Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's  (gelezen 26933 keer)

Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2014, 23:41:35 »
Het blijft iets wat echt gerelateerd is aan seizoen 8, dus ik snap het wel...

In aflevering 8 werden die op een goede manier gebruikt. Daarna was het meer als aanvulling voor één opdracht. Neem nu vorig jaar, voor het bemachtigen van de super vrijstelling. En dit jaar, voor het geld verdienen voor de pot.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2014, 23:45:16 »
Daarom wordt er dus ook iedere keer naar gerefereerd als de terugkeer van de topito uit seizoen 8.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #42 Gepost op: 28-02-2014, 23:53:16 »
Ja, ik vind het ook best leuk. De topito opdracht. Je weet dat het wel verder niet zoveel gaat uitmaken, alleen dat ze de dingetjes bij elkaar moeten brengen, maar het heeft iets. Ook een soort knipoog naar seizoen 8. Maar je moet er niet teveel meer van verwachten denk ik. Gewoon een leukigheidje, vind ik.

Maar als ze er nog eens een seizoensdingetje van willen maken, ben ik ook niet tegen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #43 Gepost op: 1-03-2014, 00:20:30 »
Er ligt onder de hand van Art een stukje oranje topito.
Apart gehouden om ze stiekem aan de juiste persoon uit te delen?


Wow thanks! Dit helpt mij weer een stukje verder (mijn tunnel in?!) :D ik vond de woorden van Art nadat Freek zijn topito's had gepakt zo vreemd. Hij zei: "Ik hoop dat je hebt waar je op hoopt" Freek kijkt naar goedkeurend in zijn zakje en en zegt: "Dankjewel"
Het heeft me de hele tijd bezig gehouden maar ik kon er niets concreets aan linken. Nu wel :) Dus bedankt! Hopen dat je hebt waar je op hoopt... Vond het te oppervlakkig om aan molshopen te denken maar toch... Die zin triggerde me echt onwijs.

Ik denk ook dat Freek maar een klein risico nam door de oranje topo van Suus compleet te maken, Freek is realistisch genoeg is om te weten dat moederkloek Suus toch wel voor de groepsvrijstelling gaat. Hoe mooi is dat moment straks bij de ontknoping? Wederom iemand die blind in de streken van de mol trapt :) (hoop ik dan. Of ik ben zelf weer eens de klos  :-X )
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2014, 00:51:07 »
Los van of de uitvoering nou mols of onmols of kandidaats was of whatever...

Ik heb toch wel in deze opdracht naar een losgeslagen Susan zitten kijken. I know, er is een vrijstelling te verkrijgen, dus elke kandidaat zou ervoor gaan, maar Susan was hoe dan ook zwaar fanatiek bezig. Veel erger en soms ook harder, dan ik haar tot nu toe heb zien doen. Het is lastig te vergelijken met andere opdrachten, vanwege de andere doelstelling, maar toch voelt er voor mij een enorm groot verschil tussen Susan in een andere opdracht en Susan in deze opdracht. Poe, zou bijna bang van d'r worden. Jou vertrouw ik niet, Tygo! Ik ga je nog een keertje tegenkomen, Freek! Waar ga je heen, vriend?!! Meeste stemmen gelden. A woman on a mission, pfff.

Maar ook als ik vergelijk met de enveloppenruil/pokertafel, zie ik nog steeds een groot verschil. Daar was ook een vrijstelling te winnen, maar Susan kwam een beetje laf en te laat uit de bocht. Ik heb ook 3 jokers. Mwah, niet super sterk.

Ik vond Susan tot nu toe een beetje rustig, behoudend, bekijkend, sociaal. En in deze opdracht zag ik daar niks meer van terug. Het was een soort hele andere Susan.

Maar goed. Susan tunnel, Confirmation Bias?

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2014, 10:36:08 »
Hij was helemaal niet bezig om een topito kompleet te krijgen.
Dat was hij wel. Aan het eind van de opdracht had hij al 4 blauwe topitos (volgens het schema op pag. 1 van dit topic), wetende dat Susan al een complete topo heeft (waardoor de kans dat anderen ook zouden slagen groter werd. Een mol zou verschillende kleuren in zijn bezit houden, of er gewoon voor zorgen dat hij/zij niemand tegenkomt...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2014, 10:39:23 »
Dat was hij wel. Aan het eind van de opdracht had hij al 4 blauwe topitos (volgens het schema op pag. 1 van dit topic), wetende dat Susan al een complete topo heeft (waardoor de kans dat anderen ook zouden slagen groter werd. Een mol zou verschillende kleuren in zijn bezit houden, of er gewoon voor zorgen dat hij/zij niemand tegenkomt...

