Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277718 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #440 Gepost op: 15-02-2015, 15:43:42 »
Rik zei juist dat hij wel zeker van zijn zaak was en alsnog gaat hij voor de groepsvrijstelling.

Nee toch niet ::ohno::
Hij zei daarover: "Al die overwegingen die door je hoofd gaan: Moet ik de groep redden? Moet ik mezelf redden? Voor wie doe ik dit? Haal ik geld uit de pot voor ons allemaal? Of alleen voor mezelf? En wat er ook wel door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit. Ik denk dat ik wel weet wie het is...maar niets is wat het lijkt bij WIDM. Dus misschien zit ik wel verkeerd, en dan kan ik met zo'n groepsvrijstelling toch nog mijn hachje redden".
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 15:56:54 door Molletjuh »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #441 Gepost op: 15-02-2015, 16:06:06 »
Rik zei juist dat hij wel zeker van zijn zaak was en alsnog gaat hij voor de groepsvrijstelling.

Dus dan is Rik de Mol voor jou? ;D

Een zekere kandidaat die geld uit de pot trekt voor een groepsvrijstelling is wel heel bizar (zeker als er een optie was die 250 euro minder kostte).

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #442 Gepost op: 15-02-2015, 16:58:11 »
Dus dan is Rik de Mol voor jou? ;D

Een zekere kandidaat die geld uit de pot trekt voor een groepsvrijstelling is wel heel bizar (zeker als er een optie was die 250 euro minder kostte).

Nee dat niet, ik kijk ook nog andere mogelijke mollen ;). Dit vind ik wel vreemd maar gezien het eerdere gedrag van Rik met die jokers niet geheel verrassend. Het lijkt erop dat hij het geld niet zo belangrijk vindt maar wel graag de finale wil halen en dan het liefst samen met Marlijn.

Ik zou het ook flauw vinden als de mol zo'n riant aanbod krijgt om geld uit de pot te spelen. Ik denk ook dat de echte mol helemaal niet voor het penningmeesterschap is gegaan om deze reden. Het is niet echt een molactie te noemen in mijn ogen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #443 Gepost op: 15-02-2015, 17:04:40 »
Nee dat niet, ik kijk ook nog andere mogelijke mollen ;). Dit vind ik wel vreemd maar gezien het eerdere gedrag van Rik met die jokers niet geheel verrassend. Het lijkt erop dat hij het geld niet zo belangrijk vindt maar wel graag de finale wil halen en dan het liefst samen met Marlijn.

Dat laatste lijkt me dan wel. Als Rik een kandidaat is dan is hij tevreden met een weekje op het strand van Salou (dixit Viktor :D)

Ik zou het ook flauw vinden als de mol zo'n riant aanbod krijgt om geld uit de pot te spelen. Ik denk ook dat de echte mol helemaal niet voor het penningmeesterschap is gegaan om deze reden. Het is niet echt een molactie te noemen in mijn ogen.

Dat is ook enorm flauw. De 'scenarist' van dit seizoen moet volgend jaar maar creatiever zijn, want het kopiëren van opdrachten van vorige jaren en tig kaartjes sturen met een aanbod om geld uit de pot te trekken, maakt de boel toch een pak minder interessant vind ik. Laat een Mol gewoon mollen door opdrachten te verknoeien.

Maar geld uit de pot halen, is altijd een Molactie. Dus dat snap ik niet goed van je. Iedereen die de pot leger maakt, heeft een molactie verricht. Iedereen die de pot voller maakt, doet een kandidatenactie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #444 Gepost op: 15-02-2015, 17:07:39 »

Maar geld uit de pot halen, is altijd een Molactie.

In dit geval van Rik kan je het ook gewoon zien als een ikredmeeigenhachjeactie ipv een molactie.

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #445 Gepost op: 15-02-2015, 17:29:15 »
Ik heb een mogelijke hint naar Rik gevonden:

In aflevering 4 leren we dat de bijnaam van Rik Muis is. Al snel viel het op dat op een van de molgeld briefjes een computermuis staat (zie het molgeld topic). Dit bracht mij op het idee te gaan speuren naar andere 'muizen', en die heb ik gevonden!

