Poll

Wie is de Mol?

Susan
37 (39.8%)
Freek
54 (58.1%)
geen van beiden
2 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Molduel: Freek versus Susan  (gelezen 50049 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2014, 17:59:55 »
''Waar Susan en Freek vechten om een been, gaat Jan Willem er mee heen''  >:D

En en passant neemt ie 2250 euro mee. :P

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2014, 19:56:47 »
Mijn aangepast lijstje:

1.1: Chinees spreken: Freek krijgt het molpunt (Susan en Jennifer pakken geld)
1.2: seinen: gelijk (beiden maakten fouten)
2.1: opera: Freek (ging mee met foute keuze van Tygo)
2.2: verlaten tv-station: Susan (Freek pakte tenslotte geld, Susan niets)
2.3: jade-markt: gelijk
3.1: appartement zoeken: gelijk (Freek zat in de groep die verkeerd liep, Susan koos voor de zware koffer)
3.2: roeiwedstrijd: Susan (liep naar de volleyballers toe waar de kayakkampioen tussen zat, Freek vond geen roeiers)
4.1: roltrappen: Susan (vergat 5 woorden die cruciaal waren) 
4.2: enveloppenruil: gelijk (beiden hadden een enveloppe met geld)
4.3: stuwdam: Susan (kwam duidelijk in een betere molpositie)
5.1: boeddhabeelden: gelijk (beiden kozen verkeerde beeld)
5.2: speedbootjes: gelijk, beiden zaten in de afgeschoten boot (Susan gaf de juiste code door, Freek schreef de juiste code op)
5.3: "Snake": gelijk (Freek communiceerde niet goed, Susan stond meermaals stil en ging 2x over dezelfde weg) 
6.1: processie: gelijk (geen van beiden hadden Jan-Willem gespot)
6.2: bootpuzzel: gelijk (Freek zat in de auto die stil viel, Susan reed een tijd verkeerd)
6.3: toekomstvisie: gelijk (geen geld te verdienen)

7.1: windmolens: gelijk (Freek koos een windmolen waar geen geld was, Susan haalde het einde niet)
7.2: vingerafdrukken: Susan (zij zat tenslotte in de sleutelpositie)
7.3: topito's: Susan (zij verzamelde 5 oranje topito's en koos voor het overslaan van de executie i.p.v. € 2000)

Susan-Freek: 6-2, Susan neemt nu afstand.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 19:59:55 door Luc »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2014, 23:13:35 »
Voor Freek: Er wordt afgesproken dat Freek molen 5 neemt. Waarom zou je als mol jezelf verdacht maken door tegen deze afspraak in te gaan? Als hij 5 beklimt vindt hij ook geen geld.   Dit is wel logisch als je kandidaat bent en je jezelf verdacht wil maken of Susan en/of Jan-Willem niet vertrouwd.  Als je als mol niet verdacht wil worden, kun je toch rustig in de afgesproken verkeerde windmolen klimmen?

Ze gingen er vanuit dat Freek de logica wel zou volgen. Dat is iets anders dan dat het afgesproken was...

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2014, 11:51:26 »
Mijn aangepast lijstje:

1.1: Chinees spreken: Freek krijgt het molpunt (Susan en Jennifer pakken geld)
1.2: seinen: gelijk (beiden maakten fouten)
2.1: opera: Freek (ging mee met foute keuze van Tygo)
2.2: verlaten tv-station: Susan (Freek pakte tenslotte geld, Susan niets)
2.3: jade-markt: gelijk
3.1: appartement zoeken: gelijk (Freek zat in de groep die verkeerd liep, Susan koos voor de zware koffer)
3.2: roeiwedstrijd: Susan (liep naar de volleyballers toe waar de kayakkampioen tussen zat, Freek vond geen roeiers)
4.1: roltrappen: Susan (vergat 5 woorden die cruciaal waren) 
4.2: enveloppenruil: gelijk (beiden hadden een enveloppe met geld)
4.3: stuwdam: Susan (kwam duidelijk in een betere molpositie)
5.1: boeddhabeelden: gelijk (beiden kozen verkeerde beeld)
5.2: speedbootjes: gelijk, beiden zaten in de afgeschoten boot (Susan gaf de juiste code door, Freek schreef de juiste code op)
5.3: "Snake": gelijk (Freek communiceerde niet goed, Susan stond meermaals stil en ging 2x over dezelfde weg) 
6.1: processie: gelijk (geen van beiden hadden Jan-Willem gespot)
6.2: bootpuzzel: gelijk (Freek zat in de auto die stil viel, Susan reed een tijd verkeerd)
6.3: toekomstvisie: gelijk (geen geld te verdienen)

