Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend  (gelezen 27584 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Gepost op: 6-03-2014, 09:31:15 »
Bespreek hier alles over aflevering 8, opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 21:13:05 door Stormpie »
er was eens......

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2014, 21:43:45 »
Als ik de mol zou zijn is het wel slim van het om subtiele hints te geven aan Freek, zodat Freek Art kan bereiken( hierdoor komt er geen geld in de pot). Zoals Tygo die vertelde dat hij ook wel eens in een voertuig kan zitten, hierdoor heeft Freek Art snel kunnen bereiken. Maar een kandidaat kan dit soort dingen ook zeggen.

Edit: Als Freek de mol niet is kan de mol ook willen dat Freek die vrijstelling niet behoudt. Er is best veel geld in enveloppen naar Freek gestuurd volgensmij, en misschien wilt de mol liever een risico nemen. Als Freek de vrijstelling kwijtraakt komt er geld in de pot, maar als Freek de vrijstelling behoudt wordt al dat geld uit de enveloppen opgestuurd naar Freek meer waard. Misschien is dit samen meer dan wat er bij 'de jacht is geopend" verdiend kon worden. Wel een risico : want Freek zou er ook in kunnen blijven zonder de vrijstelling en dan komt er én geld in de pot van de opdracht én extra geld in de pot door het verdiende geld van de enveloppen. En we weten ook nog niet hoe de enveloppen terugkomen in het spel. Misschien moeten ze ze wel met een opdracht terugwinnen.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 22:06:34 door Molstrik »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2014, 21:52:38 »
De mol weet dat er ook wel een weg "achterlangs" is, en zorgt dat die weg vrij blijft.

Trouwens, wat was er gebeurd als Freek Art niet had gevonden? Was de 2500 dan ook verdiend?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2014, 22:12:11 »
Mooi hoor, erg van genoten, deze opdracht. Wederom hulde voor de makers.
The British are not impressed.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2014, 22:24:23 »
Jan-Willem kon vanaf zijn positie Art zien staan. In die minuut dat de kandidaten bij Art konden komen stond Freek Gewoon naast Art. Dus ook al is hij anders gelopen dan hadden ze hem alsnog moeten zien staan.

Ik denk dat Jan-Willem Freek niet kon zien doordat er een cameraman voor stond die Jan-Willem en Freek (de hond) aan het filmen was.



Wat montage technisch ook nog zou kunnen is het volgende:
Het stuk met Jan-Willem en de hond is op een ander moment geweest dan dat Freek bij Art kwam. En was het voor de montage gewoon grappig dat Jan-Willem Freek zogenaamd niet zag doordat hij met die hond bezig was.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2014, 22:26:37 »
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mensen hier die goed zijn met kaarten en locaties hiervan weten te maken. Waar liep Freek langs, waar stonden de kandidaten en is Freek mogelijk voor 1 van de kandidaten langs gelopen?


Jan-Willem wordt even verdacht gemaakt door die hond, Tygo horen we tegen JW babbelen, Sofie vind het hartstikke spannend en Susan is opvallend stil op de porto. Zou Freek gewoon vrolijk voor haar langs gewandeld zijn zonder dat ze wat zegt?

Bovendien zou Susan het hier als mol met voorkennis ook goed spelen. Ze kan zichzelf redden in 5 op een rij, nadat Tygo tegen Freek zegt dat ze Susan eruit kan spelen. Susan doet dit niet, terwijl Tygo haar nog 'gewaarschuwd heeft' en gaat af.  Als je weet wat de volgende opdracht is, weet ze dat ze door af te gaan in de zoekende positie gaat komen, waar ze deze kan laten mislukken door Freek aan zich voorbij te laten lopen.  

Daarnaast is de keus voor Freek voor de vrijstelling ook logischer als mol met voorkennis. Freek vinden tussen de Fillipinos is een stuk moeilijker dan Tygo spotten.

(Hetzelfde betoog kun je houden voor Sofie, maar imo gaat het tussen Freek en Susan)

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2014, 22:57:06 »
Das toch wel toevallig dat Freek een petje bij zich had. Voorkennis ???  ???

