Poll

Wie is de Mol?

Susan
37 (39.8%)
Freek
54 (58.1%)
geen van beiden
2 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Molduel: Freek versus Susan  (gelezen 50064 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #140 Gepost op: 13-03-2014, 23:19:20 »
Voordat we dit topic sluiten, is het interessant om op te merken dat de productie tijdens de opnames Sofie meer mols achtte dan Freek.
De ontknoping had nl. ook als volgt kunnen zijn:
"Susan, je ben niet de verliezer, Freek, je bent niet de winnaar, en Sofie, je bent niet de mol", waarmee ze het hier nog een weekje spannend hadden kunnen houden.



Ik denk dat dit gewoon is omdat Susan en Sofie op elkaar stemden. Ook werd Sofie meer door andere kanidaten verdacht. Wat wij een half jaar latet op een forum denken, kunben ze niet van tevoren weten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #141 Gepost op: 13-03-2014, 23:28:46 »
Ik zat na afl 1 op Freek omdat hij zo veel op de achtergrond was, en opdrachten mislukten spontaan als hij zich ermee ging bemoeien. Ook had ik de indruk dat hij eigenlijk helemaal niet in de schijnwerperpositie wilde staan. Als hij en Tygo door de groep worden weggestuurd, lijkt hij heel weifelend te gaan. Vervolgens seint hij 3 èn 4 naar dezelfde positie, veroorzaakt daarmee verwarring en opdracht mislukt.

Dat Heinz vervolgens ook op Freek blijkt te zitten was voor mij dan gelijk een bevestiging van mijn eigen observaties.

Freek deed verder in de serie niks meer echt goed, doet juist veel dingen precies zoals ik verwachtte dat een Mol die zou doen en weet hiervoor geen overtuigende verklaring te geven (case in point: "waarom beklom jij windmolen 18?" "Nou ja, Tygo en Sofie zeiden tegen mij dat ze een gevoeletje hadden en dat wilde ik uittesten." Waarom geloof je dat nog als JW zegt dat hij in zijn filmpje heeft gezien dat het één van de eerste molens moet zijn? Dat wordt dan weer niet gevraagd). Typisch Mols. Dan wordt hij ook nog eens in de Moltalk volledig uit de wind gehouden, dus alles wees er volgens mij op dat Freek het wel moest zijn. Naar het eind toe lijkt er een lichtje aan te gaan bij Susan, die ineens Freek stiekem toch als verdachte gaat zien, wat duidt op Freek als Mol, Susan als winnares. Komt lightman er ook nog overheen met zijn betoog dat Susan niet één, niet twee, niet drie, maar wel weet ik hoe vaak tekenen toont van oprechte verbazing, verrassing, afschuw en wat niet al, waardoor zij alleen nog maar kandidaat kan zijn en eigenlijk alleen Freek als mogelijk Mol overbleef.

Ofwel Art liegt/vertelt niet de hele waarheid (maar ik vind dat dat niet zou moeten) of de serie die ik heb gezien komt uit een parallelle dimensie en jullie hebben allemaal iets anders gezien. Meer kan ik er niet van maken.
The British are not impressed.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #142 Gepost op: 13-03-2014, 23:37:30 »
Zoiets heb ik ook, mijn leven is een beetje moeilijk op dit moment ;D

Voordat mensen het weer gaan hebben over tunnelvisie, ik zat op Freek en Susan (eerst ook JW) en sinds een aflevering of 2 geleden pas helemaal op Freek. Ik heb objectief op die twee gelet, want het enige waar ik vanuit ging was dat 1 van die 2 het moest zijn, geen idee wie. Een soort tunnelvisie op 2 personen dus ::)
Maar alles bij elkaar kon ik me nauwelijks voorstellen dat het Susan is en niet Freek, en zelfs nu eigenlijk nog niet ook al is dat laatste dus sowieso blijkbaar wel zo. Susan was ook al heel vroeg verdacht ondanks imo best veel echt kandidaatse acties en wordt nu door heel Nederland verdacht. Ik zou het qua mol zelf leuk vinden als ze het is, maar qua manier waarop het dan allemaal in beeld is gebracht niet.

Maar ja de hints enz wijzen dan wel weer in haar richting en aangezien ik het ook superflauw zou vinden als ze nou volgende week ineens zeggen dat Freek alsnog de mol is ga ik er nu gewoon vanuit dat Susan de mol is ::jaja::


En als Sofie het nou blijkt te zijn vind ik dit seizoen ronduit stom :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #143 Gepost op: 13-03-2014, 23:39:40 »
Ik sluit me aan bij Daedalus, behalve dat ik pas na aflevering 2 een beetje op Freek begon te letten, waarna het hele betoog van Rat me over de streep heeft getrokken. Meestal kan ik me ook goed vinden in de observaties van Supernova en Heinz en dat zij ook op hem zaten was voor mij ook een bevestiging.

En ook qua montage leek het er inderdaad op dat Susan de "in your face" nepmol zou zijn en Freek de echte mol. Maar helaas, misschien waardeer ik WIDM zo hoog dat ik een mooier seizoen verwacht dan het eigenlijk is. Niet dat het met Susan als mol geen mooi seizoen is, maar bij Freek "klopte" alles gewoon. Maar helaas klopt het blijkbaar niet altijd zo mooi, tenzij er inderdaad nog een of andere twist komt waarin Freek toch de mol is maar dat zou ik dan eigenlijk ook weer niet zo mooi vinden :P

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de volgende aflevering en wat we dan te zien gaan krijgen als molacties :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #144 Gepost op: 13-03-2014, 23:53:20 »
Welja, hef mijn mooie topic ook maar meteen op. :\'(

Sorry Heinz dit topic moet natuurlijk wel gewoon open blijven, er is wellicht nog enige troost uit te putten :-*.
Of je kunt er nog even een Freek versus Heinz topic van maken zodat je nog even een potje kunt boksen met Freek ;).

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #145 Gepost op: 14-03-2014, 00:07:00 »
Ik heb eerst een ernstig woordje gesproken met de tv :)  Dat dit niet kon etc. etc. Ik was er zo van overtuigd! Het had zo mooi kunnen zijn  ::love::
Ook al was ie het niet, voor mij was ie het voor een groot deel van de serie wel :) Freek zat vanaf aflevering 3 tussen mijn verdachten. Daarna mezelf alleen maar verder ingegraven. Ben wel rekening blijven houden met het scenario dat het Suus was. Vooral door dat mollogo wat bij haar toekomstfilmpje in beeld kwam. Maar het lag er allemaal zo dik bovenop, dat heeft me er echt van weerhouden om voor haar te gaan.  

You may say I'm a dreamer but I'm not the only one.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 09:47:22 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #146 Gepost op: 14-03-2014, 02:21:07 »
Note to self. Niet switchen voor de finale :p
Mijn note to self: blijf op je eerste mol letten.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51231.msg1635878#msg1635878
Dit seizoen maar één keer de mol goed gehad en dat was net na aflevering 1. Omgekeerde wereld.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #147 Gepost op: 14-03-2014, 08:18:15 »
Misschien hebben ze die versie ook nog opgenomen, zou best kunnen. Maar vergeet niet dat op .nl Freek het minst werd verdacht.
Ik denk niet dat ze een tweede versie hebben opgenomen, want daarmee hadden ze impliciet aan de kandidaten al verklapt wie de mol is. En ze willen toch op zijn minst de verbaasde blik van Freek in beeld kunnen brengen op het moment dat de mol daadwerkelijk bekend wordt gemaakt.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #148 Gepost op: 14-03-2014, 08:22:16 »
Ik zit op Susan als mol sinds Daphne eruit ging... eigenlijk een beetje tegen beter weten in, omdat Freek als mol zo logisch leek. Een beetje als seizoen 12 toen ik op Anne-Marie zat tegen beter weten in, omdat Tim toch ook echt heel logisch was.

Ook al had ik Sofie als verliezer in de pool, hoop ik toch nog op een aardige notering dit jaar!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #149 Gepost op: 14-03-2014, 12:56:59 »
Is het Freek niet, dan is het Susan. Het was me eerlijk gezegd om het even. Pooltjes maak ik toch nooit echt goed.

Wel frappant hoe hier een übermol van Freek werd gebouwd die we misschien wel erg graag willen zien, maar wellicht ergens niet geheel realistisch is? Interessant ook!
No Milk today???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #150 Gepost op: 14-03-2014, 14:40:53 »
Ik denk niet dat ze een tweede versie hebben opgenomen, want daarmee hadden ze impliciet aan de kandidaten al verklapt wie de mol is. En ze willen toch op zijn minst de verbaasde blik van Freek in beeld kunnen brengen op het moment dat de mol daadwerkelijk bekend wordt gemaakt.
Dan nemen ze eerst de daadwerkelijke bekendmaking op en dan pas Arts praatje.
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #151 Gepost op: 15-03-2014, 14:53:33 »
ik zat op Freek en Susan (eerst ook JW) en sinds een aflevering of 2 geleden pas helemaal op Freek
Same here, nadat JW voor mij afviel kon ik me nauwelijks voorstellen dat het Susan of Freek was maar gedwongen te kiezen ben ik voor Freek gegaan. Ben ik toch tegen mijn eigen regels ingegaan want een potbeheerder/vertrouwenspersoon is de mol niet. Hij kon het ook niet zijn door de exit van Aaf terwijl het bij Susan bleef kloppen. De manier waarop Susan als enige van de 5 het Vrouwenbondje niks vond sprak boekdelen. En dan geeft ze een joker weg ::) En dan had je nog wat rare momentjes zoals bij het opsturen van haar envelop.