7.1: windmolens: gelijk (Freek koos een windmolen waar geen geld was, Susan haalde het einde niet)
7.2: vingerafdrukken: Susan (zij zat tenslotte in de sleutelpositie)
7.3: topito's: Susan (zij verzamelde 5 oranje topito's en koos voor het overslaan van de executie i.p.v. € 2000)

Susan-Freek: 6-2, Susan neemt nu afstand.
2.1 Susan die zich opmaakt in de schminkruimte, die wel heel veel moeite doet om de anderen ervan te overtuigen hoe logisch het was geweest om te kiezen voor de personages die Owen en zij hadden gekozen.
3.1 Susan heeft problemen met de portofoon. Ze komen bijna op tijd waardoor ze een hard werkende kandidate lijkt.
5.1 Maar Susan negeerde opzettelijk een beeld en aanwijzingen van anderen. Freek had de pech van slechte uitleg en gestoord worden door anderen.
5.3 Susan ging mee met de verkeerde aanwijzing maar had kunnen zeggen "Hier zijn we al geweest!". Verder stond ze inderdaad te veel stil (weer problemen met de portofoon). En natuurlijk liet Susan zich lekker helpen door Jennifer.
6.1 Susan zag Tygo wel maar zei in eerste instantie niks. Pas toen Freek hem herkende riep ze heel hard "Tygo!" en "Ik wist het!".
6.2 Freek had gewoon pech. Een Visser (hoewel slechts haar naam) die een visserslijn kapot maakt ...

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2014, 12:48:12 »
Ik vond Susan deze aflevering heel erg over komen als een kandidaat. Vooral omdat ze het heel eng vond om die molen te beklimmen. Ik denk dat je als mol wel van te voren zou weten dat die molen beklommen zou worden, dus dat ze er dan al bewust voor zou kunnen kiezen om dit niet te doen. Ze leek ook behoorlijk aangeslagen toen ze beneden was (dit zou ook geacteerd kunnen zijn  ::vergroot::), maar mijn keuze gaat nu uit naar Freek  :P

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2014, 14:40:39 »
Ik vond Susan deze aflevering heel erg over komen als een kandidaat. Vooral omdat ze het heel eng vond om die molen te beklimmen. Ik denk dat je als mol wel van te voren zou weten dat die molen beklommen zou worden, dus dat ze er dan al bewust voor zou kunnen kiezen om dit niet te doen. Ze leek ook behoorlijk aangeslagen toen ze beneden was (dit zou ook geacteerd kunnen zijn  ::vergroot::), maar mijn keuze gaat nu uit naar Freek  :P
Denk dat het geacteerd is. Freek heeft zich al zo vaak bewezen als kandidaat i.p.v. mol. Die verdenk ik echt niet.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2014, 14:43:50 »
Susan acteren?  ::ohno:: Nee daar geloof ik niet in. Susan komt naar mij toe heel kandidaats over.
Freek daarin tegen is een ander verhaal.
Freek is de mol!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2014, 14:57:03 »
Denk dat het geacteerd is. Freek heeft zich al zo vaak bewezen als kandidaat i.p.v. mol. Die verdenk ik echt niet.


Ik zie alleen het nut er niet van in om dit te acteren als je toch al in een verkeerde windmolen zit. Waarom zou je dan doen alsof zonder dat andere kandidaten je zien?   

Ik heb Susan nog als nummer 1 verdachte, maar ik zie niet in waarom ze zou doen alsof ze dit eng vindt.

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #68 Gepost op: 1-03-2014, 15:23:13 »
Het niet willen beklimmen van de windmolen zou nog verdachter zijn geweest.
Vorig aflevering twijfelde ik nog enigszins tussen Susan en Freek (al verdacht ik Susan een stuk meer) maar na deze aflevering neemt Susan een grotere voorsprong op Freek (laten wij zeggen 75%-25%) omdat ze vaker in de molpositie zat en tot nu toe van alle kandidaten het minst in de pot heeft gebracht. De overige 3 staan bij mij buiten verdenking.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 15:36:30 door Luc »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2014, 15:44:16 »
Susan kan het als Mol toch echt eng hebben gevonden? Dat ze afhaakt hoeft dus niet per se onmols te zijn.. ze had het van tevoren misschien verkeerd ingeschat hoe eng het zou zijn of hoe die trap naar boven ging.