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2014, 23:00:24 »
Het spel speelde zich denk ik af ik deze stad:
https://www.google.nl/maps/place/El+Nido/@11.1795664,119.3902213,17z/data=!4m2!3m1!1s0x33b65515ef5c9e0f:0xfc4e665b599b0455
Alleen is de google-auto nog niet door het dorp heengereden...dus wij kunnen niet 'meewandelen'. Je ziet wel het gemeentehuis (Municipal Hall) met hier tegenover de school.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2014, 23:08:05 »
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mensen hier die goed zijn met kaarten en locaties hiervan weten te maken. Waar liep Freek langs, waar stonden de kandidaten en is Freek mogelijk voor 1 van de kandidaten langs gelopen?


Jan-Willem wordt even verdacht gemaakt door die hond, Tygo horen we tegen JW babbelen, Sofie vind het hartstikke spannend en Susan is opvallend stil op de porto. Zou Freek gewoon vrolijk voor haar langs gewandeld zijn zonder dat ze wat zegt?

Bovendien zou Susan het hier als mol met voorkennis ook goed spelen. Ze kan zichzelf redden in 5 op een rij, nadat Tygo tegen Freek zegt dat ze Susan eruit kan spelen. Susan doet dit niet, terwijl Tygo haar nog 'gewaarschuwd heeft' en gaat af.  Als je weet wat de volgende opdracht is, weet ze dat ze door af te gaan in de zoekende positie gaat komen, waar ze deze kan laten mislukken door Freek aan zich voorbij te laten lopen.  

Daarnaast is de keus voor Freek voor de vrijstelling ook logischer als mol met voorkennis. Freek vinden tussen de Fillipinos is een stuk moeilijker dan Tygo spotten.

(Hetzelfde betoog kun je houden voor Sofie, maar imo gaat het tussen Freek en Susan)
Het zou wel slim zijn als de mol zegt "ik loop deze kant wel op"... de kant waarvan ze weet dat Freek komt.
Ik hoop eigenlijk op een Nyoman achtig stukje (misschien niet het beste voorbeeld.... ehm een stukje waarbij we de mol lekker een cocktail aan een barretje zien drinken), maar dat is wel een héél groot risico als er nog 4 andere kandidaten door het dorpje heen lopen.

In elk geval verwacht ik van deze opdracht nog wel wat terug te zien tijdens de ontknoping. Wie de mol ook is.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2014, 01:02:00 »
Wat montage technisch ook nog zou kunnen is het volgende:
Het stuk met Jan-Willem en de hond is op een ander moment geweest dan dat Freek bij Art kwam. En was het voor de montage gewoon grappig dat Jan-Willem Freek zogenaamd niet zag doordat hij met die hond bezig was.

Daar lijkt het wel op. Op 16 minuten rijdt Freek weg bij Tygo. En volgens de montage zou hij pas 9 minuten later aankomen bij Art, met nog 5 minuten op de klok. Dat betekent dat die taxi erg traag was, of dat hij het lopend nooit had kunnen halen. Het lijkt mij dat Freek al bij Art was geweest, voordat JW aankwam. En hoe kan Tygo eerder dan Freek zijn aangekomen, zonder taxi?

Grappig ook is de biecht van Freek. "Ik hoorde JW en Typo communiceren. 'Tygo, JW hier, ik zit achter een busje, Freek kan me echt niet zien...'" Waarbij Freeks stem op het eind omhoog gaat, dus er kwam nog een zin achteraan, maar die is eruit geknipt. Waarschijnlijk iets als "... maar ik was al lang al bij Art geweest!"

Het lijkt op een Top Gear auto-vs-trein montage. In de film lijkt het heel spannend, maar feitelijk waren de verschillen heel groot.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 01:04:30 door reinier3 »

Offline areos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2014, 08:09:36 »
Het lijkt er inderdaad op dat Freek al lang binnen was toen de overige kandidaten bij Art arriveerden.

Uitzending Gemist 42:27


Uitzending Gemist 43:46


Volgens de uitzendvolgorde zou JW bij de vrachtwagen moeten zitten toen Freek voorbij kwam. De beelden hierboven laten wat anders zien..

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2014, 09:16:11 »
Het lijkt er inderdaad op dat Freek al lang binnen was toen de overige kandidaten bij Art arriveerden.

Uitzending Gemist 42:27


Uitzending Gemist 43:46


Volgens de uitzendvolgorde zou JW bij de vrachtwagen moeten zitten toen Freek voorbij kwam. De beelden hierboven laten wat anders zien..