Vanaf aflevering 4 staat op alle executieschermen (groen en rood) een computermuis in beeld. Dit lijkt in eerste instantie niet zo gek, aangezien het een computerscherm is. Echter, geen van de executieschermen in de afleveringen 1 t/m 3 hadden een muis in beeld. Deze plotselinge verandering vind ik wel heel opvallend, en valt dus precies samen met de bekendmaking van Rik's bijnaam.

Ik heb alle executieschermen in hoge kwaliteit nagekeken, en een overzichtje gemaakt waarin ik steeds één groen scherm en één rood scherm per aflevering heb gebruikt (tenzij er alleen één rood of één groen scherm te zien was). Ik heb steeds het eerste groene scherm genomen, tenzij een ander groen scherm duidelijker in beeld stond. Er staat bij wiens scherm het is.

Een hint voor de mensen met een groen scherm en een afscheidsgroet voor de afvaller?

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #446 Gepost op: 15-02-2015, 18:06:26 »
Als Rik de mol is, en dat is hij volgens mij, dan is zijn actie om de groepsvrijstelling te kopen heel logisch te verklaren. Hij heeft voor geld twee Jokers gekocht. Het was de bedoeling dat Marlijn dit zou weten en hij wachte net zo lang tot ze veranderde van niet doen naar wel doen. Ze was too greedy, dat weet hij want ze zijn vanaf het begin maatjes. Rik wist, als hij de mol is dat hij de kans zou krijgen deze €750,00 weg te strepen met de aankoop van een groepsvrijstelling. Marlijn weet dit niet. Marlijn zat hem op de huid, ze verdacht hem. Door deze actie verdenkt ze hem wellicht minder. Niemand anders weet van de aankoop van Jokers. Door de aankoop van de groepsvrijstelling en die €750,00 duurder te maken lijkt hij een kandidaat voor de overige kandidaten. Zo heeft hij op een hele slinkse manier de verdenking proberen van hem af te halen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #447 Gepost op: 15-02-2015, 18:42:11 »
Patrick Stoof bevoordeelde Art met jokers.
Eén joker. Die andere was afgesproken bij de mandjesopdracht in aflevering 1.

Dus dan is Rik de Mol voor jou? ;D

Een zekere kandidaat die geld uit de pot trekt voor een groepsvrijstelling is wel heel bizar (zeker als er een optie was die 250 euro minder kostte).
In seizoen 4 wilde een kandidaat geen geld uit de pot halen voor een groepsvrijstelling en kreeg vervolgens meteen een rood scherm. Voor een groepsvrijstelling gaan kan ook voor een kandidaat gunstig zijn: dan ben je sowieso een aflevering verder.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #448 Gepost op: 15-02-2015, 18:54:59 »
Ik heb een mogelijke hint naar Rik gevonden:

In aflevering 4 leren we dat de bijnaam van Rik Muis is. Al snel viel het op dat op een van de molgeld briefjes een computermuis staat (zie het molgeld topic). Dit bracht mij op het idee te gaan speuren naar andere 'muizen', en die heb ik gevonden!

Vanaf aflevering 4 staat op alle executieschermen (groen en rood) een computermuis in beeld. Dit lijkt in eerste instantie niet zo gek, aangezien het een computerscherm is. Echter, geen van de executieschermen in de afleveringen 1 t/m 3 hadden een muis in beeld. Deze plotselinge verandering vind ik wel heel opvallend, en valt dus precies samen met de bekendmaking van Rik's bijnaam.

Ik heb alle executieschermen in hoge kwaliteit nagekeken, en een overzichtje gemaakt waarin ik steeds één groen scherm en één rood scherm per aflevering heb gebruikt (tenzij er alleen één rood of één groen scherm te zien was). Ik heb steeds het eerste groene scherm genomen, tenzij een ander groen scherm duidelijker in beeld stond. Er staat bij wiens scherm het is.

