Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 149231 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #40 Gepost op: 1-01-2015, 22:17:19 »
Topaflevering! Heerlijke opdracht met die schermen. Genoeg te puzzelen voor een eerste aflevering wat mij betreft.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #41 Gepost op: 1-01-2015, 22:20:30 »
Vond het een goede aflevering. Waarschijnlijk omdat Art zo hoog sprak over de 1e aflevering dat mijn verwachtingen hoger ingesteld waren en dat is niet waargemaakt, maar qua omgeving, muziek (die af en toe te hard was, maar ben ook heel moe dus kan ook aan mij liggen haha).

De twee opdrachten waren leuk en ga ze zeker nog eens terug kijken want heb nu niet echt op verborgen aanwijzingen enz. gelet. Dus dat komt morgen/overmorgen wel.

Ik blijf nog even hangen bij Evelien als mol. Vond sommige te overduidelijk als mol en anderen twijfel ik te hard over.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #42 Gepost op: 1-01-2015, 22:20:54 »
Zal het gele briefpapier niet Jon zijn. Ik vind de afbeelding van het land lijken op die van Noord-Ierland en het bloesje dat te zien is vind kk op het bloesje van Jon lijken dan hij aan had
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #43 Gepost op: 1-01-2015, 22:21:31 »
Bij de titel lezen en schrijven, dacht ik na het zien van de brieven, de mol heeft ze geschreven, dus volgens de titel ook lezen?
Zit de mol dan tussen Martine, Margriet, Marlijn en Viktor?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Richard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #44 Gepost op: 1-01-2015, 22:23:43 »
Alloo...

Naar mijn idee lekker chaotische maar moedeloze afleveringen. De ’’plotjes" die ontstaan zijn ook pittig nutteloos als je et aan mij vraagt.

2 dingen die me enorm opvallen en nog niet voorbijxag komen.

Allereerst bij de introductie gaat viktor bijzonder diep in op zijn sterrenbeeld: waterman. Iets om over na te denen.

Daarnaast in de tweede opdracht roept Margriet dacht ik heel hard dat ze in de controlroom wil omdat ze nachtblind is. Het verbaasd me dat niemand dat ogevallen is. Erg raar. (Kan iemand even et moment opzoeken?)

Ik zie uit naar diepgaande verhalen!!!


op een mooi seizoen

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #45 Gepost op: 1-01-2015, 22:30:07 »
Op 00:42 van deze aflevering bezorgt iemand een pakketje in het hotel. Zou er iets speciaals op te lezen zijn? Het is helaas niet scherp genoeg.


Offline Konthoofd

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #46 Gepost op: 1-01-2015, 22:31:25 »
Is het niemand opgevallen dat Carolina groen en zwarte nagellak op had? De kleuren van de mol!

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #47 Gepost op: 1-01-2015, 22:31:56 »
Bij mij was de doos aan het begin ook opgevallen, maar ook bij mij was het niet scherp genoeg.
Wat ik wel heb gezien, is dat het mollogo aan de achterkant van de executiecomputer in spiegelbeeld was terwijl Evelien haar test zat te maken. Het wel of niet tonen van het mollogo verschilde veel, dus daar kan volgens mij niks uit worden gehaald, maar dit kan toch niet per ongeluk zijn gegaan?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #48 Gepost op: 1-01-2015, 22:32:32 »
Het hele jokergedoe van Marlijn en Viktor blijft maar door mijn hoofd spoken en zorgt voor een gigantische tunnelvisie op Viktor
En waarom niet op Marlijn?

Overigens heb ik nog geen enkele kandidaat..

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #49 Gepost op: 1-01-2015, 22:32:51 »
Is het pakketje de enveloppen met bloem die ze kregen? Of de jokers? Of moeten we het nog zien... Die jokers hebben het verblijf niet aangenamer gemaakt...

Is de bovenste regel misschien de naam van de mol, die het pakketje verstuurd heeft?
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #50 Gepost op: 1-01-2015, 22:33:10 »
Viktor had het inderdaad over dat hij een echte waterman was. Terwijl in het mollenboekje staat bij zijn profiel dat hij de ene keer waterman is en de andere keer vissen. Alleen geen idee wat het zou kunnen betekenen

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #51 Gepost op: 1-01-2015, 22:34:05 »
Mwah, het was wel redelijk voor een eerste aflevering. Niet zo goed als bijvoorbeeld seizoen 11, maar ook geen blunders zoals de eerste opdracht van seizoen 10.

Viktor en Ajouad hadden biechten die vrij veel werden gebruikt en werden ook verdacht in beeld gebracht, dus daar mag al een halve streep doorheen. En omdat er geen geld verdiend is (dat is ondertussen ook niet meer verassend voor de eerste aflevering), zijn er moeilijk mensen als verdachte aan te wijzen. Mijn hoofdverdachten zijn Rik en Marlijn, gevolgd door Martine, Chris en Carolina.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #52 Gepost op: 1-01-2015, 22:34:29 »
Ik vond het ook geen geweldige aflevering hoor. Mooi land, mooie sfeerbeelden, hele mooie locatie van de tweede opdracht. Maar teveel chaos, te weinig kans om een mol in actie te zien, en maar 2 opdrachten. En veel teveel vervuiling met vrijstellingen en jokers en zo te zien ook nog opdrachten om opdrachten te verstoren, dat maakt het de mol wel makkelijk he....
Keep calm and eat chocolates!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #53 Gepost op: 1-01-2015, 22:34:41 »
Wat ik me trouwens afvraag, die bloem bij die enveloppe in de kamers, wat voor bloem is dat? En is deze op de een of andere manier nog te linken aan een kandidaat?

Volgens mij was het een lotusbloem of vergis ik mij? Chris speelde in een film "Lotus".

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #54 Gepost op: 1-01-2015, 22:36:05 »
Wat ik wel heb gezien, is dat het mollogo aan de achterkant van de executiecomputer in spiegelbeeld was terwijl Evelien haar test zat te maken. Het wel of niet tonen van het mollogo verschilde veel, dus daar kan volgens mij niks uit worden gehaald, maar dit kan toch niet per ongeluk zijn gegaan?

Het lijkt erop dat het hele shot in spiegelbeeld is. In dat shot heeft ze de muis links vast, maar een shot later links.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2015, 22:40:14 door Mollenmania »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #55 Gepost op: 1-01-2015, 22:36:09 »
Ik vond het ook geen geweldige aflevering hoor. Mooi land, mooie sfeerbeelden, hele mooie locatie van de tweede opdracht. Maar teveel chaos, te weinig kans om een mol in actie te zien, en maar 2 opdrachten. En veel teveel vervuiling met vrijstellingen en jokers en zo te zien ook nog opdrachten om opdrachten te verstoren, dat maakt het de mol wel makkelijk he....

Dan maar snel hopen op een zwarte vrijstelling.

Offline Mirolith

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt!
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #56 Gepost op: 1-01-2015, 22:38:44 »
Bij mij was de doos aan het begin ook opgevallen, maar ook bij mij was het niet scherp genoeg.
Wat ik wel heb gezien, is dat het mollogo aan de achterkant van de executiecomputer in spiegelbeeld was terwijl Evelien haar test zat te maken. Het wel of niet tonen van het mollogo verschilde veel, dus daar kan volgens mij niks uit worden gehaald, maar dit kan toch niet per ongeluk zijn gegaan?

Dit viel mij ook gelijk op. Is het beeld niet gespiegeld?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #57 Gepost op: 1-01-2015, 22:39:28 »
Citaat
Daarnaast in de tweede opdracht roept Margriet dacht ik heel hard dat ze in de controlroom wil omdat ze nachtblind is. Het verbaasd me dat niemand dat ogevallen is. Erg raar. (Kan iemand even et moment opzoeken?)
Dat roept Evelien, niet Margriet ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #58 Gepost op: 1-01-2015, 22:40:47 »
Viktor had het inderdaad over dat hij een echte waterman was. Terwijl in het mollenboekje staat bij zijn profiel dat hij de ene keer waterman is en de andere keer vissen. Alleen geen idee wat het zou kunnen betekenen

Hij is van 19 februari, dat zit op de grens. Sommige sites zeggen dat hij waterman is, anderen zeggen dat het vissen is. Waarschijnlijk weet hij het zelf dus niet zeker wat hij officieel is, maar vindt hij zichzelf meer waterman dan vissen qua karaktereigenschappen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #59 Gepost op: 1-01-2015, 22:40:56 »
Bij mij was de doos aan het begin ook opgevallen, maar ook bij mij was het niet scherp genoeg.
Wat ik wel heb gezien, is dat het mollogo aan de achterkant van de executiecomputer in spiegelbeeld was terwijl Evelien haar test zat te maken. Het wel of niet tonen van het mollogo verschilde veel, dus daar kan volgens mij niks uit worden gehaald, maar dit kan toch niet per ongeluk zijn gegaan?

Pieter had ook een groen scherm met het mollogo op de achterkant van z'n laptop staan. Maar die is er nu uit...