Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159820 keer)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #100 Gepost op: 22-03-2014, 08:23:43 »
Ik vind juist dat Susan een heel leuke mol is geweest. Grijze muis? Niet mee eens. Dat ze het molschap als een last ervaarde? Dat blijkt niet uit haar optreden noch uit haar commentaar op het meedoen aan het spel. (Bijv. de reünie en moltalk.) Maar goed: ieder zo zijn/haar voorkeuren.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #101 Gepost op: 22-03-2014, 10:11:48 »
Mijn suggestie, ik heb wat terug zitten kijken....
Afl 9 zoals seizoen 8, de ontknoping op lokatie (afl 10 vond ik hier ook super)
De ontknoping in Nederland vond ik ook heel goed in bv seizoen 11, alle opdrachten werden nagelopen, hoe de mol zich hier bekend maakt was ook erg gaaf

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #102 Gepost op: 22-03-2014, 10:39:42 »
Voor:
- In eerste afl geen afvaller
- Minder twists bij de executies
- Minder vaak de hele groep door laten gaan. Maximaal 1x per seizoen
- Meer tijd nemen voor de finaleaflevering.
- Altijd een vorm van een Meet the Mol opdracht doen
- De mooie beelden vooral zo houden  ::ok::



Tegen:
- onbekende nederlanders (dat is de helft toch al voor me)
- finalevrijstelling
- Dat Moltalk presentatoren op de hoogte zijn van wie de mol is
- saaie opdrachten zoals de kantonese opera opdracht als er geen superhint in zit
- Snap dat het soms niet anders kan in tvland maar dat Sofie toch hard had mee geroeid maar dat wij naar een retake aan het kijken waren... liever niet. Schept verwarring, vooral bij dit spel
- Viel me op dat de kandidaten hun telefoon bij zich mochten houden..waar is de tijd dat dat ingeleverd moest worden?!
- Geen olympische spelen of wat dan ook ertussen laten komen, probeer dan maar een plekkie op een andere tijd te veroveren! Desnoods een andere dag.
- Enne Art... geen weggevertjes meer in afl 9. Nu wisten we al dat Freek het niet was, (te diep in de Freektunnelmensen niet meegerekend  ;D) beetje jammer was dat. Had graag nog in spanning gezeten.

Edit: Tegen: herhalingspraatjes van Art in de finale die we al lang gezien hebben de afl daarvoor. Zoals het: jij bent niet de verliezer etc riedeltje
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 11:20:04 door FS »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #103 Gepost op: 22-03-2014, 11:05:03 »
- Enne Art... geen weggevertjes meer in afl 9. Nu wisten we al dat Freek het niet was, (te diep in de Freektunnelmensen niet meegerekend  ;D) beetje jammer was dat. Had graag nog in spanning gezeten.

Dit.

Het bekendmaken van een winnaar, verliezer of niet-mol in aflevering 9 mag er van mij ook uit. Gewoon tot het allerlaatste moment nog 3 deelnemers die alle 3 nog steeds de mol kunnen zijn.  Het maakt de anticlimax in aflevering 9 groter, maar de discussies op fora, op het werk, met vrienden en bekenden blijven tot het allerlaatste moment levendiger en interessanter.


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #104 Gepost op: 22-03-2014, 11:17:35 »
- Geen olympische spelen of wat dan ook ertussen laten komen, probeer dan maar een plekkie op een andere tijd te veroveren! Desnoods een andere dag.
- Enne Art... geen weggevertjes meer in afl 9. Nu wisten we al dat Freek het niet was, (te diep in de Freektunnelmensen niet meegerekend  ;D) beetje jammer was dat. Had graag nog in spanning gezeten.

- Andere dag is in zo'n geval geen optie. Er wordt namelijk iedere avond naar de OS gekeken. Alleen andere zender of later op de avond zouden opties zijn. Op andere zenders hebben ze echter ook weer andere programma's en ik kan me best voorstellen dat ze het niet later uit willen zenden, omdat er toch ook een jong publiek is dat kijkt. Kunnen ze er moeilijk van maken dat ze van 10 tot 11 uitzenden ofzo...