Ik vind het afhaken van Susan niet mols en niet onmols. Feit blijft wel dat ze geen geld heeft opgehaald.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2014, 16:13:18 »
2.1 Susan die zich opmaakt in de schminkruimte,
???
Citaat
die wel heel veel moeite doet om de anderen ervan te overtuigen hoe logisch het was geweest om te kiezen voor de personages die Owen en zij hadden gekozen.
Ze was vooral bezig aan te tonen hoe idioot de keuze voor de Prins en de Generaal was. Wat ook zo was.. De keuze van rollen die Owen en zij theoretisch hadden kunnen spelen, was idd de meest logische/voordehandliggende, getuige het feit dat de groep dmv eliminatie op het juiste spoor kwam.. Tot Freek ze daar van afhaalde.  ;)
Citaat
3.1 Susan heeft problemen met de portofoon. Ze komen bijna op tijd waardoor ze een hard werkende kandidate lijkt.
En bemoeit zich op geen enkele wijze met de startlocatie, wat het beste uitgangspunt is om te mollen, al vanaf het begin. De portofoon scheelt nauwelijks, de vertraging van aan de andere kant van het water staan kost heel veel extra tijd.
Citaat
5.1 Maar Susan negeerde opzettelijk een beeld en aanwijzingen van anderen. Freek had de pech van slechte uitleg en gestoord worden door anderen.
Freek is straal langs zijn eigen beeld gelopen en heeft geen enkele moeite gedaan een duidelijker uitleg te vragen. Fotografeert ook nog het verkeerde verbaasde beeld van Susan.
We zien niet dat Susan gewezen wordt op het feit dat haar beeld niet klopte, Tygo hield dit voor zich.
Citaat
6.1 Susan zag Tygo wel maar zei in eerste instantie niks. Pas toen Freek hem herkende riep ze heel hard "Tygo!" en "Ik wist het!".
Freek en Susan ontdekten hem vrijwel tegelijkertijd. Tygo was zo duidelijk dat de Mol geen kans had deze ongemerkt voorbij te laten gaan, sws.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 16:37:19 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2014, 16:38:27 »
Voor Freek: Er wordt afgesproken dat Freek molen 5 neemt. Waarom zou je als mol jezelf verdacht maken door tegen deze afspraak in te gaan? Als hij 5 beklimt vindt hij ook geen geld.   Dit is wel logisch als je kandidaat bent en je jezelf verdacht wil maken of Susan en/of Jan-Willem niet vertrouwd.  Als je als mol niet verdacht wil worden, kun je toch rustig in de afgesproken verkeerde windmolen klimmen?
De mol weet dat op windmolen 2 het geld ligt. Door te zeggen dat hij voor windmolen 18 gaat, hoopt hij dat JW en Susan ook aan die (verkeerde) kant een windmolen beklimmen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2014, 16:54:06 »
De mol weet dat op windmolen 2 het geld ligt. Door te zeggen dat hij voor windmolen 18 gaat, hoopt hij dat JW en Susan ook aan die (verkeerde) kant een windmolen beklimmen.

Uh? Hij kiest pas 18 nadat JW en Susan hun keus al gemaakt hebben. Zijn keuze van 18 had daar totaal geen invloed meer op...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #73 Gepost op: 1-03-2014, 16:56:25 »
Yes, ik ben het met een Freeker eens!

Ik neem aan dat er een gesprek vooraf plaats heeft gevonden. Wat is daar gezegd? De mol zit er denk ik bij om: 1. De verkeerde windmolen te kiezen en 2. JW van de goede af te praten.

Het kan best zijn dat Freek aangestuurd heeft op nummertje 20 bij Jan-Willem. "Neem jij 20, neem ik 18?!!"

