Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's  (gelezen 26935 keer)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2014, 12:05:54 »
Freek, als mol en dus met voorkennis, zorgt er overduidelijk voor dat deze twist (groepsvrijstelling) niet in de soep loopt.
Het frappeerde mij alleen wel dat hij als laatste pakte en 2 oranje schijfjes had.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2014, 12:08:57 »
Deze keer koos Art wie er kwam.
Dus hierop had Freek geen invloed.
klaar voor de strijd

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2014, 12:56:02 »
Als Freek de mol zou zijn, zou hij toch nooit topitos van 1 kleur gaan verzamelen? Hij zorgt ervoor dat Susan een volle topo krijgt en gaat vervolgens zelf voor blauw.

Dit maakt de kans dat anderen een volle topo krijgen alleen maar groter. Een mol zou zoveel mogelijk verschillende kleuren willen behouden.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2014, 13:13:30 »
Freek gaat voor de blauwe. Zo zorgt Freek (wellicht onbewust) ervoor dat de andere ook dichterbij een complete topito komen. Freek geeft de laatste groene aan JW, zodat er 250 euro in de pot komt, Freek geeft de laatste oranje aan Susan, zodat er een risico ontstaat van nog eens 2000 euro in de pot.

Als Freek de mol is, speelt hij hier een heel vreemd spel. Hij zorgt voor geld in de pot, risico dat er meer geld in de pot komt, en dat alleen maar om de verdenkingen niet om hem te plaatsen, die hij toch al niet heeft...

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2014, 13:28:01 »
Als Freek de mol zou zijn, zou hij toch nooit topitos van 1 kleur gaan verzamelen? Hij zorgt ervoor dat Susan een volle topo krijgt en gaat vervolgens zelf voor blauw.

Dit maakt de kans dat anderen een volle topo krijgen alleen maar groter. Een mol zou zoveel mogelijk verschillende kleuren willen behouden.

Als Freek de mol is (en dat is hij  ::jaja::) dan maken die topito's hem helemaal niets uit. Er zullen maar weinig kandidaten zijn die niet voor een vrijstelling kiezen want van jezelf weet je ook niet of je de test goed gemaakt hebt. Jan Willem kon dan wel niet begrijpen waarom Susan voor de vrijstelling koos maar hij had tenslotte zijn groene scherm al gezien. Dus dan is het makkelijk praten.
Freek deelt een kamer met Susan en ze kennen elkaar inmiddels echt wel goed, ze 'vertrouwen' ( ;D) elkaar... zelfs ik kan Susan al behoorlijk inschatten en weet gewoon 100% zeker dat Susan voor de vrijstelling zou kiezen. Want zo is ze, echt zo'n moederlijk figuur. En de opmerking van Freek tijdens het ruilen met Susan "Ik ben vandaag in een goede bui ik weet ook niet waarom" vond ik zelf heel veelzeggend.
Susan is gewoon een goede bliksemafleider voor de échte mol (Freek dus) net zoals eerst Jan-Willem was. Maar die is deze aflevering al helemaal door de mand gevallen maar heb hem sowieso nooit verdacht.
Het feit dat eerst Jan-Willem zo massaal verdacht werd, en nu inmiddels Susan zegt mij dat zei in ieder geval de mol niet zijn.

 


 

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2014, 13:39:06 »
Als Freek de mol is dan maken die topito's hem helemaal niets uit.

Als die topitos geld opleveren, dan zou dat een goede mol wel iets moeten uitmaken. Het gaat hier niet om Susan en de vrijstelling, maar dat Freek de kansen dat er geld in de pot komt vergroot. Door de ruil met Jan Willem draagt hij daar zelfs aan bij. Onmols gedrag wat mij betreft.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2014, 13:51:06 »
Als die topitos geld opleveren, dan zou dat een goede mol wel iets moeten uitmaken. Het gaat hier niet om Susan en de vrijstelling, maar dat Freek de kansen dat er geld in de pot komt vergroot. Door de ruil met Jan Willem draagt hij daar zelfs aan bij. Onmols gedrag wat mij betreft.