- Ieder jaar wordt dit haast wel gedaan. Vaak wordt zelfs al de winnaar of verliezer bekend gemaakt. Nu wist je eigenlijk alleen maar dat Freek niet de mol was. Dat is minder weg geven dan anders... Ik vond de executie halverwege in de laatste uitzondering storender. Het lijkt er wel op dat een groepsvrijstelling te vaak ingezet is en er daarom ergens een executie tussen gepropt werd, om nog iemand net voor de finale af te laten vallen...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #105 Gepost op: 22-03-2014, 11:23:58 »
Nu wist je eigenlijk alleen maar dat Freek niet de mol was. Dat is minder weg geven dan anders...

Dat is persoonlijk. Ik wist soort van zeker dat Sofie het niet was. Door teveel redenen om hier nu op te gaan noemen. Dus voor mij gaf het wel alles weg. Ik zat op Suus maar had niet raar gekeken als het Freek was geweest.. Door Art was het voor mij niet meer spannend.. Gelukkig voor jou nog wel dus, mooi  ::ok::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #106 Gepost op: 22-03-2014, 11:32:06 »
Wat ik vooral bedoelde was dat het praatje van Art Sofie niet uitsloot als mol. Ook in dat geval waren de winnaar en verliezer die volgde uit het praatje logisch. Zowel Susan- als Sofietunnelaars konden de uitspraak van Art in hun tunnel plaatsen. Het resultaat was logisch te noemen. Het praatje van Art verhulde daarom nog niets, alleen dat Freek niet de mol was.

In mijn geval vielen toevallig wel de stukjes op zijn plaats, omdat ik juist tussen Susan en Freek twijfelde (al was het vermoeden van Susan al vanaf het begin eigenlijk net iets groter). Sofie had ik eigenlijk al heel snel afgestreept. Wat dat betreft zorgde het praatje er van Art wel voor dat Susan zeker de mol was in mijn ogen, maar ik besefte wel dat Sofietunnelaars door het praatje van Art echt niet over stag zouden gaan en rustig in hun tunnel waren blijven zitten.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #107 Gepost op: 22-03-2014, 11:37:10 »
Ik ben het er wel mee eens dat ze de eindscene anders moeten opnemen / laten aflopen en dat ze best 3 kandidaten onbesproken kunnen laten zodat de laatste week nog 3 mogelijke molkandidaten in het spel zijn.

Als ik in mijn omgeving vraag bij wie is de molkijkers, die puur kijken omdat het leuk is om te kijken en er dus niet dag en nacht mee bezig zijn, geven die ook aan dat ze dit jaar de afsluiting anders hadden willen zien.
Ook voornamelijk dat Art in aflevering 10 zegt dat Freek ook niet de winnaar is en dan gaat vragen wie de mol is. Dat was door zijn antwoord naar Freek wel duidelijk  ::rofl::

Dus hadden ze beter na het praatje kunnen afsluiten dat een van de drie de mol zou zijn en dat je dat de week er op zou zien. En dan in aflevering 10 gewoon 3 op een rij vragen wie de mol is. Had toch net dat extra stukje spanning toegevoegd.  

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #108 Gepost op: 22-03-2014, 11:42:18 »
Jaapie, Jij mag daar anders over denken hoor.  ;) 1 van mijn suggesties voor het volgende seizoen is gewoon lekker niks meer weggeven in afl 9.
Heeft voor mij in ieder geval de spanning weggenomen. Vond ik jammer.

En dat ze zoiets elk jaar wel doen vind ik geen goed argument om ermee door te gaan. De finale is ook een soort van teleurstelling bij velen elk jaar. Mogen ze dus van mij ook mee ophouden. Lekker wat spannender maken en er meer tijd voor nemen. Minder in herhaling vallen etc

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #109 Gepost op: 22-03-2014, 11:48:08 »
Ik heb een suggestie richting de montage:

Volgend seizoen innovatief zijn met de hints. De hints waren dit jaar te makkelijk gemaakt heb ik het idee. Zal wel met de toegankelijkheid te maken hebben en het feit dat ze hogere kijkcijfers willen hebben. Ook heeft het te maken met dat op een forum alles uitgeplozen wordt maar toch.

De hint schijnbeweging had in alle mogelijke theorieën gestaan. Ook had ik enkele keren gelezen dat de mol het geld pakte (Susan of Jennifer) om vertrouwen te winnen. Dat dit ook echt een hint blijkt te zijn (de mol pakte het geld niet want Jennifer rende naar binnen) is makkelijker dan de priesterhint. Natuurlijk was dat wel ontrafeld, maar daarom juist: geen aflevering titels meer als hint. De gemiddelde kijker die er niet zo mee bezig is en gewoon kijkt en ziet wat er gebeurt, let ook niet op de hints tijdens de afleveringen.