Is dat wel zeker dezelfde vrachtwagen? Die motor en rode container staan er namelijk niet op de foto waar Freek loopt.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2014, 10:32:39 »
Is dat wel zeker dezelfde vrachtwagen? Die motor en rode container staan er namelijk niet op de foto waar Freek loopt.
Het huis erachter lijkt in ieder geval te kloppen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2014, 10:44:12 »
Het huis erachter lijkt in ieder geval te kloppen...

De boom aan de binnenkant (of buitenkant, ik bedoel aan de kant van de vrachtwagen) van de omheining niet.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 10:48:28 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2014, 11:07:07 »
Is een andere locatie die vrachtwagen. Zie je idd duidelijk door die boom

Offline areos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2014, 11:27:49 »
Is wel degelijk dezelfde locatie. Eerste plaatje is wat ongelukkig getimed waardoor JW precies voor de boom staat (voor de stam althans). Op het tweede plaatje zie trouwens nog net een stukje rood van de container achter de taxi.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2014, 11:39:49 »
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mensen hier die goed zijn met kaarten en locaties hiervan weten te maken. Waar liep Freek langs, waar stonden de kandidaten en is Freek mogelijk voor 1 van de kandidaten langs gelopen?


Jan-Willem wordt even verdacht gemaakt door die hond, Tygo horen we tegen JW babbelen, Sofie vind het hartstikke spannend en Susan is opvallend stil op de porto. Zou Freek gewoon vrolijk voor haar langs gewandeld zijn zonder dat ze wat zegt?

Bovendien zou Susan het hier als mol met voorkennis ook goed spelen. Ze kan zichzelf redden in 5 op een rij, nadat Tygo tegen Freek zegt dat ze Susan eruit kan spelen. Susan doet dit niet, terwijl Tygo haar nog 'gewaarschuwd heeft' en gaat af.  Als je weet wat de volgende opdracht is, weet ze dat ze door af te gaan in de zoekende positie gaat komen, waar ze deze kan laten mislukken door Freek aan zich voorbij te laten lopen.  

Daarnaast is de keus voor Freek voor de vrijstelling ook logischer als mol met voorkennis. Freek vinden tussen de Fillipinos is een stuk moeilijker dan Tygo spotten.

(Hetzelfde betoog kun je houden voor Sofie, maar imo gaat het tussen Freek en Susan)

Freek zag Tygo toen hij de 'taxi' regelde, zei hij zelf. Maar Tygo zag Freek niet.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2014, 11:44:04 »
Freek zag Tygo toen hij de 'taxi' regelde, zei hij zelf. Maar Tygo zag Freek niet.

Dan zal Tygo zijn fanfare pak wel weer aan gehad hebben.  ;D
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2014, 12:06:05 »
Het lijkt er inderdaad op dat Freek al lang binnen was toen de overige kandidaten bij Art arriveerden.

Volgens de uitzendvolgorde zou JW bij de vrachtwagen moeten zitten toen Freek voorbij kwam. De beelden hierboven laten wat anders zien..
Ik geloof ook wel dat Freek allang binnen was. De screenshot maken dat helemaal duidelijk. Wat mij betreft een vraagje voor het vragenvuur hoe lang Freek al binnen was.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - de jacht is geopend
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2014, 12:43:59 »
In elk geval verwacht ik van deze opdracht nog wel wat terug te zien tijdens de ontknoping. Wie de mol ook is.

Dat hoe dan ook. Ik dacht ook meteen aan Bali en Yvon die een Nyomannetje doet, nergens te vinden hoor  ??? en ondertussen lekker uitrusten op een bankje > even sprinten en doen alsof je uitgeput terug komt bij de groep  :P Dat zie ik bij deze opdracht Susan wel doen ja, want als enige bleef ze wel verdacht stil. Zij en Jan-Willem zaten toch beide te posten bij Art? Sofie was afgeleid door de porto, Tygo kon het niet laten om Freek te helpen met zijn tip om de tuc-tuc te nemen. Hoe Jan-Willem dan niet binnen 1 minuut bij Art staat snap ik nog steeds niet. Hond of geen hond (heb het ook niet op wildvreemde honden, je weet nooit hoe ze gaan reageren) dan loop je achterom de auto langs en negeer je de hond gewoon.  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan