Auteur Topic: Aflevering 7 - .... moet je zien  (gelezen 50691 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2014, 00:58:48 »
Ben ik het mee oneens, de opdrachten bij de windmolens waren dingen die ik op mijn kinderfeestje deed, en de derde opdracht was weer eens alleen maar gefocust op het pakken van een vrijstelling, en geld stond op een tweede plek. Daardoor hoef je niet te 'mollen' als je geld uit de pot wilt houden, maar moet je gewoon doen alsof je ging voor de vrijstelling. Dat zorgt ervoor dat het hele molelement verdwijnt, je kan zo opvallend doen als je wilt.  :P

Dit dus....

Maar de 2000 euro die Jan-Willem oppakte van de windmolen, vond ik heerlijk!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2014, 01:04:40 »
Dit dus....

Maar de 2000 euro die Jan-Willem oppakte van de windmolen, vond ik heerlijk!

Haha ja, was een mooi momentje.

Maar ik vind het eerlijk gezegd opvallend dat Art 2 maal heeft benadrukt dat er maar 1 mol in zit, wil hij dan ons toch nog iets duidelijk maken? Het is niet alsof men er standaard van uit gaat dat er ook 4 of 7 mollen in kunnen zitten...
Daarnaast vind ik het voorstukje van volgende week een beetje lame, opeens zo'n ander thema doen om ER te promoten, is een beetje flauw. WIDM heeft al genoeg spanning door de psychologie, overleven hoort er niet bij wat mij betreft.  :)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2014, 01:05:32 »
Ben ik het mee oneens, de opdrachten bij de windmolens waren dingen die ik op mijn kinderfeestje deed, en de derde opdracht was weer eens alleen maar gefocust op het pakken van een vrijstelling, en geld stond op een tweede plek. Daardoor hoef je niet te 'mollen' als je geld uit de pot wilt houden, maar moet je gewoon doen alsof je ging voor de vrijstelling. Dat zorgt ervoor dat het hele molelement verdwijnt, je kan zo opvallend doen als je wilt.  :P

Ok, de opdrachten waren niet spectaculair (alhoewel ik nog nooit op een kinderfeestje een windmolen beklommen heb), maar bieden alle drie weer flink wat stof tot nadenken. Dat het molelement bij opdracht 3 helemaal verdwijnt door de vrijstelling ben ik niet met je eens. De Mol zal ook proberen om de kleuren zo verdeeld mogelijk te houden.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2014, 01:08:28 »
Ok, de opdrachten waren niet spectaculair (alhoewel ik nog nooit op een kinderfeestje een windmolen beklommen heb), maar bieden alle drie weer flink wat stof tot nadenken. Dat het molelement bij opdracht 3 helemaal verdwijnt door de vrijstelling ben ik niet met je eens. De Mol zal ook proberen om de kleuren zo verdeeld mogelijk te houden.

De eerste opdracht vind ik echt leuk om over te speculeren, wat een kandidaat/mol zou doen en bedenken. Echter, het was niet echt spectaculair om naar te kijken, er was totaal geen spanning, omdat je gewoon niet wist wat er zou gebeuren tot Art kwam en vertelde of je het goed had of niet...
Bij de derde opdracht vond ik het echt nog spannend wat er zou gebeuren, zoals bij de tweede.  :)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2014, 01:16:59 »
Ik vond de eerste opdracht tot de windmolens wel aardig. Niet zo spannend. De windmolens vond ik echt gaaf. Ik heb hoogtevrees en vind het dan heel tof om te zien. En dat moment van Jan-Willem, toen stond ik zelf in de kamer te juigen.

De tweede was ook best aardig, ook een beetje schoolkamp, maar al beter. Alleen had Tygo helemaal geen zin om mee te doen en Sofie ook niet. Ik denk dat een aantal kandidaten wat moe aan het raken waren. (Was dit de laatste opdracht die dag??)

