Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend  (gelezen 27587 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #80 Gepost op: 9-03-2014, 21:35:49 »
Prachtige kaart van Rat, dat geeft prima overzicht van de routes die gevolgd werden.

Als Freek door een cameraploeg werd gevolgd werd hij snel door één van de kandidaten gezien. Wellicht was er geen cameraman bij Freek en werd zijn route later overgedaan met een cameraploeg. Dat Freek Art snel bereikte kwam natuurlijk doordat hij een taxi nam. Tygo is hier erg verdacht met die tip (de mol wist dat Freek de kandidaten afluisterde) en ook Susan die 2x zijn pad kruiste zonder hem gezien te hebben.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #81 Gepost op: 9-03-2014, 23:25:41 »
Haha, dit is echt zo gemonteerd.

Je ziet Freek twee keer rennen. Eerst van achteren met porto en foto in één hand.
Vervolgens vanaf de andere kant (voorkant) met Art in beeld. Met porto en foto in ieder een hand.
Dan vergeet je zelfs deze nog (zie screenshot). Ook hier komt hij aanrennen bij dezelfde deur. Mogelijk hetzelfde moment als jou bovenste screenshots vanuit een andere hoek.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #82 Gepost op: 10-03-2014, 01:47:23 »
Ik wil alleen nog even melden dat ik de montage bij deze opdracht volledig waardeer en noodzakelijk acht. Normaal gesproken, voel ik me dan toch een beetje voor de gek gehouden, maar in deze, wat ik vind supergave opdracht, kan je volgens mij gewoon niet met een team om Freek heen lopen. Dat moet stiekem en onverdacht en dan punt je de opdracht met wat achter geschoten beelden wat bij. Helemaal prima.

Maar ze hebben zelfs gesuggereerd dat JW Freek gewoon niet gezien heeft. Freek was echter al lang binnen. Dat de productie extra beelden schiet ok, maar dan hoef je de chronologische volgorde toch niet te veranderen?



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #83 Gepost op: 10-03-2014, 01:48:22 »
Mooi overzicht Rat ::ok::
Het moge nu wel duidelijk zijn dat hiermee is gemanipuleerd, maar waarom? Spannender maken voor de kijkers thuis lijkt een logische verklaring, maar is dat echt nodig? Als opdrachten compleet in de soep lopen wordt dat toch juist door de productie met open armen ontvangen? Ik snap even niet waarom hiermee zo nodig gemanipuleerd moest worden.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #84 Gepost op: 10-03-2014, 01:54:38 »
Ze hadden het gebruik van (motor)voertuigen moeten verbieden in deze opdracht. Dan hadden de anderen veel meer kans gehad om Freeks vrijstelling af te pakken en had Freek niet 3x dezelfde route hoeven afleggen voor genoeg tv-beelden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #85 Gepost op: 10-03-2014, 13:01:54 »
Prachtige kaart Rat. Zoiets had ik nodig bij deze opdracht. Ik vind vooral 38.40 van Freek en 38.43 van Susan interessant. Kan Freek in 3 seconden de bocht halen zonder dat Susan hem daar ziet?(Of iig zonder dat Susan iemand ziet rennen?) Ook loopt Susan daar achter Freek aan, Zou leuk zijn voor de ontknoping als Susan toekijkt van afstand hoe Freek instapt.

Er is natuurlijk enigszins geknoeid met de montage, maar zou leuk en interessant zijn als van de tijden op je kaart feitelijk nog iets klopt.

(Edit. Oh ik zie nu ineens dat het om het tijdstip in de uitzending gaat, niet om tijden in de opdracht)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2014, 13:21:25 door Qper »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #86 Gepost op: 10-03-2014, 18:35:52 »
Prachtige kaart Rat. Zoiets had ik nodig bij deze opdracht. Ik vind vooral 38.40 van Freek en 38.43 van Susan interessant. Kan Freek in 3 seconden de bocht halen zonder dat Susan hem daar ziet?(Of iig zonder dat Susan iemand ziet rennen?) Ook loopt Susan daar achter Freek aan, Zou leuk zijn voor de ontknoping als Susan toekijkt van afstand hoe Freek instapt.

Er is natuurlijk enigszins geknoeid met de montage, maar zou leuk en interessant zijn als van de tijden op je kaart feitelijk nog iets klopt.

(Edit. Oh ik zie nu ineens dat het om het tijdstip in de uitzending gaat, niet om tijden in de opdracht)
Helaas moeten we het doen met die tijden (genoemde tijden zijn overigens op bais van de HD download). Het klokje het ik zelf weinig vertrouwen in.

