Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad  (gelezen 45128 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #80 Gepost op: 4-01-2015, 22:17:57 »
Het lijkt een roltrap waar het geld op ligt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #81 Gepost op: 4-01-2015, 22:38:59 »
Dat is een been en dat wat er na komt is het andere been.

Eerst een oranje been en dan een wit been?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #82 Gepost op: 4-01-2015, 23:37:45 »
Dat lijkt maar oranje. Combinatie van camera witbalans en tv scherm kleurinstellingen, dan ziet het er oranje uit.
The British are not impressed.

Offline Mollinator24

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #83 Gepost op: 5-01-2015, 00:29:37 »
Dus iemand met een korte broek aan?
Dat is iedereen behalve Chris, Ajouad en Margriet...
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 00:33:53 door Mollinator24 »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #84 Gepost op: 5-01-2015, 12:49:27 »
Hier 2 fragmenten beter uitgelicht:
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 12:51:09 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #85 Gepost op: 5-01-2015, 12:54:09 »
Bij het herbekijken nog een paar opvallende dingen :
Hoewel de indruk wordt gewekt dat Chris voortdurend in z'n uppie rondsluipt is hij toch ook best wel vaak in de controlekamer te zien.
En de indruk wordt ook gewekt dat Margriet de controlekamer in haar eentje runt, maar ik heb haar eigenlijk niet alleen gezien en zij hanteert ook niet als enige de porto.
De meeste missers (verkeerde camera, gerommel met snoeren, warrige communicatie, enz.) lijken op naam van Martine, Evelien of Marlijn te komen.
De opdracht heet rode draad, Evelien draagt een rood draadje om haar pols.
Ajouad geeft heel opzichtig een schopje tegen de camera op de trap, maar deze zelfde camera staat op minuut 37.13 (ongeveer) 1 of 2 treden lager. Ajouad loopt er dan voorbij, moppert van wat doet die camera daar en zet hem op de goede plek. Hier is niemand bij en daarmee is Ajouad voor mij definitief mol-af.

edit : zie nu bovenstaande filmpjes en ja dat kan ook natuurlijk  8)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 12:56:32 door tureluurs »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #86 Gepost op: 5-01-2015, 14:04:13 »
Hier 2 fragmenten beter uitgelicht:

Zou wel een stunt zijn. Het ene moment zet hij netjes de camera terug op zijn plek (niet de Mol) loopt verder en in een volgend shot alsnog even met zijn voet proberen de kabel te verplaatsen in de hoop dat de camera alsnog verplaatst/omvalt (misschien wél de Mol). Ik vertrouw Ajouad voor geen 5 cent dat is 1 ding wat zeker is.

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #87 Gepost op: 5-01-2015, 17:17:23 »
Eigenlijk zou je de hele opdracht moeten analyseren maar dat is bijna geen doen omdat in voorgaande jaren gebleken is dat de volgorde in de montage niet helemaal klopt met de werkelijke volgorde.

Een moment waar mogelijk wel wat uit te halen is, is het moment in de controlroom waar ineens meerdere schermen uitvallen.
In de controlroom zien we Evelien,Marlijn, Margriet, Rik, Pieter, Martine. Marlijn merkt op dat er ineens meerdere schermen uitvallen en zegt"ons scherm is ook uitgevallen". Tegen wie is niet duidelijk maar tot dat moment heeft ze alleen opdrachten met Ajouad gedaan. Het lijkt me dus logisch dat ze het tegen hem heeft. Hierna besluit ze een opdracht met Chris te gaan doen, verdenkt ze hem ::) We zien Ajouad  even later ook weer weglopen met een camera en even daarna merkt Rik op dat er weer een scherm aangaat. Dat lijkt me het moment dat Ajouad de camera op de trap weer goed zet. Het lijkt er dus op dat Ajouad ook in de control room was toen er schermen uitvielen.

Verdacht zijn dus de drie afwezigen: Chris, Viktor en Carolina.....


