.

Dus 2400 * 2 bij het roeien is al 4800.


Vond het weer een leuke aflevering met genoeg hints :D dat wordt puzzelen :D

Offline remke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2014, 23:02:35 »
Er is iets met de wolken.

Op 35:00 bewegen ze heel snel, terwijl de mensen niet snel bewegen, dus dit is duidelijk gemonteerd.

Op 45:26 is enkel een duidelijk symmetrische wolk in beeld. (wolken/hemel kan worden geassocieerd met heilig--> heilige aanwijzing) Ik moest gelijk denken aan een sterrenbeeld, maar de stier waar het het meest op lijkt is geen sterrenbeeld van de kandidaten. Ram kan ook en komt overeen met Tygo en Owen. Die verdenk ik overigens niet.

Ik zie er wel een koptelefoon in...... ( hint naar Jan-Willem)
if money talks, then i'm a mime

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2014, 23:03:17 »
Een boedha met haar.. Kijkt JW naar zijn spiegelbeeld??

 

Lol, ik zag alleen het kapsel van het beeld en dacht meteen aan JW, daarna scrolde ik verder naar beneden en zie dat JW er zelf ook bij staat. Toch jammer dat hij een groot aandeel had in de 2500 euro in de bootopdracht... Heeft hij toch mooi met Tygo samen binnen gesleept. Toch opvallend voor een mol...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2014, 23:03:27 »
Had het al aangepast met mogelijk gokgeld erbij.
Ja maar je aanpassing klopt niet. Alles wat tot de drakenboodrace verdiend had kunnen worden kon bij die opdracht in een klap verdubbeld worden...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2014, 23:04:38 »
Domme vraag misschien maar:
Tygo vertelt het hele verhaal over het posten van de enveloppen. Tijdens deze biecht, dus na het posten, heeft hij de 2 (gekreukte) enveloppen in zijn hand.

Hoe kan dat?

Gewoon een biecht die van te voren opgenomen is. Er was biechttijd en er was besloten dat sommige enveloppen gingen posten. Dus van te voren werd er al over gebiecht.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2014, 23:05:04 »
Kan er geen apart topic komen over die geldzaken? Vind het nogal afleiden van de aflevering zelf

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2014, 23:05:22 »
Deze (bewerkte) symmetrische wolk viel me erg op.


Volgens mij is het koptelefoon.
JW?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2014, 23:06:33 »
Ik heb net de dagboeken op de website van WIDM gelezen, en vooral deze van Jennifer viel me op :

(in spoiler tags mocht iemand de dagboeken nog voor zichzelf willen houden)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Jennifer gaf in moltalk aan dat ze last had van het Daphnesyndroom.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2014, 23:06:49 »
Of een weegschaal? (sterrenbeeld Susan)

Offline Mol Alban

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2014, 23:07:01 »
Susan moest zoeken naar Boeddha met twee opgestoken vingers. Jezus in kerk (glas in lood) had dat ook en werd duidelijk op ingezoomd. Heilige aanwijzing?

Het vocabulaire in het dagboek van de mol doet ook aan Susan denken. In ieder geval aan een vrouw ("oogverblindende eilandjes" etc). Soms wat archaïsche woorden die jong iemand als Sophie niet zou gebruiken en die schrijfster Aaf verschrikkelijk zou vinden.

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2014, 23:07:34 »
Ik zie daar een hartje in...kijk naar het blauw in het midden...