Auteur Topic: [KANDIDAAT] Martine Sandifort  (gelezen 111980 keer)

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2015, 23:17:12 »
Ik vond het ook kandidaats toen ze Marlijn erop wees dat ze geen Sri Lankanen nodig hadden om op de doeken te laten staan, maar dat zand gebruiken wel zo simpel was.

Niet per se. Want veel mensen bij elkaar valt op vanuit de lucht en dat wil Martine als mol natuurlijk niet + ze baalde er mss wel van dat die paraplu's toch handig bleken.
Door zand op bepaalde stukken te strooien is een letter waarschijnlijk zelfs moeilijker te lezen op een strand  ;)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2015, 00:16:16 »
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik met Martine aan moet. De dingen die Pac (terecht) opmerkt, waren mij ook al opgevallen. Maar daar staat weer tegenover dat ze duidelijk 'Lakehouse' riep bij de tuk-tuk opdracht en daarmee haar team regelrecht naar de bioscoop bracht. Moeilijk..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2015, 00:32:22 »
***nietszeggende lap tekst waarschuwing***

Er zijn eigenlijk maar twee punten die me ervan weerhouden om Martine als Mol te zien: haar positie bij het laden/lossen en vooral de goede aanwijzing "Lake House" in de bioscoop.

[...]
Die aanwijzing is inderdaad niet heel mollig en waardoor haar team als eerste aankomt. Helaas weten we niet hoe laat precies, maar op zijn minst zo 'n 5 minuten voor tijd als je de klok mag vertrouwen.

Wat we wel weten is dat Victor en Chris in eerste instantie totaal de verkeerde kant op gaan (en in totaal bijna 8km afleggen volgens de kaart in -RoyL- en Milcof). Als Martine het Lake House noemt zijn de twee heren bij een ander meer, dan die waar het Lake House aan ligt. Op dat moment zijn ze ongeveer op twee derde van die route hun en staat de klok op 15:03. Het eerste deel hebben ze in ongeveer 9 minuten afgelegd. De tuk-tuk chauffeur kent dus de eind locatie en weet deze vrij snel te vinden. Ze rijden al in de goede richting. Het verkeer zit mee. En Viktor en Chris worden bij het Lake house direct de goede kant op gestuurd. Als een van die aspecten tegen had gezeten, had het nog best krap kunnen worden wat betreft tijd.

Ter referentie: Rik en Margriet krijgen eerder de instructie om naar de witte eikel te gaan dan Chris en Viktor om naar het Lake house te gaan. Rik en Margriet zijn dan 0,6km van de eindbestemming, Chris en Viktor 2,6km. Toch komen Chris en Viktor eerder aan.

Nu ik in deze tunnel ben gestapt hou ik het er maar op dat Viktor en Chris geluk hebben gehad dat alles mee zat. :P
Uiteindelijk komt natuurlijk ook nog eens iedereen op tijd aan, dus het is misschien ook wel niet de beste opdracht om een mol in te vinden.

Edit: tl;dr Martine geeft pas de eerste concrete aanwijzing aan Chris en Viktor als de helft van de tijd al verstreken is.

---

In deze opdracht zou wel een de link kunnen liggen met de afleveringstitel "Scheepsrecht". Als Martine haar twee teamleden naar het Lake house stuurt biecht zij: "en ik wist, dat hele filmpje wordt vier keer herhaald en dit is dus het eind van het filmpje." Dat zou er dan op kunnen duiden dat ze bij het voor de derde keer zien van het Lake house, de aanwijzing doorgeeft. Dus 'drie keer is scheepsrecht'.

Ik dacht eerst overigens dat het op voorkennis duidde "ik wist, dat hele filmpje wordt vier keer herhaald". Maar dat zou dan niet samengaan met de klok en de link die ik hierboven denk te zien. Of ze moeten de laatste 10 minuten het beeld stop hebben gezet, maar dat is niet het geval.
Dus ofwel 4x een filmpje van 7,5 minuten met een voorkennis hintje in de biecht; ofwel een filmpje van 5 minuten die vaker dan 4x werd herhaald, maar waarvan het relevant is dat het voor de 4de keer startte en een link met de afleveringstitel; of de klok klopt niet; of ik trek foute conclusies. ;D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 00:56:28 door Rat »

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2015, 01:48:37 »
En dan heb je wellicht meteen een afvallerstheorie (als je het zo wil noemen te pakken)
Dan zou iedereen die met Martine samen gespeeld hebben afvallen.

