Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159803 keer)

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #80 Gepost op: 20-03-2014, 21:55:42 »
De bekendmaking van de mol door middel van beelden uit het seizoen achter elkaar en dan eindigen met de mol(net zoals bij Patrick en Art) Dat vind ik tenminste een stuk leuker dan gewoon iemand naar voren laten stappen met de tekst ik ben de mol.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #81 Gepost op: 20-03-2014, 22:24:03 »
Wat viel er een hoop te verbeteren aan deze laatste aflevering zeg!
Ze worden met het jaar slechter en slordiger gemonteerd.

Graag wil ik mijn lijst met suggesties aanvullen:
- Maak de eerste aflevering niet langer, maar de laatste (of allebei natuurlijk).
- Niet zo lang op het mysterie van wie de mol is blijven hangen.
- Niet de gehele Art presentatie van aflevering 9 erin gooien, mag best in geknipt worden.
- Gebruik die tijd om een montage te maken van hele seizoen met de twee verdachten centraal met spannende muziek (zoals in seizoenen 11 en 12). Dat ouderwetse hand opsteken is wel een beetje lame geworden.
- Veel, en veel meer opdrachten bespreken (nog niet eens de helft van de opdrachten is besproken!).
- De geheime aanwijzingen op het einde, het was nu een rotzooitje door elkaar.
- Kies een mol die dingen ook voor de camera acties durft uit te voeren, ik miste deze afleveringen een 'krijtjesactie' of 'kokersteelactie'.

Goede tips , maar please geen "krijtjesactie" of "Kees trok niet mee aan het touw".
Liever niks buiten beeld en dan later grijns grijns ....

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #82 Gepost op: 20-03-2014, 23:46:14 »
Retakes vind ik prima, dat zorgt voor mooiere tv en een mooier sprookje. Maar door gebruik van die beelden de kijker op het verkeerde been zetten vind ik een stap te ver gaan. Dus als het klopt wat Sofie zegt, dat de beelden dat ze niet zo hard aan het roeien was omdat haar spieren verzuurd waren van de echte wedstrijd uit een retake komen, vind ik dat meh. :-\\ Ik heb haar er zelf niet door verdacht, maar het was een hot topic bij de koffieautomaat! (Misschien wel het meest besproken na het shirt van Jan-Willem.)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #83 Gepost op: 20-03-2014, 23:50:43 »
Maar door gebruik van die beelden de kijker op het verkeerde been zetten vind ik een stap te ver gaan.

Helemaal mee eens.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #84 Gepost op: 21-03-2014, 00:19:24 »
Ben het eigenlijk wel eens met een groot deel van wat hierboven al genoemd is. Ik zou het bv ook geweldig vinden als de ontknoping in de toekomst weer wat spectaculairder is in de vorm van een mooie montage ipv een herhaling van vorige week waarna de mol naar voren stapt.
Zo'n montage vond ik afgelopen jaren de kers op de taart na een seizoen WIDM, als een soort lofrede aan de serie. Miste dat nogal vanavond.

Ook zie ik af en toe (echt niet aan de lopende band) graag een opdracht waarbij een cultureel aspect van het gastland wordt uitgelicht. Zo vond ik de opdrachten in Zuid-Afrika met die tekst van dichteres Jonkers (heette ze geloof ik), als ook die opdracht over Ruben Dario (Nicaragua) erg mooi.
Nu hebben we dit jaar natuurlijk de opera-opdracht gehad, maar die is helaas niet uit de modder gekomen, naar mijn mening. Had er in ieder geval toen, als zeker ook nu -bij de ontknoping- meer van verwacht.

In de toekomst wel weer graag zo'n opdracht, maar dan wel wat doordachter.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2014, 00:21:39 door Poekie »

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #85 Gepost op: 21-03-2014, 08:10:25 »
Ook ik vond de ontknoping dit jaar tegenvallen. Naar voren stappen 'ik ben de mol'. Jammer. Dat van patrick was spectaculair, (misschien ook wel omdat ik hem niet door had?). Een mooiere ontknoping had ik wel leuk gevonden. Het was zelfs spectaculairder geweest als het pas aan tafel voor iedereen onthuld werd op deze manier.

Toch zou ik ook een letterlijk graaien maar geld spel willen zien. Ieder voor zich in een zwembad en opduiken die centjes. Ja centen. zoiets.

Het zou ook leuk zijn als de kandidaten weer afzonderlijk zouden beginnen en niet zouden weten wie er mee deed. Enerzijds elkaar zoeken, ontdekken. En anderzijds een leuk begin voor het eind van de serie.

