Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend  (gelezen 27598 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #60 Gepost op: 8-03-2014, 20:46:58 »
De kandidaten krijgen allemaal wat zakgeld voor de opdrachten en soms is dat nodig als ze iets moeten kopen bij een opdracht of een voertuig moeten nemen. Dat de taxi werd betaald met geld uit de pot is onwaarschijnlijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #61 Gepost op: 8-03-2014, 20:49:49 »
Het geld uit de pot is toch geen echt geld? Ik ga er al jaren van uit dat dat gewoon een soort monopolygeld is voor de vorm. Dus daar kunnen ze niks mee betalen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2014, 21:29:25 »
Waarom zou hij de taxi moeten betalen?? Ik neem aan dat de crew daar verantwoordelijkheid voor neemt net zoals bij de topito opdracht. Die mensen worden echt wel achteraf betaald door de crew hoor, kunnen de kandidaten zich richten op het spel

Verschil met de topito-opdracht was natuurlijk dat deze taxi's door de crew geregeld had en Freek deze zelf regelde... Het is heel opvallend dat Tygo aangeeft dat Freek best een Taxi kan nemen en dan zo snel mogelijk een taxi in stapt, nota bene op het moment dat hij zelf Tygo ook zag vanuit de Taxi... Die Taxi hebben ze daar echt niet alvast vanuit de crew geregeld ofzo. Het was gewoon een impulsieve actie op dat moment...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2014, 21:42:18 »
Ik word gesterkt in de gedachte dat Freek inderdaad (veel) eerder aankwam dan de rest, door de uitleg van Art dat de vrijstelling nog 2x in gevaar komt.
Art zegt aan het eind van die uitleg namelijk: "Tenzij Freek de rest ruimschoots voorblijft natuurlijk".

Vanaf 34:18 hier http://avro.nl/wieisdemol/splash/ de uitleg van Art.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #64 Gepost op: 8-03-2014, 21:44:33 »
OK, ik heb ook een flink aantal jagerposities, maar eerst maar dit. De mogelijk route van Freek (zie screenshot).

Deze route is gebaseerd op het feit dat Freek zegt dat ze (zowat) in een rechte lijn naar de eindlocatie zijn gegaan. In elk geval klopt de route die hij loopt, waar hij instapt en uitstapt en het punt waar hij in de rickshaw de eerste bocht om gaat.

Er zijn echter ook twee shots die minder logisch te plaatsen zijn (aangegeven in roze/paars):
- Op een gegeven moment zie je hem rijden in de straat waar hij uitstapt, maar dan in tegengestelde richting. Hij heeft dus ofwel omgereden en draait op het einde 180 graden net voordat hij uitstapt (misschien stond de bus in de weg). Of hij is na de opdracht weer ingestapt omdat er een aantal extra opnames gemaakt moesten worden.
- Wie zien hem ook even rijden in de straat waarin Tygo op patrouille is in de tegengestelde richting t.o.v. van de bocht die we hem in het andere shot zien nemen en ook nog eens recht het gebied in waar in elk geval Tygo en JW rondhangen. Het is zeer onwaarschijnlijk dat die beide shots in zijn daadwerkelijke rit zaten. Of Freek heeft meerdere rondjes door het centrum gereden, maar dat rijmt niet met zijn opmerking dat ze in een rechte lijn naar Art zijn gereden.

Ik zal nog komen met een afbeelding met ook kandidaten posities er bij. Het is dan te zien dat het vrijwel onmogelijk is dat de kandidaten zich verschuild hebben rond Art voordat Freek daar is aangekomen, als het klopt dat Freek Susan heeft zien lopen.


EDIT> Plaatje met jagersposities bijgevoegd.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 12:33:10 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #65 Gepost op: 9-03-2014, 12:29:40 »
Indrukwekkend gereconstrueerd, Rat! Gaaf om te zien. ::super::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #66 Gepost op: 9-03-2014, 13:05:50 »
Prachtige uitwerking Rat  ::ok::

Het moment waar Tygo met de porto staat en Freek in de taxi zit, is dat het rondje "Freek 40:36" waar Freek net rechts afslaat?


