Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's  (gelezen 26932 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #80 Gepost op: 3-03-2014, 22:49:31 »
* ClockTower is: aan de verkeerde kant houden
* Boeddha's is: verkeerde boeddha kiezen, ipv: de goede boeddha van iemand anders kiezen.
* Topito's is: doorrijden omdat hij Sofie niet meer ziet ipv: doorrijden terwijl hij Sofie wél ziet staan.

Montage en suggesties hierover zijn voor de gewone kijker niet merkbaar, alleen voor de fervente speurders. Als dat met de locaties niet uitgezocht was, was dit niemand ooit opgevallen. Dus dat heeft niks met 'verdachter maken dan hij is' te maken.

Ik denk dat je twee dingen verwart hier: Iemand verdacht neerszetten, of molacties voor de gewone kijker in beeld brengen. De kijker moet achteraf wel het idee hebben dat hij of zij die molacties heeft kunnen zien - dus die worden ook in beeld gebracht bij tijd en wijle.

Met 14 jaar montage op zak en de vele dubieuze dingen die Freek gedaan heeft, hadden ze hem vele malen molser neer kunnen zetten (wat kennelijk jouw uitgangspunt is hier), en op veel duidelijker wijze voor de gewone kijker. Daarvoor hebben ze duidelijk niet gekozen en dat blijkt ook uit de diverse polls - alsmede reacties als de jouwe.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #81 Gepost op: 3-03-2014, 23:23:59 »
Montage en suggesties hierover zijn voor de gewone kijker niet merkbaar, alleen voor de fervente speurders. Als dat met de locaties niet uitgezocht was, was dit niemand ooit opgevallen. Dus dat heeft niks met 'verdachter maken dan hij is' te maken.

Ik denk wel dat het merkbaar is voor de "gewone" kijker. Ik denk dat meerdere "gewone" kijkers, nog steeds denken dat Freek ze naar de overkant heeft gestuurd. Dat is toch verdachter dan naar de kust?

Ik denk ook dat meerdere "gewone" kijkers denken dat Freek het beeld van Susan heeft weg gesnatst, en dat is iets anders dan de verkeerde kiezen.

En ik denk dat sommige "gewone" kijkers denken dat Freek Sofie zag, maar weg reed, maar dat komt inderdaad uit het forum. (Dit gaat trouwens om het moment dat JW Sofie niet kan vinden).

Dat zijn dus 'kleine' montage dingetjes, die niet echt gelogen zijn, waardoor je Freek iets meer zou kunnen verdenken.

Terwijl er in het kader van 'Susan is het niet' wordt gesuggereerd, dat de makers liegen over de verdenkingen. Zowel over Aaf als over Susan. Ik weet ook wel dat ze zoiets eerder geflikt hebben, maar ze weten ook dat dit niet werd gewaardeerd. En ik zou dat ook deze keer niet waarderen. Ik wil niet voorgelogen worden, om in aflevering 10 te horen... haha, toch Freek. Nou enig.

Hell, Jan-Willem is de mol en er komt nog een veiling.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #82 Gepost op: 3-03-2014, 23:36:36 »
Ik denk ook dat meerdere "gewone" kijkers denken dat Freek het beeld van Susan heeft weg gesnatst, en dat is iets anders dan de verkeerde kiezen.

Over die Clock Tower heb ik nu inmiddels meer dan genoeg met je gediscussieerd. Jij ziet het op jouw manier ik op de mijne.. Verder denk ik dat je de gewone kijker erg overschat hier. Met een keer oppervlakkig kijken herinnert die zich slechts dat er iets mis is gegaan met de beelden en dat het kennelijk meer aan Tygo en Susan lag dan aan Freek, door alle biechten erna. Kijk maar naar moltalk, zelfs daar wist men niet direct meer aan wie het nou lag.
Citaat
Dat zijn dus 'kleine' montage dingetjes, die niet echt gelogen zijn, waardoor je Freek iets meer zou kunnen verdenken.
Maar dat is gezien de polls en reacties op diverse fora duidelijk niet het geval..
En de makers hebben met veel minder materiaal om mee te werken (Paulien bijv) alternatieven vele malen verdachter gemaakt.
Citaat
Terwijl er in het kader van 'Susan is het niet' wordt gesuggereerd, dat de makers liegen over de verdenkingen. Zowel over Aaf als over Susan. Ik weet ook wel dat ze zoiets eerder geflikt hebben, maar ze weten ook dat dit niet werd gewaardeerd. En ik zou dat ook deze keer niet waarderen. Ik wil niet voorgelogen worden, om in aflevering 10 te horen... haha, toch Freek. Nou enig.

Voorgelogen worden is wat sterk uitgedrukt, maar makers doen dit wel eens om een show te houden. Als duidelijk gemaakt zou worden dat Aaf er wel degelijk op Susan uitgevlogen zou zijn (gesteld dat dat zo is), dan is er toch geen spanningsfactor meer?
Sws klopt er eea niet aan wat Susan doet met het versturen van de envelop, tenzij ze een zeer nonchalante mol is die het geen bal interesseert dat die discrepantie wel heel erg dik erboven op ligt. Dat vind ik nog steeds onaannemelijk voor iemand die die rol op zich neemt voor een miljoenenproductie.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #83 Gepost op: 3-03-2014, 23:37:31 »
Citaat
Hell, Jan-Willem is de mol en er komt nog een veiling.
Je bent welkom hoor :P

En denk inderdaad wel dat zoiets komt eigenlijk. Las namelijk ergens dat er een vraag in de app staat (die ik zelf niet heb) dat er een kist opengemaakt kon worden dus dan gok ik op geld uitgeven om een kist open te krijgen :D dag geld wat JW opgehaald heeft  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2014, 23:40:40 »
dag geld wat JW opgehaald heeft  ::rofl::

Dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor de Mol om 2250 op individuele titel te verdienen.  ::ohno::
Dat is en blijft nergens voor nodig.