Een stukje cultuur land ja zou ik ook wel willen. Maarja het is niet traveling with the mole.... Dus beperkt.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #86 Gepost op: 21-03-2014, 09:10:01 »
Ben het eigenlijk wel eens met een groot deel van wat hierboven al genoemd is. Ik zou het bv ook geweldig vinden als de ontknoping in de toekomst weer wat spectaculairder is in de vorm van een mooie montage ipv een herhaling van vorige week waarna de mol naar voren stapt.
Zo'n montage vond ik afgelopen jaren de kers op de taart na een seizoen WIDM, als een soort lofrede aan de serie. Miste dat nogal vanavond.

Ben het hiermee eens, vind het ook echt een stap terug in kwaliteit, creativiteit en spanning, erg vreemd.
Sowieso, na 14 jaar ervaring en inbreng van Molloten nog stééds met zo'n matig tot slechte aflevering 10 aan komen zetten... ik snap daar niet zoveel van. Helemaal niet omdat ik dit seizoen meermaals van de makers en Art gehoord heb dat het allemaal zo speciaal zou worden. Nou, niet veel van gemerkt.

Offline TheJudge

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #87 Gepost op: 21-03-2014, 09:22:53 »
Maak er meer roadtrip van waar ze zelf de voertuigen besturen om de locties van de opdrachten te vinden dmv een puzzel tocht ...

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #88 Gepost op: 21-03-2014, 09:43:52 »
Ben het hiermee eens, vind het ook echt een stap terug in kwaliteit, creativiteit en spanning, erg vreemd.
Sowieso, na 14 jaar ervaring en inbreng van Molloten nog stééds met zo'n matig tot slechte aflevering 10 aan komen zetten... ik snap daar niet zoveel van. Helemaal niet omdat ik dit seizoen meermaals van de makers en Art gehoord heb dat het allemaal zo speciaal zou worden. Nou, niet veel van gemerkt.

Helaas moet ik je gelijk geven. Dat praatje van vorige week duurde eigenlijk een halve minuut langer. Nadat hij Freek al als niet mol gezegd had kwam daarna dat hij ook niet de winnaar was. Iedereen die op een blaadje de scenario's had geschreven wist gelijk dan is Susan het. En alsnog hoor je art zeggen: wie is de winnaar en wie is de Mol. Dan lijkt het alsof hij de enige is die daar nog achter moet komen.

Overigens vond ik het wel beter dat de geheime aanwijzingen tussen de mol biechten Door kwamen. Chronologische volgorde samen met de afleveringen zou nog net iets beter zijn geweest.

Offline molleentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #89 Gepost op: 21-03-2014, 13:07:45 »
Ik kijk altijd waanzinnig uit naar de finale. Naast uitvinden wie de mol is, ben ik altijd reuze benieuwd naar de mollenacties.
wat dat betreft vond ik het gisteren echt een anticlimax. Ook na het kijken van moltalk.
o.a De kantonese opera,DE opdracht beloofde toch veel meer dan het bleek te zijn.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #90 Gepost op: 21-03-2014, 16:05:00 »
Een mol die wel durft te mollen. Susan stelde mij enorm teleur...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #91 Gepost op: 21-03-2014, 16:29:12 »
Veel kritiek he.
Heel veel terecht.
Zouden ze het lezen en zich er iets van aantrekken   ???

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #92 Gepost op: 21-03-2014, 16:41:23 »
Zo moeten eens een persoon als Tygo of Sofie als mol maken. Veel geschikter dan een Susan. Zat niet echt een persoonlijkheid in...

Voorstel voor verandering van de laatste aflevering: Een beetje zoals de aansluitende moltalk. Dat stelde me veel meer tevreden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #93 Gepost op: 21-03-2014, 17:30:39 »
De ontknoping hadden ze spannender mogen maken (vorige week wisten wij al vrijwel zeker dat Susan de mol is) en er hadden meer molacties getoond moeten worden i.p.v. het herhalen van het einde van vorige week. Maak de laatste aflevering desnoods wat langer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #94 Gepost op: 21-03-2014, 17:32:52 »
Maak de laatste aflevering desnoods wat langer.

Dat kan natuurlijk niet zomaar. En MolTalk was een prachtige bonus.

Offline molleentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #95 Gepost op: 21-03-2014, 19:53:01 »
Maak van de laatste aflevering een 2 uur durende live show, a la moltalk gisteren. Met publiek, extra gasten aan de bar, een uitgebreide nabespreking, vragen van het publiek etc. En niet te vergeten: het begint dan allemaal met een knaller van een ontknopingsfilmpje op een enorm bioscoopscherm!

Lijkt mij geweldig. ;D

hier sluit ik mij volledig bij aan.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #96 Gepost op: 21-03-2014, 23:36:28 »
Zo moeten eens een persoon als Tygo of Sofie als mol maken. Veel geschikter dan een Susan. Zat niet echt een persoonlijkheid in...

Voorstel voor verandering van de laatste aflevering: Een beetje zoals de aansluitende moltalk. Dat stelde me veel meer tevreden.

Sorry maar wat laat jij je over negatief uit. Het is echt naaar om te lezen.
Alsof jij weet of Susan een persoonlijkheid heeft. Die heeft ze weldegelijk en iedere mol is anders. Je kan niet van iemand anders bepalen of het een goede mol was. Als kandidaat heeft Tygo veel uitgevreten (wat ik ook wel mee vind vallen maar ok) maar als mol zou ie het miscshien heel anders doen.
Wat een naar gedoe over een mol. Neem het wat luchtiger, geniet van het prachtige programma en heb respect voor de grote taak die de mol zijn is.
Al die kritiek hier, het is maar een programma. Ik ben DIE HARD fan maar ik zou nooit iemand slechte mol vinden en iemand teleurstellend slecht vinden. Ze doen allemaal hun best en hebben hun eigen charmes. Susan heeft briljant geacteerd, beter dan alle andere mollen en ze hoefde vaak ook niets te doen,omdat de groep het al deed.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #97 Gepost op: 21-03-2014, 23:55:57 »
Of Sofie of Tygo een betere mol zouden geweest zijn laat ik in het midden maar de acteerprestaties kun je Susan niet ontzeggen. Bovendien teerde ze niet enkel op de fouten van anderen, bij sommige opdrachten (topito's, enveloppen ophalen) was enkel Susan verantwoordelijk voor het verlies van de opdracht en het geld.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2014, 09:30:38 door Luc »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #98 Gepost op: 22-03-2014, 01:11:47 »
Sorry maar wat laat jij je over negatief uit. Het is echt naaar om te lezen.
Alsof jij weet of Susan een persoonlijkheid heeft. Die heeft ze weldegelijk en iedere mol is anders. Je kan niet van iemand anders bepalen of het een goede mol was. Als kandidaat heeft Tygo veel uitgevreten (wat ik ook wel mee vind vallen maar ok) maar als mol zou ie het miscshien heel anders doen.
Wat een naar gedoe over een mol. Neem het wat luchtiger, geniet van het prachtige programma en heb respect voor de grote taak die de mol zijn is.
Al die kritiek hier, het is maar een programma. Ik ben DIE HARD fan maar ik zou nooit iemand slechte mol vinden en iemand teleurstellend slecht vinden. Ze doen allemaal hun best en hebben hun eigen charmes. Susan heeft briljant geacteerd, beter dan alle andere mollen en ze hoefde vaak ook niets te doen,omdat de groep het al deed.

Volgens mij snap je niet helemaal wat ik met 'het hebben van geen persoonlijkheid' bedoel. Susan was een beetje een grijze muis in de groep. Iemand die naar mijn idee nooit beslissend is. Ze was te veel bezig met niet verdacht proberen te worden, dan met mollen. Ze leek geen grote acties uit te halen. Niet voor niets heb ik na afloop van de ontknoping nog steeds het gevoel van 'waar blijven de mollenstreken nou?'. Dat heb ik nooit eerder gehad. Na bijvoorbeeld de bekendmaking van George of Dennis was er een prachtig verhaal te vertellen. Dat mis ik nu bij Susan. Dat bedoel ik met 'het hebben van geen persoonlijkheid'.

Of Tygo als mol zich net zo tof gedroeg als dat hij nu als kandidaat was, kun je natuurlijk niet weten. Bij Susan had ik toch wel het idee dat ze het molschap meer als last zag, terwijl ik zelf het idee hebt dat Tygo er veel meer van zou genieten. Al blijft dat inderdaad wel een beetje koffiedik kijken.

En wat betreft het programma: Het blijft nog steeds het beste programma van de Nederlandse TV. En ook het komende seizoen zal ik gewoon weer kijken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #99 Gepost op: 22-03-2014, 01:14:59 »
volgens mij snap jij dan niet wat het is om een rol te spelen. Ze was de vriendin van de groep. Iedereen vond haar aardig en zag in haar geen verraadster. Het kan niet helemaal toevallig zijn dat er "vijf op een rij" die met haar in een team zaten uitvlogen.

Tuurlijk heb jij recht op je mening en mag je haar een minder goede mol vinden. Dat blijft toch altijd een kwestie van persoonlijke smaak.

In mijn ogen zag ze het niet als een last, maar als "de rol van haar leven".
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.