Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend  (gelezen 27591 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #40 Gepost op: 8-03-2014, 14:23:47 »
Eigenlijk vind ik Tygo het verdachts tijdens deze opdracht. De mol weet natuurlijk dat Freek meeluistert via de porto en zou dus allemaal dingen kunnen noemen waarmee Freek het zichzelf makkelijker kan maken. Tygo zegt "...Freek zou heel slim zijn om in een voertuig te gaan zitten, want dan is hij niet herkenbaar." Het lijkt bijna een directe tip voor Freek.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #41 Gepost op: 8-03-2014, 14:27:42 »
Eigenlijk vind ik Tygo het verdachts tijdens deze opdracht. De mol weet natuurlijk dat Freek meeluistert via de porto en zou dus allemaal dingen kunnen noemen waarmee Freek het zichzelf makkelijker kan maken. Tygo zegt "...Freek zou heel slim zijn om in een voertuig te gaan zitten, want dan is hij niet herkenbaar." Het lijkt bijna een directe tip voor Freek.

Inderdaad.  :)
Tygo is al heel vaak (zonder dat hij het wist) the Mole's best friend geweest deze serie. :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #42 Gepost op: 8-03-2014, 14:36:28 »
Ik zou zeggen dat een natte weg later is opgenomen dan een droge. De weg droogt toch niet zo snel op.
Dat in combinatie met de vraag hoe Freek onopvallend kan reizen met een camera- en geluidsman achter zich aan doet me denken dat deze beelden later nog even zijn geschoten.

En als de beelden inderdaad later nog even zijn geschoten, dan kun je ook zien hoe goed Freek kan acteren. Die angstige blik, omdat Tygo in de buurt is. ;D
En ik blijf erbij dat hij volgens mij gelijk geld uit z'n zak haalt om de taxi te betalen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2014, 17:08:35 »
Is het eigenlijk niet logisch dat ze die 2x schieten?

Anders konden de 4 anderen gewoon naar een camerateam zoeken.(Mol of kandidaat, dit was veel moeilijker geweest)


Wss heeft Freek zijn route achteraf opnieuw gedaan dan wel gefilmd.
klaar voor de strijd

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #44 Gepost op: 8-03-2014, 17:43:11 »
Is het eigenlijk niet logisch dat ze die 2x schieten?

Anders konden de 4 anderen gewoon naar een camerateam zoeken.(Mol of kandidaat, dit was veel moeilijker geweest)


Wss heeft Freek zijn route achteraf opnieuw gedaan dan wel gefilmd.

Ik denk dat ze 1 keer hebben geschoten. De camera mannen stonden vaak verdekt opgesteld. Een aantal beelden zijn (denk ik) niet van deze opdracht zoals het beeld van Freek in de taxi. Ik denk dat ze daar een topitootje hebben gebruikt.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2014, 18:05:49 »
Ik vind het heel flauw dat het geoorloofd was om een taxi te nemen en je zo naar je bestemming te mogen laten brengen. Kent u dit huis? Ja hoor stap maar in. Vijf minuten later stap je voor de deur uit en klaar is kees Freek. Normaal hebben kandidaten geen eigen geld toch?

MIsschien heeft hij een liedje gezongen onderweg en daarmee 'betaald'?

Ik had het idee dat Freek in eerste instantie er echt niet aan dacht om een taxi te nemen en dat hij echt op het idee kwam door Tygo. De opdracht had ook kunnen zijn dat hij alleen mocht lopen. Ik denk dat Freek gered is door een lieve straathond. Als Freek er eerder was dan de groep dan klopt de montage niet. Freek hoort via de porto dat de anderen er al zijn volgens mij. Gaat achterom/langs en op het moment dat Freek naast Art staat wordt Jan-Willem in bedwang gehouden door de hond. Angst verlamt en hij heeft Freek niet gezien. Wel gek dat de andere drie Art niet in het vizier hadden, dat had de kans om Freek te snappen wel groter gemaakt. Ik had het idee dat die er toch wat verder vanaf zaten. En de mol ziet natuurlijk helemaal niets...
Of heeft Art zich nog verplaatst?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #46 Gepost op: 8-03-2014, 18:25:17 »
MIsschien heeft hij een liedje gezongen onderweg en daarmee 'betaald'?

Ik had het idee dat Freek in eerste instantie er echt niet aan dacht om een taxi te nemen en dat hij echt op het idee kwam door Tygo. De opdracht had ook kunnen zijn dat hij alleen mocht lopen. Ik denk dat Freek gered is door een lieve straathond. Als Freek er eerder was dan de groep dan klopt de montage niet. Freek hoort via de porto dat de anderen er al zijn volgens mij. Gaat achterom/langs en op het moment dat Freek naast Art staat wordt Jan-Willem in bedwang gehouden door de hond. Angst verlamt en hij heeft Freek niet gezien. Wel gek dat de andere drie Art niet in het vizier hadden, dat had de kans om Freek te snappen wel groter gemaakt. Ik had het idee dat die er toch wat verder vanaf zaten. En de mol ziet natuurlijk helemaal niets...
Of heeft Art zich nog verplaatst?
Sofie en Susan zaten in elk geval niet aan de kant vanaf waar Freek aan kwam rennen.