Een hint voor de mensen met een groen scherm en een afscheidsgroet voor de afvaller?

Haha, leuk/goed gevonden. Was net een beetje de Riktunnel aan het verlaten (richting Margriet), maar deze zou wel erg leuk zijn. En speciaal voor de HD-speurders (die Marits exit ook vroegtijdig ontdekten) erin gezet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #449 Gepost op: 15-02-2015, 18:57:05 »
In seizoen 4 wilde een kandidaat geen geld uit de pot halen voor een groepsvrijstelling en kreeg vervolgens meteen een rood scherm. Voor een groepsvrijstelling gaan kan ook voor een kandidaat gunstig zijn: dan ben je sowieso een aflevering verder.

Dus dan concludeer ik dat Rik erg onzeker is over zijn keuzes. Waarom geeft ie dan jokers weg?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #450 Gepost op: 15-02-2015, 19:26:29 »
Briljant Eline91!!!! Wow ik duik snel weer wat dieper de Rik tunnel in haha! Sterk! Met name door
Rik zijn houding en de biechten verdenk ik hem. Zo'n hint erbij kan ik gebruiken  ::bravo::

Dank!!!!

EDIT Ik vond die bijnaam al meteen heel gek en ook het gevoel dat er meer moest zijn, waardoor het zo expliciet naar voren kwam tijdens de foto opdracht.

EDIT 2: nu zie ik ook een verklaring voor de muis op het molgeld van Annemarie. Was zij niet degene die moltraining gaf aan de nieuwe mol? Zij klikt nieuwe mol aan, en huidige mol klikt afvallers aan???
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 19:49:46 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #451 Gepost op: 15-02-2015, 19:50:37 »
Omdat hij ze niet nodig heeft? ALS hij de mol is (geen twijfel over mogelijk *doet een Lo'tje* >:D) dan interesseren die jokers hem toch niet, als molzijnde haalt die het einde immers toch wel, de enige manier om er nog belang uit te halen is om het te geven aan de beste vriend in het spel. Mollen geven wel vaker jokers weg, denk aan Susan, denk aan Patrick aan z'n grote vriend Art. Etc.

Inderdaad. Ik heb echt moeite te geloven dat Rik zowel jokers weggeeft als een vrijstelling koopt en toch de Mol niet zou zijn. Het klopt gewoon niet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #452 Gepost op: 15-02-2015, 20:12:25 »
ik vond Rik juist heel verdacht in het vliegtuig. Hij zei dat hij Chris maar eens in de gaten ging houden. In een vliegtuig? Hij keek steeds naar chris en niet naar buiten.. Terwijl dit duidelijk de opdracht was. Rik deed helemaal niks in het vliegtuig, terwijl Chris steeds rond keek en ook de kandidaten zag. hier wist ik juist zeker dat chris een kandidaat is en rik de mol.

Als je het goed bekijkt zie je dat Chris meteen zegt dat hij niet bij de aandachtstrekkers wil. Rik komt daar later als tweede bij maar pas nadat Chris zich had aangemeld. Een mol neemt initiatief om in een goede molpositie te komen.

Rik zit in het watervliegtuig aan een kant waar hij voor het grootste deel de zee ziet. Terwijl Chris de beste plek heeft. Rik kon nauwelijks iets zien en dat lijkt mij voor een mol verre van ideaal. Het is Chris die bepaalt wat er gebeurd, Rik is min of meer afhankelijk. Hij probeert wel af en toe te kijken maar je ziet dat hij niet goed bij het raam komt waar Chris zit.