Interessant is dus of ze alle drie apart op pad zijn of dat twee van de drie samen zijn op dat moment... Ik heb volgens mij een duo Victor-Carolina gezien in de uitzending..., toch?!

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #88 Gepost op: 5-01-2015, 19:01:33 »
Zou wel een stunt zijn. Het ene moment zet hij netjes de camera terug op zijn plek (niet de Mol) loopt verder en in een volgend shot alsnog even met zijn voet proberen de kabel te verplaatsen in de hoop dat de camera alsnog verplaatst/omvalt (misschien wél de Mol). Ik vertrouw Ajouad voor geen 5 cent dat is 1 ding wat zeker is.

Sterker nog, hij stáát al op de camera-kabel op het moment dat hij roept dat het draad te kort is.
Maar waarom zou hij op een kabel gaan staan als niemand hem ziet? Als hij wil nepmollen, heeft dat geen zin?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #89 Gepost op: 5-01-2015, 21:09:58 »
Interessant is dus of ze alle drie apart op pad zijn of dat twee van de drie samen zijn op dat moment... Ik heb volgens mij een duo Victor-Carolina gezien in de uitzending..., toch?!

Klopt!

Victor was op een gegeven moment ook behoorlijk aan het transpireren  ;D In eerste instantie dacht ik: die is veel te fanatiek, geen mol. Maar toen dacht ik, wie weet stond er ergens in een hoekje van een verlaten kamer wel een hometrainer waar hij even 10 minuten keihard op heeft lopen knallen, haha.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #90 Gepost op: 6-01-2015, 12:59:50 »
Rik legt de camera op het randje en die valt vervolgens op de grond.
Hij wees verkeerde camera aan voor Viktor en Carolina. 3 in plaats van 6!
Vervolgens nam hij camera 6 mee toen hij meeliep met Evelien en Martine, waarom??!!
 ??? ;D


Ik denk dat Ajouad aan het mollen was vanwege het voor wat hoort wat.  Was m.i. Te vaak en te duidelijk in beeld.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2015, 13:17:49 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2015, 22:53:26 »
In de extra beelden van de eerste indruk van de groep op de Avro-site http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/widm_15_extra_item_indruk_groep/video vanaf minuut 1 staan Viktor en Ajouad te praten over het snoer wat te kort was. Ajouad zegt dat dit de camera met het blauwe snoer was.
In eerste instantie had hij wel een camera met blauw snoer bij zich (zie 1e onderstaand plaatje)
Maar als hij over de porto doorgeeft dat het snoer te kort is heeft hij een camera in zijn handen met een zwart snoer (zie 2e onderstaand plaatje). Vaag.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #92 Gepost op: 7-01-2015, 23:39:53 »
Wat ook raar is dat wanneer Evelien en Martine hun streep hebben gevonden ze camera 6 bij zich hebben die ze weer terug moeten brengen omdat dat niet de juiste is.
Wanneer ze weer teruggaan naar de streep en Rik komt hun achterna met de camera met die losse stekkers zegt Pieter over de porto dat Rik moet terugkomen omdat dat de verkeerde camera is, namelijk camera 6. Twee keer de verkeerde camera dus. Foutje van Rik of niet??
(Vanaf minuut 35:55 avro-site).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2015, 00:17:55 »
Wat ook raar is dat wanneer Evelien en Martine hun streep hebben gevonden ze camera 6 bij zich hebben die ze weer terug moeten brengen omdat dat niet de juiste is.
Wanneer ze weer teruggaan naar de streep en Rik komt hun achterna met de camera met die losse stekkers zegt Pieter over de porto dat Rik moet terugkomen omdat dat de verkeerde camera is, namelijk camera 6. Twee keer de verkeerde camera dus. Foutje van Rik of niet??
(Vanaf minuut 35:55 avro-site).
Rik is ook degene die in eerste instantie aanwijst dat Viktor en Caroline camera 3 moeten hebben (i.p.v. camera 6). Het kan zeker zo zijn dat hij er vervolgens met voorbedachte rade vandoor gaat met de juiste camera. Naar een plek waarvan bekend is dat die camera niet moet zijn en daar ook nog tijd rekt. Het is niet alsof hij zelf een lijn had gevonden in de tussentijd.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #94 Gepost op: 18-01-2015, 14:35:27 »
Jongens, ik heb mogelijk iets ontdekt. Aangezien 'Je bent hier: mol' op die schermen stond in aflevering 1 bleef ik het vermoeden houden dat er misschien een hint/boodschap in zou zitten, ben het dus nog eens gaan bekijken en draaide het beeld van die schermen om, en er valt gewoon een '1' en '5' in te lezen = 15. Ook zijn de schermen in alle soorten verschillende kleuren, dus 15 = kleur ofwat? Er moet bijna wel een aanwijzing zitten in die kleuren, blijft zo vaak terugkeren, zelfs bij Moltalk. (Heb er strepen om heen gezet om de '15' aan te wijzen, bij voorbaat sorry voor het slechte tekenwerk haha):