Het scenario dat jij beschrijft zie ik wel als een van de mogelijkheden. Al denk ik dat Susan dan ergens rond die stip bij 38:50 is. Freek ziet Susan lopen, dus Sofie is waarschijnlijk al afgeslagen (dus in elk geval na de 38:34 stip). De ingang van het winkeltje waar Freek de weg vraagt ligt in het verlengde van dat tussenstraatje, dus Susan zou gezien kunnen hebben dat Freek daar binnen is. De hele familie lijkt er bij geroepen te worden als hij in dat winkeltje is, dus een hit & run is het niet.

Aan de andere kant zou dat niet bepaald slim zijn van Freek... het is misschien wel logischer dat hij in de bosjes gewacht heeft tot Susan voorbij is, voor hij dat winkeltje in duikt.

Als Susan de mol is en ze Freek heeft zien lopen krijgen we dat vast nog terug te zien tijdens de ontknoping.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #87 Gepost op: 10-03-2014, 20:36:43 »
Misschien heb ik niet goed opgelet, maar als de kandidaten Art gevonden hadden, waarom mochten ze dan niet bij Art wachten? Dan was Freek toch gewoon zijn vrijstelling kwijt geweest?
Of denk ik nou te simpel?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #88 Gepost op: 10-03-2014, 20:42:25 »
Misschien heb ik niet goed opgelet, maar als de kandidaten Art gevonden hadden, waarom mochten ze dan niet bij Art wachten? Dan was Freek toch gewoon zijn vrijstelling kwijt geweest?
Of denk ik nou te simpel?

Je denkt te simpel. Een van de kandidaten moest binnen één minuut binnenkomen nadat Freek was binnengekomen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #89 Gepost op: 10-03-2014, 20:47:41 »
Maar als ze bij Art hadden gestaan waren ze er dus ook binnen een minuut. Freek had dan kunnen kiezen om zich niet bij Art te melden, maar dan was hij zijn vrijstelling ook kwijt. Dus nog steeds geen reden om niet gewoon in het zicht dichter bij Art te gaan staan. Alleen als ze het leuk wilden maken en Freek wilden verrassen.
The British are not impressed.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #90 Gepost op: 10-03-2014, 20:50:20 »
Dat hebben ze ook gedaan nadat JW Art gevonden had.
De kandidaten wisten ook niet waar hij stond.

En tegen de tijd dat ze Art gevonden hebben was Freek waarschijnlijk al binnen.

Maar als je Art meteen weet te staan ga je inderdaad in een cirkel om Art staan en maar wachten tot Freek er is

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #91 Gepost op: 10-03-2014, 20:51:24 »
Ja, maar de vraag is dus waarom ze niet gewoon naar Art toe gingen, maar zichzelf verborgen hielden.
The British are not impressed.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #92 Gepost op: 10-03-2014, 20:55:15 »
"De enige manier om bij mij te komen, is om Freek te vinden". Dat zegt Art in de uitleg.

Het is volgens mij dan zo, dat als ze eerder bij Art kwamen dan Freek dat Freek wel de vrijstelling had gewonnen...

Het staat open voor interpretatie, maar voor mij is het duidelijk dat om Art heen staan geen optie was.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #93 Gepost op: 10-03-2014, 20:57:07 »
Rat, Mooi overzicht! Maar ik krijg toch de indruk dat Tygo vlak bij Freek is bij het instappen in de taxi. En dat zie ik niet echt terug in jouw kaart.

Volgens mij klopt het overzicht van Rat hier wel, alleen staat Tygo verder weg dan de tekst van Freek doet vermoeden. Zo lang zijn die straten ook niet.

Als de rickshaw van Freek wegrijdt, zien we deze 180 graden draaien bij vertrek. Tygo staat aan het einde van deze straat, deze kant op te kijken. Als de Rickshaw eerst verkeerd om staat, kan het dus dat Freek Tygo in de achteruitkijkspiegel ziet.

We horen later ook Tygo tegen Susan roepen dat ze niet in de hoofdstraat is, ook hier kijkt Tygo dezelfde straat in als waar Freek instapt en langsrijdt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #94 Gepost op: 10-03-2014, 22:08:16 »
Volgens mij klopt het overzicht van Rat hier wel, alleen staat Tygo verder weg dan de tekst van Freek doet vermoeden. Zo lang zijn die straten ook niet.

Als de rickshaw van Freek wegrijdt, zien we deze 180 graden draaien bij vertrek. Tygo staat aan het einde van deze straat, deze kant op te kijken. Als de Rickshaw eerst verkeerd om staat, kan het dus dat Freek Tygo in de achteruitkijkspiegel ziet.

We horen later ook Tygo tegen Susan roepen dat ze niet in de hoofdstraat is, ook hier kijkt Tygo dezelfde straat in als waar Freek instapt en langsrijdt.
Ik denk zelf dat hier sprake is van creatieve montage van de biecht en dat Freek Tygo niet ziet staan als hij instapt, maar als hij aan het eind van die straat de bocht om gaat. Tygo staat een groot deel van de tijd op het kruispunt nog geen 30 meter van waar Freek die afslag neemt (twee huisjes verder).