Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377381 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #440 Gepost op: 17-02-2015, 15:24:42 »
'Het Boze Oog' las ik op avrotros. (Zie ook artikel wikipedia)

Met symboliek erbij raaf, drietand en labrador hond. ???

Edit: wikipedia = http://nl.wikipedia.org/wiki/Boze_oog
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 15:26:49 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #441 Gepost op: 17-02-2015, 15:27:41 »
Eens. En dat psychologische effect wordt versterkt doordat ze een cirkelvormige beweging rond haar gezicht maakt, net als de cirkels rond de gezichten op de stembriefjes. Het is een goede tactiek, maar niet goed genoeg om te winnen van de charmes van Chris...
Volgens mij had niemand het kunnen winnen van Chris. Die man geeft zoveel energie dat hij wellicht niet eens wat hebben zeggen  ::rofl::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #442 Gepost op: 17-02-2015, 18:02:00 »
Dat hameren op dat mensen haar gezicht moeten onthouden is psychologisch wel sterk. Het menselijk brein focust zich ook op gezichten dus als je bijvoorbeeld een foto hebt en je laat mensen naar de foto kijken dan onthouden mensen die beter - sneller. Dus wat dat betreft is wat Margriet doet nog zo gek niet.

Ik heb ook het verkiezingsstuk nog eens zitten kijken en bijgehouden wie zegt dat die de mol is en hoevaak.

Rik zegt 5 keer dat hij de mol is en 1 keer in een biecht (dus 6 keer) dus laat je de biecht weg is het 5 keer mol (als in de tweet?? Of staat daar de x voor 10)

Martina zegt 1 keer dat ze de mol is en 1 keer in een biecht
Marlijn zegt 2 keer dat ze de mol is
Chris zegt 1 keer dat hij de mol is

Margriet zegt 0 keer dat ze de mol is. Aangezien ik in haar tunnel zit vind ik dit laatste heel relevant want de mol mag zich nooit kenbaar maken dus doet Margriet dat ook niet. De rest gooit het er veel te makkelijk uit dat ze de mol zijn dus zijn het dan ook niet  ::rofl::


Jon destijds in Jordanië, toen een ieder met zijn of haar Mol mocht spreken?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #443 Gepost op: 17-02-2015, 18:38:17 »
UIt het molboekje van Margriet:



Dit schrijft ze over wat zij zelf in haar molspeech zei:

"Het is goed slecht te zijn."
"Jatten uit pot."
"Museum/Marlijn." -> Huh? Zegt ze hier dat zij het was die Marlijn in het museum 100 euro uit de pot liet kijken? (Briefje van de Mol.) ::vergroot::

(Waarom zou je überhaupt zoveel over jezelf opschrijven in je boekje?)

Ik wil dat laatste even ontkrachten en letterlijk een stukje uit de speech van Margriet geven (vertaald zoals in de afl): "Vorige week waren we in een tempel. Het was de bedoeling dat we geld zouden verdienen voor de groep. Maar ik stond erop dat een aantal van ons hun spullen aan mij zou geven. En dat deden ze. Neem nou de dame die zo mooi heeft gezongen voor u. Ze raakte alles kwijt."

Dat gaat dus over die jokers die ze hebben afgekocht voor geld. Geen hint daar.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #444 Gepost op: 17-02-2015, 21:40:20 »
Eens. En dat psychologische effect wordt versterkt doordat ze een cirkelvormige beweging rond haar gezicht maakt, net als de cirkels rond de gezichten op de stembriefjes. Het is een goede tactiek, maar niet goed genoeg om te winnen van de charmes van Chris...
Persoonlijk vind ik het echt een rare tactiek. Als er iemand die zo als Margriet voor mij stond zou ik dat echt semi eng vinden. Ik zou hierdoor niet drang voelen om op haar te stemmen. Ik ben ook wel benieuwd naar haar motief om voor deze manier te kiezen :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #445 Gepost op: 17-02-2015, 22:30:50 »
Persoonlijk vind ik het echt een rare tactiek. Als er iemand die zo als Margriet voor mij stond zou ik dat echt semi eng vinden. Ik zou hierdoor niet drang voelen om op haar te stemmen. Ik ben ook wel benieuwd naar haar motief om voor deze manier te kiezen :P

Als ze kandidaat is, is het toch wel te verklaren. Dan is ze van mening dat het echt belangrijk is dat ze voor mol door moet kunnen gaan en dat ze zich daarom van haar slechte, verdachte kant moet laten zien, eigenlijk precies wat ze in haar speech zegt. Vermoedelijk snappen de Tamils dat hele concept van "de mol" helemaal niet en daarom stemmen ze gewoon op diegene die ze het leukste vinden. Dat hele gedoe van "de Tamils gaan stemmen op wie zij denken dat de mol is" is alleen maar een afleidingsmanoeuvre voor de kandidaten, die hebben geen voorkennis en denken dus dat zich als  mol voordoen heel belangrijk is om stemmen te winnen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #446 Gepost op: 18-02-2015, 00:46:09 »
@tureluurs, ik zou het persoonlijk heel erg logisch vinden om direct al te denken: "het zijn tamils, geen molloten.".