Dus we kunnen sowieso JW en Susan doorstrepen als mol, aangezien hun niet probeerde om een topo in elkaar te zetten, maar daar zelfs in slaagde?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2014, 13:28:11 »
Op het karretje van Tygo stond VGN1080
Dat toonde ze steeds,  kan het wat betekenen?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #48 Gepost op: 1-03-2014, 13:44:09 »
Dus we kunnen sowieso JW en Susan doorstrepen als mol
Ja, aangezien die oranje topo zoveel geld opleverde :-)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #49 Gepost op: 1-03-2014, 14:39:11 »
Er ligt onder de hand van Art een stukje oranje topito.
Apart gehouden om ze stiekem aan de juiste persoon uit te delen?


Mwah..ik denk geen topito. Niet dezelfde kleur rood of oranje ( eerder donker rose ). En veels te groot + dun (topito's zijn best dik )
De topito"s zijn dan ook nog doorzichtig vanaf de zijkant. Het vlak is slechts gekleurd.
Wat het wel is ?? Label van een hotelsleutel misschien ?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #50 Gepost op: 1-03-2014, 15:47:39 »
Precies Jossie. En dat is juist de reden dat andere tunnelaars haar als kandidaat zien.
Los daarvan heb ik vele malen in haar gezichtsuitdrukkingen en lichaamshouding een kandidaat gezien.

Probeer dan ook eens objectief naar Freek te kijken in deze opdracht.
Hij was helemaal niet bezig om een topito kompleet te krijgen.
Gedroeg zich zelfs plagerig richting Susan.
Er was geen fanatisme in zijn houding maar hij kon bijna zijn lachen niet inhouden om het fanatisme van Susan.

Ik probeer objectief naar Freek te kijken, maar dat is best lastig met de uitspraken die ik tot nu toe hebt gedaan. Ik zit in een mega 'Freek is het niet' tunnel.

Ik vind Freek by far de beste zanger van Nederland. Hij zingt beter dan iedereen. Ik vind 'm alleen, tja, niet manipulatief.

Niet dom, maar een tikkeltje naief zelfs. Niet iemand die verzint om de vrijstelling aan Susan te geven, zodat zij de 2000 euro uit de pot haalt. Wat ik zie van Freek:

Freek wilt dat het karretje stopt als hij Sofie tegenkomt. Hij doet niet alsof hij Sofie niet ziet. Hij denkt alleen dat hij te ver is doorgereden en zegt, "Rij maar door."

Als hij Susan tegenkomt denkt hij, ik vertrouw je wel, maar het vraagteken is ook interessant. Hij geeft daarom eerst één oranje topito, zodat hij nog kan bedenken of hij Susan de laatste ook gunt en of hij daar zelf iets aan heeft. Hij kiest er volgens mij voor om z'n roommate het vraagteken dan wel te gunnen in de hoop daar ook iets aan over te houden: "You owe me".

Hij geeft de groene topito aan Jan-Willem, zodat Jan-Willem bijna de topo compleet heeft en verzamelt zelf een blauwe zodat hij de blauwe bijna compleet heeft. De laatste blauwe zit bij Sofie (wat hij niet weet), maar die komt hij niet meer tegen.

Ik kan er gewoonweg niet veel meer van maken. Ik moet een uitstapje maken naar LaLa land, om het grote plan van Freek te ontdekken. Pesten van Susan, zodat zij de 2000 uit de pot haalt, zelf net de blauwe topito niet compleet maken, de 250 euro van Jan-Willem op het spel zetten, omdat het toch niet zoveel is. Bedenk dat als je met kwartetten bijna een kwartet hebt, bijna iedereen een kwartet heeft, dus dezelfde topito's verzamelen vind ik ook niet mols.

Ik zie de gehaaidheid niet terug in Freek. Sorry dat ik niet objectief genoeg kon zijn, maar ik zie in Freek meer een grote Teddy Beer.

Freekers zullen wellicht denken: ja, dat probeert hij je te laten denken, en dat is prima, maar Freek is het niet voor mij. Laat hem me dan maar volledig verrassen in aflevering 10. Ook leuk.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 15:57:38 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #51 Gepost op: 1-03-2014, 15:49:48 »
Ik zou het achterhouden van oranje topito's voor de Mol niet tof vinden. Dat is gewoon niet eerlijk voor de opdracht. Ik weet dat WIDM nooit 100% eerlijk is, maar hierbij mag ik hopen van wel. De Mol moet het op eigen kracht kunnen doen, en niet geholpen worden door de productie. Daarbij hoort dus ook erachter komen wie welke topito heeft.