Nee hoor vind ik niet. Want waarschijnlijk kiest (bijna) iedereen voor een vrijstelling van de groep. Iedereen gaat liever door naar de volgende aflevering. Freek weet echt wel met wie hij wel of niet kan ruilen. En naar Susan toe is het juist slim want nu maakt hij zich toch minder verdacht. Hij had al genoeg gemold deze aflevering!
Maar ja dit blijft natuurlijk een discussiepunt. De mensen die Freek niet (willen) verdenken zullen altijd blijven roepen dat bepaalde actie's niet mols zijn en daardoor Freek de mol niet kan zijn. Prima hoor maar voor mij zijn er 1001 actie's die hij heeft gedaan waarom hij wél de mol is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2014, 13:58:33 »
Als die topitos geld opleveren, dan zou dat een goede mol wel iets moeten uitmaken. Het gaat hier niet om Susan en de vrijstelling, maar dat Freek de kansen dat er geld in de pot komt vergroot. Door de ruil met Jan Willem draagt hij daar zelfs aan bij. Onmols gedrag wat mij betreft.

Susan wil in eerste instantie haar tweede groene ook aan JW geven. Zou je ook als onmols kunnen betitelen.
Freek komt hierna niemand meer tegen sws. Waarschijnlijk omdat hij grote rondjes rijdt. De ontbrekende blauwe zit bij Sofie dus de kans dat hij die volmaakt is nihil.

Verder is alleen Tygo raar bezig qua topito's uitwisselen, de rest handelt vrij logisch.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2014, 14:43:16 »
Ik vermoed een inschattingsfout van Suzan, zij dacht dat JW de groene niet zou halen. (Suus is mijn hoofdverdachte)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2014, 15:06:28 »
Ik vind dat Susan als mol wel iets te weinig ging voor het niet compleet maken van de overige topo's en iets teveel voor het compleet maken van de oranje topo.

Freek doet natuurlijk teveel door het in handen van Susan te leggen en JW de 250 compleet te maken, maar waar was het nou eigenlijk allemaal voor nodig wat Susan deed?

De mol in actie en dan -2000 achter haar naam? Had je ook kunnen stoppen bij de derde. Het enige dat Susan gewonnen heeft is dat er 4 mensen naar Expeditie Robinson gaan.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2014, 16:32:54 »
Er ligt onder de hand van Art een stukje oranje topito.
Apart gehouden om ze stiekem aan de juiste persoon uit te delen?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 16:34:39 door Badmotor »

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #31 Gepost op: 28-02-2014, 17:07:11 »
Twee zelfs, achter gehouden voor degene die als laatste aan de beurt was.  ;)

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2014, 17:54:21 »
waarom maken ze het spel niet af ? er kunnen toch nog meer hele topitoos te voorschijn komen dus meer geld.Er wordt nu iemand aangewezen ipv vrijwillig zoals gemeld door iemand

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2014, 17:58:27 »
Hoe bedoel je? De tijd was om, dus werd er niet verder gespeeld. En er zijn niet meer topo's gevormd, dus na JW en Susan hoeft Art niet naar andere te vragen.
The British are not impressed.

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2014, 18:09:01 »
bedoel eigenlijk ; of er nog iemand een complete topito heeft wordt niet meer gevraagd . Na Susan is het einde aflevering

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2014, 18:12:46 »
Twee zelfs, achter gehouden voor degene die als laatste aan de beurt was.  ;)

En diegene had ook nog eens een groen tasje...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2014, 18:13:13 »
bedoel eigenlijk ; of er nog iemand een complete topito heeft wordt niet meer gevraagd . Na Susan is het einde aflevering
O ja. Er zijn geen andere, dat weet Art natuurlijk, daarom hoeft hij er niet om te vragen.
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2014, 18:27:44 »
bedoel eigenlijk ; of er nog iemand een complete topito heeft wordt niet meer gevraagd . Na Susan is het einde aflevering

Voor de crew was de uitslag allang bekend. Daarom pakt Art eerst JW (normale topo) en daarna Susan (bijzondere topo) en komen de andere niet aan de beurt. JW heeft door het succesvol volbrengen van de opdracht nu extra informatie. Toch een leuke bonus voor het succesvol verdienen van geld.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2014, 21:29:38 »
Opvallend dat Art het had over 'de terugkeer van de topito'.
Die waren er de afgelopen jaren toch ook gewoon, op de een of andere manier? ???
...Maar dat terzijde.
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2014, 23:38:44 »
Het blijft iets wat echt gerelateerd is aan seizoen 8, dus ik snap het wel...