Het mollogo dat te zien was bij de toekomstbeelden. Na vorig seizoen, dat kistje met het mol logo dat alleen bij Kees in beeld was, zou je verwachten dat ze dit seizoen voor iets anders kwamen.

De heilige aanwijzing, dat was echt een veel te makkelijke hint waarvan je hoopt dat die niet zo letterlijk genomen wordt. Dus toch. 2 vingers in de lucht.

De beeldhints mogen wat mij betreft gewoon vernieuwend zijn, daar hebben jullie (crew van WIDM) alle capaciteiten voor. Denk bijvoorbeeld aan dat de mol ik noem maar wat 10 broeken aanheeft waar op de linkerkontzak telkens een andere letter staat, wat uiteindelijk de zin "Ik ben de mol" vormt.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #110 Gepost op: 22-03-2014, 11:48:28 »
@FS: Ik denk dat ik jouw suggestie gewoon verkeerd begrepen heb. Ik dacht dat je de ontknoping op deze manier niets vond en het liever weer had zoals voorgaande jaren. Daarom wilde ik het punt maken dat daar eigenlijk minstens even veel vergeven werd. Maar blijkbaar ben je het gewoon met dat algemeen concept van 'iets verklappen' mee oneens. Als ik dat meteen door had, had ik niets gezegd ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #111 Gepost op: 22-03-2014, 11:51:56 »
Maar blijkbaar ben je het gewoon met dat algemeen concept van 'iets verklappen' mee oneens. Als ik dat meteen door had, had ik niets gezegd ;)

Ben blij dat je wat zegt hoor, anders zit ik ook maar in het luchtledige te lullen  ::rofl::

Offline Heineken

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #112 Gepost op: 22-03-2014, 12:47:00 »
Oslo, Noorwegen!
Daar gaan ze heen volgend jaar  ::)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #113 Gepost op: 22-03-2014, 12:48:34 »
Ik gok op Peru! ::jaja::
🜃

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #114 Gepost op: 22-03-2014, 13:09:55 »
Oslo, Noorwegen!
Daar gaan ze heen volgend jaar  ::)

Je klinkt alsof je nu al bewijs hebt, terwijl de opnames nog niet geweest zijn?!

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #115 Gepost op: 22-03-2014, 13:54:11 »
Ik zou graag de ontknoping weer in Lisse zien, waarbij de kandidaten in 2 rijen zitten i.p.v. aan een tafel op een oud treinstation (of wat het ook is).

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #116 Gepost op: 22-03-2014, 13:55:39 »
Nog een suggestie: de mol geen informatie vooraf geven.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #117 Gepost op: 22-03-2014, 14:19:03 »
Ik zou trouwens graag meer opdrachten willen zien die uit 'schakels' van kandidaten bestaan (bijv roltrapoverdracht) of opdrachten waarbij geld in groepjes of in onderdelen te verdienen is (bijvoorbeeld TV-studo, Stuwdam, Chinees vragen) en iets minder opdrachten waar een groepsbesluit het gehele bedrag bepaalt (Boedha's, Opera)

Deels omdat je hiermee goed naar de mol kunt speuren (of kandidaten af kunt strepen), maar vooral ook omdat je dan minder molbiechten zult horen met "Het ging toch al fout, dus de mol hoefde niks te doen"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #118 Gepost op: 22-03-2014, 14:31:57 »
- Andere dag is in zo'n geval geen optie. Er wordt namelijk iedere avond naar de OS gekeken. Alleen andere zender of later op de avond zouden opties zijn. Op andere zenders hebben ze echter ook weer andere programma's en ik kan me best voorstellen dat ze het niet later uit willen zenden, omdat er toch ook een jong publiek is dat kijkt. Kunnen ze er moeilijk van maken dat ze van 10 tot 11 uitzenden ofzo...
Misschien hebben we er over 4 jaar minder last van, aangezien dan de Winterspelen in Zuid Korea zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #119 Gepost op: 22-03-2014, 15:37:40 »
Nog een suggestie: de mol geen informatie vooraf geven.

Juist wel, zou ik zeggen. De mol moet van te voren natuurlijk op de hoogte zijn van alle opdrachten zodat hij/zij er beter op in kan spelen, alvast denken van hoe er gemold kan worden etc.