Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 304395 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2015, 13:39:03 »
Vooral apart dat er zo'n 'gat' van 3 seizoenen tussen zit.


3...  ::vergroot:: Weer die 3.

Offline jaapmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2015, 13:53:46 »
Nu er opnieuw geen andere briefjes molgeld te voorschijn zijn gekomen begin ik dit toch als serieuze mogelijke hint naar Chris te zien:

We hebben gezien:
10 euro: Milouska (2006)
20 euro: Inge (2007)
100 euro: Patrick (2011)
250 euro : Anne-Marie (2012)
500 euro : Kees (2013)
1000 euro : Susan (2014)


Er ontbreken 3 seizoenen in deze oplopende reeks.

Tel je de ontbrekende seizoenen 08, 09, 10 bij elkaar op krijg je : 27.

Mogelijke hint :
27 = 2-7 = februari 7 = geboortedatum Chris.
En niet alleen dat : Als je Chris zijn volledige geboortedatum optelt : 7-2-1971 komt daaruit : 27.

Dit is bij geen van de andere kandidaten het geval.

Een extra ondersteuning voor deze hint is het huisnummer van de studentenvereniging van Chris (Vindicat) dat is namelijk ook 27.

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2015, 14:13:01 »
Dan toch die 3....op Reis (chris)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2015, 16:39:59 »
Want ondanks het feit dat hij wat onmolse dingetjes leek te doen deze aflevering, heeft hij nog steeds geen dingen gedaan die ik zelf als 'écht onmols' zou bestempelen. Zijn onmolse acties zijn wat mij betreft nog altijd zwak (bijv. weinig geld binnenbrengen) of dubbel uit te leggen.

Het is toch de combinatie van dingen die het echt onmols maakt. Natuurlijk brengt de Mol ook wel eens geld binnen of geeft een keer goed advies, maar deze aflevering was hij (mede)verantwoordelijk voor 750 euro EN hij vond de opdracht en instrueerde de andere groepen heel duidelijk EN stemde op 50-75 op het eiland... Zou een Mol dat alledrie doen?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #184 Gepost op: 23-01-2015, 17:10:01 »
Het is toch de combinatie van dingen die het echt onmols maakt. Natuurlijk brengt de Mol ook wel eens geld binnen of geeft een keer goed advies, maar deze aflevering was hij (mede)verantwoordelijk voor 750 euro EN hij vond de opdracht en instrueerde de andere groepen heel duidelijk EN stemde op 50-75 op het eiland... Zou een Mol dat alledrie doen?

Maar weet de mol op het moment van stemmen voor het aantal goede namen hoe veel ze er goed hadden? Of moet de mol dit ook (verkeerd) gokken?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #185 Gepost op: 23-01-2015, 17:22:31 »
Maar weet de mol op het moment van stemmen voor het aantal goede namen hoe veel ze er goed hadden? Of moet de mol dit ook (verkeerd) gokken?
De Mol wordt wel op de een of andere manier ingeseind. Inge wist bijvoorbeeld ook hoe vaak ze op de bel moesten slaan om Alex een vrijstelling te geven.
...óf niet!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2015, 22:51:55 »
Het is toch de combinatie van dingen die het echt onmols maakt. Natuurlijk brengt de Mol ook wel eens geld binnen of geeft een keer goed advies, maar deze aflevering was hij (mede)verantwoordelijk voor 750 euro EN hij vond de opdracht en instrueerde de andere groepen heel duidelijk EN stemde op 50-75 op het eiland... Zou een Mol dat alledrie doen?
De combinatie van 'goede' dingen die Chris deze aflevering deed, de opleving die hij als het ware had, vond ik wel heel opvallend, maar het maakt hem niet onmolser wat mij betreft.

Om even met het eiland te beginnen: die opdracht wordt niet gehaald. De Mol - wie het ook is - heeft dus sowieso z'n zin gekregen (belangrijk!). De vraag is of je dan ook gelijk de conclusie kunt trekken dat de Mol dús voor de verkeerde categorie heeft gestemd. Ik denk het niet. Als het zo uitkomt - d.w.z. als de meerderheid toch al neigt naar het verkeerde - wil de Mol denk ik het liefste voor de goede categorie stemmen. Gratis wat verdenkingen afschudden, want er komt toch geen geld in de pot. Dit kan bij deze opdracht het geval zijn bij zowel Chris als Margriet. Vergeet ook niet dat Viktor, die naast hen staat, dan al gezegd heeft dat hij 30-50 al aan de hoge kant vindt. De kans dat ze dan als groep nog gaan kiezen voor 50-75 is uitermate klein.
Al met al denk ik dat je niemand in deze opdracht 'onmols' kunt noemen, ook Chris (en Margriet) niet.