Jij zegt Rik deed niks en dat komt dus omdat ie weinig kon doen. Een mol is toch niet iemand die niets doet?? Omdat Chris uit het raam kon kijken en dingen zag is hij de mol niet? Chris gebruikte de dingen die hij zag (Ajouad en Viktor en verder niemand)om Rik ervan te overtuigen dat ze nog moesten zoeken naar de andere kandidaten. Door meteen Bentota te lezen wekt hij eerst vertrouwen om vervolgens de opdracht te laten mislukken ::zwaai::.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #453 Gepost op: 15-02-2015, 20:16:20 »
Jij zegt Rik deed niks en dat komt dus omdat ie weinig kon doen. Een mol is toch niet iemand die niets doet?? Omdat Chris uit het raam kon kijken en dingen zag is hij de mol niet? Chris gebruikte de dingen die hij zag (Ajouad en Viktor en verder niemand)om Rik ervan te overtuigen dat ze nog moesten zoeken naar de andere kandidaten. Door meteen Bentota te lezen wekt hij eerst vertrouwen om vervolgens de opdracht te laten mislukken ::zwaai::.

Lonneke, je vergeet hierbij Rik zijn eigen voice-over en biecht: hij wou in het vliegtuig het initiatief laten aan Chris, om hem te polsen. Daarom deed ie niks, om te zien waar Chris mee op de proppen zou komen. En daarom ontspon het idee van Chris: ik zie 2 andere duo's niet, die zullen vast ergens anders staan. Vast op de plek waar wij het geld kunnen vinden, zodat zij ons een hint kunnen geven. Rik ging daar in mee, maakte er dankbaar gebruik van. Het is maar net hoe je het wilt zien. Maar daarom kan ik geen van beide nog afstrepen. ;) En zeker Chris zijn onthulling in het Tamil dorp (en ja ik liep voorbij aan die enveloppe, ik had het geld in mijn tas verstopt en die achtergelaten in wagon 4) doet mij toch weer twijfelen. Ze kunnen het wat mij betreft beide echt prima zijn. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #454 Gepost op: 15-02-2015, 20:36:58 »
Ja Joost dat zei Rik inderdaad  maar als je afwacht weet je toch niet wat iemand gaat doen? Hij had dan ook in het watervliegtuig kunnen belanden met iemand anders. Als Chris wel bij de aandachtstrekkers had gewild had Rik dan ook niet voor het watervliegtuig (=de beste molpositie) gekozen? Of was hij dan net als Chris bij de aandachtstrekkers gegaan?
Rik lijkt alleen in deze positie te zijn gekomen omdat hij Chris in de gaten wil houden. Min of meer toevallig omdat Chris daar eerst voor gaat. Voor mij iets te passief als je de mol bent.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #455 Gepost op: 15-02-2015, 21:15:02 »
Als je het goed bekijkt zie je dat Chris meteen zegt dat hij niet bij de aandachtstrekkers wil. Rik komt daar later als tweede bij maar pas nadat Chris zich had aangemeld. Een mol neemt initiatief om in een goede molpositie te komen.

Rik zit in het watervliegtuig aan een kant waar hij voor het grootste deel de zee ziet. Terwijl Chris de beste plek heeft. Rik kon nauwelijks iets zien en dat lijkt mij voor een mol verre van ideaal. Het is Chris die bepaalt wat er gebeurd, Rik is min of meer afhankelijk. Hij probeert wel af en toe te kijken maar je ziet dat hij niet goed bij het raam komt waar Chris zit.

Jij zegt Rik deed niks en dat komt dus omdat ie weinig kon doen. Een mol is toch niet iemand die niets doet?? Omdat Chris uit het raam kon kijken en dingen zag is hij de mol niet? Chris gebruikte de dingen die hij zag (Ajouad en Viktor en verder niemand)om Rik ervan te overtuigen dat ze nog moesten zoeken naar de andere kandidaten. Door meteen Bentota te lezen wekt hij eerst vertrouwen om vervolgens de opdracht te laten mislukken ::zwaai::.

Als ik het me goed herinner vlogen ze niet de hele tijd over het water! En heb Rik niet eens keer zijn raampje uit zien kijken. Op het moment dat ik deze opdracht voor het eerst zag viel het me meteen op hoe Chris verdacht werd gemaakt door de montage. Tuurlijk, Chris heeft rare suggesties, maar Chris is slim en denkt meteen aan meerdere scenario's. het "guessen" leek me eerder kandidatengedrag of het werk van een goede mol.