De derde vond ik echt weer gaaf hoor. In de bakkies, topitootjes, Mexicaans sfeertje, erg leuk. Als je dan het spelelement er bij neemt (wat moet de mol doen), dan is het inderdaad een Susannetje op jacht naar een vrijstelling. En das niet helemaal perfect misschien, maar toch wel leuk om te kijken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2014, 07:03:24 »
Hoewel ik het jammer vind dat er niemand is afgevallen is mij toch wel wat duidelijk geworden. JW valt definitief af als mol, omdat hij veel geld heeft gepakt bij de windmolens, waar hij gemakkelijk had kunnen saboteren. Daarnaast zal de mol sowieso een windmolen willen beklimmen. De mol kiest dan sowieso een foute waardoor er nog maar twee kansen zijn voor een goede keuze. Sofie en Tygo vallen hierdoor ook af, maar die waren voor mij eigenlijk al eerder afgevallen.
Blijven Susan en Freek over. In eerste instantie dacht ik, de mol zal sowieso voor de oranje topito gaan of er voor zorgen dat niemand hem compleet krijgt. Daarmee dacht ik: het is Susan. Toch heb ik goede redenen gelezen op dit forum waarom Freek als mol Susan de Oranje topito zou bezorgen. Ten eerste is Susan degene die hij het meeste vertrouwt en als hij dan iemand helpt dan maar Susan. Daarnaast was de kans groot dat Susan voor de vrijstelling zou gaan. Als zij dit dan doet wordt zij door de kandidaten natuurlijk meer verdacht dan Freek. Kortom de 2000 komt niet in de pot zonder dat de mol zich verdachter maakt. Nou ja we houden het er maar op dat ik er nog niet uit ben.
Of de mil kiest voor de juiste windmolen, klimt tot halverwege en krijgt dan last van hoogtevrees (of klimt in top en ziet het luikje naar buiten niet). Wat de mol zeker niet doet, ik de verkeeder windmolen pakken, beklimmen en halverwege opgeven. Dat is dan weer een erg kandidaatachtige actie.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2014, 08:34:00 »
JW en Freek kijken uit het luikje , boven op de windmolen !
Vraagje : Waar zit de cameraman /vrouw ?
Kan iemand mij dat uitleggen ?
Toch niet met losse handjes op zo'n rotorblad ??

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2014, 09:08:23 »
JW en Freek kijken uit het luikje , boven op de windmolen !
Vraagje : Waar zit de cameraman /vrouw ?
Kan iemand mij dat uitleggen ?
Toch niet met losse handjes op zo'n rotorblad ??

Een go pro camera is daar zo te planten, daar hoeft echt geen cameraman voor op het dak van die windmolen te staan.
Prince is de mol!

Offline BettySpaghetti

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2014, 11:20:22 »
Als de titels nog steeds slaan op de volgende aflevering, dan klopt '5 op een rij' en dan zal '...moet je zien' slaan op iets van volgende week?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2014, 11:24:38 »
Art kijkt naar een kandidaat in het midden? De afvaller zit in het midden? Jan-Willem houdt Susan's hand vast? Susan valt af?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2014, 11:27:22 »
Art kijkt naar een kandidaat in het midden? De afvaller zit in het midden? Jan-Willem houdt Susan's hand vast? Susan valt af?

Sarcastische reclameboodschap
klaar voor de strijd

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2014, 11:30:12 »
Art kijkt naar een kandidaat in het midden? De afvaller zit in het midden? Jan-Willem houdt Susan's hand vast? Susan valt af?

Of ze krijgt groen. Dit keer zien we namelijk geen rood scherm in de vooruitblik.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 11:32:15 door Heinz »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2014, 12:05:47 »
Ik vind dat er echt teveel afleveringen inzitten waarin er niemand uitgaat.

Uiteindelijk zijn er even veel afleveringen als anders... Dus wat maakt het nou echt uit?

Freek doet alle drie inschattingsopdrachten goed bij de windmolens - Freek is niet de mol.

Uh, hij doet er maar 1 goed, toch? Susan en JW beide 2... En Sofie en Tygo geen...

Wauw, ik baal hier wel erg van. Gewoon 4 weken waarin je niks wijzer wordt. Ze mogen nu weleens ophouden met al die randzaken telkens. Nu volgende week wéér een nieuw soort vrijstelling.  ::niet-ok::

Er is zo goed als ieder seizoen een vrijstelling te verdienen in de halve finale om rechtstreeks door te gaan naar de finale... Dit jaar hebben ze daar gewoon een apart schijfje voor gemaakt. Dat is alles. Is helemaal geen nieuwe 'randzaak', maar iets wat al jaren gebruikt wordt...

Ik vond het juist een leuke aflevering, met afwisselende opdrachten en subopdrachten. Deze twist heeft niemand zien aankomen.. 11 afleveringen? Of een finale met 4?  ???

Aflevering 9 is sowieso Ellis Island en de finale... Ergens komt nog een twist, maar wat is onbekend.

Interessante uitspraken van Art. Ten eerste het zinspelen op de voorgaande afleveringstitels (heeft hij dat vaker gedaan?), ten tweede duidelijk aangeven hoe de verdenkingen binnen de groep liggen. De implicaties zie ik nog niet, maar kan me niet herinneren dat dat eerder zo duidelijk werd uitgesproken.

Viel me inderdaad ook op dat hij in een gegeven praatje toch een aantal afleveringstitels aan haalde. Zouden die toen al bedacht zijn of niet? Wel opvallend dat hij de 5 op een rij al aanhaalde, terwijl er een afvallerstheorie is die zegt dat de titel van de vorige aflevering op de nieuwe afvaller slaat. De 5 op een rij zou dus slaan op het niet afvallen van iemand in deze aflevering. Maar het lijkt erop dat de titel al gekozen was, voordat bekend werd dat er niemand af viel... Lijkt me daarmee toch een beetje een streep door de afvallerstheorie... 
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 13:12:13 door Bakkertje, Reden: meerdere posts samengevoegd »

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2014, 12:15:29 »
Dat lijkt me niet want dan zou je JW af kunnen schrijven als mol, terwijl hij nog wel in het spel blijft. Het is gewoon raar dat ze zijn scherm eerst lieten zien.

Oja, klopt. Ik ben er gewoon te zeker van dat Susan het is dat ik niet eens meer aan die optie denk. Zouden ze het dan hebben laten zien vanwege de hele topito die hij had?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2014, 12:22:26 »
Mooie aflevering. Als ik denk wat bij de opdrachten de beste molpositie was, dan moest de mol in ieder geval een verkeerde windmolen kunnen kiezen, dus Freek, Susan of Jan-Willem. Jan Willem koos de goede en heeft meer geld binnengehaald, dus hij is niet de mol. Susan en Freek zaten in de verkeerde toren, dus dan zou een van hun de mol zijn. De mol weet natuurlijk dat Jan Willem de juiste windmolen heeft gekozen, dus waarom zou de mol dan nog dat hele eind omhoog gaan, voilà: Susan. Met een mooi acteerstukje over dat ze het zo eng vond. Mooi fragment voor de terugblikaflevering: Susan die een hoop drama staat te maken op een van de onderste treden.

Als je toch mag klimmen, zou ik voor de kick gewoon boven gaan kijken om van het uitzicht te genieten. Zo'n kans krijg je maar één keer. Wat dat betreft vind ik het een flut argument om te zeggen dat de mol te lui is om naar boven te klimmen...

Citaat
Bij de opdracht met de vingerafdruk kan de mol zowel aan het kompas staan (Susan, maar zij deed met het wegwijzen eigenlijk niets fout) als op pad gaan. Als je als mol op pad gaat, doe je volgens mij geen felgekleurd truitje of jasje aan, want dan ben je makkelijker te zien voor Susan. Dat zou betekenen dat Sofie en Jan Willem niet de mol zijn. Toen de juiste vingerafdruk (van de mol) bekend werd gemaakt door Art, keek Freek een beetje apart. Ik kreeg de indruk dat dat bord met zijn gevonden bord correspondeerde. Freek de mol? Hij deed er in ieder geval alles aan om het Susan heel moeilijk te maken om een goede tekening te maken. Evenals Sofie, maar zij valt hier voor mij af door het rode truitje. Dus hier de mol: Susan (eerst goed je best doen met het wegwijzen, daarna gewoon de verkeerde afdruk kiezen), Freek (schutkleuren aan, de molvingerafdruk gekozen, lange en moeilijke uitleg) of Tygo (schutkleuren, weg kwijt, weinig moeite gedaan om sowieso zijn afdruk te vinden).

Iemand die achter de vingerafdrukken van de huidige deelnemers kan komen? Als het echt de vingerafdruk van de mol is, kunnen we hem op deze manier alvast ontmaskeren :D

Citaat
Bij de topito-opdracht wil de mol volgens mij alleen maar 5 oranje topitos verzamelen, om te voorkomen dat er 2000 euro in de pot komt, of er anders voor zorgen dat er geen 5 oranje door eenzelfde persoon worden verzameld. Dan zou hier Susan overduidelijk de mol zijn, heel misschien Freek, omdat hij zijn twee stukjes niet makkelijk afgeeft aan Susan en het uiteindelijk toch doet, met de voorwaarde dat zij met hem deelt wat het vraagteken is. Als Freek de mol is, neemt hij wel een risico, maar aan de andere kant, als hij de mol is en Susan dus niet, dan is de kans dat Susan af zou vallen in de test 25% (zonder het inzetten van de groepsvrijstelling). De kans dat Susan (als ze niet de mol is) zou kiezen voor de vrijstelling was dus best groot, niet eens zozeer voor de groep, maar om haar eigen hachje te redden.

Ik vind het logisch als een kandidaat ook voor de vrijstelling gaat, want dan weet je zeker dat je door mag. Wat dat betreft is het best begrijpelijk als uiteindelijk een kandidaat voor de oranje topo gaat. Er wilde er sowieso meerdere voor de oranje gaan, maar Susan had toevallig de beste papieren...

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2014, 12:46:13 »
Is er rood scherm te zien dan? Wel leuk om te zien dat het blijkbaar tussen Susan en JW lijkt te gaan. Dan ga ik toch voor JW. En tygo die net voor de finale op een of andere manier ook nog afvalt... Past precies in het plaatje wat ik al een maand voor ogen heb... Een finale met Susan, Sofie en Freek.

Of...Sofie moet ook nog, maar omdat zowel JW als Susan menen dat zij de mol is, zijn zij overtuigd van een naderend rood scherm...prachtige climax als het groen is en "hun" mol gaat afvallen...wat natuurlijk klopt want ze zit op JW's hotseat  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #76 Gepost op: 28-02-2014, 12:48:28 »
Of...Sofie moet ook nog, maar omdat zowel JW als Susan menen dat zij de mol is, zijn zij overtuigd van een naderend rood scherm...prachtige climax als het groen is en "hun" mol gaat afvallen...wat natuurlijk klopt want ze zit op JW's hotseat  ::rofl::

Goed opgemerkt dat beide op Sofie zitten. Reden om haar dan toch af te strepen als dit waar is? Ze staat sowieso niet hoog op mijn lijstje.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #77 Gepost op: 28-02-2014, 12:48:28 »
Is er rood scherm te zien dan? Wel leuk om te zien dat het blijkbaar tussen Susan en JW lijkt te gaan. Dan ga ik toch voor JW. En tygo die net voor de finale op een of andere manier ook nog afvalt... Past precies in het plaatje wat ik al een maand voor ogen heb... Een finale met Susan, Sofie en Freek.

Als het inderdaad tussen Susan en Jan-Willem gaat.

Susan Hello?
Jan-Willem Goodbye?

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #78 Gepost op: 28-02-2014, 13:01:39 »
Wauw, ik baal hier wel erg van. Gewoon 4 weken waarin je niks wijzer wordt. Ze mogen nu weleens ophouden met al die randzaken telkens. Nu volgende week wéér een nieuw soort vrijstelling.  ::niet-ok::

Volgens mij kan je je lol op. Aart heeft er nu ook al doorheen gekregen dat hij zijn exprogramma mag mixen met wie is de mol. Teveel bezig met randzaken (zogenaamd leuke twists en geweldige ideeen bedenken) ipv wie is de mol wie is de mol laten. Volgens mij komen we nu idd niet uit op 3 finale kandidaten voor aflevering 9. Maar ook daar zal de twistmaster wel wat op gevonden hebben.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - .... moet je zien
« Reactie #79 Gepost op: 28-02-2014, 13:04:07 »
Uhm Jaapie, wil je misschien al je berichtje in 1 post doen, het lijkt nu net alsof je een conversatie voert terwijl het maar 1 persoon is...  :P En daarnaast is het volgens mij ook een regel, maar dat is aan de mods

De 1ste 2-opdrachten vond ik echt super saai. Als ze de aanwijzingen uitleggen in de slotaflevering 'hier was het wel erg duidelijk: een mol durft niet naar boven en wil liever onder de grond blijven' en wie durfde niet naar boven in de windmolen (slechts een metafoor) precies! En ook de afleverings-titel '... dit moet je zien' was wel érg duidelijk, Susan zei het notabene letterlijk! Ik vind dat ze de aanwijzingen wel iéts moeilijker mogen maken (misschien hebben ze een nieuwe aanwijzing-bedenker ingehuurd dit jaar?) al word ook gezegd dat 'dit moet je zien' op JW kan slaan die uit de windmolen keek, hier geloof ik zelf niet in, ik denk dat ze altijd een titel pakken die op 2-mensen kan slaan. Maar vind alle hints naar Suus iets té makkelijk.

Het lijkt er dan wel op ze de finale met 4e spelen (of 4e tot de laatste aflevering) en dan op het laatste moment nog iemand afvalt.

Ik denk niet dat de titels naar Susan wijzen, ze zei het misschien letterlijk, maar Jennifer is niet iets van direct met Suus te maken heeft. Het lijkt me logischer dat het gaat om de volgende afvaller.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!