Al kan Susan dat ook gedaan hebben natuurlijk.  ::hypocriet::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #74 Gepost op: 2-03-2014, 11:05:56 »
Ik heb het molduel aangevuld met de opdrachten uit aflevering 7. Zie de eerste zes berichten van dit topic. ::joehoe::

Aantal molpunten Freek: 11
Aantal molpunten Susan: 9
Na zes afleveringen wint Freek dit molduel nipt. 8)

7.1: windmolens: beiden
7.2: vingerafdrukken: beiden
7.3: topito's ruilen: Susan

Aantal molpunten Freek: 13
Aantal molpunten Susan: 12

Freek wint nu nog nipter... ::hyper::

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #75 Gepost op: 2-03-2014, 11:23:34 »
7.1 beiden (Beiden beklimmen de verkeerde molen)
7.2 Susan (Freek wijst de beste molpositie af)
7.3 beiden Susan (Freek geeft de regie uit handen door niet zelf voor oranje te gaan)

Aangepaste stend: Freek 3 - Susan 7 8.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 20:33:43 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #76 Gepost op: 2-03-2014, 12:02:40 »
1.1: Freek
1.2: Beiden
2.1: Freek
2.2: Freek
2.3: Beiden
3.1: Beiden   
3.2: Beiden
4.1: Susan
4.2: Beiden
4.3: Susan
5.1: Beiden
5.2: Beiden
5.3: Beiden
6.1: Beiden
6.2: Beiden
6.3: geen van beiden :P (met een toekomstfilmpje valt niets te mollen)
7.1: beiden
7.2: beiden (Suus kon de lopers verkeerd aansturen, Freek rekte tijd door zijn 'duidelijke' uitleg)
7.3: Susan (speelde de fanatieke kandidaat en wist als enige de hand te leggen op de oranje topo en voorkwam zo dat geld in de pot kwam)

Totaal: 3-3 ::rofl:: Heinz, voeg eens de optie: 'ze zijn het gewoon allebei!' toe  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #77 Gepost op: 2-03-2014, 12:17:58 »
7.2 Susan (Freek wijst de beste molpositie af)

Ik denk dat de Mol niet in die beste molpositie wil zitten, omdat er dan geen eer te behalen is aan het mollen. Simpelweg een verkeerde vingerafdruk aan wijzen is (met voorkennis) genoeg. Als eerste het stuk vinden en dan heel lang de porto bezet houden (zonder dat je secure omschrijving iets oplevert) vind ik mooier. (Maar ik geef beiden een molpunt.)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #78 Gepost op: 2-03-2014, 12:36:21 »
Ik denk dat de Mol niet in die beste molpositie wil zitten, omdat er dan geen eer te behalen is aan het mollen. Simpelweg een verkeerde vingerafdruk aan wijzen is (met voorkennis) genoeg. Als eerste het stuk vinden en dan heel lang de porto bezet houden (zonder dat je secure omschrijving iets oplevert) vind ik mooier. (Maar ik geef beiden een molpunt.)

Het expres aanwijzen van het verkeerde bord vind ik juist wel plausibel. Het voorkomt dat een kandidaat per ongeluk de goede aanwijst. Per slot van rekening is het toch al ondenkbaar dat de kandidaten de vingerafdruk goed weten te beschrijven dus kan je makkelijk een foute aanwijzen.
Doet me ook denken aan Patrick afl 1. in de vuurwerkopdracht, toen hij de verkeerde envelop pakte.
Wat Freek deed is ook als mols te verklaren maar toch bestaat er dan nog het risico dat Susan toevallig de goede vingerafdruk aanwijst.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 12:41:31 door Mollenmania »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #79 Gepost op: 2-03-2014, 12:52:12 »
Doet me ook denken aan Patrick afl 1. in de vuurwerkopdracht, toen hij de verkeerde envelop pakte.
Wat Freek deed is ook als mols te verklaren maar toch bestaat er dan nog het risico dat Susan toevallig de goede vingerafdruk aanwijst.

En mijn punt is juist dat dat risico de opdracht nog leuk maakt. Voor de Mol en voor de kandidaten. Maar het maakt Susan als Mol voor mij niet onwaarschijnlijker, want ze krijgt de positie in haar schoot geworpen. (Het griezelig verdachte is dat het dagboek van de Mol met die uitdrukking begint. Ik zou niet weten op wie die anders dan Susan moet slaan.) De vergelijking met Patrick vind ik niet helemaal opgaan. Patrick koos wel een verkeerde envelop, maar het stond niet vast dat hij die beslissing mocht maken. Dat liet de groep (zijn mede-"ontvangers" Hanna, Jan en Karin) hem doen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 12:53:52 door Heinz »