1e ronde Pieter
2e ronde Evelien
3e ronde ????
Een theorie wordt toch meestal na de tijd erin gemonteerd? Zo'n theorie zouden ze nooit expres kunnen verzinnen, aangezien niemand weet wie er af gaat vallen als de opdrachten beginnen. Als ze er nu iets in de leader mee deden ofzo, dan had het wel iets kunnen zijn. Maar volgens mij is dit toeval.
~Mol

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2015, 09:58:09 »
Een theorie wordt toch meestal na de tijd erin gemonteerd? Zo'n theorie zouden ze nooit expres kunnen verzinnen, aangezien niemand weet wie er af gaat vallen als de opdrachten beginnen. Als ze er nu iets in de leader mee deden ofzo, dan had het wel iets kunnen zijn. Maar volgens mij is dit toeval.
ja...daarom...het had best gekund. 16 december wisten ze, de special, dan weet je die tijden, je weet dat telefoonnummer, dan kan je daar mee getallen rekenen, en op die plek van de uitkomst kun je dan mensen bekendmaken....eerst de *** afvaller, dan de *** afvaller dan de *** afvaller dan de 2e afvaller, Evelien...enzovoort. de bekendmaking is ook altijd NA dat het opgenomen is hoor ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2015, 10:50:03 »
Martine geeft pas de eerste concrete aanwijzing aan Chris en Viktor als de helft van de tijd al verstreken is.

Interessante analyse! Maakt Martine weer een tikkie verdachter. (Wordt een spannende vierde aflevering vanavond! En ik ben heel benieuwd wat Alex over Martine denkt in MolTalk. ::dans:: )

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2015, 12:15:13 »
Interessante analyse! Maakt Martine weer een tikkie verdachter. (Wordt een spannende vierde aflevering vanavond! En ik ben heel benieuwd wat Alex over Martine denkt in MolTalk. ::dans:: )
ja, maar als je dan bedenkt dat de lakehouse pas op het einde van het filmpje zit?? vind het interessanter hoe zij wist dat het filmpje 4x af zou draaien...maarja...ik denk wel vaker dat de uitleg van art TV uitleg is en dat er nog veel meer door Art wordt uitgelegd aan de kandidaten...

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2015, 14:59:41 »
Ik vind Martine zo tegenstrijdig.

Bij de lazeropdracht wel Margriet mogelijk afschieten als ze net een envelop heeft, maar niet zelf een envelop pakken voordat ze werd afgeschoten (voor zover we zien).

Bij de vliegtuigopdracht van de gele stof een grote B willen maken: mols want totaal niet handig.
Vervolgens wel zeggen dat de stof breed moet liggen, onmols want beter zichtbaar.
Wel met flink wat zand erop, kan zowel mols, want stof minder goed zichtbaar als onmols vanwege de wind.
Roept Marlijn er steeds bij, zowel mols, want het kost tijd, als onmols, ergernis over gelanterfant.

Had op een meer actieve mol gehoopt, maar duik toch voorzichtig deze tunnel in. Zeker nadat haar naamcode als enige met de envelop met mollogo in beeld kwam, een klassieke hint.

Vanavond gaat een hoop duidelijkheid scheppen denk ik, als afvaller vond ik de muzikale hint naar Ajouad het sterkst, maar als Martine de mol is, is het onwaarschijnlijk dat hij zal afvallen.
Nog een paar uurtjes :)

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2015, 16:57:53 »
Bij de lazeropdracht wel Margriet mogelijk afschieten als ze net een envelop heeft, maar niet zelf een envelop pakken voordat ze werd afgeschoten (voor zover we zien).
Jawel, we zien haar de envelop RIW pakken voor ze werd afgeschoten. Verder telde die van Margriet ook nog dubbel.

Leuk dat de molloten op het forum zo langzamerhand het licht zien en Martine beginnen te verdenken ::hypocriet::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2015, 17:30:59 »
Ik zit er over te denken om Martine (voor het eerst) als mijn mol in de pool in te vullen. Ben echt benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in aflevering vier. Ik heb nog even bedenktijd.. ???

