Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 95736 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 20-03-2014, 22:00:41 »
Jammer dat lang niet alle molacties getoond werden, er staan er een aantal niet getoonde op de officiële site van Avro en ook de berekening van de rente. Het laten liggen van de enveloppe aan Freek was wel een gedurfde en haar beste molactie.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 20-03-2014, 22:02:07 »
http://avro.nl/wieisdemol/overview/video

Ik verwijs u graag door naar deze link voor meer molacties, waaronder de roltrappenopdracht en de "vind-freek-opdracht".

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 20-03-2014, 22:02:16 »
volgens mij ben je dronken

Lees pagina 1  ;)

Wat ik echt heel gaaf vond: dat er 'Susan is de Mol' stond op het flesje wat Art vasthield bij de allerlaatste opdracht!  ::ok::

Ja, het viel me die aflevering toen al op dat hij die fles op zo'n rare manier vast hield.
Maar wij hadden er nooit achter kunnen komen wat daar nu op stond

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 20-03-2014, 22:04:55 »
Wat ik echt heel gaaf vond: dat er 'Susan is de Mol' stond op het flesje wat Art vasthield bij de allerlaatste opdracht!  ::ok::

Leuk, maar dat was in aflevering 9 niet te zien.

Offline WIDMtips

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 20-03-2014, 22:05:09 »
In de MolTalk worden nu ook de andere opdrachten behandeld. ::ok::

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 20-03-2014, 22:05:31 »
Volgens mijn is over deze opdrachten niets gezegd. Er is toch niet in bijna de helft van de opdrachten níet gemold?
De uitzending duurt maar een uurtje natuurlijk. Daar kan je geen 10 weken aan opdrachten in herhalen.

Hopelijk zetten ze nog wat op internet.

Een "WIDM - De Mols cut" zou leuk zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 20-03-2014, 22:06:13 »
Ik was altijd al fan van de Opera-opdracht, maar als ik hem nu zo terug zie - compleet met commentaar - vind ik hem helemaal geniaal. Vooral de mol op die groepsfoto!

Kun je me alsjeblieft even vertellen waar ik dat dan kan zien? Want kennelijk ontgaat mij iets volkomen....
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 20-03-2014, 22:06:40 »
Leuk, maar dat was in aflevering 9 niet te zien.

Nee natuurlijk niet. Maar dan doet er voor mij niets af dat ik het leuk vond. Ik vind het een beetje hetzelfde gevoel opwekken als het doen-alsof-je-trekt van Kees.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 20-03-2014, 22:08:24 »
Ja, je kunt wel een duimpje omhoog steken, maar ik heb liever dat men die 'veel meer hints' gewoon in de ontknoping op TELEVISIE laat zien, (...)
Vind ik ook. Voor deze serie keek id seizoen 3 terug, met George, waarin gewoon helemaal geen hints werden behandeld. Ja, er werd even snel gezegd dat dit 'op internet' stond. Maar ja, dat is natuurlijk 10 jaar geleden, er staan helemaal geen hints meer op wieisdemol.nl. Gelukkig heeft Heinz dit wel op zijn site staan, maar voor toekomstige kijkers is het gewoon niet leuk als deze informatie bijna verloren is gegaan. Nu dus ook, paar hintjes behandeld, en voor de meeste kijkers houdt het daar op. Terwijl het juist één van de leukste elementen van het hele spel is! Je kan widm thuis meespelen, omdat je weet dat er hints in verstopt zitten. Heeft voor de kijker weinig nut om de opdrachten na te spelen, dus wat blijft er dan over?

Ik weet zeker dat ze daar gemold heeft, maar blijkbaar hadden ze te weinig tijd daarvoor en wilden ze meer aan hints besteden, of zoiets ???

Nou ja, verbeterpuntje voor volgend jaar.
Dat is al jaren een verbeterpuntje, en dat blijft maar teleurstellend terugkeren.