(Wist even niet waar ik het moet plaatsen, heb het maar in dit topic geplaatst aangezien het in aflevering 1/deze opdracht voorkwam.)


Chris droeg een regenbooggekleurd zweetbandje.

Offline loismol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2015, 00:03:21 »
Ik begin Carolina nu ook te verdenken dus ging ik even wat opdrachten terug kijken. En wat me op viel is dat ze in het begin met victor op pad gaat en ze dan opsplitsen.
Uiteindelijk missen er 2 rode lijnen, die uit de controlroom en nog 1.
Misschien heeft zij die 2e in  het begin al weggehaald en kon ze daarna rustig haar best doen.
(Het kan ook door anderen gedaan zijn natuurlijk, maar het werd nog door niemand genoemd dat zij ook alleen op pad is geweest)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2015, 01:00:01 »
Ben ik de enige die niet echt een 1 en een 5 ziet?  :-\\
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2015, 14:56:07 »
I know, dus uiteindelijk word er waarschijnlijk mee bedoeld: de 15e Mol = heeft iets met kleuren. Misschien word dat ook bedoeld met 'Ik (de Mol) ben hier' die tekst wijst namelijk naar de schermen, op de schermen staat dus relevante info over de mol. Pff, daardoor begin ik Chris weer meer te denken dan Rik, zo verwarrend om constant tussen die twee heen geslingerd te worden.

Ja, dat inderdaad irritant. Chris is wel degene die tijdens deze opdracht in zijn eentje rond liep en Rik probeerde zich i.m.o. te verdacht te maken met met het geklooi met het cameradraadje. Want hij opperde een kandidaats idee (twee mensen afwisselend in de controlekamer), terwijl Chris niet erg naar voren kwam, behalve met Carolina en met C15. Ik neig meer naar Chris omdat Rik het er te dik op legt.

Online missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2015, 17:55:33 »

De schippers van de Kameleon: De succesvolle boekenreeks van De Kameleon, gelezen door jong en oud, is nu eindelijk verfilmd!
Hielke en Sietse zijn de beroemde en 'beruchte' tweeling van smid Klinkhamer uit het Friese dorp Lenten. De twee belhamels hebben één grote wens: een eigen boot. Hun droom komt uit wanneer een opduwboot het pal achter de smederij begeeft.... Als het dorp onverwachts door een zware orkaan wordt getroffen, redt de tweeling het leven van de dokter die met z'n auto te water is geraakt. Deze heldendaad wordt beloond met de motor uit het wrak. Die kunnen ze mooi in hun nieuwe boot monteren! Hielke en Sietse hebben dan eindelijk hun eigen speedboot...
De boot wordt geschilderd in alle kleuren van de regenboog en De Kameleon kan te water. Vanaf dat moment beleven de jongens grote avonturen als De Schippers van de Kameleon.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2015, 18:06:07 »
Haha de Kameleon was het eerste waar ik aan dacht toen Rik en Chris in dat bootje stapte en gingen varen  ::tandpastasmiley::