Als de straathond er inderdaad voor gezorgd heeft dat de opdracht niet geslaagd is, dan zijn er sowieso wat shots opnieuw opgenomen. In een shot waar je Freek de hoek om ziet rennen naar Art toe, zie je namelijk de positie van JW, maar dan zonder JW.

Ik denk dat de kans vrij groot is dat Freek al binnen was. Ik ben de route van Freek uit aan het zetten en hij is al heel vroeg in de taxi gestapt. Het is vrijwel onmogelijk dat Susan en Sofie lopend in de buurt van de eindlocatie aankomen, voordat Freek en is in de taxi.

Wat betreft de speurders is Susan het verdachts, omdat zij aan het begin van de tocht het dichtst in de buurt is van Freek. Freek zegt haar ook te zien, wat goed kan kloppen. Doordat Susan die kant op gaat, blijven de overige kandidaten wat verder weg van Freek. Als Freek in de taxi stapt, zit hij eigenlijk al een straat achter de straat waar de meeste kandidaten rondlopen. Alleen Tygo die op het kruispunt staat zou nog kans hebben om Freek langs te zien rijden. Alles wijst er wat mij betreft op dat Freek echt heel snel de opdracht heeft gehaald en de andere kandidaten daar weinig aan konden doen.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #47 Gepost op: 8-03-2014, 19:15:54 »
ik denk dat freek zelfs zo snel op locatie was dat zelfs art nog niet klaar stond toen hij aan kwam rennen. of art stond bij het verkeerde gebouw o.i.d.
De rest was dus pas veel later op de locatie
om het toch spannend te krijgen in de montage, is er wat geschoven en wat opnieuw gedaan. want behalve het gevoel dat opkwam ik wil uitzoeken hoe het kan dat die taxi er nu niet veel eerder was, vond ik het wel spannend.

art staat op 2 verschillende plekken
freek komt 2 keer aanlopen 1 keer zonder art (of hij en camera ploeg blijft wel erg mooi achter de boom) en volgens mij houd freek zijn hand twee keer anders tijdens het rennen.

e.e.a. werd mij duidelijk door de kaartjes van rat in het lokaties topic
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51312.100
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 19:24:22 door witte raaf »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #48 Gepost op: 8-03-2014, 19:20:49 »
... dan kun je ook zien hoe goed Freek kan acteren.
Dat gevoel kreeg ik ook toen Freek stond bij te komen -bij Art- van zijn "marathon" rennen (blokje om het huis)...

*hij heeft een hele goede conditie lijkt me...;)*
Omnia vincit amor

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #49 Gepost op: 8-03-2014, 19:21:48 »
Citaat
En ik blijf erbij dat hij volgens mij gelijk geld uit z'n zak haalt om de taxi te betalen
Heb net nog even gekeken maar ik zie niet dat hij geld uit zijn zak haalt. Hij loopt wel de hele tijd met zijn hand in zijn zak omdat daar (gokje) zijn vrijstelling in zit

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #50 Gepost op: 8-03-2014, 19:22:42 »
freek komt 2 keer aanlopen 1 keer zonder art (of hij blijft wel erg mooi achter de boom en volgens mij houd freek zijn hand twee keer anders tijdens het rennen.
Ik ben nu nog veel uitgebreider naar de opdracht aan het kijken. We zien hem zelfs 3x aan komen rennen.  :P Op 43:28 ook nog eens. Dat is hetzelfde moment als jou screenshot van 43:47, maar dan vanuit een ander standpunt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #51 Gepost op: 8-03-2014, 19:24:57 »
Heb net nog even gekeken maar ik zie niet dat hij geld uit zijn zak haalt. Hij loopt wel de hele tijd met zijn hand in zijn zak omdat daar (gokje) zijn vrijstelling in zit

Waarom zou hij de taxi moeten betalen?? Ik neem aan dat de crew daar verantwoordelijkheid voor neemt net zoals bij de topito opdracht. Die mensen worden echt wel achteraf betaald door de crew hoor, kunnen de kandidaten zich richten op het spel

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2014, 19:26:25 »
dat gevoel had ik ook rat. maar ik vond het niet duidelijk genoeg voor een screenshot, hier onder toch maar even.

de screen shots van JW is op de lokatie van waar freek en art de minuut tellen. op dat moment staat art dus bij het ziekenhuis. screenshot 1 en 4
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 19:50:26 door witte raaf »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #53 Gepost op: 8-03-2014, 19:30:53 »
Waarom zou hij de taxi moeten betalen?? Ik neem aan dat de crew daar verantwoordelijkheid voor neemt net zoals bij de topito opdracht. Die mensen worden echt wel achteraf betaald door de crew hoor, kunnen de kandidaten zich richten op het spel
Weet ook niet waarom dat gedacht werd. Ik gok vanuit het punt dat in de app een vraag stond hoeveel geld er is aangekomen op Ellis Island en er gedacht werd dat Freek hier de 1500 euro verduisterde??
Maar keer extra kijken kan ook geen kwaad.

Ik ga er inderdaad ook vanuit dat de crew dat allang geregeld heeft

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #54 Gepost op: 8-03-2014, 20:11:01 »
Maar ze gaan er vast niet vanuit dat Freek opeens in een taxi springt... Dus het is niet onmogelijk dat hij de taxichauffeur geld geeft naar mijn mening. Of Freek is de mol en hebben ze stiekem van tevoren die taxi al geregeld zodat Freek daar in kan.

Die topito opdracht is sowieso al van tevoren opgezet dus dat zal de productie met ze hebben geregeld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2014, 20:18:33 »
Maar ze gaan er vast niet vanuit dat Freek opeens in een taxi springt... Dus het is niet onmogelijk dat hij de taxichauffeur geld geeft naar mijn mening. Of Freek is de mol en hebben ze stiekem van tevoren die taxi al geregeld zodat Freek daar in kan.

Die topito opdracht is sowieso al van tevoren opgezet dus dat zal de productie met ze hebben geregeld.

Ik snap de discussie en de verwarring niet zo goed  ???  De crew loopt de hele boel toch te filmen??? Die lopen toch niet platzak rond daar? Tuurlijk hebben ze geld bij zich en worden die taxigasten gewoon betaald achteraf.

edit: en een taxi hoef je daar niet te regelen. Die rijden daar volop rond zoals dat duidelijk te zien is.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 20:24:08 door FS »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #56 Gepost op: 8-03-2014, 20:22:29 »
Ik snap de discussie en de verwarring niet zo goed  ???  De crew loopt de hele boel toch te filmen??? Die lopen toch niet platzak rond daar? Tuurlijk hebben ze geld bij zich en worden die taxigasten gewoon betaald achteraf.

Tuurlijk, maar het kan natuurlijk een ultieme molactie zijn om die taxichauffeur te laten betalen door de mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #57 Gepost op: 8-03-2014, 20:25:07 »
Tuurlijk, maar het kan natuurlijk een ultieme molactie zijn om die taxichauffeur te laten betalen door de mol.

Zou kunnen maar ik heb Suus niet zien betalen..  ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #58 Gepost op: 8-03-2014, 20:29:30 »
Ik ben er ook van overtuigd dat Freek Art heeft bereikt voor de andere kandidaten er kwamen. Freek nam de taxi om 16:15 en dat heeft hooguit enkele minuten geduurd (Jan-Willem vond Art om 8:45, toen moest Freek er allang zijn). Art zei ook dat Freek er snel was en dat hij in het gebouw moest wachten. Jan-Willem was afgeleid door de hond maar de andere kandidaten waren toch ook op uitkijk.

Het is overigens nooit voorgekomen dat de mol in de positie kwam dat hij gespot moest worden (zie de Vlaamse Mol serie 1, afl. 6, Wie is de Mol serie 3 afl. 2 (druivenplukkers), Wie is de Mol serie 6 afl. 3 (tangodansers) en de huidige reeks (processie). De mol zit liever bij de spotters of jagers omdat die dan invloed heeft op de overige kandidaten (dat heb je niet als je zelf gespot wordt).

Er bestond een gevaar dat Art door één van de kandidaten gevonden werd voor Freek eraan kwam. De mol weet goed waar Art zich bevindt en zal trachten de overige kandidaten daar in eerste instantie weg te houden. Het idee dat de kandidaten de hoofdweg in de gaten moesten blijven houden is daarom verdacht. Ook Tygo maakte zich verdacht door Freek een tip te geven een taxi te nemen.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #59 Gepost op: 8-03-2014, 20:44:08 »
Tuurlijk, maar het kan natuurlijk een ultieme molactie zijn om die taxichauffeur te laten betalen door de mol.
Zou wel grappig zijn als er 25 cent van het prijzengeld wordt afgehaald voor die taxi. Zou de taxi chauffeur terug hebben van een briefje van 100 euro?  ;D

Maar de kandidaten zullen toch ook wel wat geld meekrijgen op zo'n reis?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 20:46:35 door reinier3 »