Ja, het viel me die aflevering toen al op dat hij die fles op zo'n rare manier vast hield.
Maar wij hadden er nooit achter kunnen komen wat daar nu op stond
Niet. Net als dat wij nooit konden weten dat AM op het geld gedrukt stond. Of dat Yvon MOL in de ketjap schreef.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 20-03-2014, 22:13:46 »
Nee natuurlijk niet. Maar dan doet er voor mij niets af dat ik het leuk vond. Ik vind het een beetje hetzelfde gevoel opwekken als het doen-alsof-je-trekt van Kees.  :)

Is zo, bij mij ook. (Tegelijkertijd zegt dat helaas ook wel veel over de rest van de tiende aflevering.)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 20-03-2014, 22:14:01 »
Susan is de kapotvetgaafste mol aller tijden

 ::rofl:: ::rofl:: >:D
Woosie down?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 20-03-2014, 22:14:35 »
De uitzending duurt maar een uurtje natuurlijk. Daar kan je geen 10 weken aan opdrachten in herhalen.

De aflevering was lang genoeg om zes minuten ontknoping te herhalen, en pas rond 20:50 überhaupt te beginnen met, gut wat heeft deze mol nou gedaan eigenlijk.

Er was tijd zat.

Er was in 2013 ook tijd zat. De aflevering is echt niet korter geworden ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 20-03-2014, 22:22:00 »
Susan is de kapotvetgaafste mol aller tijden

Mmm, voor mij was ze wel de allerliefste Mol allertijden. Wat een ongelooflijk mooie ogen en lach heeft die vrouw!   ::love::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 20-03-2014, 22:27:39 »
Dus toch de twee die destijds in het Glazen Huis waren de Mol en de Winnares. Helaas koos ik in aflevering 1 voor Sofie en niet voor Susan. Ik dacht: dit is mijn kans om vanaf aflevering 1 de Mol te pakken! Ik had 50% kans.. argh  ;D Moest een aantal afleveringen terug wel overstappen op Susan, toen werd het wel duidelijk. Maar toch jammer  :P

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 20-03-2014, 22:28:05 »
De aflevering was lang genoeg om zes minuten ontknoping te herhalen
Daar namen ze wel hun tijd voor ja. Maar van eerdere jaren herinner ik me dat ze al veel tijd besteden aan het aankomen van de kandidaten bij het huis. Dit keer zaten ze in ieder geval al meteen aan tafel.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 20-03-2014, 22:29:09 »
Toch klopt de enveloppenopdracht niet. Tygo en Sofie lijken aan te komen bij een brievenbus waar Susan en Freek al geweest waren. Dit zou natuurlijk toch ook weer montage kunnen zijn, die gewoon twee shots van hetzelfde vergezicht heeft gebruikt. Maar goed, ze vinden dus een lege brievenbus. Waarom staan er 6 brievenbussen en worden er maar 5 gevuld? Waarom varen Sofie en Tygo dan niet alsnog een rondje om het tweede eiland om de overige brievenbussen te controleren? Mocht dit ineens niet meer? Heeft productie de envelop naar Freek verwijderd tussen dat Susan hem liet liggen en Sofie en Tygo er aankwamen? Want dat zou flauw zijn, halverwege de spelregels aanpassen.
The British are not impressed.

Offline WIDMtips

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 20-03-2014, 22:29:36 »
De foto-geluidjes betekenden niets. :-X

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 20-03-2014, 22:31:05 »
Ik was altijd al fan van de Opera-opdracht, maar als ik hem nu zo terug zie - compleet met commentaar - vind ik hem helemaal geniaal. Vooral de mol op die groepsfoto!
Huh vertel, want dat heb ik dan gemist!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 20-03-2014, 22:31:20 »
De foto-geluidjes betekenden niets. :-X

Haha, klopt, maar dat wisten we!!!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 20-03-2014, 22:32:22 »
Dankzij haar lievigheid was ze mijn Schot-voor-de-Boeg-Mol.
Daar ben ik na een paar dagen na aflevering 1 helaas van afgestapt, maar sinds aflevering 4 hield ik haar weer in mijn vizier. :)

Ik begrijp al die teleurstellingen niet, al kan het zijn dat je Kees (nog) betere vond natuurlijk ;)
Laat ik Susan nog maar eens becomplimeteren als Mol waar ik het blindst voor was ::ok::
...óf niet!