En ik voorgaande seizoenen was het heel duidelijk dat de mol graag meelift op molacties van een ander. Dit is juist ideaal, geen verdachtmaking en toch geld uit de pot. De mol zat inderdaad in het vliegtuig en ik heb sterk het idee dat het toch Rik is. Rik wou niet in het vliegtuig, misschien had hij een molactie gepland op het land en moest hij snel zij taktiek veranderen. "chris in de gaten houden" is eigenlijk het enige wat je kan doen om de opdracht te omzeilen, je zit immers naast een raam, met zijn tweeen en dan maar hopen dat chris niks ziet. Er was geen andere mogelijkheid.om te mollen, op het voorbijlopen van de envelop na dan :-)

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #456 Gepost op: 16-02-2015, 12:42:12 »
Ik vraag me af hoe slim het van kandidaat Rik nou is dat hij zegt dat de vrijstelling €1500 kostte om die eerdere €750 te verdoezelen. Als kandidaat is het toch juist fijn om verdacht te worden? Als Mol heeft hij dit erg slim gespeeld, niemand (behalve Marlijn) die achter die eerste €750 komt.

Toch geloof ik niet meer zo in Rik als Mol, zou het heel graag willen maar ik zie in hem toch eerder een soort Freek,  zo overweldigd door het spel dat hij af en toe gewoon rare dingen doet.

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #457 Gepost op: 16-02-2015, 16:33:19 »
Of Freek was een ideaal voorbeeld om na te spelen. Volgens mij is Rik niet zo snel overweldigd maar speelt hij dat. Ik denk eerder dat hij zich die 'hulpeloze' rol heeft aangemeten. Iemand die het wereldnieuws brengt, 24/7 paraat moet staan en een heel land met het grootste gemak toespreekt heeft naar mijn idee stalen zenuwen. Hij werkt met een groot team samen achter de schermen. Wat ik mij wel voor kan stellen is dat hij er moeite mee heeft wildvreemden voor zich te winnen zoals bij de verkiezingsopdracht. Hij is het gewend bescheiden te zijn. Als nieuwslezer ben je alleen het doorgeefluik van nieuwsfeiten. Geen interactie met het publiek. Je cijfert jezelf weg in het belang van de boodschap die je over moet brengen. Je moet zeg maar onzichtbaar zijn. En de mol is meestal ook onzichtbaar  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #458 Gepost op: 16-02-2015, 16:37:26 »
Wat ik mij wel voor kan stellen is dat hij er moeite mee heeft wildvreemden voor zich te winnen zoals bij de verkiezingsopdracht. Hij is het gewend bescheiden te zijn.


Maar als hij de mol is heeft hij er HEEEEEEL lang de tijd voor gehad om te denken over hoe hij die mensen zou kunnen gaan overtuigen. En is dit dan het resultaat van de mol? Denk het niet hoor  ;)

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #459 Gepost op: 16-02-2015, 17:20:24 »
Hallo allen! Ik heb even wat verdachte rik momenten op een rijtje gezet. Wie weet hebben we er iets aan!
Aanvullingen zijn welkom!

Molacties overzicht
Afl 1 opdracht 1 was een setje met evelien, is even alleen geweest ideale mol positie..
Afl 1 opdracht 2 Rik zat te klooien met kabel in camera aansluiten, wist niet hoe het moest zogenaamd? was veel in controlekamer maar ook rondgelopen.

Afl 2 opdracht 1 is 1x terug gegaan om te kijken kostte 100 euro uit pot
Rik wil schilderij verkeerd ophangen, ajouad zegt nee en stuurt hem weg
Rik stelt voor om iemand laatste keer te laten kijken. Rik had geen enkel schilderij goed

Afl 2 opdracht 2 Bioscoop opdracht Duo met margriet in tuktuk, deed of ie porto niet hoorde of begreep.. mol actie? In reclame vd bioscoop zag je anchor.. hij is nieuwslezer.. anchorman en had toevallig een shirtje aan met ankertje.

