Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 380273 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #560 Gepost op: 20-02-2015, 13:52:49 »
En faalt keihard daarin  ::rofl::

Het lijkt me de nachtmerrie van de Mol om al op dag 1 of 2 door bijna iedereen verdacht te worden, om welke reden dat ook gebeurt. Dit is bij Anne-Marie gebeurd en ik vrees ook bij Margriet. Maar ik heb wel het idee dat Margriet er een stuk beter mee om wist te gaan. Op momenten koos ze voor de aanval (museum, geld jatten, foto's maken, rondleiding, auto's parkeren, geld plukken), op andere momenten was ze wat meer op de achtergrond (roadmovie, verf kopen voor het strand, trein), ook heeft ze mogelijk prachtig gebruik gemaakt van de vele verdenkingen (namen onthouden), maar op echte positieve acties is ze amper te betrappen geweest. Alleen de 500 euro van gisteren springt er in dat opzicht uit. Anne-Marie was veel meer bezig met het (tevergeefs) proberen af te schudden van verdenkingen.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #561 Gepost op: 20-02-2015, 14:20:05 »
Dankjulliewel Heinz en Kwkw!
Ik spring deze tunnel definitief in en dan krijg ik alle verklaringen vast in aflevering 10 ;)

Ja dat door iedereen verdacht worden, weerhield me ook lang van deze tunnel, maar krijg het idee dat ze een paar keer heeft geprobeerd die verdachtmakingen van zich af te schudden, maar dat dat gewoon niet zo goed gelukt is  :)

Dat 'molfans' als aanhef van het molboekje vind ik nog steeds ook sterk naar Margriet wijzen, omdat dat niet de gebruikelijke term is.
Wie weet dat Margriet die gebarenhint ook juist gebruikt om de molloten wijs te maken dat ze nooit de mol kan zijn, inderdaad als soort dubbele laag.

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #562 Gepost op: 20-02-2015, 15:17:53 »
ik zit al sinds aflevering 1 op Margriet maar gisteren begon ik toch te twijfelen, ik vind het toch raar dat Martine alles op Margriet heeft ingevuld maar eruit ligt, of ze moet hem wel heel slecht hebben ingevuld. Iemand hier een verklaring voor?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #563 Gepost op: 20-02-2015, 15:21:36 »
ik zit al sinds aflevering 1 op Margriet maar gisteren begon ik toch te twijfelen, ik vind het toch raar dat Martine alles op Margriet heeft ingevuld maar eruit ligt, of ze moet hem wel heel slecht hebben ingevuld. Iemand hier een verklaring voor?

Iedereen zat op Margriet, dus wellicht was Martine gewoon een seconde te langzaam.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #564 Gepost op: 20-02-2015, 15:25:53 »
Het lijkt me de nachtmerrie van de Mol om al op dag 1 of 2 door bijna iedereen verdacht te worden, om welke reden dat ook gebeurt. Dit is bij Anne-Marie gebeurd en ik vrees ook bij Margriet. Maar ik heb wel het idee dat Margriet er een stuk beter mee om wist te gaan. Op momenten koos ze voor de aanval (museum, geld jatten, foto's maken, rondleiding, auto's parkeren, geld plukken), op andere momenten was ze wat meer op de achtergrond (roadmovie, verf kopen voor het strand, trein), ook heeft ze mogelijk prachtig gebruik gemaakt van de vele verdenkingen (namen onthouden), maar op echte positieve acties is ze amper te betrappen geweest. Alleen de 500 euro van gisteren springt er in dat opzicht uit. Anne-Marie was veel meer bezig met het (tevergeefs) proberen af te schudden van verdenkingen.

http://www.nrcnext.nl/blog/2011/01/06/7-tips-om-de-mol-te-ontmaskeren/ Wat jij zegt doet me plots denken aan de mol is in balans volgens Jan Peter Pellemans

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #565 Gepost op: 20-02-2015, 15:32:09 »
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/01/06/7-tips-om-de-mol-te-ontmaskeren/ Wat jij zegt doet me plots denken aan de mol is in balans volgens Jan Peter Pellemans

Dat stukje past er inderdaad perfect bij. ::ok::

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #566 Gepost op: 20-02-2015, 15:34:46 »
Iedereen zat op Margriet, dus wellicht was Martine gewoon een seconde te langzaam.
Maar Marlijn zat volgens mij volledig op Rik of niet?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #567 Gepost op: 20-02-2015, 15:37:00 »
Maar Marlijn zat volgens mij volledig op Rik of niet?

Marlijn vertelde niet op wie ze zit, maar ze klikte wel het antwoord aan dat op Margriet sloeg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #568 Gepost op: 20-02-2015, 15:37:10 »
Maar Marlijn zat volgens mij volledig op Rik of niet?