40:36 is het moment dat Freek in de taxi rechts af slaat. Ik denk echter dat die 40:24 net iets later is en dat Tygo op het moment dat Freek de bocht om slaat bij heet hoofdkruispunt staat, waar hij het grootste deel van de tijd staat. Dit is denk ik ook het moment waarop Freek hem in de achteruitkijkspiegel ziet staan.

Maar degelijke zaken laat ik over aan ieders eigen interpretatie, want we hebben nou eenmaal niet het werkelijke tijdsverloop ter beschikking. Het enige dat je kan concluderen is dat door de route die Freek genomen heeft alleen Susan en Tygo kans hadden gehad om hem te zien.
Als Susan verdenker valt het mij op dat zij snel het initiatief neem om richting het startpunt van Freek te lopen en ook voor Sofie uit blijft lopen om die positie te behouden, i.p.v. het eerste stuk samen te lopen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #67 Gepost op: 9-03-2014, 13:17:40 »
@ Rat, baas! Hoelang is de route van Freek?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #68 Gepost op: 9-03-2014, 14:05:42 »
@ Rat, baas! Hoelang is de route van Freek?
Zo 'n 200m lopen en 500m in de taxi. Of met andere woorden, zo goed als niks.

De opdracht is echt ingericht als kat en muis spel, waarbij Freek zigzaggend de jagers moet zien te ontwijken. Maar zijn cheats zorgen er voor dat hij uiteindelijk alleen in het begin even Susan hoeft te ontwijken, daarna is hij redelijk veilig. ;D

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #69 Gepost op: 9-03-2014, 14:07:28 »
OK, ik heb ook een flink aantal jagerposities, maar eerst maar dit. De mogelijk route van Freek (zie screenshot).


Geweldig Rat!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Wat een werk!

Edit: Als ik het goed zie heeft JW als jager de grootste fout gemaakt door zich niet direct bij Art te melden. Want dat scheelde maar weinig, in tijd. 'T Is dat JW eruit is, anders zou dat echt een megamollenstreek zijn. Ik ga nog eens kijken of ik kan terughalen wie bedacht dat ze zich moesten verstoppen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 14:15:25 door Toke2012 »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #70 Gepost op: 9-03-2014, 14:32:47 »
Maar Rat, hoe zit het met die vrachtwagen met Jan-Willem.

We zien enkele frames voordat Freek aankomt dat hij voor de groene vrachtwagen (met olijfgroen gebouw op de achtergrond) langs rent. Jan-Willem zit daar dan niet en de auto's en brommer die er bij staan, zijn weg.
Mij lijkt het alsof er op een ander moment nog sfeer shots zijn gemaakt van Freek.... Wat ren-acties... Mollenacties...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #71 Gepost op: 9-03-2014, 14:38:39 »
de auto's en brommer die er bij staan, zijn weg.
Mij lijkt het alsof er op een ander moment nog sfeer shots zijn gemaakt van Freek.... Wat ren-acties... Mollenacties...

Is het zelfs niet zo dat je op de tweede printscreen de brommer ziet weg rijden links in beeld?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #72 Gepost op: 9-03-2014, 14:43:37 »
Maar Rat, hoe zit het met die vrachtwagen met Jan-Willem.
Uhm... Ik was er niet bij hè. :P

Ik denk dat er extra shots opgenomen zijn. Maar welke tijdens de extra jacht zijn gemaakt en welke daarna kan ik ook weinig zinnigs over zeggen. Ik zou het wel vreemd vinden als ze sfeerbeelden van Freek opnemen op die plek zonder dat Art er klaar staat. Ik denk dus dat dat shot 'echt' is.

Het enige dat ik wel durf te zeggen is dat, als Freek inderdaad Susan ziet lopen in het begin, het vrij onmogelijk is voor Sofie en Susan om zich verschanst te hebben rond de eindlocatie voordat Freek daar aankomt met de rickshaw. Zo snel kunnen ze niet teruglopen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 14:49:40 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2014, 14:48:41 »
Uhm... Ik was er niet bij hé. :P

Ik denk dat er extra shots opgenomen zijn. Maar welke tijdens de extra jacht zijn gemaakt en welke daarna kan ik ook weinig zinnigs over zeggen. Ik zou het wel vreemd vinden als ze sfeerbeelden van Freek opnemen op die plek zonder dat Art er klaar staat. Ik denk dus dat dat shot 'echt' is.