Afl 2 opdracht 3 Team met Caroline en margriet laden lossen opdracht 1500 euro verdiend met dit spel. Had moeite met kar optillen, lukte pas bij 3e keer en zei tegen die man im the mole.

Afl 3 opdracht 1 lasergamen
Rik en carolina eerst, rik geen geld lette niet op deed nonchalant en verdween achter truck waarna hij af was Door boobytrap maar zegt vervolgens dat hij in no time is afgeschoten.. Toen marlijn aan de beurt was zei rik je moet via links maar zij koos rechts. Vlak voor ze af ging zag je een tuktuk in beeld met als middelste letter I .. staat hier RIK?? 12.53 vd aflevering. Mocht ze dat niet zien??

Afl 3 opdracht 2 watervliegtuig
Chris en rik moeten woord raden vanuit vliegtuig, de rest op pad materiaal kopen om woord zichtbaar te maken. Het woord is geraden Door chris waardoor ze naar bentota werden gebracht, bij uitstappen van de heli zagen ze de envelop niet.. expres?
Chris trok rik mee naar een boot en rik hield zijn tas voor de boei waar de envelop op lag.. expres?
Verdenkt Chris margriet carolina Ook beetje marlijn en victor

Afl 4 opdracht 1 foto opdracht
Per goede foto 250 euro. 3de team carolina, ajouad en rik

Historisch huis kukelpapa, spruitje en muis moesten erop staan.
Nederlandse herformde kerk mensen met minder dan 2 tatoeages. Eerste foto niet goed. Rik hoorde door porto de vraag wie is muis maar negeerde het en liet ajouad alle plekken opnieuw noemen zodat porto bezet was.. Verdacht! 
Moon bastion New York als favo stad marlijn, margriet, carolina, rik, Twijfel viktor toch op foto gegaan foto niet goed

Afl 4 opdracht 2 Russisch roulette Iedereen neemt stokje met getal, laagste getal eerst.. na viktor ging rik koos bakje 10,  Bakje 10 rik inhoud als enige onbekend.. Verdacht! Zijn 3 jokers bleek later, waarvan hij er 1 aan martine en 1 aan marlijn heeft gegeven.
Verdenkt margriet en Chris beetje carolina en beetje viktor

Afl 5 opdracht 1 strand gaf 1 goed antwoord mocht graven in vakje 7 en groef als enige in eigen vak.

Afl 5 opdracht 2 Pakketopdracht met margriet  Alle pakketten van klutsdorp in water gevallen Door hem. Kostte veel tijd om pakjes uit water te vissen. Margriet vraagt nieuwe opdracht daardoor. Nieuwe opdracht is naar duur in de buurt van Enschede dus rik zegt in eens tegen margriet we moeten naar Enschede terwijl ze wisten dat het naar duur was.. Verdacht van rik!

Afl 6 opdracht 1 autos parkeren hij bedacht hoog bedrag 1974 zodat het op een jaartal leek ipv bedrag? Had toevallig shirt aan met kentekens erop.
Ontvangt mol brief en kiest om 2 jokers te kopen voor 750 uit de pot. Deelt dit met marlijn.
Opdracht 2 lijnen houdt zich beetje afzijdig heeft koker 14 opgegraven met plusgeld.

Afl 7 mol verkiezing zegt als enige ik ben de mol om steen te werven. Zegt in speech dat ie betrouwbaar overkomt en niks heeft verdiend voor de pot. Krijgt optie van de mol om uit de pot geld te halen voor kans op groepsvrijstelling.  Dit doet hij voor 750 euro krijgr hij 3 enveloppen, kans van 2 op 3. maar zegt dat het 1500 was om dat eerdere geld voor 2 jokers te verdoezelen.