Ze willen ons graag doen geloven dat Marlijn Rik verdenkt en vice versa. Maar ik denk dat dat alleen maar is omdat ze samen met Margriet (die ze allebei als Mol hebben) in de finale zullen komen. De twijfels die ze over elkaar hebben worden flink uitvergroot.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #569 Gepost op: 20-02-2015, 15:47:54 »
Ze willen ons graag doen geloven dat Marlijn Rik verdenkt en vice versa. Maar ik denk dat dat alleen maar is omdat ze samen met Margriet (die ze allebei als Mol hebben) in de finale zullen komen. De twijfels die ze over elkaar hebben worden flink uitvergroot.

Na de stad opdracht probeerde marlijn ook juist Margriet weer verdacht te maken tov Rik.. Zou briljant zijn als marlijn de mol blijkt te zijn en Rik op zo'n dwaalspoor naar Margriet probeert te zetten zodat ie haar niet gaat verdenken.. Vorige week zei marlijn nog in de biecht je was een geweldige joker leverancier maar onze wegen moeten scheiden, ik ga voor de winst..


Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #570 Gepost op: 20-02-2015, 18:09:10 »
Ze willen ons graag doen geloven dat Marlijn Rik verdenkt en vice versa. Maar ik denk dat dat alleen maar is omdat ze samen met Margriet (die ze allebei als Mol hebben) in de finale zullen komen. De twijfels die ze over elkaar hebben worden flink uitvergroot.

Dat klinkt vrij plausibel, maar langs de andere kant kan ik me amper voorstellen dat Chris volgende week afvalt: hij zit (naar eigen zeggen) al erg lang op Margriet, langer dan Marlijn en Rik in elk geval, heb ik het idee. Wellicht dat het gebrek aan schrijven in zijn boekje 'm fataal wordt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #571 Gepost op: 20-02-2015, 20:19:50 »
Ik denk dat Margriet gaat winnen en dat hoop ik ook. Ik vond het verdacht dat ze zoveel briefjes zocht en niet zoals Rik en Marlijn alleen de hogere bedragen. Ze stond net als Chris onderaan de theeplantage. In de vorige aflevering vond ik dat Look at my face verdacht omdat ze niet wisten dat er een foto bij zou liggen volgens mij. Aan de andere kant moet de mol 2000 euro uit de pot spelen en ze jaagt eerder de bewoners schrik aan. Dat bloemen en onschuld verhaal vind ik niet overtuigend.  Ze bracht 500 euro binnen. Als mol had ze ook met 250 euro binnen kunnen komen. Als je jezelf minder verdacht wilt maken hoef je niet per se 500 euro binnen te brengen. Ik vind dat Margriet zich niet vaak op de beste molposities heeft gemanoeuvreerd wat niet op voorkennis duidt. Ze is vaak kandidaats bijv. door Viktor uit de trein te roepen omdat dat niet de opdracht was. Ze lijkt mij toch meer een kandidaat. Gelukkig weten we het bijna....

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #572 Gepost op: 20-02-2015, 20:39:47 »
Martine zegt volledig op 1 persoon te hebben ingezet, aannemelijk is dat dat Margriet is. Maar als Margriet de Mol is vind ik het toch wel heel sterk dat Martine eruit gaat.
Ik kan me nog wel voorstellen dat ze de test het langzaamst maakt, maar dat gaat alleen op als ze evenveel fouten heeft als een andere kandidaat, toch? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Martine meer of evenveel fouten als een ander heeft gemaakt. Ze zegt dat ze volledig op 1 persoon (aangenomen Margriet) heeft ingezet, waar anderen nog spreiden, ik geloof dat Chris ook Marlijn noemt (maar dat weet ik niet zeker) in ieder geval noemt Rik ook nog Chris, dus als Margriet de Mol is, zou Rik er toch eerder uit gaan?
Daarnaast denk ik dat Martine ook echt meer van Margriet weet dan bijvoorbeeld Marlijn, die nauwelijks contact met Margriet heeft en deze aflevering voor het eerst een duo met haar vormde.


