Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend  (gelezen 27590 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2014, 12:46:32 »
Is wel degelijk dezelfde locatie. Eerste plaatje is wat ongelukkig getimed waardoor JW precies voor de boom staat (voor de stam althans). Op het tweede plaatje zie trouwens nog net een stukje rood van de container achter de taxi.

Je hebt gelijk. Uitzending even terug gekeken en er staat idd gewoon wel een boom.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2014, 12:52:39 »
Voor mij toch wel duidelijk dat Freek een stuk eerder binnen was. Ik gok een minuut of 5.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #22 Gepost op: 7-03-2014, 13:41:04 »
Jan-Willem kon vanaf zijn positie Art zien staan. In die minuut dat de kandidaten bij Art konden komen stond Freek Gewoon naast Art. Dus ook al is hij anders gelopen dan hadden ze hem alsnog moeten zien staan.

[...]

Het stuk met Jan-Willem en de hond is op een ander moment geweest dan dat Freek bij Art kwam.

Als Freek bij Art komt en de minuut ingaat, merkt Art op: "Wat ben je snel!" Als de minuut over is, feliciteert Art Freek en zegt ie tegen hem: "Je mag binnen effe wachten."

Je ziet ook in het shot met Freek en de vrachtwagen dat de motorfiets ontbreekt die er bij Jan-Willem wel is.

Ik denk dus ook dat Freek inderdaad al lang en breed binnen is maar niet naast Art bleef staan.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #23 Gepost op: 7-03-2014, 14:35:52 »
Volgens mij betaalt Freek de taxi met geld uit de pot (of hij heeft geld gekregen). Je ziet 'm rennen en vlabij de taxi iets uit z'n zak pakken. Kan het helaas niet goed inzoomen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #24 Gepost op: 7-03-2014, 14:45:42 »
Volgens mij betaalt Freek de taxi met geld uit de pot (of hij heeft geld gekregen). Je ziet 'm rennen en vlabij de taxi iets uit z'n zak pakken. Kan het helaas niet goed inzoomen.

Dit zou ik heel mooi vinden want het is mijn mol haha, MAAR zou het niet dat papiertje met dat huis erop kunnen zijn?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #25 Gepost op: 7-03-2014, 14:52:25 »
Nog geen enkele discussie over dit gegeven. Vindt dan niemand het vreemd dat we Susan helemaal niet over haar toekomstfilmpje horen?

Volgens jaar maar weer gewoon een meet-the-mole wat mij betreft. Die toekomstfilmpjes zijn op deze manier vrij nutteloos geweest. Behalve voor JW.

Ok, ik doe mee. De toekomstvisie opdracht leek me echt super vet. Een echte mindfuck, waar je uiteindelijk je voordeel mee kon doen. Om opdrachten te laten slagen en om andere weer mee te fucken. Het resultaat:

* Sofie hoort de toekomstvisie van Aaf en test daarmee Susan. Ontdekt hier de mol.
* JW kiest de goede windmolen en dat levert 2000 euro op
* Tygo kon weten dat de oranje topito's een vrijstelling opleverde en die informatie was beter dan een '?', aangezien JW en Freek wel heel makkelijk ruilen, terwijl ze beide op de schopstoel zitten
* De 'Wanted' visie van Susan levert haar niks op, maar goed, ze weet toch alles al.

En als de testvragen in 'Toekomstvisie' juist waren beantwoord, konden de kandidaten (en kijkers) ook nog een spoor richting de mol vinden.

Al met een al vind ik het een redelijke score voor 'Toekomstvisie'. Ik moet toegeven dat ik er net nog iets meer van verwachtte.

Ik had het bijvoorbeeld heel tof gevonden als de sleutel tot het slagen van de opdracht in de toekomstvisie duidelijk werd zodat de mol extra handicaps mee krijgt, die zij moet op zien te lossen in de opdracht en dat de kandidaten op die manier een spoor naar de mol konden vinden.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #26 Gepost op: 7-03-2014, 14:58:46 »
Volgens mij betaalt Freek de taxi met geld uit de pot (of hij heeft geld gekregen). Je ziet 'm rennen en vlabij de taxi iets uit z'n zak pakken. Kan het helaas niet goed inzoomen.

Denk niet dat het geld uit de pot was hoor, dat is zo fake als wat. Lijkt me niet dat die chauffeur dat accepteert als betaalmiddel. Misschien heeft hij idd geld gekregen of heeft hij de taxi laten betalen door de crew.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #27 Gepost op: 7-03-2014, 15:00:57 »
Denk niet dat het geld uit de pot was hoor, dat is zo fake als wat. Lijkt me niet dat die chauffeur dat accepteert als betaalmiddel. Misschien heeft hij idd geld gekregen of heeft hij de taxi laten betalen door de crew.

