Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken  (gelezen 47287 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #120 Gepost op: 18-03-2014, 22:29:03 »
Dat klopt. Maar dat laat onverlet dat Suus op een later tijdstip in haar eentje terwijl de rest slaapt kan terug komen om te foefelen met haar eigen enveloppe  ::vergroot:: Zeker door haar opmerking 'dat geeft ook rust, daar kan niks meer mee gebeuren' opmerking en blik in de camera is dat echt koren op de molen voor mij als Suus=mol aanhanger  ::tandpastasmiley::



dat klopt niet. bij de inrto zie je Freek envelop in ellis Island. Denk eerder dat ze een brievenbus zijn vergeten.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:
« Reactie #121 Gepost op: 18-03-2014, 22:52:56 »
Mijn poging:
Alles wat in aflevering 2 of 3 gepost wordt 60 % rente
Alles wat in aflevering 4 of 5 gepost wordt 40 % rente
Alles wat in aflevering 6 of 7 gepost wordt 20 % rente

Dan krijgen we
Afl3:1200*60% = 720 (Sofie-->Susan)
Afl5:(1500+1200+1500)*40% = 1680 (Tygo--> Susan 2x, Jennifer--> Sofie)
Afl6:1750*20%=350 (Susan--> Freek)

Totaal 2750
Waarin ik aanneem dat het bedrag in de niet gevonden envelop wel rente heeft opgeleverd.


Second this. Ik ben op een gegeven moment gestopt, omdat ik niet in 2 afleveringen bij elkaar dacht. Kon de combi niet vinden. Ook niet een vast rentepercentage per dag of per aflevering.  Kwam steeds uit op 2 decimalen achter de komma.

 ::ok::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #122 Gepost op: 18-03-2014, 23:19:01 »
@Timbles
Het overzicht klopt niet. En dus ook de berekende rente niet...

In aflevering 3 werden er al twee enveloppen 2x 1200 euro verstuurd ( Freek en Sofie)
In aflevering 4 stuurt Aaf 350 euro
In aflevering 5 werden 3 enveloppen verstuurt. ( tweemaal Tygo 1000 en 1700 en eenmaal Jennifer 1500)
In aflevering 6 stuurt Susan 1750

 


Volgens mij wel hoor. 1500+1500+1200 = 1000+1700+1500. Snap de notatie niet, maar komt volgens mij op hetzelfde rentebedrag uit. De andere enveloppen zat geen rente op.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #123 Gepost op: 19-03-2014, 03:48:53 »

Dat klopt niet. In de teller is al die weken bijgehouden hoeveel er gepost is. Aan het begin van deze aflevering is dat 8700 euro. Art krijgt maar 6 van de 7 enveloppen (en dus te weinig geld), maar in de teller gaat die 8700 er gewoon bij. Ze krijgen in handen echter alleen het geld dat in de enveloppen zat (minder dan 8700 dus). En vervolgens geeft Art de "rente".

Als ze dan gaan tellen dan zit er 1750 minder in dan de teller aangeeft en dan pas telt de teller terug.

m0ll0m
[/quote]

Blijft toch vreemd? Ontbrekende bedrag had ook gewoon bij envelopje kunnen blijven staan: wel gepost, niet opgehaald?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #124 Gepost op: 19-03-2014, 09:27:41 »
En toch zegt Art dat er 6 enveloppen zijn gepost en het er 7 hadden moeten zijn en dat op 4 van de geposte enveloppen een van hun namen op stond.
Dus 3 keer een envelop van Suus en 1 aan Sofie. Dus dan lijkt me dat de rente voor de envelop aan Freek niet is meegerekend.

De teller laten ze gewoon doorlopen om het voor de kijker wat duidelijker te maken (denk ik) dat naderhand met tellen geld weg is en dan halen ze dat er vast af.

Maar de rente zou je dus moeten berekenen over 4 enveloppen

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #125 Gepost op: 19-03-2014, 10:20:12 »
Ik snap wat je zegt Syllie, en misschien heb je gelijk, maar ik vind de uitleg van Art (of meer het ontbreken ervan) onvoldoende om met een bepaalde zekerheid iets te roepen.

Voor mij is het puur een aanname dat je rente krijgt over de 1750 euro, omdat het er eerst bij opgeteld wordt, dan de rente, dan pas mist het geld. Alsof er wel rente is ontvangen, maar dat de envelop pas na rente ontvangst blijkt te missen.

Dus daarom vind ik de uitleg van Timbles goed. Het echte juiste antwoord is denk ik alleen te verkrijgen door het aan de crew te vragen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #126 Gepost op: 19-03-2014, 10:33:53 »
Voor mij is het puur een aanname dat je rente krijgt over de 1750 euro, omdat het er eerst bij opgeteld wordt, dan de rente, dan pas mist het geld. Alsof er wel rente is ontvangen, maar dat de envelop pas na rente ontvangst blijkt te missen.

Kan het nu net dit niet zijn? Er is gezegd dat het geld dat je post naar aflevering 9 veilig is en er rente opkomt.

Wel, op de 1750 euro is dan rente geweest en de envelop is naar aflevering 9 gepost (zie postbode) alleen niet opgepikt. Dus klopt de brief van afl. 2 toch
klaar voor de strijd

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #127 Gepost op: 19-03-2014, 12:08:29 »
Kan het nu net dit niet zijn? Er is gezegd dat het geld dat je post naar aflevering 9 veilig is en er rente opkomt.