Bij de Russische Roulette pakt hij 250 euro en dat had in principe niet gehoeven, dus dat is wel enigszins onmols. Maar écht onmols is het ook niet. Het is een betrekkelijk laag bedrag. Het is imho van de 3 wel zijn meest onmolse actie.

Ten slotte de Vakantiekiekjes. Tja, ik kan er niks aan doen, maar ik zie hier vooral iemand die voorkennis heeft en probeert ervoor te zorgen dat iedereen het spel gaat spelen zoals het bedoeld is. Het zit hem ook in de manier waarop hij Margriet er op attendeert. Hij zegt niet gelijk "Jongens, er moeten specifieke personen op de foto!", maar "Gek hè, dat is mijn bijnaam" o.i.d. en vervolgens laat hij Margriet als het ware de conclusie trekken. Dat er uiteindelijk 3 goede foto's gemaakt worden (en daarmee geld in de pot komt) is voor mijzelf uiteindelijk van minder belang dan het overweldigende gevoel van voorkennis dat ik (voor de zoveelste keer) bij Chris kreeg.

Mijn persoonlijke conclusie is: Chris kan nog steeds de Mol zijn. En als hij het is, dan heeft hij deze aflevering blijkbaar mede aangegrepen om de verdenkingen van de groep (die er zeker waren) enigszins af te schudden. Dát en zorgen dat de spellen gespeeld worden zoals ze bedoeld zijn, meer zie ik hem eigenlijk niet doen. Écht onmols is hij -in mijn ogen- niet geweest.

Ter verduidelijking: écht onmols vond ik bijvoorbeeld Viktor bij de Russische Roulette. Niet het feit dát hij op een bom liep, maar als hij de Mol was geweest had hij er zeker van te voren een verhaal bij bedacht en dat had hij overduidelijk niet gedaan. Viktor gaf er hier blijk van juist níet over voorkennis te beschikken. Ook veelzeggend.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2015, 01:02:30 »
Ik kan het niet terug vinden in aflevering 2 met tuk tuks, heb je enig idee wanneer je het ongeveer voorbij ziet komen?

Wat ik wel zie is de oorbel van martine .. een bloemetje :) toeval? ha ha


grotere versie:
http://i58.tinypic.com/2dihg7p.jpg

Bedankt voor het zoeken, de grote roze lotusbloem komt voor in deze aflevering, maar ik weet niet waar precies. Ik ieder geval, als je beelden van de stad ziet. Dacht dat het tijdens de tuk tuk opdracht was, maar misschien is het vroeger.

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2015, 05:21:15 »

Mogelijke hint :
27 = 2-7 = februari 7 = geboortedatum Chris.
En niet alleen dat : Als je Chris zijn volledige geboortedatum optelt : 7-2-1971 komt daaruit : 27.

Dit is bij geen van de andere kandidaten het geval.

Volgens welke wiskundige formule? Als ik optel kom ik op 1980.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 09:51:58 door Bakkertje, Reden: quote leesbaar gemaakt »

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #189 Gepost op: 24-01-2015, 09:08:18 »
Volgens welke wiskundige formule? Als ik optel kom ik op 1980.
Voglens geen enkele wiskundige formule, maar wel als je alle cijfers (en dus niet getallen) optelt:
2+7+1+9+7+1=27.

Hoewel ik niet per se op Chris zit zie ik niet zo waarom een mol niet geraakt kan zijn door het vretrek van een kandidaat. Feit is dat eruemand naar huis moet. Feit is ook dat de mol nooit alle kandidaten wegspeelt. Wie er gaat is misschien wel het enige waar de mol amper invloed op heeft. Je zit een tijdje samen en buiten de opnames om kun je denk ik best een goede band opbouwen. Je kunt ook zeggen: een kandidaat zou niet huilen want die is blij dat hij blijft. De mol wist dat al dus die kan veel primairder sociaal reageren.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 09:14:16 door KVilsteren »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #190 Gepost op: 24-01-2015, 11:50:29 »
Ik moet zeggen dat Chris voor mij toch de grootste verdachte blijft, ondanks een hele uitzending vol met onmolse acties.

En dan vooral ook vanwege dat M acht. Het woord macht viel bij Russisch Roulette (kennis is macht) en Chris is daar als achtste aan de beurt.

Ook vind ik zijn biecht echt een molbiecht.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #191 Gepost op: 24-01-2015, 12:13:55 »
Dat muziekfragment van Kodacrome ben ik niet vergeten en vind dat wel een ijzersterke hint naar chris, met zijn armbandje.
Chris doet erg verdacht, ook die theorie over de 8 en dat ie als achtste omhoog gaat is sterk.