Als er topito's zijn achtergehouden voelt dat een beetje hetzelfde als het afluisteren van AM bij het Höfdi-huis.. en dat vond iedereen bij lange na ook niet eerlijk.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #52 Gepost op: 1-03-2014, 15:55:20 »
Ik zou het achterhouden van oranje topito's voor de Mol niet tof vinden. Dat is gewoon niet eerlijk voor de opdracht. Ik weet dat WIDM nooit 100% eerlijk is, maar hierbij mag ik hopen van wel. De Mol moet het op eigen kracht kunnen doen, en niet geholpen worden door de productie. Daarbij hoort dus ook erachter komen wie welke topito heeft.

Als er topito's zijn achtergehouden voelt dat een beetje hetzelfde als het afluisteren van AM bij het Höfdi-huis.. en dat vond iedereen bij lange na ook niet eerlijk.

Ik vind het ook niet chique en ook niet sexy, maar ik denk wel dat dat hier gebeurd is. Voor mij was het de grote 'Susan mag ook eens fanatiek doen' show, met een beetje hulp van de productie. De oranje topito's liggen onder Art z'n hand (foto).

Hopen mag altijd, maar denk je ook dat het niet gebeurd is??
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #53 Gepost op: 1-03-2014, 16:00:06 »
De laatste blauwe zit bij Sofie (wat hij niet weet), maar die komt hij niet meer tegen.

Hoe is Tygo dan eigenlijk van zijn 3 blauwe afgekomen.  ???
Hij leek amper mensen tegen te komen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #54 Gepost op: 1-03-2014, 16:16:22 »
Hoe is Tygo dan eigenlijk van zijn 3 blauwe afgekomen.  ???
Hij leek amper mensen tegen te komen.

Als ik van het schema uitga. (ik kan om een of andere reden de aflevering niet terugkijken) dan heeft Tygo drie keer geruild (2x met JW en 1x met Freek). Elke keer ruilt hij blauw. JW geeft de blauwe uiteindelijk aan Sofie in ruil voor de laatste groene.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #55 Gepost op: 1-03-2014, 16:24:41 »
Hopen mag altijd, maar denk je ook dat het niet gebeurd is??

Ik weet niet of het gebeurd is en ik ga er ook niet over speculeren. Ik ga ervan uit dat ze het niet doen maar het zou altijd kunnen. :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #56 Gepost op: 1-03-2014, 16:40:42 »
Freek gaat voor de blauwe. Zo zorgt Freek (wellicht onbewust) ervoor dat de andere ook dichterbij een complete topito komen. Freek geeft de laatste groene aan JW, zodat er 250 euro in de pot komt, Freek geeft de laatste oranje aan Susan, zodat er een risico ontstaat van nog eens 2000 euro in de pot.

Als Freek de mol is, speelt hij hier een heel vreemd spel. Hij zorgt voor geld in de pot, risico dat er meer geld in de pot komt, en dat alleen maar om de verdenkingen niet om hem te plaatsen, die hij toch al niet heeft...


Inderdaad zou het voor Freek als mol niet pleiten. Eerder voor Susan. Doordat zij oranje ging verzamelen had ze de groepsvrijstelling in de hand. Als mol kies je natuurlijk niet voor 2000 Euro in de pot, en iedereen wil graag verder, dus is die groepsvrijstelling super voor de rest. Daarnaast, mocht het haar niet gelukt zijn om oranje bij mekaar te krijgen was er geen man overboord, dan weet ze ook dat er geen geld in de pot komt!

Overigens: Sofie was ook behoorlijk verdacht deze opdracht door helemaal niemand tegen te komen tot kort voor het eind.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #57 Gepost op: 1-03-2014, 16:58:22 »
Hoe is Tygo dan eigenlijk van zijn 3 blauwe afgekomen.  ???
Hij leek amper mensen tegen te komen.



Van BobW is dit overzicht.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #58 Gepost op: 1-03-2014, 17:15:54 »


Ah bedankt Jaapie..
Heb teruggekeken...het klopt !!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 3 - topo's en topito's
« Reactie #59 Gepost op: 1-03-2014, 19:31:55 »
Citaat
k vond de woorden van Art nadat Freek zijn topito's had gepakt zo vreemd. Hij zei: "Ik hoop dat je hebt waar je op hoopt" Freek kijkt naar goedkeurend in zijn zakje en en zegt: "Dankjewel"
Maar die oranje topito is weg als JW zijn stukjes gaat pakken, dus of hij heeft hem aan Susan gegeven of aan JW dus dat verklaart nog niet waarom hij dat tegen Freek zegt in mijn ogen.