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #447 Gepost op: 18-02-2015, 05:23:10 »
Ik ben inmiddels vrij vertuigd van Margriet als mol. Maar wat ik niet kan rijmen daarmee is het feit dat ze bij de meet en greet-opdracht op het eiland voor de juiste categorie kiest. Zou de mol de groep die toch al op de verkeerde categorie afstevent, willen overtuigen van het goede antwoord? Die weet hoeveel tasjes er goed uitgereikt zijn? Hoe denken jullie molloten in de Margriettunnel hierover?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #448 Gepost op: 18-02-2015, 08:20:55 »
Die weet hoeveel tasjes er goed uitgereikt zijn?
De mol weet welke opdrachten er komen, maar hoeveel tasjes er goed zijn uitgereikt hangt af van wat de kandidaten daadwerkelijk doen tijdens het spel. Ik denk dus dat de mol dit ook zelf goed moet proberen in te schatten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #449 Gepost op: 18-02-2015, 09:14:16 »
De mol weet welke opdrachten er komen, maar hoeveel tasjes er goed zijn uitgereikt hangt af van wat de kandidaten daadwerkelijk doen tijdens het spel. Ik denk dus dat de mol dit ook zelf goed moet proberen in te schatten.

Dat is misschien nog de meest simpele verklaring ja. Dat Margriet ook maar moest gokken en per ongeluk goed gokte.

Maar met een beetje wensdenken was dit juist een van Margriets meest briljante molacties en wist ze wel wat de goede categorie was. (Dit kan makkelijk ingeseind zijn met een van tevoren afgesproken code.) Margriet zou dan optimaal gebruik hebben gemaakt van de vele verdenkingen die op dat moment op haar lagen. Door fel te pleiten voor het goede antwoord duwt ze degenen die haar wantrouwen juist richting het foute; de meerderheid kiest voor 30-50 en er gaat geen geld in de pot. Molactie geslaagd én Margriet ("Zie je!") maakt zichzelf er ook nog een stuk onschuldiger mee.

Wisten jullie trouwens dat "onschuld" een symbolische betekenis van de margriet is? :P ::tandpastasmiley::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #450 Gepost op: 18-02-2015, 15:27:23 »
..de meerderheid kiest voor 30-50 en er gaat geen geld in de pot. Molactie geslaagd én Margriet ("Zie je!") maakt zichzelf er ook nog een stuk onschuldiger mee.

Vanuit de Margriet tunnel gezien wel. ;D
Maar in feite klopt het niet helemaal wat je schrijft want de stand was eigenlijk gelijk tijdens het stemmen. 30-50: Carolina, Viktor & Marlijn en 50-70: Margriet, Chris & Ajouad. Rik stemde namelijk niet mee. Maar bij het tellen van de stemmen telt Rik zich ineens wel mee en met zijn keuze voor de 30-50 is hij doorslaggevend en hiermee drukt Rik dus de 30-50 door. Want op dit moment had hij zich ook nog aan kunnen sluiten bij Margriet, Chris & Ajouad en was het wél juist geweest.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 15:34:32 door Molletjuh »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #451 Gepost op: 18-02-2015, 15:37:47 »
Vanuit de Margriet tunnel gezien wel. ;D
Maar in feite klopt het niet helemaal wat je schrijft want de stand was eigenlijk gelijk tijdens het stemmen. 30-50: Carolina, Viktor & Marlijn en 50-70: Margriet, Chris & Ajouad. Rik stemde namelijk niet mee. Maar bij het tellen van de stemmen telt Rik zich ineens wel mee en met zijn keuze voor de 30-50 is hij doorslaggevend en hiermee drukt Rik dus de 30-50 door. Want op dit moment had hij zich ook nog aan kunnen sluiten bij Margriet, Chris & Ajouad en was het wél juist geweest.

Als Margriet zich bij Ajouad aansluit om voor 50-75 te gaan hebben Rik, Marlijn en Viktor al aangegeven lager te willen zitten. Direct na Margriet gaat Chris (twijfelend, maar waarschijnlijk vanwege maatje Ajouad) met haar mee en wil Martine "een treetje lager". Misschien dus juist omdat Martine Margriet niet vertrouwt. (Martine zegt die aflevering bang te zijn voor tunnelvisie op Margriet.) Het zou dus inderdaad een risicovolle molactie kunnen zijn, al gaat het niet zoals jij nu schetst.