Alleen het feit dat het er zo dik bovenop lag en ze door heel Nederland werd verdacht was bij mij aanleiding niet voor Susan te gaan maar ja, het begon er daarna bij JW nog dikker bovenop te liggen en bij Freek ook :(. Als ik dit topic nu weer nalees dan heeft Susan de battle inderdaad wel gewonnen, bijv. op de roltrap deed ze het perfect als mol en Freek deed daar niks, ook leverde de envelop dus geen 1750,= op dus mocht ze Freek wel verkiezen na de 5 op een rij puzzel ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 14:55:12 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #152 Gepost op: 15-03-2014, 14:59:49 »
Tussenstand of eindstand na 8 afleveringen:
Aantal molpunten Freek: 15 of 4 (als ik bij 'beide' 0 pnt geef)
Aantal molpunten Susan: 15 of 4 (als ik bij 'beide' 0 pnt geef)

Gaat de finaleopdracht dan eindelijk uitsluitsel brengen  ::)

Ja dus, want Suus kon onbezorgd haar gang gaan om ofwel een enveloppe achter te laten in een brievenbus ofwel ze kon ervoor zorgen dat er foute stellingen meegepakt werden zodat er geld af gaat v/d pot. Freek is dus de Anniek/Liesbeth v/d serie en Suus de Jon/A-M (al schaar ik Suus dan toch liever in het rijtje bij Milouska  ::hug::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #153 Gepost op: 15-03-2014, 15:12:57 »
Freek is dus de Anniek/Liesbeth v/d serie en Suus de Jon/A-M (al schaar ik Suus dan toch liever in het rijtje bij Milouska  ::hug::)
Ik zie Freek niet als een Anniek/Liesbeth. Die waren erg verdacht bij het publiek, terwijl Freek juist niet verdacht werd. Sofie zie ik meer als Anniek/Liesbeth (bleven ook als laatste over met de Mol). Freek hoort meer in het wensmolrijtje thuis (Tim Kamps, Pepijn, Arjen)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #154 Gepost op: 15-03-2014, 15:17:26 »
[...] Hij kon het ook niet zijn door de exit van Aaf terwijl het bij Susan bleef kloppen. [...]

Pijnlijk die wijsheid achteraf Lo, veel van de dingen die je noemt had ik ook opgeschreven.... Ik zat ook op Jan-Willem en had Susan steeds op 2, Freek op 3. Toen JW teveel onnodig geld pakte op de windmolen viel hij voor mij af als Mol maar ben ik toch de Freek-tunnel ingestapt  :-[ . Achteraf snap ik niet meer waarom.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #155 Gepost op: 15-03-2014, 16:46:50 »


  Susan wilde Freek in de finale, in het allerlaatste spel, gaan de foute stellingen ook van de pot af.   
   Als Tygo in de finale had gestaan, had er nog meer geld in de pot gekomen.
  Freek was nooit zover gekomen, zonder hulp van de mol!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #156 Gepost op: 15-03-2014, 16:55:48 »

  Susan wilde Freek in de finale, in het allerlaatste spel, gaan de foute stellingen ook van de pot af.   
   Als Tygo in de finale had gestaan, had er nog meer geld in de pot gekomen.
  Freek was nooit zover gekomen, zonder hulp van de mol!


Woo, en net dat ik dacht dat ik hard was naar Freek. Freek heeft het, vind ik oprecht, goed gespeeld. Hij heeft dan misschien niet voor de juiste mol gekozen, maar wel op de nummer 2. Voor de spelers was het echt of Sofie, of Susan... Door de beelden die wij te zien krijgen hebben we een neiging naar Susan, maar wat wij zien en analyseren is niet hetzelfde als wat de kandidaten kunnen doen!

Sofie is een (vind ik) goede keuze als kandidaat voor de mol. Jan-Willem dacht ook of Sofie of Susan... de trend was richting een van hun. Hier op het forum misschien meer Freek vs. Susan maar daar niet. Freek koos voor Sofie. En heeft als er en vrijstelling te winnen viel altijd het kunstje tot de perfectie uitgevoerd. De ruil met Sofie met de enveloppen. De keiharde overwinning op alles en iedereen tijdens de 'Jacht is geopend'. Ik vind Freek een fanatieke, slimme kandidaat die er net naast zat.

Dat dat toevallig voor Susan goed uitkwam, heeft hem mijn inziens misschien 1 plaatsje omhoog geholpen. Niet meer.

Mijn top spelers mocht Susan de mol zijn:

1. Tygo (of andersom, maar ik vind Tygo leuker)
2. Sofie
3. Freek
4. Jan-Willem
5. De rest...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #157 Gepost op: 15-03-2014, 22:48:57 »
Jossie, vergeet je nou gewoon onze Aaf  ::oink::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #158 Gepost op: 16-03-2014, 03:43:53 »
Jossie, vergeet je nou gewoon onze Aaf  ::oink::
::ohno::
Omnia vincit amor

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Freek versus Susan
« Reactie #159 Gepost op: 16-03-2014, 11:00:35 »
En Aaf natuurlijk! Sorry. Hoe kon ik Aaf vergeten op te nemen. Een kandidaat die de verdenkingen van andere kandidaten op zich kreeg zoals Daphne en Jennifer en zo gekomen is, waar ze is gekomen! Geen geluk bij.

Ze koos uiteindelijk voor Tygo/Freek, en JW voor Susan/Aaf. Dus ik vind ook dat JW en Freek het dan beter hebben gedaan. Terechte 5e plek voor Aaf.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...