Hij pakt een bedrag, maar niet al te hoog, om te ontmollen. Ook de manier waarop die zegt OF IK BEN DE MOL en dan die kleine inzoom van de camera nadat ie dat zegt, dat is ook weer zo'nzo'n detail.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #192 Gepost op: 24-01-2015, 13:09:05 »
Nu er opnieuw geen andere briefjes molgeld te voorschijn zijn gekomen begin ik dit toch als serieuze mogelijke hint naar Chris te zien:

We hebben gezien:
10 euro: Milouska (2006)
20 euro: Inge (2007)
100 euro: Patrick (2011)
250 euro : Anne-Marie (2012)
500 euro : Kees (2013)
1000 euro : Susan (2014)


Er ontbreken 3 seizoenen in deze oplopende reeks.

Tel je de ontbrekende seizoenen 08, 09, 10 bij elkaar op krijg je : 27.
Als 8, 9 en 10 ontbreken en je pakt die letters uit het alfabet krijg je 'h', 'i' en 'j' -> 'Hij'. Een mannelijke mol dit jaar?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #193 Gepost op: 24-01-2015, 13:15:44 »
Als 8, 9 en 10 ontbreken en je pakt die letters uit het alfabet krijg je 'h', 'i' en 'j' -> 'Hij'. Een mannelijke mol dit jaar?

ook leuk  ::ok::

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #194 Gepost op: 24-01-2015, 14:42:00 »
Zou kukelpapa echt zijn bijnaam zijn of is ie verzonnen voor de mol vroeg ik me af. En vond deze mogelijk hint: in een Ollie B. Bommel verhaal is iedereen op zoek naar een kukel...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_kukel

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #195 Gepost op: 24-01-2015, 16:42:26 »
Zou kukelpapa echt zijn bijnaam zijn of is ie verzonnen voor de mol vroeg ik me af. En vond deze mogelijk hint: in een Ollie B. Bommel verhaal is iedereen op zoek naar een kukel...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_kukel

Ik denk wel dat het echt zijn bijnaam is, maar aangezien bijnamen vaak al op jongere leeftijd toebedeeld worden zou het best iets te maken kunnen hebben met dat Bommelverhaal. Het is ook het enige waar ik "kukel" van ken, Marten Toonder is de bedenker van dat woord zeg maar. Minkukel komt er ook uit vandaan en is helemaal in ons taalgebruik opgenomen geraakt. Maar kukelpapa??? Weet niet of dat er in voorkomt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #196 Gepost op: 24-01-2015, 18:22:52 »
Chris is de mol niet. In het station zat hij op het perron met de vrijstellingen ipv. geld, bij de roadmovie spot hij het Lake House, bij het laden en lossen zat hij bij de vrachtwagen (de minste kans om te saboteren), in het watervliegtuig las hij het woord Bentota, bij de foto's gaf hij door dat er op de kaartjes gekeken moet worden voor wie er op de foto moet, hij haalde onnodig 250 euro binnen en bij het onthouden van de namen koos hij voor 50-75 goed onthouden namen. Bovendien is Chris door twee afvallers vernoemd.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 20:37:12 door Luc »

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #197 Gepost op: 24-01-2015, 19:47:24 »
Zou kukelpapa echt zijn bijnaam zijn of is ie verzonnen voor de mol vroeg ik me af. En vond deze mogelijk hint: in een Ollie B. Bommel verhaal is iedereen op zoek naar een kukel...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_kukel

Ik las ergens over de bijnaam van Chris de Kukelpapa dat hij deze heeft gekregen omdat hij zijn kind vaak op z'n kop hangt. Ik heb geen idee in hoeverre dit waar is.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2015, 01:32:02 »
In De Slimste van Vrijdag kwam Art niet langs om de prijs uit te rijken en Chris was erg nerveus.
Misschien dat opnames net achter de rug had, want hij zag er net zo moe uit als in Wie is de mol.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2015, 09:15:17 »
In De Slimste van Vrijdag kwam Art niet langs om de prijs uit te rijken en Chris was erg nerveus.
Misschien dat opnames net achter de rug had, want hij zag er net zo moe uit als in Wie is de mol.


Zouden ze dit echt zo vroeg van tevoren opnemen.. ?

Ik vind dat er goede dingen in dit topic gezegd worden en ik verdenk Chris eigenlijk ook nog steeds. Maar de muzikale aanwijzing zit me echt niet lekker  ::niet-ok::