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2015, 17:53:37 »
Lonneke14 dat heb ik zojuist gedaan ;-) Word langzaam deze kant opgetrokken, alhoewel ik deze x echt stukken minder in een tunnel zit. Ga van links naar rechts haha...
Meer L

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2015, 18:40:46 »
Jawel, we zien haar de envelop RIW pakken voor ze werd afgeschoten. Verder telde die van Margriet ook nog dubbel.

Leuk dat de molloten op het forum zo langzamerhand het licht zien en Martine beginnen te verdenken ::hypocriet::

Je hebt helemaal gelijk, was op het schema van Jelsir afgegaan en daar stond ze niet bij.
Sowieso is er alleen maar geknipt in die opdracht, dus wie weet heeft ze zelfs nog wel een extra envelop gepakt. Ik heb m'n pool ook omgezet, ben benieuwd of ik daar vanavond spijt van krijg ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2015, 21:50:09 »
Oke even kijken:

- Eerste opdracht niks raars opgevallen
- Heel veel geklooi met zwarte vrijstelling, enige motief voor de mol zou chaos zijn maar zo zet je jezelf wel heel erg in de schijnwerpers
- Durfde geen keuze te maken qua aantal foto's en grijnsde toen het niet goed was


Aanvallende mol? Ja, maar dan wel heel erg (onnodig?) aanvallend.

Elke aflevering weer heeft ze ongeveer evenveel kandidaatse als molacties. Ik vind haar zo raar, echt geen idee met haar.


Ze mag er iig tot het einde inblijven :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2015, 21:58:09 »
Oke even kijken:

- Eerste opdracht niks raars opgevallen
- Heel veel geklooi met zwarte vrijstelling, enige motief voor de mol zou chaos zijn maar zo zet je jezelf wel heel erg in de schijnwerpers
- Durfde geen keuze te maken qua aantal foto's en grijnsde toen het niet goed was


Aanvallende mol? Ja, maar dan wel heel erg (onnodig?) aanvallend.

Elke aflevering weer heeft ze ongeveer evenveel kandidaatse als molacties. Ik vind haar zo raar, echt geen idee met haar.


Ze mag er iig tot het einde inblijven :D
Sommige acties zijn kandidaats, maar sommige REacties van haar zijn mols, in mijn ogen. Alsof ze nooit blij is als er geld in de pot is; toch wel wat zenuwachtig als Art over de Mol praat;

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2015, 22:01:54 »
Mij viel een handafdruk op in de vrachtwagen waar martine, chris en ajouad in zaten, terugblik bij het afscheid van ajouad. Afdruk van de Mol, is Martine?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2015, 22:47:42 »

- Durfde geen keuze te maken qua aantal foto's en grijnsde toen het niet goed was


Ze maakte wel een keuze nadat Ajouad, Chris en Margriet 50-75 foto's roepen hoor je Martine zeggen nee volgens mij lager (zoiets in ieder geval). Volgens mij wijst ze zelfs naar beneden. Ze was de eerste die lager hardop voorstelde.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2015, 23:18:29 »
Vind het wel apart dat Martine ook haar scherm nog geen een keer gezien heeft.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2015, 01:15:06 »
@ 12.54:

Martine veegt haar gezicht...

Verbruikt zelf weinig energie?






Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2015, 01:23:37 »
Een mogelijke hint naar Martine:

- Martine pakt bij de bakjesopdracht in de tempel (a.k.a. de witte eikel) het stokje met nummer 1.
- Vervolgens pakt ze ook de jokers uit het bakje met nummer 1.
- In het Singalees (Sinhala) is 'één' එක් ofwel 'eka'.
- De uitspraak hiervan komt heel dicht in de buurt van 'ikke'.
- Zegt ze hiermee: "Ikke. Ik ben de mol".


Na 8 seconden.


Historisch gezien zijn er vaker hints tijdens opdrachten in kerken en tempels. Hoewel het daarbij veelal om 'meet the mole'-opdrachten ging. Denk aan Dennis' "Is ego de mol?"
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 01:31:51 door Rat »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Martine Sandifort
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2015, 01:40:58 »
Een mogelijke hint naar Martine:
- Zegt ze hiermee: "Ikke. Ik ben de mol".
::ok::
Omnia vincit amor