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #573 Gepost op: 20-02-2015, 20:43:50 »
Dat hoeft niet. Freek is vorig jaar in de finale terecht gekomen zonder maar 1 keer Susan te verdenken omdat hij op Sofie zat. Dus alles is mogelijk  ::rofl::

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #574 Gepost op: 20-02-2015, 20:46:16 »
Dat hoeft niet. Freek is vorig jaar in de finale terecht gekomen zonder maar 1 keer Susan te verdenken omdat hij op Sofie zat. Dus alles is mogelijk  ::rofl::

Freek profiteerde van de groepsvrijstelling en de finalevrijstelling, Martine klikt bij de vraag: Is de Mol een Man of een vrouw, vrouw aan.
Als ze dit als productie op zó'n cruciaal moment zouden manipuleren is het programma ook niet meer serieus te nemen.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #575 Gepost op: 20-02-2015, 20:47:54 »
Maar de keer dat hij tegenover alleen maar andere kandidaten stond die Susan verdachten, had hij een vrijstelling. Daarvoor waren er altijd andere kandidaten die Susan ook niet of maar deels verdachten en kon hij op die manier doorgaan door de test sneller te maken of vragen met mazzel op Susan te beantwoorden omdat de antwoorden op meerdere kandidaten sloegen oid.
Nu is het zo dat iedereen Margriet lijkt te verdenken, degene met de meeste kennis en de snelste tijd gaat dus door, ik vind het dan heel onlogisch dat Martine degene is die afvalt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #576 Gepost op: 20-02-2015, 20:57:44 »
Nu is het zo dat iedereen Margriet lijkt te verdenken, degene met de meeste kennis en de snelste tijd gaat dus door, ik vind het dan heel onlogisch dat Martine degene is die afvalt.

Je hebt zeker een goed punt maar ik sluit niet uit dat Chris (die ook al lang Margriet verdenkt), Marlijn en Rik (die elkaar samen scherp houden met informatie) de vragen beter hebben beantwoord op Margriet dan Martine, die een paar aflevering geleden zoiets verzuchtte als dat ze moe werd van steeds op alle details te moeten letten.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #577 Gepost op: 20-02-2015, 21:06:41 »
Je hebt zeker een goed punt maar ik sluit niet uit dat Chris (die ook al lang Margriet verdenkt), Marlijn en Rik (die elkaar samen scherp houden met informatie) de vragen beter hebben beantwoord op Margriet dan Martine, die een paar aflevering geleden zoiets verzuchtte als dat ze moe werd van steeds op alle details te moeten letten.

Rik, Chris en Marlijn spreiden alle 3 nog, dat zou dan moeten betekenen dat Martine meer dan de helft van haar vragen fout moet hebben gehad, en dat lijkt me sterk na 7 afleveringen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #578 Gepost op: 20-02-2015, 21:08:40 »
En Martine geeft na haar rode scherm aan bij Art dat ze echt dacht dat ze goed zat of ik zat goed en heb de antwoorden niet goed.
Dus hebben de anderen de antwoorden wel goed die ze fout heeft dan vliegt ze er uit terwijl ze wel op de juiste mol zit

Citaat
Rik, Chris en Marlijn spreiden alle 3 nog, dat zou dan moeten betekenen dat Martine meer dan de helft van haar vragen fout moet hebben gehad, en dat lijkt me sterk na 7 afleveringen.
Dat wordt niet gezegd, en daarbij is Marlijn ook vol op 1 persoon gegaan dus neem aan Margriet, aangezien ze de vraag die we zien op Margriet invult

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #579 Gepost op: 20-02-2015, 21:10:28 »
Rik, Chris en Marlijn spreiden alle 3 nog, dat zou dan moeten betekenen dat Martine meer dan de helft van haar vragen fout moet hebben gehad, en dat lijkt me sterk na 7 afleveringen.

Marlijn is voor één persoon gegaan horen we haar bij de test zeggen. (Aan de manier waarop ze Margriet in de gaten houdt en hoe ze verbaasd op haar verdiende 500 euro reageert, gecombineerd met biechten uit eerdere afleveringen moet dat Margriet zijn.)
Chris noemt altijd braaf een tweede naam naast Margriet, maar dat wil niet zeggen dat hij niet vol voor Margriet gaat.
Het enige lastige voor mij in het verhaal is Rik die wel duidelijk zegt naast Margriet als hoofdverdachte het plan heeft om Chris als tweede mee te nemen. Dit zegt hij in een biecht die is opgenomen na de opdracht met de fototoestellen. Als hij niet vol voor Margriet is gegaan zou het inderdaad gek zijn dat Martine die dat wel zou doen er nu uit is, in het scenario dat Margriet dus de Mol is.

Edit: Gelukkig zegt Rik "en Chris misschien als nummer twee". Grote kans dus dat hij toch ook vol voor Margriet is gegaan net als Chris, Marlijn en Martine! :)
Edit 2: Ter ondersteuning van mijn stelling dat Chris al lang vol op Margriet gaat en enkel "braaf" een tweede naam noemt: Aflevering 5: "[Martine is] de enige die ik naast Margriet nog zou kunnen bedenken." Aflevering 6: "Naast Margriet zou ik Carolina kunnen zien als Mol."
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 21:15:39 door Heinz »