En het is niet uit een tunnel geredeneerd in de zin dat ik Margriet erdoor als Mol zie, want in eerste instantie wilde ik er Margriet als Mol door uitsluiten. (Lees het topic nog maar eens terug. Je vindt dan ook een transcriptie van de discussie voorafgaand aan het stemmen.) Het is wel één van de mogelijke verklaringen waarom Margriet toch nog steeds de Mol zou kunnen zijn.

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #452 Gepost op: 18-02-2015, 16:45:48 »
de mol tweete 5x Ik ben de mol, maar er werd maar 4x "ik ben de mol" gezegd of iets in die richting, Margriet zij dit niet. Is Margriet daarom echt de mol?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #453 Gepost op: 18-02-2015, 17:01:03 »
Die man geeft zoveel energie dat hij wellicht niet eens wat hebben zeggen  ::rofl::

Ik heb die zin nu drie keer gelezen en snap niet wat je bedoelt...
Kun je het nog eens proberen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #454 Gepost op: 18-02-2015, 17:02:48 »
Heinz, ik heb het net nog even nagekeken.
Het is niet juist dat Marlijn al heeft aangegeven lager te willen gaan zitten. Pas op het allerlaatst zegt zij bij het verkeerde aantal 30-50 ;"Zullen wij het doen?"
Zij verschuilt zich de meeste tijd achter de rug van Ajouad en mengt zich niet in de discussie.
Margriet wil samen met Chris en Ajouad voor het juiste aantal stemmen gaan > 50-75

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #455 Gepost op: 18-02-2015, 17:04:53 »
En het is niet uit een tunnel geredeneerd in de zin dat ik Margriet erdoor als Mol zie, want in eerste instantie wilde ik er Margriet als Mol door uitsluiten. (Lees het topic nog maar eens terug. Je vindt dan ook een transcriptie van de discussie voorafgaand aan het stemmen.) Het is wel één van de mogelijke verklaringen waarom Margriet toch nog steeds de Mol zou kunnen zijn.

Volgens mij ben je nu druk bezig de Margriet-tunnel te stutten!   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #456 Gepost op: 18-02-2015, 17:08:22 »
Heinz, ik heb het net nog even nagekeken.
Het is niet juist dat Marlijn al heeft aangegeven lager te willen gaan zitten. Pas op het allerlaatst zegt zij bij het verkeerde aantal 30-50 ;"Zullen wij het doen?"
Zij verschuilt zich de meeste tijd achter de rug van Ajouad en mengt zich niet in de discussie.
Margriet wil samen met Chris en Ajouad voor het juiste aantal stemmen gaan > 50-75

Ajouad: "30 en 50". Rik: "Dat is mijn gevoel ook." Marlijn: "Dat denk ik ook." Viktor: "Dat is veel hoor jongens!" Margriet: "We hadden er best wel veel." Ajouad: "Ik zeg zelfs 50-75." Margriet: "Ja. Denk ik ook." Chris: "Denk ik ook." (..) Margriet: "50-75." Martine: "Ik denk een treetje lager." Ajouad: "Ik denk 50-75." Margriet: "Want we hadden er écht veel goed." (..) Art: "Nu wil ik een antwoord." Viktor: "30-50, nu stemmen." Viktor steekt zijn hand op, Martine steekt haar hand op, Carolina lijkt ook haar hand op te steken (moeilijk te zien). Ajouad, Margriet en Chris steken hun hand op voor 50-75. Rik en Marlijn (zeiden eerder 30-50) steken hun hand niet op. (..) Marlijn: "Drie tegen vijf!" Rik telt drie personen voor 50-75. Ze besluiten voor 30-50 te gaan. (Bron.)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #457 Gepost op: 18-02-2015, 17:09:10 »
Ik heb die zin nu drie keer gelezen en snap niet wat je bedoelt...
Kun je het nog eens proberen?

Waarschijnlijk wordt er bedoekd dat Chris niet eens iets had hoeven zeggen. Alleen al door zijn enthousiasme zou iedereen op hem gestemd hebben.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #458 Gepost op: 18-02-2015, 17:34:56 »
Waarschijnlijk wordt er bedoekd dat Chris niet eens iets had hoeven zeggen. Alleen al door zijn enthousiasme zou iedereen op hem gestemd hebben.
Dat had er inderdaad moeten staan  ::schaam::
Af en toe met typen zit het goed in mijn hoofd maar komt het verkeerd eruit met typen door de vermoeidheid haha

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #459 Gepost op: 18-02-2015, 17:49:47 »
Heinz :  ::ok::