Wel, op de 1750 euro is dan rente geweest en de envelop is naar aflevering 9 gepost (zie postbode) alleen niet opgepikt. Dus klopt de brief van afl. 2 toch

Ja, voor mij is het goed zo. Maar als iemand er iets anders van wilt maken, be my guest.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #128 Gepost op: 19-03-2014, 13:18:26 »
De hamvraag blijft: heeft Suus een lege enveloppe opgestuurd in aflevering 6 of een enveloppe met 1750 opgestuurd en die simpelweg niet opgehaald in aflevering 9? Derde mogelijkheid: volle enveloppe verstuurd in aflevering 6 en naderhand na haar 'er kan nu niets meer mee gebeuren' in de holst v/d nacht geslopen naar de box en de enveloppe geleegd? Vierde mogelijkheid: volle enveloppe verstuurd in aflevering 6 en in aflevering 9 in het holst v/d nacht voorafgaande aan de brievenbusopdracht gevaren naar het eilandje waar de postbode de brief heeft bezorgd en hem aldaar geleegd en weer leeg teruggestopt.

Maar welke het nu ook is: we gaan het donderdag ongetwijfeld zien :)
Je ziet duidelijk dat Susan slechts één envelop meeneemt, terwijl er toch echt twee lagen. Ik kies voor optie 2
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #129 Gepost op: 19-03-2014, 13:47:42 »
Je ziet duidelijk dat Susan slechts één envelop meeneemt, terwijl er toch echt twee lagen. Ik kies voor optie 2

Ben jij de mol? als in blind? Want dat is dus helemaal niet te zien  ::)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #130 Gepost op: 19-03-2014, 19:25:15 »
Je ziet duidelijk dat Susan slechts één envelop meeneemt, terwijl er toch echt twee lagen. Ik kies voor optie 2
ze laat geen envelop achter. het is keertje die ophoog gaat de brievenbus dicht gaat. Ik neem aan
dat de makers daarin geen fouten in maakt. Ze kijken voordat het wordt uitgezonden 20x na om te voorkomen dat er duidelijk molactie in beeld worden gebracht.   

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #131 Gepost op: 19-03-2014, 19:30:21 »
Ik snap wat je zegt Syllie, en misschien heb je gelijk, maar ik vind de uitleg van Art (of meer het ontbreken ervan) onvoldoende om met een bepaalde zekerheid iets te roepen.

Voor mij is het puur een aanname dat je rente krijgt over de 1750 euro, omdat het er eerst bij opgeteld wordt, dan de rente, dan pas mist het geld. Alsof er wel rente is ontvangen, maar dat de envelop pas na rente ontvangst blijkt te missen.

Dus daarom vind ik de uitleg van Timbles goed. Het echte juiste antwoord is denk ik alleen te verkrijgen door het aan de crew te vragen.

ze kregen volgens mij geen rente op de brief van Freek. Art kan niet controleren of het naar Freek of naar iemand gestuurd. Toen Art zij dat er envelop zoek is geraakt hadden de kandidaten gelijk moeten realiseren dat er geld weg is.

Offline Adl333

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #132 Gepost op: 20-03-2014, 10:51:26 »
Zo vlak voor de ontknoping is mij nog iets opgevallen.
Uit de screenshots eerder in dit topic zien we duidelijk dat de 3e brievenbus van Tygo en Sofie dezelfde is als degene die Freek als eerste opende. Alleen op het moment dat Freek wegloopt laat hij het rode 'vlaggetje' op de brievenbus omhoog (wat normaal gesproken betekend dat de brievenbus nog niet geleegd is). Wanneer Tygo en Sofie hier aankomen, is dat vlaggetje naar beneden.
Dit moet dus iemand van de productie hebben gedaan, maar waarom bemoeien zij zich in het spel? Dit mag toch niet?
Is het dan toch niet een hele andere brievenbus die geopend wordt door tygo en sofie?  ???

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #133 Gepost op: 20-03-2014, 11:17:35 »
Freek en Susan moesten 4 enveloppen ophalen en Tygo en Sofie 2 plus de extra brievenbus. Je zou toch denken dat de makers eerlijk hebben gedeeld met 4 voor de ene eiland en 3 voor de andere eiland daarom is mijn vermoeden dat er bij Tygo en Sofie een brief is vergeten of brievenbus per ongeluk vergeten.   

ex Freek tunnelaar 

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #134 Gepost op: 20-03-2014, 11:31:31 »
Ik ben blij dat we hier over 10 uur een definitief antwoord op hebben  ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #135 Gepost op: 21-03-2014, 00:46:24 »
Toch die tweede envelop in de brievenbus die hier getoond werd. Al zie ik het nu toch echt nog steeds niet op de screentjes... Ik heb eerder het idee van een lucky guess, aangezien dit de meest aannemelijke brievenbus voor als er ergens twee lagen. Wel raar dat er hier opeens twee in lagen trouwens...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #136 Gepost op: 21-03-2014, 08:45:42 »
Toch die tweede envelop in de brievenbus die hier getoond werd. Al zie ik het nu toch echt nog steeds niet op de screentjes... Ik heb eerder het idee van een lucky guess, aangezien dit de meest aannemelijke brievenbus voor als er ergens twee lagen. Wel raar dat er hier opeens twee in lagen trouwens...
Ja , en niet eens achterin ??

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #137 Gepost op: 21-03-2014, 08:52:31 »
En toch is dat op beeld niet te zien. Heb gisteravond nog eens gekeken maar dat is zo gefilmd dat je niet ziet dat er nog een envelop ligt

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #138 Gepost op: 21-03-2014, 22:33:53 »
En toch is dat op beeld niet te zien. Heb gisteravond nog eens gekeken maar dat is zo gefilmd dat je niet ziet dat er nog een envelop ligt

Klopt, vind het ook raar / ongeloofwaardig zelfs !!

Terwijl ik echt de eerste was die riep : Wat ?? Ze laat er één liggen...was dus echt niet zo !!??