Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's  (gelezen 26936 keer)

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #60 Gepost op: 2-03-2014, 01:37:40 »
Klopt dat zag ik ook toen ik later meerdere screenshots zag. Ben dus nog steeds aan het graven daar want die zin triggert me nog steeds  ???
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #61 Gepost op: 2-03-2014, 02:24:11 »
Even terzijde wil ik opmerken dat ik de presentatie van de uiteindelijke vondst erg slordig vond. De gevormde topo's werden als een handje dobbelstenen naar voren geschoven. Ik denk dat het mooier was geweest om elke kandidaat zijn/haar topo te laten maken en dan te kijken welke topo's gelukt zijn en welke niet. Zo zie je van de mislukte topo's ook meteen hoe de kleurverdeling uiteindelijk was.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #62 Gepost op: 2-03-2014, 13:26:32 »
Volgens mij had ik de vrijstelling van Tygo verkeerd begrepen, ik dacht dat hij die daar ergens moest gaan zoeken, dacht al waarom gaat hij niet meteen naar die locatie i.p.v topito's maar je moest dus een complete topito hebben voordat je die vrijstelling kreeg, snapte het pas op het einde.
Hij had wel besloten om naar die straat te gaan, dat hoorde je hem duidelijk aan zijn chauffeur vragen. Alleen zien we nauwelijks iets an zijn zoektocht daar in die straat. Dus we weten niet of hij misschien daar wel iets heeft gevonden volgens mij.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #63 Gepost op: 2-03-2014, 13:39:26 »
Dus we weten niet of hij misschien daar wel iets heeft gevonden volgens mij.

Ja kan best.
Ik vroeg mij al af ,waar die groene ( individuele ) vrijstelling van zijn filmpje is gebleven ? Art had het er niet meer over.
( lag samen met de volle oranje topo op straat, dus vandaar zijn zoektocht naar die straat van het naambordje )

Btw: Hij heeft ook nog een joker.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 13:51:10 door Molle Pietje »

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #64 Gepost op: 2-03-2014, 14:03:47 »
Volgens mij had ik de vrijstelling van Tygo verkeerd begrepen, ik dacht dat hij die daar ergens moest gaan zoeken, dacht al waarom gaat hij niet meteen naar die locatie i.p.v topito's maar je moest dus een complete topito hebben voordat je die vrijstelling kreeg, snapte het pas op het einde.


Zo had hij 'm zelf ook begrepen. Ik vind het een beetje een domme redenatie overigens, in zijn blik in de toekomst lag de vrijstelling op de oranje topo. In de wagentjes hing een overzicht van alle kleuren en hun waarde alleen oranje had een vraagteken. 1+1=2 maar ik kan me voorstellen dat Tygo tijdens zijn filmpje alleen gefocust was op de vrijstelling. Hij weet (net als wij wanneer wij een aflevering kijken) ook niet wat de context van het filmpje is en waar hij op moet letten.  Het toekomstfilmpje zoals ik het interpreteer liet alleen zien dat de oranje topo iets met een vrijstelling te doen had. Is er overigens een aparte kleur voor een groepsvrijstelling? Bij mijn weten niet toch? ???

Het kan ook, dat ze extra oranjes heeft gekregen van WIDM-team, naarmate ze eenmaal met een paar geruild had, zodat het wel overkomt ze écht geruild zijn.

Maar stel dat Suus inderdaad extra oranje in haar bezit had dan had ze niet zo hysterisch hoeven doen. Ik denk ook niet dat ze ermee wegkomen om extra oranje topito's in het spel te brengen. Dan blijven er immers stukjes over als Suus haar oranje topo presenteert en zouden de andere kandidaten zien dat het doorgestoken kaart is.
Dat de oranje topito's een bepaalde richting op zijn gestuurd (of juist bewust uit handen van iemand gehouden zijn) valt niet te ontkennen want dat is duidelijk te zien in het screenshot. Maar verdere sturing vanuit de productie sluit ik eigenlijk uit.

Freek ontkwam er gewoon niet aan om met Suus te ruilen, ze hebben een bondje en hij had de zwakkere onderhandelingspositie omdat Suus inmiddels al 3x oranje had door de ruil met JW. Iedereen begrijpt dat het onmogelijk is om die 3 van Suus in handen te krijgen. Voor zover dat op voorhand nog niet duidelijk was dan werd het dat wel nadat je Suus had ontmoet. Had hij niet geruild dan was a> hij gelynched door Suus, B> het bondje was niets meer waard en daarmee had Freek zich verdacht gemaakt voor Susan. Denk dat het risico voor Freek (in de rol van mijn mol) niet zo groot was, iedereen weet dat Susan voor de lieve vrede kiest, haar eigen haggie redt en kiest voor de groepsvrijstelling. Ik denk dat bijna elke kandidaat dat zou doen met de finale in zicht (Tygo misschien niet maar das toch al een verhaal apart)

Natuurlijk, ik bekijk het geheel vanuit mijn Freek tunneltje en de feiten kunnen anders liggen... Spannend! Laat het maar snel weer donderdag zijn :D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 14:24:29 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #65 Gepost op: 2-03-2014, 14:07:08 »
bij welke aflevering gaan ze eigenlijk naar NY, pas in de finale?

Ellis Island is een andere benaming voor een eiland op de Filippijnen dus niet naar NY :)

Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #66 Gepost op: 2-03-2014, 14:37:00 »

Maar stel dat Suus inderdaad extra oranje in haar bezit had dan had ze niet zo hysterisch hoeven doen. Ik denk ook niet dat ze ermee wegkomen om extra oranje topito's in het spel te brengen. Dan blijven er immers stukjes over als Suus haar oranje topo presenteert en zouden de andere kandidaten zien dat het doorgestoken kaart is.Dat de oranje topito's een bepaalde richting op zijn gestuurd (of juist bewust uit handen van iemand gehouden zijn) valt niet te ontkennen want dat is duidelijk te zien in het screenshot. Maar verdere sturing vanuit de productie sluit ik eigenlijk uit.

Ik denk dat ze dit makkelijk konden oplossen. Je wil uiteindelijk dat de mol de Oranje topito's in handen krijgt. Daarom stop je slechts 2 of 3 oranje topito's in de zak van Art. De mol pakt dan 2 stukjes en doet of ze er genoeg heeft. De oranje topito's krijgt de mol dan als ze in haar taxi zit. Ik zeg niet dat ik hier zelf 100% in geloof, maar op deze manier kun je zonder risico zorgen dat de Mol begint met 2/3 topito's. Overigens denk ik dat de meeste kandidaten uiteindelijk hadden gekozen voor de groepsvrijstelling, dus echt een molactie vind ik het niet. Ik had liever het volgende gezien: Keuze voor groepsvrijstelling geldt als alle topito's compleet zijn. Is de oranje compleet maar zijn andere topito's niet volledig, dan komt er 2000 euro in de pot. Dit moeten de deelnemers niet weten van tevoren. Ik denk dat dit het spel net wat dynamischer had gemaakt. Verder een leuke opdracht!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2014, 19:14:30 »
Freek eindigt weliswaar met vier blauwe maar hij is daar niet op uit.
Een mol zou nooit lukraak aan het ruilen slaan om dan plots te constateren dat hij 4 blauwe topos heeft, zoals jij beschrijft  ::ohno::.
Er lijkt bij zijn andere ruils flinkt geknipt te zijn, maar bij zijn laatste ruil vraagt Freek wel degelijk om blauw.

Hij lijkt dus een hardwerkende kandidaat in de ogen van de andere kandidaten.
Voor iemand die niet in een Freektunnel zit ook. ::tandpastasmiley::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #68 Gepost op: 2-03-2014, 21:08:18 »
En nog iets wat volgens mij nog niet genoemd is: Freek rijdt weg van Sofie en laat zo een belangrijke ruilmogelijkeid aan zich voorbijgaan. Opvallend daarbij is dat we Sofie wel maar Freek hierover niet zien biechten.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #69 Gepost op: 2-03-2014, 21:25:09 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar het gaat over het stukje met het Sofie en Freek.

Ik heb net die beelden nog even bekeken, en volgens mij is dit gewoon montage. Ze hebben het busje gewoon als een soort overgangs effect gebruikt. Dus het beeld van Sofie is een ander beeld als dat van Freek.

Als je goed oplet zie dat dit effect vaker voorkomt in de aflevering.

Dus simpel gezegd: de las van de twee beelden zit gewoon achter het busje.


EDIT: Ik zie net dat Joeri dit ook vermeld heeft in de Vodcast,
« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 21:28:43 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #70 Gepost op: 2-03-2014, 21:44:47 »
Ik zag het voor het eerst terug in de vodcast. Was me meteen duidelijk dat het montage was...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #71 Gepost op: 2-03-2014, 22:50:39 »
Als ik jouw redenering volg en je posts goed  begrepen heb is Sofie de mol?
Ik weet het echt niet, maar in deze opdracht waren de meiden in ieder geval veel verdachter en Freek gewoon een sympathieke, fanatieke kandidaat.

Offline csmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #72 Gepost op: 3-03-2014, 12:59:08 »
Ik denk dat ze dit makkelijk konden oplossen. Je wil uiteindelijk dat de mol de Oranje topito's in handen krijgt. Daarom stop je slechts 2 of 3 oranje topito's in de zak van Art. De mol pakt dan 2 stukjes en doet of ze er genoeg heeft. De oranje topito's krijgt de mol dan als ze in haar taxi zit. Ik zeg niet dat ik hier zelf 100% in geloof, maar op deze manier kun je zonder risico zorgen dat de Mol begint met 2/3 topito's. Overigens denk ik dat de meeste kandidaten uiteindelijk hadden gekozen voor de groepsvrijstelling, dus echt een molactie vind ik het niet. Ik had liever het volgende gezien: Keuze voor groepsvrijstelling geldt als alle topito's compleet zijn. Is de oranje compleet maar zijn andere topito's niet volledig, dan komt er 2000 euro in de pot. Dit moeten de deelnemers niet weten van tevoren. Ik denk dat dit het spel net wat dynamischer had gemaakt. Verder een leuke opdracht!
Susan wist dat er iets méér moest zijn dan alleen 2000 euro verdienen. Nadat Art dit gezegd had, heeft ze niet gejuicht of blij gedaan maar hem afwachtend aangekeken totdat hij zei dat ze ook voor een groepsvrijstelling kon kiezen. Een willekeurige kandidaat zou niet verwacht hebben dat er nog iets anders uit de oranje topito zou kunnen voortvloeien toch? Het vraagteken kon vanalles betekenen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #73 Gepost op: 3-03-2014, 13:03:20 »
Susan wist dat er iets méér moest zijn dan alleen 2000 euro verdienen. Nadat Art dit gezegd had, heeft ze niet gejuicht of blij gedaan maar hem afwachtend aangekeken totdat hij zei dat ze ook voor een groepsvrijstelling kon kiezen. Een willekeurige kandidaat zou niet verwacht hebben dat er nog iets anders uit de oranje topito zou kunnen voortvloeien toch? Het vraagteken kon vanalles betekenen.

Ja maar ze moest haar scherm nog zien he. Dus dat kon ze ook als verwachting hebben. Immers, JW zag ook zijn scherm nadat hij de topito's liet zien en gehoord had wat dat waard was.

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #74 Gepost op: 3-03-2014, 15:29:30 »
Weet niet of het volgende al genoemd is maar het viel mij in ieder geval erg op:

Molactie van Susan: (die eigenlijk deze hele opdracht de mol uithing)

In de ruilactie tussen Jan-Willem en Tygo (de allereerste) komt Susan naderhand erbij.
Zij wil hoe dan ook met JW ruilen en niet met Tygo, met als smoes dat ze hem niet vertrouwt.

Zijnde mol zou zij waarschijnlijk hebben geweten dat Tygo GEEN oranje topito's had en dat ze daar dus niet mee hoefde te handelen, en JW had er daarentegen eentje, en die moest en zou ze zien te krijgen.

Heeft Susan meer informatie?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #75 Gepost op: 3-03-2014, 15:47:22 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar het gaat over het stukje met het Sofie en Freek.

Ik heb net die beelden nog even bekeken, en volgens mij is dit gewoon montage. Ze hebben het busje gewoon als een soort overgangs effect gebruikt. Dus het beeld van Sofie is een ander beeld als dat van Freek.

Als je goed oplet zie dat dit effect vaker voorkomt in de aflevering.

Dus simpel gezegd: de las van de twee beelden zit gewoon achter het busje.

EDIT: Ik zie net dat Joeri dit ook vermeld heeft in de Vodcast,

Dat is dan niet de eerste keer dat door de montage Freek er net iets molser opstaat.

* De eerste keer was bij  :-X. Mag ik het niet meer over hebben (C....Tower)
* De tweede keer was bij de boeddha's. Al zou een Freek'er hier nog kunnen suggereren dat hij hierdoor minder mols overkomt, maar als je het beeld van de vingers met een ketting laat zien én het gaat fout op de ketting én er is iets met de vingers, ga je Freek sneller verdenken. Zoals meerdere mensen hier.
* En nu deze. Na de het doorrijden van Freek de 1e keer, komt ook dit weer mols over.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #76 Gepost op: 3-03-2014, 19:12:03 »
En nog iets wat volgens mij nog niet genoemd is: Freek rijdt weg van Sofie en laat zo een belangrijke ruilmogelijkeid aan zich voorbijgaan. Opvallend daarbij is dat we Sofie wel maar Freek hierover niet zien biechten.

Hetzelfde als toen Janwillem ineens een telefoonnummer miste bij de kofferopdracht, en toen de auto van Janwillem en Freek kuren had.
Al zou ik normaal juist verwachten dat de mol aan het woord komt omdat die de anderen juist verdacht maakt..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #77 Gepost op: 3-03-2014, 21:05:09 »
Dat is dan niet de eerste keer dat door de montage Freek er net iets molser opstaat.
Wat is er 'molser opstaan' aan om te laten zien dat hij doorgaat? Het is een feit, en daarna zien we hem ook niet vaak andere mensen meer tegenkomen.  ;)

Citaat
* De tweede keer was bij de boeddha's. Al zou een Freek'er hier nog kunnen suggereren dat hij hierdoor minder mols overkomt, maar als je het beeld van de vingers met een ketting laat zien én het gaat fout op de ketting én er is iets met de vingers, ga je Freek sneller verdenken. Zoals meerdere mensen hier.

Resumerend:
1. Het is daadwerkelijk Freek bij wie het fout gaat (maar dat wordt ondergesneeuwd door wat er vervolgens allemaal in beeld komt..)
2. We horen hem een 'mea culpa' zeggen (Oh dat zouden ze de echte mol toch niet laten doen?  ::))
3. We zien duidelijk in beeld dat het Tygo is die de foto naar voren schuift. Om een of andere reden is Tygo ervan overtuigd dat deze foto goed moet zijn - waarom?
4. We horen de neutrale Aaf biechten dat het toch echt Tygo was waardoor het mis ging, omdat die het verziekt.
5. We zien Susan uitgebreid met vingers in beeld en daarna aandringen op het zien van haar foto.
6. We horen een uitgebreid verhaal van Tygo waarom Susan's actie een duidelijke mollenactie is.. fade out.

Dus ja Freek is daar superverdacht neergezet ja...  ::rofl::

Ik raad je aan met objectieve ogen naar de biechten van Susan te kijken, in de afgelopen afleveringen. Over verdacht overkomen gesproken.  :P Er is nog niet gewogen of ze klinkt al alsof ze excuses maakt voor het feit dat het veel te zwaar is (adrenaline etc) - terwijl haar gok net als de rest 10 kg+ afwijkt. Vier ervan wijken zoveel af en eentje maar 2+ kg en daar horen we helemaal niks over in tegenstelling tot de andere biechten over 30 en 35 kilo.. Zo zijn er tal van voorbeelden.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #78 Gepost op: 3-03-2014, 22:11:40 »
Maar ik denk helemaal niet dat Freek mols wordt neergezet of mols overkomt.

Alleen als hij iets doet wat mols zou kunnen zijn, wordt het iets aangedikt of gedraaid:

* ClockTower is: aan de verkeerde kant houden, ipv: naar de verkeerde kant sturen
* Boeddha's is: verkeerde boeddha kiezen, ipv: de goede boeddha van iemand anders kiezen.
* Topito's is: doorrijden omdat hij Sofie niet meer ziet ipv: doorrijden terwijl hij Sofie wél ziet staan.

Susan wordt inderdaad verdacht neergezet. Vol in de picture bij de topito's, 2 vingertjes in de lucht bij de Boeddha's, een envelop naar Freek sturen en dan zeggen: Freek is niet de mol, de opmerking van Aaf die denkt dat het Tygo, Freek of Sofie is en niet Susan, net voordat ze afvalt. Zeggen dat ze denkt dat Sofie de mol is, maar geen bondje willen met Sofie. Freek niet verdenken, maar wel richting Freek trekken. Tygo verdenken, maar geen gesprek willen voeren met Tygo bij de Topito's. Geen 2000 euro in de pot willen. Heel veel wijzen naar anderen als iemand iets "mols" doet.

Alles lijkt naar Susan te wijzen. Dat is objectief. Het enige subjectieve is, dat ik daarom denk dat ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2014, 22:13:42 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #79 Gepost op: 3-03-2014, 22:29:35 »
* ClockTower is: aan de verkeerde kant houden, ipv: naar de verkeerde kant sturen
* Boeddha's is: verkeerde boeddha kiezen, ipv: de goede boeddha van iemand anders kiezen.
* Topito's is: doorrijden omdat hij Sofie niet meer ziet ipv: doorrijden terwijl hij Sofie wél ziet staan.

Wat je met deze punten wilt zeggen, is mij niet helemaal duidelijk...