Ik hoop overigens dat het niet klopt want ik vind dat soort opdrachten altijd zo flauw.  ::)
Het was naar ik begreep slechts een van de gegeven opties.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2014, 23:50:16 »
Citaat
Ik hoop overigens dat het niet klopt want ik vind dat soort opdrachten altijd zo flauw.  Roll Eyes
Het was naar ik begreep slechts een van de gegeven opties.
Ik vermoed van wel, maar zou het ook wel jammer vinden. Zijn ook niet mijn favoriete opdrachten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2014, 00:02:09 »
Ik vermoed van wel, maar zou het ook wel jammer vinden. Zijn ook niet mijn favoriete opdrachten.

potleegtrekopdrachten ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2014, 00:13:17 »
Halverwege kan ik er nog mee leven. Maar een soort van veiling, net als in een eerdere editie, waarbij de pot leeg gaat op 100 euro na, net voor de finale blijft wat mij betreft een dikke no go... Zelfs nu er via enveloppen al wat geld is verstuurd...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2014, 00:38:11 »
Als duidelijk gemaakt zou worden dat Aaf er wel degelijk op Susan uitgevlogen zou zijn (gesteld dat dat zo is), dan is er toch geen spanningsfactor meer?

Sws klopt er eea niet aan wat Susan doet met het versturen van de envelop, tenzij ze een zeer nonchalante mol is die het geen bal interesseert dat die discrepantie wel heel erg dik erboven op ligt. Dat vind ik nog steeds onaannemelijk voor iemand die die rol op zich neemt voor een miljoenenproductie.  ::ohno::

De spanningsfactor voor de gewone kijker, zit 'm er toch in dat Aaf niet noemt op wie ze stemt. Als je de biecht van Aaf één keer kijkt, weet je nog niet dat het waarschijnlijk Tygo en Freek waren. Als je echter speurt en op het forum kijkt, dan kan je Susan en Jan-Willem afstrepen op basis van: Susan en ik zitten op de schopstoel en JW heeft jokers. En Sofie omdat ze haar briefje uitwisselt, omdat ze beide bang zijn eruit te vliegen. Gewone kijker blij, speurders blij... En er is nog steeds "cover". Tygo en Freek zijn op dat moment alleen minder logisch als mol.

En als de productie zich toch zo oplettend opstelt richting 'niet teveel weggeven' gezien de knip en plak acties van bijv. Jennifer (over Daphne) of Susan (deze biecht), dan is het voorval van Susan met enveloppen nog vreemder. Waarom 'Freek is niet de mol' onder de biecht plakken? Nergens voor nodig. Tenzij...

je wilt dat er een discrepantie is. Een discrepantie tussen wat je als kandidaat zou doen en wat je als mol zou doen. Als kandidaat stuur je de envelop waarschijnlijk naar de mol. Susan doet dat expliciet niet. En in aflevering 10 gaan ze ons uitleggen dat het verstandiger was om de envelop naar de mol te sturen, maar dat Susan dat natuurlijk niet deed. "We gaven het zelfs nog aan... "

Ik vind het ook een beetje flauw, maar ik overschat de gewone kijker denk ik niet. Ik denk dat ze ervan zullen smullen. "Zie je wel, ik zei toch dat er iets raars aan de hand was met de enveloppen sturen door Susan, jaaa, ik had het goed!"... Ik hoor het m'n collega's al roepen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 00:45:06 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2014, 11:53:19 »
Nou over de "gewone" kijker gesproken (en dan bedoel ik de kijkers die gewoon 1x in de week naar de aflevering kijken en verder niet op een forum of social media actief zijn) als ik mijn vriendengroep/collega's neem dan hoor ik toch echt heel vaak (veelste vaak) de naam Susan & JW voorbij komen precies zoals de productie het stuurt eigenlijk. Iedereen verdenkt ze en dan vooral Susan. Freek hoor ik bijna niet   ::tandpastasmiley::, ik ben de enige! Ze snappen ook totaal niet waarom ik Freek verdenk omdat Susan en voorheen JW gewoon veel molser in beeld worden gebracht.
Ik blijf erbij, Susan is gewoon een rookgordijn voor Freek de échte mol. En Freek? Die word het minst verdacht en zo willen ze het ook met de mol, die moet niet opvallen! Dat zie je toch ook in de polls overal. Ik vermoed dat Susan de winnares zal worden.
En dan zal ik wel reactie's gaan krijgen als "maar mijn vrienden verdenken juist allemaal Freek"..., en dan zeggen de polls imo genoeg juist omdat hij daar het minst word verdacht.
 
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 11:56:53 door Molletjuh »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2014, 12:28:38 »
Ik ervaar hetzelfde als Molletjuh inderdaad.

Paar weken geleden op een verjaardag werd ik echt met grote ogen aangekeken en ongeveer voor gek verklaard toen ik zei dat Freek de mol is. Want het was echt duidelijk dat JW het was, of Susan.

Ik heb verder m'n mond maar gehouden...