Haha ja daar heb je gelijk in. Stom niet aan gedacht.  :-[
Maar als het geld is dat hij heeft gekregen, dan hebben ze 'm wel een handje geholpen en dan vind ik het raar dat hij zegt dat hij er niet aan heeft gedacht om een voertuig te nemen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 15:03:43 door Moni »

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #28 Gepost op: 7-03-2014, 15:14:41 »
Dat zou nog een gevalletje kandidaatbiecht vs molbiecht kunnen zijn. Zou ook kunnen dat hij er oprecht niet aan gedacht had omdat hij niet verwacht had in deze rol terecht te komen en zijn oorspronkelijke tactiek gebaseerd was op jagen.

De vraag who pays the "ferryman" (and how) blijft denk ik staan tot aflevering 10.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #29 Gepost op: 7-03-2014, 15:30:15 »
Ik vind het heel flauw dat het geoorloofd was om een taxi te nemen en je zo naar je bestemming te mogen laten brengen. Kent u dit huis? Ja hoor stap maar in. Vijf minuten later stap je voor de deur uit en klaar is kees Freek. Normaal hebben kandidaten geen eigen geld toch? In Zuid-Afrika kregen ze bijv. vooraf geld van de makers (20 zar) om zich te verplaatsen. Foutje bij de uitleg/het bedenken denk ik maar de makers hebben er nog wat leuks van weten te maken dankzij JW en de hond. Anders was deze hele opdracht flink in het water gevallen.

En Jossie, bedankt voor het meedenken ::ok:: Het blijft hoe dan ook toch raar dat alleen Sofie en JW iets met hun filmpjes doen. En in het geval Sofie ook alleen maar met de info van Aaf. Susan had beter 2 foute antwoorden kunnen geven als ze er toch niks mee wilde doen ;D

Ik ben geen expert in Wie de Mol historie, maar ik denk dat het één van de eerste opdrachten was, dat een kandidaat niet gevonden mocht worden door de andere kandidaten, op deze manier. Camera werk in in mijn ogen: super lastig. Ik zou wel meer van dit soort opdrachten willen zien, maar dan misschien iets beter uitgewerkt.

Ik organiseer ook weleens activiteiten (1 week per jaar) en soms heb je gewoon een opdracht dat je achteraf denkt... liep niet helemaal zoals gehoopt.

Zowel de 'Toekomstvisie' als 'De jacht is geopend' vind ik heel erg leuke ideeen, maar kon beter in de uitvoering. Shit happens.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #30 Gepost op: 7-03-2014, 15:44:42 »
Ik dacht dat er wel ooit zo'n soort opdracht is geweest dat ze iemand moesten zoeken, maar weet het ook niet meer zeker.

Misschien dat ze de spelregels wat beter door hadden kunnen spreken en inderdaad dat er geen gebruik van voertuigen gemaakt mag worden. Dan was het in ieder geval een stuk spannender geweest.


Offline cpt. hook

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #31 Gepost op: 7-03-2014, 15:45:39 »
De screenshots van Areos onderschrijven eigenlijk een conclusie die ik ook al getrokken had: Freek was al lang binnen toen JW achter de vrachtwagen kroop.  De productie heeft deze opdracht voor de TV interessant gemaakt.

Ik kwam op een andere manier tot dezelfde conclusie: Tygo staat erbij als Freek in de taxi stapt. Freek zegt dat de taxi in een rechte lijn naar het huis is gereden. En als JW Art ziet staan dan is Tygo ook al snel in de buurt.  Tygo loopt vast niet zo snel als een taxi. Dus er is wat geknipt en geplakt.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2014, 15:50:16 »
Duidelijk! (imho) dat Freek eerder binnen is.

Heb nog een fotootje waar ik het nog duidelijker vind:

Zelfde straat, zelfde bomen, zelfde vrachtwagen.

De teksten van alle kandidaten en Art sluiten er ook op aan. Een mislukte opdracht die nog wat is opgeleukt door de montage...

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2014, 16:18:40 »
Uitzending Gemist 42:27


Uitzending Gemist 43:46


Deze beelden laten nog een verschil zien: het weer. Bij sommige beelden van Freek is het wegdek nat en het ruitje van de tuktuk bijvoorbeeld ook. Bij de beelden van de anderen is het wegdek niet nat of grotendeels opgedroogd. Je ziet in ieder geval geen spoor van regen op de beelden met JanWillem bij de vrachtwagen, terwijl de straten kletsnat zijn als Freek daar komt aan rennen. Als hij de hoek om komt bij Art, is het ineens weer heel droog. Nu kan het plotseling heftig regenen en net zo snel weer droog zijn daar, maar toch. Lijkt me niet realisitisch in 20 minuten op zo'n klein gebied.
Nog iets anders dat niet klopt: als Freek met een tuktuk naar het huis is gebracht, waarom dan nog een heel stuk rennen?