Het enige dat ik wel durf te zeggen is dat, als Freek inderdaad Susan ziet lopen in het begin, het vrij onmogelijk is voor Sofie en Susan om zich verschanst te hebben rond de eindlocatie voordat Freek daar aankomt met de rickshaw. Zo snel kunnen ze niet teruglopen.

Oke  ::rofl::. Ik begin een beetje te tunnelen hierdoor omdat de montage dus heel erg andere dingen wil laten veronderstellen bij deze opdracht.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #74 Gepost op: 9-03-2014, 18:21:25 »
Met zo'n opdracht als dit is het gek om na afloop nog een paar shots te nemen. Zelfs de groepfoto's heb je er niet in een keer goed erop. Een kat-en-muis-spel is vele malen lastiger.
Wellicht is Freek in de rickshaw gestapt, heeft zijn cameraman laten staan en is naar Art gereden. Na de opdracht hebben ze nog wat sfeershots genomen van iedereen. Het blijft televisie :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #75 Gepost op: 9-03-2014, 18:49:00 »
Haha, dit is echt zo gemonteerd.

Je ziet Freek twee keer rennen. Eerst van achteren met porto en foto in één hand.
Vervolgens vanaf de andere kant (voorkant) met Art in beeld. Met porto en foto in ieder een hand.

Neem de boom in het midden als referentie en de vrachtwagen (waar Jan-Willem dus niet zit).

Of te wel: Dit renstukje is minimaal 2 keer opgenomen. Jan-Willem had Freek dus moeten zien, maar waarschijnlijk is de aankomst die we te zien krijgen gewoon later opgenomen. En is Freek ergens via een achter ingang aangekomen.

Volgens mij wilde de productie gewoon dat Freek de vrijstelling zou behouden en dat daardoor 2.500 niet in de pot zou komen en dat vervolgens deze opdracht één geweldige mollenactie zou zijn... Maar het is gewoon gemanipuleerd.

EDIT: De grap is dat even daarvoor Jan-Willem ogenschijnlijk langs dezelfde plek loopt en zegt Art daar te zien. Art staat daar natuurlijk op dat moment niet, maar een stuk verderop (dan nog wel).
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 19:12:51 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline cpt. hook

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #76 Gepost op: 9-03-2014, 19:58:19 »
40:36 is het moment dat Freek in de taxi rechts af slaat. Ik denk echter dat die 40:24 net iets later is en dat Tygo op het moment dat Freek de bocht om slaat bij heet hoofdkruispunt staat, waar hij het grootste deel van de tijd staat. Dit is denk ik ook het moment waarop Freek hem in de achteruitkijkspiegel ziet staan.

Rat, Mooi overzicht! Maar ik krijg toch de indruk dat Tygo vlak bij Freek is bij het instappen in de taxi. En dat zie ik niet echt terug in jouw kaart.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #77 Gepost op: 9-03-2014, 20:25:02 »
Ik wil alleen nog even melden dat ik de montage bij deze opdracht volledig waardeer en noodzakelijk acht. Normaal gesproken, voel ik me dan toch een beetje voor de gek gehouden, maar in deze, wat ik vind supergave opdracht, kan je volgens mij gewoon niet met een team om Freek heen lopen. Dat moet stiekem en onverdacht en dan punt je de opdracht met wat achter geschoten beelden wat bij. Helemaal prima.

Ik wil ook meer van deze opdrachten!! Deze is in mijn ogen een beetje "mislukt" doordat Freek gewoon veels te goed was en misschien omdat Susan een beetje de andere kant op keek. Was het echter wel een kat-en-muis spelletje geworden: Supervet... Ik zat er ook helemaal klaar voor. Meer, meer!!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #78 Gepost op: 9-03-2014, 20:32:34 »
Ik sluit me volledig bij Jossie aan! ::cheerleader::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #79 Gepost op: 9-03-2014, 20:39:57 »
Kan ik me ook bij aansluiten.

Denk ook dat het een andere opdracht was geworden als Tygo hem niet had ingefluisterd dat hij ook in een wagentje kom stappen  ::rofl::

Denk dat ze daarom wel wat meer beelden moesten schieten dat Freek aan komt rennen