Ik krijg de indruk dat de opdracht te snel is uitgevoerd en daardoor mislukt (Art gevonden, Freek in een taxi te snel bij de locatie) en dat de beelden met Freek later (of veel eerder) zijn gemaakt om het spel alsnog mooi in beeld te krijgen.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2014, 20:17:29 »
Wat ik niet begrijp bij deze opdracht:
-waarom wachtte de groep en gingen ze niet gewoon meteen naar Art, of bleven ze op een afstandje naar Art staan kijken, in plaats van zichzelf te verbergen?
-hoe betaalde Freek zijn taxi?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2014, 21:15:39 »
Freek is sowieso eerder vertrokken dan de rest.

Ik heb eens goed op de wegen gelet. Bij de beelden van Freek is de weg nog half nattig, of nat. En bij alle andere kandidaten beelden is de weg gewoon droog (pas later zie je bij Susan en Sofie ook een nattige weg). Freek zegt op een gegeven moment dat ie Susan ziet - Freek zn weg is nattig, Susan dr weg is droog. Puur montage dus.

Ook zegt Freek dat ie Tygo kon zien staan - maar hier laten ze helemaal geen beelden van zien. Vette bullshit dus.

Er is hier heeeeeeeel erg gerommeld met de beelden en compleet gelulde biechten. Freek is de mol.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 21:17:56 door hoelahoep »

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2014, 22:40:06 »
Freek is sowieso eerder vertrokken dan de rest.

Ik heb eens goed op de wegen gelet. Bij de beelden van Freek is de weg nog half nattig, of nat. En bij alle andere kandidaten beelden is de weg gewoon droog (pas later zie je bij Susan en Sofie ook een nattige weg). Freek zegt op een gegeven moment dat ie Susan ziet - Freek zn weg is nattig, Susan dr weg is droog. Puur montage dus.

Ook zegt Freek dat ie Tygo kon zien staan - maar hier laten ze helemaal geen beelden van zien. Vette bullshit dus.

Er is hier heeeeeeeel erg gerommeld met de beelden en compleet gelulde biechten. Freek is de mol.

Een mogelijke verklaring kan zijn dat Freek zonder camera-team het spel heeft gespeeld en dat Freeks beelden later zijn gemaakt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2014, 01:05:05 »
Ik heb geprobeerd iets te achterhalen aan de hand van het horloge van Art. Hij heeft een horloge met allerlei extra features, dus het is lastig goed te zien. Vooral uit individuele frames.

Ik denk het volgende te zien:
- Aankomst Freek: lange wijzer op 26 minuten.
- Art informeert JW: lange wijzer op 33 minuten.

Ik heb plaatjes bijgevoegd, maar je kan het beste zelf kijken en ik ben ook zeker niet zeker van mijn zaak.

EDIT> Volgens mij is de locatie waar Freek Art ontmoet overigens niet dezelfde locatie als waar JW hem ziet wachten. Vanuit JW gezien staat Art voor een gebouw recht voor hem, met vrij uitzicht. Er is een shot waarbij we Freek om een hoek de straat in waar JW achter de vrachtauto zit.
Maar het shot waarbij we Freek aan zien komen bij Art komt hij ook van achter een hoek weg (vlak naast Art) en staat er aan de overzijde van de straat een gebouw (waardoor JW onmogelijk vrij zicht zou kunnen hebben, vanuit dat camera standpunt zou de plek waar JW zit te zien moeten zijn als het om dezelfde locatie zou gaan).
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 01:18:58 door Rat »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2014, 11:58:52 »

EDIT> Volgens mij is de locatie waar Freek Art ontmoet overigens niet dezelfde locatie als waar JW hem ziet wachten. Vanuit JW gezien staat Art voor een gebouw recht voor hem, met vrij uitzicht. Er is een shot waarbij we Freek om een hoek de straat in waar JW achter de vrachtauto zit.
Maar het shot waarbij we Freek aan zien komen bij Art komt hij ook van achter een hoek weg (vlak naast Art) en staat er aan de overzijde van de straat een gebouw (waardoor JW onmogelijk vrij zicht zou kunnen hebben, vanuit dat camera standpunt zou de plek waar JW zit te zien moeten zijn als het om dezelfde locatie zou gaan).

Dat viel mij ook op. Ik heb op google maps gekeken en de enige mogelijkheid zou zijn dat Art idd niet op dat punt is blijven staan waar JW hem in het visier had, maar aan de andere kant van het gebouw Freek ontmoette. 
Overigens lijkt het er sws sterk op dat de opnames van jagers en Freek niet op hetzelfde moment zijn gemaakt, zoals eerder al opgemerkt. (Natte/droge straten en vrachtwagen).
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 12:45:05 door Bakkertje, Reden: quote aangepast »

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2014, 13:08:50 »
Ik zou zeggen dat een natte weg later is opgenomen dan een droge. De weg droogt toch niet zo snel op.
Dat in combinatie met de vraag hoe Freek onopvallend kan reizen met een camera- en geluidsman achter zich aan doet me denken dat deze beelden later nog even zijn geschoten.